Справа № 165/711/17
Провадження № 1-кс/165/193/17
НОВОВОЛИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 березня 2017 року м. Нововолинськ
Слідчий суддя Нововолинського міського суду Волинської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Нововолинську клопотання прокурора Нововолинського відділу Володимир-Волинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на призначення позапланової перевірки за матеріалами досудового розслідування внесеного до ЄРДР за №42017031060000020 від 01 березня 2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України,
встановив:
20 березня 2017 року до суду надійшло клопотання прокурора Нововолинського відділу Володимир-Волинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на призначення позапланової перевірки за матеріалами досудового розслідування внесеного до ЄРДР за №42017031060000020 від 01 березня 2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
В обґрунтування свого клопотання прокурор посилається на те, що Прокурором Нововолинського відділу Володимир-Волинської місцевої прокуратури 01.03.2017 відомості про дане кримінальне правопорушення внесено у ЄРДР під № 42017031060000020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
Підставою для початку досудового розслідування слугував рапорт про виявлення під час виконання прокурором своїх службових обов`язків, що посадовими особами Нововолинської міської ради у зв`язку із невиконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них було допущено користування земельними ділянками, що знаходяться на території міста Нововолинська без правоустановчих документів, а також не вжито передбачених чинним законодавством заходів щодо визначення розміру шкоди від такого користування.
В ході досудового розслідування встановлено, що згідно відповіді виконавчого комітету Нововолинської міської ради № 02-50/606 від 28.03.2016р., на території міста Нововолинська існують п`ять землекористувачів, які всупереч ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України використовують земельні ділянки без оформлення відповідних документів на них, тобто всупереч чинному законодавству.
Зокрема, Товариство з додатковою відповідальністю «Нововолинський завод залізобетонних конструкцій» (код ЄДРПОУ 01349414) для обслуговування виробничих приміщень використовує земельну ділянку загальною площею 5,44 га по вул. Шахтарській 47 м. Нововолинськ. Товариство з обмеженою відповідальністю «Круп`яний двір» (код ЄДРПОУ 32831301) для обслуговування виробничих приміщень використовує земельну ділянку загальною площею 0,5228 га по вул. Шахтарській 39-в, м. Нововолинськ.
Статтями 122, 123,124,125,126 Земельного кодексу України передбачено, що сільські селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу передають у власність або користування такі земельні ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державні або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або місцевого самоврядування, згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цих прав. Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.
Статтею 206 ЗК України передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є: забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення.
Згідно ст. 4 вищезгаданого Закону, об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Стаття 5 Закону передбачає, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Згідно із статтею 15-2 Земельного кодексу України, статтею 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» та статтею 18-1 Закону України «Про охорону земель» до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у сфері земельних відносин, належить організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, зокрема, шляхом : проведення перевірок, розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель.
Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 № 482 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», яка набрала чинності 05.08.2016, внесено зміни до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, та визначено, що Держгеокадастр є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Так відповідно до п. 25-1 згаданого вище Положення, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань: організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю
На підставі викладеного, з метою отримання доказів, швидкого, повного та неупередженого розслідування кримінального провадження, виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельної ділянки загальною площею 0,5228 га по АДРЕСА_1 .
Керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 159-164 КПК України, -
ухвалив:
Клопотання задоволити.
Надати дозвіл на призначення позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства Товариством з обмеженою відповідальністю «Круп`яний двір» (код ЄДРПОУ 32831301) щодо використання земельної ділянки загальною площею 0,5228 га по вул. Шахтарській 39-в м. Нововолинськ Волинська область, для обслуговування виробничих приміщень.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Волинській області провести перевірку у визначений законом термін з дня отримання судової ухвали.
Строк дії ухвали суду не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.
В разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку, відповідно до ст. 166 КПК України.
Ухвала в апеляційному порядку оскарженню не підлягає, як така, що не позбавляє підприємця чи юридичну особу можливості здійснювати свою діяльність.
Слідчий суддя підпис
Згідно з оригіналом
Слідчий суддя ОСОБА_4
Суд | Нововолинський міський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 65654354 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Нововолинський міський суд Волинської області
Ференс-Піжук О. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні