Справа № 175/4961/16-к
Провадження № 1-кс/175/280/17
Ухвала
Іменем України
23 березня 2017 року смт. Слобожанське
Суддя Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №3, про надання дозволу на проведення перевірки по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 22 грудня 2016 року за №42016041440000068,
встановив:
23 березня 2017 року прокурор Дніпропетровської місцевої прокуратури №3 звернувся до Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області з клопотанням про надання дозволу на проведення у кримінальному провадженні №42016041440000068, перевірки дотримання вимог земельного законодавства України під час передачі у власність (користування) земельних ділянок з кадастровими номерами 1221484000:04:001:0321, 1221484000:04:001:0322, 1221484000:04:001:0323, 1221484000:04:001:0324, 1221484000:04:001:0325, 1221484000:04:001:0326, 1221484000:04:001:0327, 1221484000:04:001:0328 розташовані на території Любимівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області за межами населеного пункту.
З матеріалів клопотання вбачається, що Дніпропетровською місцевою прокуратурою №3 здійснюється нагляд за додержання законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні №42016041440000068, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 22 грудня 2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 358 КК України за фактом використання завідомо підроблених офіційних документів під час приватизації 7 земельних ділянок, кадастрові номери: 1221484000:04:001:0321, 1221484000:04:001:0322, 1221484000:04:001:0323, 1221484000:04:001:0324, 1221484000:04:001:0325, 1221484000:04:001:0326, 1221484000:04:001:0327, площею 2 га кожна, які розташовані на території Любимівської сільської ради.
Вивченням даних Публічної кадастрової карти України (http://map.land.gov.ua/kadastrova-karta) встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами: 1221484000:04:001:0321, 1221484000:04:001:0322, 1221484000:04:001:0323, 1221484000:04:001:0324, 1221484000:04:001:0325, 1221484000:04:001:0326, 1221484000:04:001:0327 на цей час входять до складу земельної ділянки кадастровий номер 1221484000:04:001:0328, площа якої становить 14 га.
У ході досудового розслідування встановлено, що розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 26.05.2008 № 2024/1-Р було затверджено технічну документацію та передано безкоштовно у приватну власність громадянам ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 для ведення особистого селянського господарства на території Любимівської сільської ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області земельні ділянки загальною площею 2 га кожна.
Відповідно до п. 5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України, до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування.
Згідно з листом ДП «Дніпропетровське лісове господарство» від 12.01.2017 №01-05/9, земельні ділянки з кадастровими номерами 1221484000:04:001:0321, 1221484000:04:001:0322, 1221484000:04:001:0323, 1221484000:04:001:0324, 1221484000:04:001:0325, 1221484000:04:001:0326, 1221484000:04:001:0327 (на теперішній час - земельна ділянка площею 14,0 га з кадастровим номером 1221484000:04:001:0328) за матеріалами лісовпорядкування 2014 року відносяться до земель лісогосподарського призначення лісгоспу, однак погоджень на їх оформлення підприємство не надавало. Тому розпорядженням голови Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 26.05.2008 № 2024/1-Р земельну ділянку лісогосподарського призначення (ліси) загальною площею 14,0 га було фактично вилучено з постійного користування ДП «Дніпропетровське лісове господарство» для нелісогосподарських потреб. Однак згідно з вимогами статті 149 Земельного кодексу України Кабінет Міністрів України вилучає ліси площею понад 1 гектар для нелісогосподарських потреб. Відповідно до статті 57 Лісового кодексу України зміна цільового призначення земельних лісових ділянок здійснюється за погодженням з органами виконавчої влади з питань лісового господарства та з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, територіальними органами центральних органів виконавчої влади з питань лісового господарства та охорони навколишнього природного середовища.
Відповідно до листа Дніпропетровського обласного управління водних ресурсів від 13.01.2017 №72/11-17, землевпорядна документація щодо земельних ділянок кадастрові номери 1221484000:04:001:0321, 1221484000:04:001:0322, 1221484000:04:001:0323, 1221484000:04:001:0324, 1221484000:04:001:0325, 1221484000:04:001:0326, 1221484000:04:001:0327 на розгляд та погодження до управління не надавалися, а при цьому вони повністю розташовані у водоохоронній зоні р. Дніпро і частково у її прибережній захисній смузі.
Відповідно до статті 116 Земельного кодексу України (в редакції на час видання розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 26.05.2008), громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, або державних органів приватизації, або центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, в межах їх повноважень, визначених Земельним кодексом України. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до статті 118 Земельного кодексу України (в редакції на час видання розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 26.05.2008) громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву, а при передачі земельної ділянки фермерському господарству - також висновки конкурсної комісії, і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення. Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін. Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.
Згідно з вимогами Постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 677 «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» (в редакції на час видання розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 26.05.2008) проект відведення земельної ділянки не розробляється у разі, коли: земельна ділянка, межі якої визначено в натурі (на місцевості), надається у користування або безоплатно передається у власність без зміни її цільового призначення; земельна ділянка набувається у власність шляхом купівлі-продажу, дарування, міни, на підставі інших цивільно-правових угод, успадкування, без зміни її меж та цільового призначення; земельна ділянка придбана на конкурентних засадах (за результатами земельних торгів). Проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує із землевласником або землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини.
За наявною інформацією, проект відведення земельних ділянок кадастрові номери 1221484000:04:001:0321, 1221484000:04:001:0322, 1221484000:04:001:0323, 1221484000:04:001:0324, 1221484000:04:001:0325, 1221484000:04:001:0326, 1221484000:04:001:0327 у встановленому порядку не розроблявся та не погоджувався.
Таким чином розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 26.05.2008 № 2024/1-Р було видано з порушенням статті 118 і статті 149 Земельного кодексу України, статті 57 Лісового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 677.
На підставі розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 26.05.2008 № 2027/1-Р громадянам ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 було видано державні акти на право власності на земельну ділянку.
Відповідно до Наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.05.1999 №43 «Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі», роботи зі складання державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою виконуються в такій послідовності: підготовчі роботи; встановлення (відновлення) в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки та меж обмежень на використання земельної ділянки; складання кадастрового плану земельної ділянки; заповнення бланка державного акта.
Підготовчі роботи включають: підготовку виписки з рішення відповідної ради або державної адміністрації про передачу у власність або надання у постійне користування земельної ділянки; аналіз договору купівлі-продажу земельної ділянки або іншого правоустановного документа, що посвідчує перехід права власності на землю; аналіз матеріалів проекту відведення земельної ділянки; підготовка виписки з земельно-облікових документів про площу земельної ділянки; аналіз висновку державного органу земельних ресурсів про наявні обмеження на використання земельної ділянки (крім випадків відчуження земельної ділянки із земель приватної власності); аналіз висновку органу у справах будівництва і архітектури про наявні обмеження на використання земельної ділянки; підбір планово-картографічних матеріалів та збирання інформації про опорну геодезичну мережу; проведення рекогносцирування по зовнішній межі земельної ділянки.
Державні акти на право власності на земельну ділянку, які було надруковано та видано на підставі розпорядження голови Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області від 26.05.2008 року № 2024/1-Р, було складено без аналізу матеріалів проектів відведення земельної ділянки, аналізу висновків державного органу земельних ресурсів та аналізу висновків органу у справах будівництва і архітектури, у зв`язку із їх відсутністю на той час, що є порушенням Наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.05.1999 №43.
26 листопада 2009 року громадяни ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 подарували громадянину ОСОБА_9 земельні ділянки кадастрові номери 1221484000:04:001:0321, 1221484000:04:001:0322, 1221484000:04:001:0323, 1221484000:04:001:0324, 1221484000:04:001:0325, 1221484000:04:001:0326, 1221484000:04:001:0327, що підтверджують договори дарування земельної №№ 5555, 5556, 5557, 5561, 5562, 5563, 5564, видані приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_10 ..
В подальшому земельні ділянки кадастрові номери 1221484000:04:001:0321, 1221484000:04:001:0322, 1221484000:04:001:0323, 1221484000:04:001:0324, 1221484000:04:001:0325, 1221484000:04:001:0326, 1221484000:04:001:0327 було об`єднано в одну земельну ділянку площею 14,0 га з присвоєнням кадастрового номеру 1221484000:04:001:0328.
Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що власником земельної ділянки кадастровий номер 1221484000:04:001:0328, площею 14 га є ОСОБА_11 , підставою набуття права власності є договір дарування земельної ділянки, серія та номер: ВМР126672, виданий 03.03.2010 приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_10 та державний акт на право власності на земельну ділянку серія та номер ЯЖ392788, виданий 11.12.2009 відділом Держкомзему у Дніпропетровському районі.
Для всебічного, повного, об`єктивного розслідування даного кримінального провадження, встановлення суми матеріального збитку, а також з метою встановлення порушень вимог земельного законодавства при передачі у власність (користування) земельних ділянок, в ході досудового розслідування виникає необхідність у проведенні перевірки додержання вимог земельного законодавства.
Результати перевірки з питань дотримання вимог земельного законодавства України, має суттєве значення для встановлення фактів у кримінальному провадженні та можуть бути використані у якості доказів.
Доказами у кримінальному провадженні можуть бути акти перевірок та інші документи, за результатом проведення перевірки, які можуть бути використані для доведення позиції державного обвинувачення в суді.
Згідно з ч.2ст.93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Клопотання про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час розгляду питання слідчим суддею від учасників процесуальної дії не надійшло, за ініціативою суду не здійснюється, що відповідає положенням ст. 107 КПК України.
Прокурор підтримав клопотання і просив його задовольнити.
Вищевикладені обставини підтверджені наданими суду доказами, а саме: копіями документів кримінального провадження №42016041440000068.
При вирішенні клопотання вважаю, що прокурором доведена необхідність за фактом порушення норм земельного законодавства України, що неможливо встановити без залучення відповідних спеціалістів Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства України, що є доцільним та відповідає завданням кримінального провадження.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст.36,40,93 КПК України, слідчий суддя, -
ухвалив:
Клопотання прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №3 ОСОБА_12 - задовольнити.
Дозволити проведення у кримінальному провадженні №42016041440000068, перевірки дотримання вимог земельного законодавства України під час передачі у власність (користування) земельних ділянок з кадастровими номерами 1221484000:04:001:0321, 1221484000:04:001:0322, 1221484000:04:001:0323, 1221484000:04:001:0324, 1221484000:04:001:0325, 1221484000:04:001:0326, 1221484000:04:001:0327, 1221484000:04:001:0328 розташовані на території Любимівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області за межами населеного пункту.
Проведення перевірки доручити Головному управлінню Держгеокадастру в Дніпропетровській області.
Матеріали перевірки направити до Дніпропетровської місцевої прокуратури №3 для долучення до матеріалів кримінального провадження №42016041440000068.
Акт документальної позапланової перевірки оформити у відповідності з вимогами діючих норм чинного законодавства України.
Ухвала може бити оскаржена до апеляційного суду Дніпропетровської області протягом семи днів з дня її оголошення.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 65644792 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Васюченко О. Г.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Васюченко О. Г.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Шабанов А. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Шабанов А. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Шабанов А. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Шабанов А. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Шабанов А. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Шабанов А. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Шабанов А. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Шабанов А. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні