14/251-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
07.05.07 Справа № 14/251-07.
за позовом Прокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересахдержави в особі Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Північному регіоні”
до відповідача Відкритого акціонерного товариства “Тернівське ремонтно-транспортне підприємство”
про стягнення 510 грн. 00 коп.
Суддя Миропольський С.О.
За участю представників сторін:
Від позивача не з‘явився,
Від відповідача не з‘явився
Прокурор Яковенко В.В.
Суть спору: прокурор просить суд стягнути з відповідача в доход державного бюджету України штраф у розмірі 510 грн. 00 коп. за порушення законодавства про електроенергетику.
Відповідач у відзиві на позовну заяву проти вимог позивача заперечує, посилаючись на те, що припис №С-392 від14.07.2006р. був невиконаний не з вини відповідача, а з вини Недригайлівського РЕМ відкрите акціонерне товариство «Сумиобленерго».
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
В ході перевірки, відокремленим підрозділом “Держенергонагляд у Північному регіоні” за дотриманням чинного законодавства встановлено, що 14.07.2006 року інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Сумській області проведено обстеження технічного стану електричного обладнання Відкритого акціонерного товариства “Тернівське ремонтно-транспортне підприємство”, про що було складено акт обстеження № С-392 від 14.07.2006 року.
За результатами обстеження відповідачеві було видано обов'язковий до виконання припис № С-392 від 14.07.2006 року, який відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки № С-634 від 18.10.2006 року.
Старшим державним інспектором України з енергонагляду у Сумській області за порушення законодавства про електроенергетику та за невиконання припису відповідача, відповідно до ст. 27 Закону України “Про електроенергетику”та Положення “Про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 131 30.07.1999 року, накладено штраф у розмірі 510 грн. 00 коп., про що було винесено постанову № ОС 138/06-40 від 31.10.2006 року.
Відповідачем у встановлений законом термін штрафні санкції не сплачено, внаслідок чого прокурор змушений звернутися до суду.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні докази, які мають значення для вирішення справи по суті, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню виходячи з наступного:
Згідно з Указом Президента України “Про зміну в структурі центральних органів виконавчої влади” від 15.12.1999 року № 1573/99, з метою вдосконалення структури органів виконавчої влади та підвищення ефективності державного управління внесено зміни до структури центральних органів виконавчої влади та затверджено систему їх реалізації, якою визначено, що до складу органів виконавчої влади України входить Міністерство палива та енергетики України.
Державне підприємство “Національна енергетична компанія “Укренерго” підпорядковано Міністерству палива та енергетики України і засновано на держаній власності.
Основною метою діяльності підприємства є забезпечення цілісності об'єднаної енергетичної системи, забезпечення інтересів держави, енергоощадих підприємств усіх форм власності, запобігання порушенням режимів і аварій системного значення та ліквідація наслідків можливих аварій з найменшими для держави втратами.
Відповідно до ст. 5 Закону України “Про електроенергетику”, однією із державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Згідно зі ст. 9 зазначеного Закону та п. 1 Положення “Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії” затвердженого Кабінетом Міністрів України від 07.08.1996 року № 929, зі змінами та доповненнями, державний нагляд електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд). Державні інспектори енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати у встановленому законом України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно - правових актів. За ухилення виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян.
Згідно з Положенням “Про відокремлений підрозділ “Держенергонагляд у Північ регіоні”, затвердженим директором Державного підприємства Національної енергетичної компанія “Укренерго”, Держенергонагляд у Північному регіоні утворено з метою забезпечення функціонування електроенергетичної системи регіону в межах Харківської, Полтавської та Сумської областей України, як складової частини цілісної об'єднаної енергосистеми України.
Відповідно до п. 10 Положення “Про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику”, суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладання. У разі несплати штрафу у зазначений термі стягується в судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи до теперішнього часу штраф до держбюджету відповідачем не перераховано, постанову про накладання зазначеного штрафу не оскаржено.
Заперечення відповідача викладені у відзиві, судом не приймаються, оскільки відповідачем не надано доказів в підтвердження своєї позиції викладеної у відзиві, крім того заперечення відповідача повністю спростовуються матеріалами справи, зокрема актами обстеження, приписом та постановою.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідачем не було надано доказів підтверджуючих сплату ним штрафу в сумі 510 грн. 00 коп., або обґрунтованих заперечень проти позовних вимог, хоча про час та місце слухання справи був повідомлений належним чином, тому вимоги прокурора є правомірні, обґрунтовані і підлягають задоволенню.
Відповідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України з відповідача підлягає стягненню 102 грн. 00 коп. - держмита та 118 грн. 00 коп. –витрат на інформаційно –технічне забезпечення судового процесу.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства “Тернівське ремонтно-транспортне підприємство” (42100, Сумська область, Недригайлівський район, смт терни, вул. Сільгосптехніки, код 00907036) в доход державного бюджету України (р/р 31112106700258 УДК в Недригайлівському районі, МФО 837013, код ЄДРПОУ 23635155, код платежу до держбюджету 21081100) 510 грн. 00 коп. штрафу.
3. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства “Тернівське ремонтно-транспортне підприємство” (42100, Сумська область, Недригайлівський район, смт терни, вул. Сільгосптехніки, код 00907036) в доход державного бюджету м. Суми (р/р 31112095700002 в ГУДКУ Сумської області, МФО 837013, код бюджетної класифікації 22090200, символ 095, код 23636315) 102 грн. 00 коп. держмита.
Згідно ст.23 Закону України “Про судоустрій України”від 07.02.2002р. №30-18-ІІІ, суддя місцевого суду здійснює контроль за своєчасним зверненням до виконання судових рішень, постановлених під його головуванням, тому відповідно до ст. 116 ГПК України наказ про стягнення державного мита надсилається до місцевих органів державної податкової служби.
4. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства “Тернівське ремонтно-транспортне підприємство” (42100, Сумська область, Недригайлівський район, смт терни, вул. Сільгосптехніки, код 00907036) в доход держбюджету м. Суми (№ р/р 31215259700002 одержувач - Держбюджет м. Суми код ЕДРПОУ - 23636315 банк одержувача - ГУДКУ у Сумській області МФО 837013) 118 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
5. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 654639 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Миропольський С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні