ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 березня 2017 року справа № 823/2051/16
м. Черкаси
15 год. 28 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Каліновської А.В.,
при секретарі - Баклаженко Н.В.,
за участю:
представників позивача - Микитюк Р.Б., Трохименко Н.О.,
представника відповідача - Якиляшек І.О.,
представника третьої особи - ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Гусакове до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_5, про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в Черкаський окружний адміністративний суд з вищезазначеним адміністративним позовом, в якому з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог просить:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області щодо ненадання СТОВ Гусакове інформації стосовно прийнятих (ухвалених) рішень та вчинених дій відносно земельних ділянок, які знаходяться в адміністративних межах Гусаківської сільської ради за межами с. Гусакове Звенигородського району загальною площею 240,2384 га ріллі, у тому числі: 82,1584 га, кадастровий номер НОМЕР_1; 138,5200 га кадастровий номер НОМЕР_2; 19,56га кадастровий номер НОМЕР_3, що надані СТОВ Гусакове в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на підставі договору оренди землі від 19 серпня 2009 року, зареєстрований у Звенигородському районному відділі Черкаської регіональної філії Центру державного земельного кадастру (ДЗК), про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 19 серпня 2009 року за №040978300028 , який на підставі рішення господарського суду Черкаської області від 30 червня 2016 у справі 925/463/15 поновлений на той самий строк;
- визнати недійсним погодження Головного управління Держземагентства у Черкаській області від 11.02.2015 №305/0/300-15-СГ про надання згоди на розподіл земельних ділянок, які знаходяться в адміністративних межах Гусаківської сільської ради за межами с. Гусакове Звенигородського району Черкаської області площею 138,5200 га з кадастровим номером НОМЕР_2; площею 19,56га з кадастровим номером НОМЕР_3; площею 82,1584 га з кадастровим номером НОМЕР_1;
- визнати протиправними дії Головного управління Держземагентства у Черкаській області з поділу земельних ділянок сільськогосподарського призначення, що знаходяться в адміністративних межах Гусаківської сільської ради за межами с. Гусакове Звенигородського району Черкаської області, які передані в оренду СТОВ Гусакове , а саме: - площею 138,5200 га з кадастровим номером НОМЕР_2 на 70 земельних ділянок з кадастровими номерами з кадастровими номерами: НОМЕР_5 - НОМЕР_4; - площею 19,56га з кадастровим номером НОМЕР_3 на 10 земельних ділянок з кадастровими номерами: НОМЕР_8 - НОМЕР_6; - площею 82,1584 га з кадастровим номером НОМЕР_1 на 42 земельні ділянки з кадастровими номерами: НОМЕР_9 - НОМЕР_7;
- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області вчинити дії щодо відновлення правового статусу та цільового призначення земельних ділянок, які знаходяться в адміністративних межах Гусаківської сільської ради за межами с. Гусакове Звенигородського району Черкаської області, а саме: земельної ділянки площею 82,1584 га, кадастровий номер НОМЕР_1; земельної ділянки площею 138,5200 га кадастровий номер НОМЕР_2; земельної ділянки площею 19,56га кадастровий номер НОМЕР_3, що надані СТОВ Гусакове в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на підставі договору оренди землі від 19 серпня 2009 року, зареєстрований у Звенигородському районному відділі Черкаської регіональної філії Центру державного земельного кадастру (ДЗК), про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 19 серпня 2009 року за №040978300028 , який поновлений на той самий строк на підставі рішення господарського суду Черкаської області від 30 червня 2016 у справі 925/463/15, що набрало законної сили.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що він з 2009 року був орендарем земельних ділянок сільськогосподарського призначення загальною площею 240,2384 га, яка знаходиться в адміністративних межах Гусаківської сільської ради за межами с. Гусакове, термін дії договору вищезазначених ділянок закінчився 19 серпня 2014 року. З метою реалізації встановлено договором оренди земельної ділянки та ст. 33 Закону України Про оренду землі переважного права на продовження договору оренди землі на новий строк, 03 червня 2014 року позивач направив до Головного управління Держземагентства у Черкаській області письмові клопотання про поновлення терміну дії договору оренди землі сільськогосподарського призначення загальною площею 240,2384 га, яке відповідачем залишено без задоволення, у зв'язку з чим позивач звернувся до господарського суду Черкаської області та рішенням господарського суду Черкаської області від 30 червня 2016 у справі 925/463/15 договір оренди поновлений на той самий строк. Однак, в період судового врегулювання правовідносин, що виникли між сторонами, 09 лютого 2015 року між Головним управлінням Держземагентства у Черкаській області та ОСОБА_7 укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 240,2384 га, яка знаходиться в адміністративних межах Гусаківської сільської ради за межами с. Гусакове та в подальшому надано вказаній особі дозвіл на поділ земельної ділянки загальною площею 240,2384 га на 122 земельних ділянок, що на думку позивача є протиправним, оскільки вчинено в супереч рішення господарського суду Черкаської області від 30 червня 2016 у справі 925/463/15. 02 вересня 2016 року представник СТОВ Гусакове Трохименко Н.О. звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області із запитом, в якому просила надати позивачу інформацію про всі рішення, дії що були прийняті (вчинені) суб'єктами владних повноважень у період з серпня 2014 по 01 вересня 2016 року стосовно земельних ділянок сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3. Разом з тим, 03 жовтня 2016 року Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області листом № 23-23-0.52-13940/2-16 повідомило представника СТОВ Гусакове Трохименко Н.О. про неможливість надання інформації у зв'язку з тим, що звернення оформлене з порушенням вимог Закону України Про доступ до публічної інформації з підстав того, що заявником у вказаному запиті не вказано номеру засобу зв'язку або вказівки про його відсутність.
В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали, просили суд позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечив та зазначив, що ОСОБА_7 звернувся до Головного управління Держземагентства у Черкаській області із відповідною заявою про надання дозволу на поділ земельних ділянок, оскільки станом на день його звернення договір оренди земельної ділянки укладений між позивачем та Звенигородською районною державною адміністрацією договір оренди вказаної земельної ділянки закінчився, тому відповідача правомірно 09 лютого 2015 року з ОСОБА_7 та в подальшому наданні згоди ОСОБА_7 на поділ земельнихділянок Головне управління Держземагентства у Черкаській області у відповідності до вимог чинного законодавства України. Крім того, представник відповідача зазначив, що на запит представника позивача Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області 03 жовтня 2016 року листом № 23-23-0.52-13940/2-16 повідомило про неможливість надання інформації у зв'язку з тим, що звернення оформлене з порушенням вимог Закону України Про доступ до публічної інформації . Враховуючи вищенаведене, представник відповідача вважає, що адміністративний позов є безпідставним та необґрунтованим, а тому в його задоволенні слід відмовити.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, в судовому засіданні погодився з доводами представника відповідача.
Заслухавши пояснення представників осіб, які беруть у участь у справі, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, судом встановлено, що сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Гусакове з 2009 року було орендарем земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 240,2384 га, яка знаходиться в адміністративних межах Гусаківської сільської ради за межами с. Гусакове.
19 серпня 2014 року закінчився укладений між позивачем та Звенигородською районною державною адміністрацією договір оренди вказаної земельної ділянки.
З метою реалізації встановленого договором оренди земельної ділянки та ст. 33 Закону України Про оренду землі переважного права на продовження договору оренди землі на новий строк, 03 червня 2014 року позивач направив до Головного управління Держземагентства у Черкаській області письмові клопотання про поновлення терміну дії договору оренди землі сільськогосподарського призначення загальною площею 240,2384 га, яке відповідачем залишено без задоволення, у зв'язку з чим між сторонами виник спір щодо поновлення позивачу договору оренди вказаної земельної ділянки.
09 лютого 2015 року між Головним управлінням Держземагентства у Черкаській області та ОСОБА_7 укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 240,2384 га, яка знаходиться в адміністративних межах Гусаківської сільської ради за межами с. Гусакове та в подальшому на підставі заяви про надання дозволу на поділ земельних ділянок Головне управління Держземагентства у Черкаській області листом від 11 лютого 2015 року № 305/0/300-15-СГ надало ОСОБА_7 згоду на поділ вказаних земельних ділянок.
В подальшому, 02 вересня 2016 року представник СТОВ Гусакове Трохименко Н.О. звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області із запитом, в якому просила надати позивачу інформацію про всі рішення, дії що були прийняті (вчинені) суб'єктами владних повноважень у період з серпня 2014 по 01 вересня 2016 року стосовно земельних ділянок сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3.
03 жовтня 2016 року Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області листом № 23-23-0.52-13940/2-16 повідомило представника СТОВ Гусакове Трохименко Н.О. про неможливість надання інформації у зв'язку з тим, що звернення оформлене з порушенням вимог Закону України Про доступ до публічної інформації з підстав того, що заявником у вказаному запиті не вказано номеру засобу зв'язку або вказівки про його відсутність.
Відповідно до статті 1 Закону України Про доступ до публічної інформації (далі - Закон) публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Згідно з частиною 1 статті 6 Закону інформацією з обмеженим доступом є: конфіденційна інформація; таємна інформація; службова інформація.
Разом з тим, положеннями частини 5 статті 6 Закону визначено, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.
Згідно з частиною 1 статті 13 Закону розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, зокрема:
1) суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання;
2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів.
Відповідно до статті 19 Закону, запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.
Запит на інформацію має містити: ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Статтею 22 Закону визначено, що розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону;
3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком;
4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.
Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.
Відповідно до ч. 5 ст. 19 Закону, запит на інформацію має містити: 1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Із запиту представника позивача вбачається, що СТОВ Гусакове звернулося до відповідача в порядку Закону України Про доступ до публічної інформації , а запит на отримання публічної інформації від 01 вересня 2016 року відповідає вимогам до таких запитів, встановлених ст. 19 вказаного Закону.
Судом встановлено, що відповідачем не надання інформації на запит позивача з підстав того, що заявником у вказаному запиті не вказано номеру засобу зв'язку або вказівки про його відсутність, тобто надана відповідь з формальних підстав, оскільки окрім не зазначення заявником засобу зв'язку, запит представника на отримання інформації відповідає вимогам вказаного Закону, тому суд дійшов висновку щодо протиправної бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про надання СТОВ Гусакове інформації стосовно прийнятих (ухвалених) рішень та вчинених дій відносно земельних ділянок, які знаходяться в адміністративних межах Гусаківської сільської ради за межами с. Гусакове Звенигородського району загальною площею 240,2384 га ріллі, у тому числі: 82,1584 га, кадастровий номер НОМЕР_1; 138,5200 га кадастровий номер НОМЕР_2; 19,56га кадастровий номер НОМЕР_3, що надані СТОВ Гусакове в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на підставі договору оренди землі від 19 серпня 2009 року, зареєстрований у Звенигородському районному відділі Черкаської регіональної філії Центру державного земельного кадастру (ДЗК).
Згідно зі ст. 56 Закону України Про землеустрій , технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок включає:
а) пояснювальну записку;
б) технічне завдання на складання документації, затверджене замовником документації;
в) кадастрові плани земельних ділянок, які об'єднуються в одну земельну ділянку, або частини земельної ділянки, яка виділяється в окрему земельну ділянку;
г) матеріали польових геодезичних робіт;
ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання при поділі земельної ділянки по межі поділу;
д) перелік обтяжень прав на земельну ділянку, обмежень на її використання та наявні земельні сервітути;
е) нотаріально посвідчена згода на поділ чи об'єднання земельної ділянки заставодержателів, користувачів земельної ділянки (у разі перебування земельної ділянки в заставі, користуванні);
є) згоду власника земельної ділянки, для земель державної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на поділ чи об'єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв'язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній).
Відповідно до Положення про Головне управління Держземагентства у Черкаській області, що затверджене Наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 05.09.2012 № 417 із змінами від 01.03.2013 (діючий станом на 10 лютого 2015 року), Головне управління Держземагентства у Черкаській області передає відповідно до закону земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність або в користування для всіх потреб в межах області.
Відповідно до частини 12 статті 186 Земельного кодексу України технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок погоджується:
у разі якщо поділ, об'єднання земельних ділянок здійснюється її користувачем - власником земельних ділянок, а щодо земельних ділянок державної або комунальної власності - органом виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, уповноваженими розпоряджатися земельними ділянками відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу;
у разі поділу, об'єднання земельної ділянки, що перебуває у заставі, - заставодержателем;
у разі поділу, об'єднання власником земельної ділянки, що перебуває у користуванні, - землекористувачем.
Технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок затверджується замовником.
Згідно із статтею 26 Закону України Про землеустрій , замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі. Розробниками документації із землеустрою є:
юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;
фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Таким чином, технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок розробляється юридичними особами або фізичними особами-підприємцями відповідно до статті 26 Закону України Про землеустрій , на замовлення, зокрема, користувача земельної ділянки за погодженням власника, а щодо земельних ділянок державної або комунальної власності - органу виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, уповноваженими розпоряджатися земельними ділянками відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, у процесі поділу земельних ділянок загальною площею 240,2384 га, що розташовані в адмінмежах Гусаківської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, Головне управління Держземагентства у Черкаській області повинно було вчинити дії лише щодо погодження проведення поділу земельних ділянок, тому посилання представників позивача на те, що відповідачем вчинені протиправні дії з поділу земельних ділянок - не приймається судом до уваги.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку ведення Державного земельного кадастру, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр. До складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України Про Державний земельний кадастр та цим Порядком. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об'єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов'язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється. Під втручанням у діяльність Державного кадастрового реєстратора розуміється прямо не передбачена законодавством дія будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об'єднань, яка стосується здійснення Державним кадастровим реєстратором повноважень, визначених Законом України Про Державний земельний кадастр та цим Порядком.
Пунктом 29 Порядку ведення Державного земельного кадастру встановлено, що кадастровим номером земельної ділянки є індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування. Кадастровий номер земельної ділянки присвоюється за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру. Кадастровий номер присвоюється земельній ділянці незалежно від форми власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від однієї особи до іншої, виникнення інших, крім права власності, речових прав на земельну ділянку, зміни речових прав на земельну ділянку, інших відомостей про неї кадастровий номер не змінюється. У разі поділу чи об'єднання земельній ділянці присвоюється новий кадастровий номер.
Пунктом 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру визначено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі, зокрема, поділу чи об'єднання земельних ділянок. Відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації: - набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; - відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; - зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.
Відповідно до статті 16 Закону України Про Державний земельний кадастр кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Таким чином, кадастрові номери земельних ділянок, скасовано і вони набули статусу архівних, а новоствореним земельним ділянкам присвоєно нові кадастрові номери.
Оскільки, законодавством не визначено механізму відновлення правового статусу земельних ділянок кадастрові номери яких скасовано і вони набули статусу архівних, а новоствореним земельним ділянкам присвоєно нові кадастрові номери, тому позовна вимога щодо відновлення правового статусу земельних ділянок із попередніми кадастровими номерами НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3 не підлягає до задоволення, а відновлення правового статусу та цільового призначення земельних ділянок, які вже передані у власність третім особам істотно вплинуть на право власності цих третіх осіб, які набули це право на законних підставах.
З матеріалів справи судом встановлено, що маючи намір поділити земельні ділянки загальною площею 240,2384 га, що розташовані в адмінмежах Гусаківської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, ОСОБА_7 звернувся до Головного управління Держземагентства у Черкаській області із відповідною заявою про надання дозволу на поділ земельних ділянок.
Суд звертає увагу, що станом на день звернення ОСОБА_7 до Головного управління Держземагентства у Черкаській області згідно Витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 09.02.2015 № 33331693, № 33336004 і № 33334142 в оренді ОСОБА_7 на підставі договорів оренди землі перебували земельні ділянки площею 19,5600 га (кадастровий номер НОМЕР_3), площею 82,1584 га (кадастровий номер НОМЕР_1) і площею 138,5200 га (кадастровий номер НОМЕР_2), тому Головне управління Держземагентства у Черкаській області листом від 11.02.2015 № 305/0/300-15-СГ у відповідності до статті 56 Закону України Про землеустрій надало згоду на поділ вищевказаних земельних ділянок, а тому позовна вимога щодо визнання недійсним погодження Головного управління Держземагентства у Черкаській області від 11.02.2015 №305/0/300-15-СГ про надання згоди на розподіл земельних ділянок, які знаходяться в адміністративних межах Гусаківської сільської ради за межами с. Гусакове Звенигородського району Черкаської області площею 138,5200 га з кадастровим номером НОМЕР_2; площею 19,56га з кадастровим номером НОМЕР_3; площею 82,1584 га з кадастровим номером НОМЕР_1 також задоволенню не підлягає.
Рішенням господарського суду Черкаської області від 30 червня 2016 у справі 925/463/15 за позовом сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Гусакове до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача гр. ОСОБА_8 та фермерське господарство Зернятко Плюс про визнання переважного права на поновлення договору оренди землі, визнання договору оренди землі поновленим та визнання укладеними додаткових угод про поновлення договору оренди землі на тих самих умовах і на той самий строк - визнано за сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Гусакове" (ідентифікаційний код 03792728, Черкаська область, Звенигородський район, с. Гусакове) переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі), укладеного 19 серпня 2009 року, зареєстрованого у Звенигородському районному відділі Черкаської регіональної філії Центру державного земельного кадастру (ДЗК), про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 19 серпня 2009 за № 040978300028; визнано поновленим договір оренди землі від 19 серпня 2009 року, зареєстрований у Звенигородському районному відділі Черкаської регіональної філії Центру державного земельного кадастру (ДЗК), про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 19 серпня 2009 за № 040978300028, на тих самих умовах і на той самий строк. Вказане рішення суду набрало законної сили 25.07.2016.
Таким чином, суд дійшов висновку, що під час надання ОСОБА_7 погодження Головного управління Держземагентства у Черкаській області від 11.02.2015 №305/0/300-15-СГ на поділ земельних ділянок загальною площею 240,2384 га - відповідач діяв виключно у межах повноважень та у спосіб передбачений вимогами чинного законодавства України, оскільки рішення господарського суду Черкаської області від 30 червня 2016 у справі 925/463/15 набрало законної лише 25.07.2016, тобто після погодження відповідачем ОСОБА_7 на поділ земельних ділянок, а тому в задоволенні позовних вимог в цій частині слід відмовити.
Посилання представників позивача на обізнаність відповідача під час надання ОСОБА_7 відповідного погодження про наявність в господарському суді спору щодо поновлення позивачу договору оренди вказаної земельної ділянки загальною площею 240,2384 га - також не береться судом до уваги, оскільки не є підставною для відмови у наданні погодження на поділ земельних ділянок.
Крім того, суд звертає увагу, що станом на час розгляду справи, за третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_5 зареєстровано право власності на земельні ділянки загальною площею 135,7184 га, які знаходились в оренді позивача на підставі договору оренди землі від 19 серпня 2009 року.
Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України).
Представники позивача частково обґрунтували свою позицію з посиланням на норми законодавства України. Натомість представник відповідача надав доводи на підтвердження заперечень проти позову .
За таких обставин суд приходить до висновку про часткове задоволення адміністративного позову.
Частиною 1 ст. 94 КАС України визначено, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Керуючись ст. ст. 14, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області щодо надання СТОВ Гусакове інформації стосовно прийнятих (ухвалених) рішень та вчинених дій відносно земельних ділянок, які знаходяться в адміністративних межах Гусаківської сільської ради за межами с. Гусакове Звенигородського району загальною площею 240,2384 га ріллі, у тому числі: 82,1584 га, кадастровий номер НОМЕР_1; 138,5200 га кадастровий номер НОМЕР_2; 19,56га кадастровий номер НОМЕР_3, що надані СТОВ Гусакове в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на підставі договору оренди землі від 19 серпня 2009 року, зареєстрований у Звенигородському районному відділі Черкаської регіональної філії Центру державного земельного кадастру (ДЗК), про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 19 серпня 2009 року за №040978300028 , який на підставі рішення господарського суду Черкаської області від 30 червня 2016 у справі 925/463/15 поновлений на той самий строк.
В решті позовних вимог - відмовити.
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області на користь сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Гусакове сплачений судовий збір у розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя А.В. Каліновська
Повний текст постанови виготовлено 23.03.2017.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2017 |
Оприлюднено | 28.03.2017 |
Номер документу | 65499427 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Каліновська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні