Ухвала
від 28.03.2017 по справі 722/205/17
СОКИРЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер 722/205/17

Номер провадження 2-а/722/8/17

УХВАЛА

28 березня 2017 року Сокирянський районний суд Чернівецької області

в складі:

головуючого судді Унгуряна С.В.

секретаря Ткач Н.П.

з участю:

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Сокиряни адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Ожівської сільської ради Сокирянського району Чернівецької області про визнання протиправними дій органу місцевого самоврядування щодо прийняття рішення та визнання незаконним і скасування рішення органу місцевого самоврядування,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 17.02.2017 року звернулася до Сокирянського районного суду Чернівецької області з адміністративним позовом про визнання незаконним і скасування рішення Ожівської сільської ради (XVII сесія VІІ скликання) від 17.11.2016 року №222/17-2016 Про розгляд звернення жителів с.Ожеве та про зобов'язання Ожівської сільської ради утриматися від вчинення будь-яких дій та від прийняття будь-яких рішень, всупереч рішення Ожівської сільської ради №185/14-2016 від 25.08.2016 року Про добровільне об'єднання громад .

07.03.2017 року під час проведення попереднього судового засідання представник позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2 у відповідності до вимог ст.137 КАС України подав письмову заяву про зміну підстав позову та зміну (уточнення) позовних вимог, у якій просив визнати дії Ожівської сільської ради незаконними та такими, що порушують чинне законодавство України, права та законні інтереси позивача та окремих жителів с.Ожеве; визнати незаконним та таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, рішення Ожівської сільської ради від 17.11.2016 року №222/17-2016 Про розгляд звернення жителів с.Ожеве .

28.03.2017 року до початку розгляду справи по суті представник позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2 в судовому засіданні подав письмову заяву про зміну (уточнення) позовних вимог, у якій просить визнати протиправними дії Ожівської сільської ради в частині прийнятого рішення від 17.11.2016 року №222/17-2016 Про розгляд звернення жителів с.Ожеве та визнати незаконним і скасувати вказане рішення органу місцевого самоврядування.

Крім цього, 13.03.2017 року через канцелярію суду надійшла письмова заява народного депутата України - голови фракції Народний Фронт ОСОБА_3 від 10.03.2017 року про залучення його до участі у даній адміністративній справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні.

Заявник посилається на те, що він, як народний депутат України, є представником інтересів виборців с.Ожеве Сокирянського району Чернівецької області, яке входить до 204-го мажоритарного виборчого округу, по якому він був обраний до Верховної ОСОБА_4 України в 2014 році.

Оскільки оскаржуване рішення Ожівської сільської ради від 17.11.2016 року впливає на права, свободи та інтереси жителів громади, представником якої є він, як народний депутат України, тому вважає, що захищаючи їх права та інтереси, рішення у даній адміністративній справі може вплинути на виконання ним обов'язків як народного депутата України.

З підстав, передбачених ст.53 КАС України, заявник просить залучити його до участі у даній адміністративній справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача.

Позивач ОСОБА_1 та її представник ОСОБА_2 в судовому засіданні не заперечували щодо задоволення заяви.

Представники відповідача ОСОБА_4 та ОСОБА_5, будучи належним чином повідомленими про час і місце розгляду справи, в судове засідання не з'явилися. Представник відповідача ОСОБА_4 подала до суду письмове клопотання, в якому, посилаючись на виробничу зайнятість, просила провести судове засідання без участі представника сільської ради. Представник відповідача ОСОБА_5 про причини своєї неявки суд не повідомив.

Заслухавши позивача та її представника, врахувавши викладені у заяві доводи, суд приходить до висновку, що заява народного депутата України ОСОБА_3 задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст.53 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача у будь-який час до закінчення судового розгляду, якщо рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов'язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням осіб, які беруть участь у справі. Якщо адміністративний суд при прийнятті позовної заяви, підготовці справи до судового розгляду або під час судового розгляду справи встановить, що судове рішення може вплинути на права і обов'язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Участь третіх осіб в адміністративній справі зумовлена тим, що судовий спір між сторонами прямо (для третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги) або опосередковано (для третіх осіб, які не заявляють самостійні вимоги) стосується прав та інтересів інших осіб. Тому участь у справі третіх осіб є формою захисту їх прав та інтересів, що пов'язані із спірними правовідносинами.

Обов'язковою умовою для вступу третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, є той факт, що рішення суду впливатиме на їх права або обов'язки щодо однієї з сторін. Отже підставою заінтересованості третіх осіб цього виду є їх правові відносини з однією із сторін даної справи.

В контексті приписів КАС України має значення лише суб'єктивне уявлення особи про те, що її право чи законний інтерес потребує захисту. При цьому, неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану її суб'єктивних прав та обов'язків, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов'язку, а обов'язковою ознакою нормативно-правового акта є створення юридичних наслідків у формі прав, обов'язків, їх зміни чи припинення.

Як зазначено вище, предметом адміністративного спору є рішення Ожівської сільської ради №222/17-2016 від 17.11.2016 року, яким визнано таким, що втратило чинність рішення Ожівської сільської ради №185/14-2016 від 25.08.2016 року, яким вирішено об'єднати територіальні громади сіл Білоусівка (Білоусівська сільська рада), Василівка та Розкопинці (Василівська сільська рада), Ломачинці (Ломачинецька сільська рада), Ожеве (Ожівська сільська рада) з територіальною громадою міста Новодністровськ Чернівецької області в Новодністровську міську об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у м.Новодністровськ.

Відповідно до ст.140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначено Законом України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року №280/97-ВР із наступними змінами.

Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад від 0 5.02.2015 року №157-VIII із наступними змінами (ст.1) врегульовані відносини, що виникають у процесі добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об'єднаних територіальних громад.

Статтями 75 та 76 Конституції України передбачено, що єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент - Верховна ОСОБА_4 України. Конституційний склад Верховної ОСОБА_4 України - чотириста п'ятдесят народних депутатів України, які обираються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п'ять років. Повноваження народних депутатів України визначаються Конституцією та законами України.

Окрім Конституції України, статус (права, обов'язки і відповідальність) народного депутата України у ОСОБА_6 України та за її межами, а також правові і соціальні гарантії здійснення народним депутатом України своїх депутатських повноважень, визначені Законом України Про статус народного депутата України від 17.11.1992 року №2790-XII із наступними змінами. Зокрема, права та обов'язки народного депутата України закріплені в ст.ст.10-25 Розділів ІІ, ІІІ цього Закону.

Аналізуючи у взаємозв'язку зазначені вище положення законодавства України, а також враховуючи предмет спору та відповідні обставинам справи правовідносини, суд приходить до висновку, що вирішення даного спору не матиме для ОСОБА_3, у тому числі як народного депутата України, який не є жителем територіальної громади та депутатом відповідного органу місцевого самоврядування, будь-яких правових наслідків, зокрема не вплине на виникнення, зміну або припинення обсягу його прав та обов'язків по відношенню до будь-якої з сторін даної справи.

За таких обставин та з урахуванням думки інших учасників судового розгляду, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення заяви народного депутата України ОСОБА_3 про залучення його до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, у зв'язку з чим в задоволенні заяви слід відмовити.

Керуючись ст.ст.53, 158, 160, 165, 167 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви народного депутата України - голови фракції Народний Фронт ОСОБА_3 від 10.03.2017 року про залучення його до участі у адміністративній справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - відмовити.

Ухвала окремому оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Суддя Сокирянського

районного суду ОСОБА_7

СудСокирянський районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення28.03.2017
Оприлюднено31.03.2017
Номер документу65565081
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —722/205/17

Постанова від 25.04.2017

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Унгурян С. В.

Постанова від 25.04.2017

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Унгурян С. В.

Ухвала від 28.03.2017

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Унгурян С. В.

Ухвала від 28.03.2017

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Унгурян С. В.

Ухвала від 28.03.2017

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Унгурян С. В.

Ухвала від 07.03.2017

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Унгурян С. В.

Ухвала від 24.02.2017

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Унгурян С. В.

Ухвала від 21.02.2017

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Унгурян С. В.

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Унгурян С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні