Ухвала
від 10.07.2018 по справі 165/711/17
НОВОВОЛИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 165/711/17

Провадження № 1-кс/165/608/18

НОВОВОЛИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 липня 2018 року м. Нововолинськ

Слідчий суддя Нововолинського міського суду Волинської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Нововолинську клопотання прокурора Нововолинського відділу Володимир-Волинської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки за матеріалами досудового розслідування внесеного до ЄРДР за №42017031060000020 від 01 березня 2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України,-

встановив:

09 липня 2018 року до суду надійшло клопотання прокурора Нововолинського відділу Володимир-Волинської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки за матеріалами досудового розслідування внесеного до ЄРДР за №42017031060000020 від 01 березня 2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України.

В обґрунтування свого клопотання прокурор посилається на те, що підставою для початку досудового розслідування слугував рапорт про виявлення під час виконання прокурором своїх посадових обов`язків, що посадовими особами Нововолинської міської ради у зв`язку із невиконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них було допущено користування земельними ділянками, що знаходяться на території міста Нововолинська без правовстановлюючих документів, а також не вжито передбачених чинним законодавством заходів щодо визначення розміру шкоди від такого користування.

Прокурор уклопотанні зазначає,що вході досудовогорозслідування буловстановлено,що згідновідповіді виконавчогокомітету Нововолинськоїміської ради№ 01-67/93від 12.01.2018, на території міста Нововолинська діють декілька землекористувачів, які всупереч ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України використовують земельні ділянки без оформлення відповідних документів на них, тобто всупереч чинному законодавству.

Зокрема прокурор зазначає, що ФОП ОСОБА_5 використовує земельну ділянку площею 0,3669 га для обслуговування частини виробничого приміщення по АДРЕСА_1 . Крім цього, вказана особа до Нововолинської міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів не зверталася, до того ж, рішенням Нововолинської міської ради № 15/12 від 23.02.2012 затверджено проект землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розроблений, погоджений у вставленому законом порядку, але не був зареєстрований в Державному земельному кадастрі, кадастровий номер не присвоєний. В подальшому ФОП ОСОБА_5 договір оренди на земельну ділянку не уклав та згідно відповіді ДФС у Волинській області від 06.06.2018 № 10203/10/03-20-13-01 орендної плати та земельного податку не сплачує.

Окрім цього прокурор вказує, що 07.04.2015 року виконавчим комітетом Нововолинської міської ради вже надсилався лист з вимогою щодо необхідності оформити правовстановлюючі документи на земельну ділянку, однак ніяких заходів вказаною особою досі не вжито.

Прокурор зазначає, що з метою отримання доказів, швидкого, повного та неупередженого розслідування кримінального провадження, виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельної ділянки площею 0,3669 га під частиною виробничого приміщення загальною площею по АДРЕСА_1 .

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив його задовольнити з підстав викладених у клопотанні.

Відповідно до ст.98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення. Документи є речовими доказами, якщо вони містять ознаки, зазначені в частині першій цієї статті.

У відповідності до п.4 ч.2 ст.99 КПК України, до документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Відповідно до ч.6 ст.9 КПК України, у випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені частиною першою статті 7 цього Кодексу.

Статтями 122,123,124,125,126 Земельного кодексу України передбачено, що сільські селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу передають у власність або користування такі земельні ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або місцевого самоврядування, згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цих прав. Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.

Статтею 206ЗК Українипередбачено,що використанняземлі вУкраїні єплатним.Об`єктомплати заземлю єземельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно достатті 2Закону України«Про державнийконтроль завикористанням таохороною земель»,основними завданнями державногоконтролю завикористанням таохороною земельє: забезпеченнядодержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельногозаконодавства України; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення.

Згідно ст. 4 вищезгаданого Закону, об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Стаття 5 Закону передбачає, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Згідно із статтею 15-2 Земельного кодексу України, статтею 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» та статтею 18-1 Закону України «Про охорону земель» до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у сфері земельних відносин, належить організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, зокрема, шляхом проведення перевірок, розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 № 482 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», яка набрала чинності 05.08.2016, внесено зміни до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, та визначено, що Держгеокадастр є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Так відповіднодо п.25-1згаданого вищеПоложення,Держгеокадастр відповіднодо покладенихна ньогозавдань:організовує таздійснює державнийнагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.

Заслухавши прокурора, який просив клопотання задовольнити з підстав наведених у ньому, враховуючи те, що лише за результатами перевірки додержання вимог земельного законодавства щодо використання земельної ділянки можливо встановити наявність чи відсутність у діях ФОП ОСОБА_5 об`єктивної сторони кримінального правопорушення і прокурор довів можливість використання отриманої внаслідок такої перевірки інформації, як доказу у кримінальному провадженні та з огляду на те, що неможливо іншим способами довести обставини вчинення кримінального правопорушення, вважаю за необхідне клопотання задовольнити.

Керуючись ст.40, ст.71, ст.98, ст.99 КПК України, -

ухвалив:

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл на проведення позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельної ділянки площею 0,3669 га під частиною виробничого приміщення по АДРЕСА_1 .

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Волинській області провести перевірку протягом одного місяця з дня постановлення ухвали.

Зібрані матеріали про проведення позапланової перевірки надіслати у Нововолинський відділ Володимир-Волинської місцевої прокуратури у Волинській області.

Строк дії ухвали суду не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала в апеляційному порядку оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя підпис

Згідно з оригіналом

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудНововолинський міський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення10.07.2018
Оприлюднено23.02.2023
Номер документу75222069
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —165/711/17

Ухвала від 11.09.2018

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

Ухвала від 10.07.2018

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Василюк А. В.

Ухвала від 06.06.2018

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

Ухвала від 06.11.2017

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

Ухвала від 27.10.2017

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ушаков М. М.

Ухвала від 22.09.2017

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

Ухвала від 17.05.2017

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

Ухвала від 23.03.2017

Кримінальне

Нововолинський міський суд Волинської області

Ференс-Піжук О. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні