ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
28.03.2017 Справа № 13/91
За заявою Комунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" (юр/846 від 14.03.2017 р.) про надання відстрочки виконання рішення (вх. канцелярії суду №3716 від 17.03.2017р.) по справі № 13/91
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Полтаваобленерго" в особі Полтавської філії ВАТ "Полтаваобленерго", пров.Першотравневий, 19, м.Полтава, 36000
про стягнення 9 702 088,17 грн.
Суддя Гетя Н.Г.
Представники:
від заявника (боржника): ОСОБА_1, ОСОБА_2
від стягувача: ОСОБА_3
Суть справи: Розглядається заява Комунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" (юр/846 від 14.03.2017 р.) про відстрочку виконання рішення господарського суду Полтавської області від 15.09.2009 р. (вх. канцелярії суду №3716 від 17.03.2017р.) по справі № 13/91 до 31 грудня 2017 року.
Представник боржника в судовому засіданні заяву про відстрочку виконання рішення підтримав в повному обсязі.
Представник стягувача проти надання відстрочки КП "Полтававодоканал" не заперечує.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
Рішенням господарського суду Полтавської області по справі №13/91 від 15.09.2009 р. стягнуто з Комунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" на користь Публічного акціонерного товариства "Полтаваобленерго" в особі Полтавської філії міських електромереж ПАТ "Полтаваобленерго" 4160913,64 грн. боргу за використану електроенергію та 13620,60 грн. - за перетоки реактивної енергії, 697801,86 грн. пені, 2477597,88 грн. інфляційних та 379157,63 грн. - 3 % річних від простроченої суми, 25500,00грн. держмита та 315,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу (т.1 а.с.180).
07 грудня 2009 року постановою Київського міжобласного апеляційного господарського суду рішення від 15.09.2009 року по справі № 13/91 було залишено без змін.
28.09.2009 р. на виконання рішення господарського суду Полтавської області від 15.09.2009 р. було видано наказ про примусове виконання даного рішення.
В процесі примусового виконання рішення суду КП "Полтававодоканал" неодноразово зверталося до Господарського суду Полтавської області із заявою про відстрочку виконання вищевказаного рішення (ухвали суду від 21.01.2010 р., 21.05.2010 р., 11.06.2010 р., 08.07.2010 р.,17.02.2011 р.,30.11.2015 р., 31.03.2016р., 18.08.2016р. по даній справі) які були задоволені судом.
03.08.2015 р. старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Полтавській області ОСОБА_4 було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження щодо примусового виконання наказу Господарського суду Полтавської області від 28.09.2009 р. по справі №13/91.
Заявник (боржник) в обґрунтування заяви про надання відстрочки виконання рішення посилається на те, що:
- на виконанні Відділу примусового виконання рішень Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України з 2012 року перебуває також зведене виконавче провадження №44906858 по примусовому виконанню рішень Господарського суду Полтавської області про стягнення з КП ПОР "Полтававодоканал" заборгованості, яка на дату подачі заяви становить 145899517,64 грн., державним виконавцем накладено арешт на майно та кошти на рахунках боржника в банківських установах;
- тариф на послуги водопостачання та водовідведення для населення, який діяв в період виникнення заборгованості, стягнутої за рішенням суду по справі №13/91 до 01.08.2014 р., не забезпечував відшкодування економічно обґрунтованого рівня витрат на їх виробництво. Однак, після введення в дію нових тарифів, що відбулося 01.08.2014 р. підприємство практично в повному обсязі сплачує за спожиту електроенергію.
Крім того, заявник зазначає, що різниця між встановленим тарифом та фактичними економічними витратами на виробництво послуг, затверджена протоколом № 31 від 06.11.2014 року міжвідомчої комісії обласної державної адміністрації з питань погашення різниці в тарифах, сягнула 288,4 млн. грн.
В період з липня 2014 року по березень 2015 року обсяг заборгованості КП ПОР Полтававодоканал для проведення розрахунків з різниці в тарифах збільшився ще на 6,6 млн. грн. (протокол № 6 від 28.07.2015 року міжвідомчої комісії обласної державної адміністрації з питань погашення різниці в тарифах).
Через недосконалість механізму взаєморозрахунків по погашенню різниці в тарифах за рахунок виділення субвенцій з державного бюджету, КП Полтававодоканал та ПАТ Полтаваобленерго не вдалося скористатися нормами Постанови КМУ № 30 від 29.01.2014 року.
02.03.2015 року Законом України № 217-VIII були внесені зміни до Закону України Про Державний бюджет на 2015 рік та передбачено виділення субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах в сумі 2,9 млрд. грн.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 року № 375, Полтавській області передбачений обсяг фінансування на погашення заборгованості з різниці в тарифах на загальну суму 222,45 млн. грн. в т.ч. КП ПОР Полтававодоканал 106,8 млн. грн.
Заборгованість боржника за спожиту електричну енергію станом на 01.10.2015 року становить 137,6 млн. грн. В той же час, узгоджений обсяг заборгованості з різниці в тарифах на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення підприємства становить 244,8 млн. грн.
За даними позивача, починаючи з 2012 року КП Полтававодоканал опрацьовувало схеми по погашенню заборгованості за електроенергію субвенцією передбаченою фінансуванням з державного бюджету на погашення заборгованості з різниці в тарифах. Скористатися субвенцією вдалося в 2014 році -55,1 млн.грн.
В 2015 р. підприємством КП Полтававодоканал отримано кошти по різниці в тарифах на погашення заборгованості з податку на додану вартість в сумі 2 355,9 тис. грн. та укладено договір на суму 1 935,8 тис. грн. на погашення заборгованості з податку на додану вартість, який переданий до Державного казначейства України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України 03.09.2015 року.
03.12.2015 ГУДКСУ в Полтавській області, Департамент фінансів Полтавській області, Управління ЖКГ Полтавській області державної адміністрації, КП ПОР Полтававодоканал, ПАТ "Полтаваобленерго", ДП "Енергоринок", НАК "Нафтогаз України", ПАТ "Укргазвидобування" уклали договір №166/375-в про організацію взаєморозрахунків за субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості в різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення у сумі 107358634,15 грн.
Однак, через здійснення НАБУ досудового розслідування у кримінальному провадженні за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем), по факту привласнення службовими особами в особливо великих розмірах майна ВАТ "Запоріжжяобленерго" взаєморозрахунки за вищевказаним договором так і не відбулися.
07.07.2016 р. постановою начальника ВПВР управління ДВС Головного територіального управління юстиції у Полтавській області ОСОБА_5М виконавче провадження по примусовому виконанню наказу №13/91, виданого 28.09.2009 року Господарським судом Полтавської області було поновлене.
Водночас, згідно Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законів України у сфері комунальних послуг" №626-VІІІ Кабінет Міністрів України зобов'язано до 01.07.2016 р. вжити заходів щодо відшкодування в повному обсязі різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та /або підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування , до 01.01.2016 р.
Крім того, Законом України "Про державний бюджет України на 2017р." передбачено субвенцію з державного бюджету України місцевим бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, які надають населенню такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, що дає підстави вважати, що відшкодування різниці в тарифах відбудеться протягом 2017р.
Зазначені обставини, на думку боржника, ускладнюють виконання рішення суду по даній справі.
Згідно ст.121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, за поданням прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.
Відповідно до п. 10 постанови Пленуму Верховного Суду України від 26.12.2003р. № 14 "Про практику розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження" при вирішенні заяв державного виконавця чи сторони про відстрочку або розстрочку виконання рішення суду потрібно мати на увазі, що відповідно до ст. 351 ЦПК України і ст.121 ГПК України їх задоволення можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення (хвороба боржника або членів його сім'ї, відсутність у нього майна, яке за рішенням суду має бути передане стягувачеві, стихійне лихо, інші надзвичайні події).
В п. 7.2 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012р. № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" зазначено, що вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутству, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, стихійне лихо, інші надзвичайні події.
Комунальне підприємство Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" є спеціалізованим підприємством, основним видом діяльності якого є надання послуг з водопостачання, водовідведення та очисти стічних вод громадянам та юридичним особам.
В ст.6 Закону України Про питну воду та питне водопостачання визначено, що державна політика у сфері питної води та питного водопостачання будується на принципах, зокрема, гарантованого першочергового забезпечення питною водою населення для забезпечення питних, фізіологічних, санітарно-гігієнічних та побутових потреб; заборони відключення об'єктів питного водопостачання та водовідведення від системи енерго-, газо-, теплопостачання як об'єктів життєзабезпечення і стратегічного значення.
Держава гарантує захист прав споживачів у сфері питної води та питного водопостачання шляхом, зокрема, забезпечення кожної людини питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів питного водопостачання залежно від району та умов проживання; зобов'язання підприємств питного водопостачання здійснювати заходи щодо забезпечення нормативів питного водопостачання та додержання державних стандартів у сфері питної води та питного водопостачання (ст. 7 Закону України Про питну воду та питне водопостачання ).
З огляду на викладене, специфічний вид діяльності відповідача, необхідність врахування інтересів територіальної громади, фізичних та юридичних осіб, недопущення негативних наслідків в разі зупинки діяльності підприємства боржника, враховуючи обставини які склалися з проведенням взаєморозрахунків по погашенню заборгованості з різниці в тарифах, господарський суд прийшов до висновку про наявність у даному випадку виключних обставин, які є підставою для надання відстрочки виконання рішення суду.
Враховуючи викладене та матеріальні інтереси обох сторін, заяву про відстрочку виконання рішення та наказу господарського суду Полтавської області по справі № 13/91 слід задовольнити, надавши відстрочку виконання рішення до 31.12.2016 р.
Керуючись ст.ст. 121, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
У Х В А Л И В :
1. Заяву омунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" (юр/846 від 14.03.2017 р.) про надання відстрочки виконання рішення (вх. канцелярії суду №3716 від 17.03.2017р.) по справі № 13/91- задовольнити.
2. Відстрочити виконання рішення господарського суду Полтавської області від 15.09.2009р. та наказу господарського суду Полтавської області від 28.09.2009 р. у справі № 13/91 - до 31.12.2017.
3. Ухвалу надіслати учасникам судового процесу та для відома - Відділу примусового виконання рішень Управління Державної виконавчої служби України Головного територіального управління юстиції в Полтавській області ( вул. Героїв-пожежників, 13, м. Полтава, 36014).
Суддя Гетя Н.Г.
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2017 |
Оприлюднено | 06.04.2017 |
Номер документу | 65678965 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Гетя Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні