Ухвала
від 06.06.2018 по справі 165/711/17
НОВОВОЛИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 165/711/17

Провадження 1-кс/165/490/18

НОВОВОЛИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 червня 2018 року м. Нововолинськ

Слідчий суддя Нововолинського міського суду Волинської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Нововолинську клопотання прокурора Нововолинського відділу Володимир-Волинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової перевіркиза матеріалами досудового розслідування внесеного до ЄРДР за №42017030060000020 від 01.03.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України,-

встановив:

04 червня 2018 року до суду надійшло клопотання прокурора Нововолинського відділу Володимир-Волинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельної ділянки під частиною виробничого приміщення загальною площею 340, 4 кв.м. по АДРЕСА_1 , за матеріалами досудового розслідування внесеного до ЄРДР за №42017030060000020 від 01.03.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

В обґрунтування свого клопотання посилається на те, що згідно рапорту про виявлення під час виконання прокурором своїх службових обов`язків факту, що посадовими особами Нововолинської міської ради у зв`язку із невиконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них було допущено користування земельними ділянками, що знаходяться на території міста Нововолинська без правовстановлюючих документів, а також не вжито передбачених чинним законодавством заходів щодо визначення розміру шкоди від такого користування.

За вказаним фактом 01.03.2017 року внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017030060000020 за попередньою правовою кваліфікацією ч. 1 ст. 367 КК України.

Прокурор вказує, що в ході досудового розслідування встановлено, що згідно відповіді виконавчого комітету Нововолинської міської ради № 01-67/474 від 16.02.2018 на території міста Нововолинська діють декілька землекористувачів, які всупереч ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України використовують земельні ділянки без оформлення відповідних документів на них, тобто всупереч чинному законодавству.

Зокрема, ФОП ОСОБА_4 використовує земельну ділянку для обслуговування частини виробничого приміщення по АДРЕСА_1 . До того ж, вказана особа до Нововолинської міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів не зверталася, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки не виготовляв, орендної плати та земельного податку не сплачує.

Окрім цього, 07.04.2015 виконавчим комітетом Нововолинської міської ради вже надсилався лист з вимогою щодо необхідності оформити правовстановлюючі документи на земельну ділянку, однак ніяких заходів вказаною особою досі не вжито.

Аналогічним підтвердженням слугує витяг із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, згідно якого відсутні дані щодо права власності на земельну ділянку під частиною приміщення по АДРЕСА_1 . Крім того, відповідно до даних витягу площа частини вказаного приміщення без оформлених правовстановлюючих документів на земельну ділянку становить 340,4 кв.м., а власником є ОСОБА_5 .

Статтями 122, 123,124,125,126 Земельного кодексу України передбачено, що сільські селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу передають у власність або користування такі земельні ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державні або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або місцевого самоврядування, згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу земельної ділянки. Право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цих прав. Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.

Відповідно до ст.9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, зокрема, шляхом проведення перевірок, розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 № 482 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», яка набрала чинності 05.08.2016, внесено зміни до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, та визначено, що Держгеокадастр є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Прокурор зазначає, що з метою отримання доказів, швидкого, повного та неупередженого розслідування кримінального провадження, виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельної ділянки під частиною виробничого приміщення загальною площею 340,4 кв.м. по вул. Шахтарській, 45 в м.Нововолинську Волинської області.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просить його задоволити з підстав, викладених у клопотанні.

Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Частиною першоюстатті 197-1КК України передбачена кримінальна відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки, яким завдано значної шкоди її законному володільцю або власнику.

Відповідно до ст.91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню обставини, у тому числі: подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид та розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.

За змістом ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Акт ревізії в контексті ст. 99 КПК України є документом, де зафіксовані відомості, які можуть бути використані як доказ факту та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Наказом Держгеокадастру від 27.12.2016 № 353 «Про організаційні заходи із здійснення функцій державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів територіальними органами Держгеокадастру» передбачено, що повноваження на здійснення державного контролю за використанням та охороною земель покладено на Держгеокадастр.

Відповідно до вимог п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженогопостановою КабінетомМіністрів України№15від 14.01.2015 Держгеокадастр є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Згідно із п.п. 25-1 п. 4 даного Положення Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль)за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за:веденням державного обліку і реєстрацією земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель; дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.

Відтак, саме Держгеокадастр у повному обсязі здійснює державний нагляд за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі щодо самовільного захоплення земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, здійснюється у повному обсязі Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, та її територіальними органами.

Заслухавши висновок прокурора, беручи до уваги те, що земельна ділянка загальною площею 340,4 кв.м. для обслуговування частини виробничого приміщення по вул. Шахтарській 45, м.Нововолинська Волинської області самовільно зайнята та використовуються без належних правових підстав, а також враховуючи, що прокурор довів необхідність проведення позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання даної земельної ділянки, слідчий суддя вважає, що з метою перевірки дотримання вимог земельного законодавства України у даному кримінальному провадженні необхідно провести позапланову виїзну перевірку.

Проведення перевірки забезпечить отримання відомостей, які в своїй сукупності будуть можливими для їх використання як доказів у кримінальному провадженні, сприятимуть встановленню осіб, що можливо скоїли кримінальне правопорушення, а також підтвердити/спростувати факт самовільного зайняття земельних ділянок та розміру спричиненої шкоди. Дані відомості неможливо отримати в інший спосіб, окрім як із залученням спеціалістів Головного управління Держгеокадастру у Волинській області.

Строк проведення позапланової перевірки визначити тривалістю 15 робочих днів.

Керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 159-164 КПК України, слідчий суддя, -

ухвалив:

Клопотання задоволити.

Надати дозвіл на проведення позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельної ділянки під частиною виробничого приміщення загальною площею 340, 4 кв.м. по АДРЕСА_1 .

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Волинській області провести перевірку у п`ятнадцятиденний термін з дня отримання ухвали суду.

Строк дії ухвали суду не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала в апеляційному порядку оскарженню не підлягає, як така, що не позбавляє підприємця чи юридичну особу можливості здійснювати свою діяльність.

Слідчий суддя підпис

Згідно з оригіналом

Слідчий суддя ОСОБА_6 -Піжук

СудНововолинський міський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення06.06.2018
Оприлюднено22.02.2023
Номер документу74575054
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —165/711/17

Ухвала від 11.09.2018

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

Ухвала від 10.07.2018

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Василюк А. В.

Ухвала від 06.06.2018

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

Ухвала від 06.11.2017

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

Ухвала від 27.10.2017

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ушаков М. М.

Ухвала від 22.09.2017

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

Ухвала від 17.05.2017

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

Ухвала від 23.03.2017

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні