ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул. Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
15.02.2018 Справа № 13/91
За скаргою Комунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" (юр/190 від 18.01.2018 р.) на дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області по справі №13/91
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Полтаваобленерго" в особі Полтавської філії ВАТ "Полтаваобленерго", пров.Першотравневий, 19, м.Полтава, 36000
про стягнення 9 702 088,17 грн.
Суддя Гетя Н.Г.
Секретар судового засідання Коломієць А.В.
Представники сторін:
від стягувач: не з"явився
від боржника (скаржника): ОСОБА_1
від ВДВС: ОСОБА_2
Розглядається скарга Комунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" на дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області по справі №13/91.
Представник стягувача в судове засідання не з"явився, про причини неявки суд не повідомив.
Представник скаржника заявлені вимоги підтримав та вважає постанову від 12.01.2018 року головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області ОСОБА_3 про поновлення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням №48305346 незаконною , оскільки в якості підстави для поновлення вчинення виконавчих дій органом ДВС в постанові від 12.01.2018 року зазначено про закінчення відстрочки виконання рішення суду по справі № 18/2650/12, яка не має жодного відношення до виконавчого провадження № 48305346, оскільки дане виконавче провадження відкрито на підставі наказу, виданого господарським судом на виконання рішення по справі №13/91. Крім цього, органом ДВС при вирішенні питання про поновлення вчинення виконавчих дій проігноровані як положення діючого законодавства щодо наявності підстав для зупинення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням № 48305346, так і відповідні повідомлення Заявника скарги (Боржника) із зазначенням обставин для такого зупинення. Комунальне підприємство Полтавської обласної ради «Полтававодоканал» включено до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії (далі - Реєстр) на підставі наказу Мінрегіону № 142 від 08.06.2017 року, що підтверджується листами № 8/10-2047-17 від 07.12.2017 року та № 8/10-44-18 від 15.01.2018 року Мінрегіону та повідомленнями про включення до Реєстру. Законодавцем чітко визначено, що достатньою підставою для зупинення вчинення виконавчих дій є включення підприємства, до Реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України № 1730.
Скаржник вважає, що вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням № 48305346 повинно бути зупинено на підставі положень п. 10 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про виконавче провадження» .
15.02.2018р. від виконавчої служби за вх. канцелярії суду №1635 надійшов відзив на позовну заяву. У вказаному відзиві державний виконавець проти заявлених вимог заперечує мотивуючи тим, що у провадженні ВПВР УДВС ГТУЮ у Полтавській області перебуває виконавче провадження №48305346 з виконання наказу №13/91 від 28.09.2009, виданого Господарським судом Полтавської області про стягнення з Комунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" на користь Відкритого акціонерного товариства "Полтаваобленерго" - 4160913,64 грн. боргу за використану електроенергію та 13620,60 грн. - за перетоки реактивної енергії, 697801,86 грн. пені, 2477597,88 грн. інфляційних та 379157,63 грн. - 3 % річних від простроченої суми, 25500,00_грн. держмита та 315,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Постановою державного виконавця від 03.08.2015 було відкрито виконавче провадження, а також 12.08.15 винесено постанову про об'єднання у зведене виконавче провадження, яким було об'єднано ВП № 48305346 у зведене виконавче провадження № 48434735.
Ухвалою Господарського суду Полтавської області від 28.03.2017 № 13/91 відстрочено виконання рішення господарського суду Полтавської області від 15.09.2009 та наказу Господарського суду Полтавської області від 28.09.2009 у справі № 13/91 до 31.12.2017 ВП 48305346, ураховуючи викладене, керуючись п. 6 частини першої статті 34, статтею 35 Закону України «Про виконавче провадження» , 12.04.2017 державним виконавцем було винесено постанову про зупинення вчинення виконавчих дій.
12.01.2018, керуючись частиною 5 статті 35 Закону України «Про виконавче провадження» , державним виконавцем винесено постанову про поновлення виконавчого провадження у зв'язку із закінченням відстрочки виконання рішення суду.
Орган ДВС зазначає, що Вищим господарським судом України за матеріалами справ, розглянутих у касаційному порядку, викладено позицію про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням господарськими судами Закону України «Про виконавче провадження» в Оглядовому листі від 28.01.2016 № 01-06/131/16. Так, примусове виконання рішення про стягнення заборгованості за спожиту активну електричну енергію, яка виникла після 01.01.2013, здійснюється на загальних підставах в порядку, встановленому Законом, та не передбачає зупинення виконавчого провадження на підставі Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу".
Отже, з огляду на викладене виконавча служба просить суд відхилити скаргу Комунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" на дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області по справі №13/91
Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 342 Господарського процесуального кодексу України, суд розглядає скаргу у десятиденний строк у судовому засіданні за участю стягувача, боржника і державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби чи приватного виконавця, рішення, дія чи бездіяльність яких оскаржуються. Неявка боржника та державного виконавця не є перешкодою для розгляду скарги.
Враховуючи те, що судом процесуальний обов'язок згідно ч.1 ст. 342 Господарського процесуального кодексу України виконаний, суд вважає за необхідне розглянути подану скаргу за відсутності представника стягувача.
Розглянувши подану скаргу та додані до неї документи, господарським судом встановлено наступне.
Відповідно до ст. 339 Господарського процесуального кодексу України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.
Скарга подається до суду, який розглянув справу як суд першої інстанції (ч. 1 ст. 340 ГПК України).
Як вбачається із заявлених у скарзі вимог, скаржник просить, визнати неправомірними дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області щодо винесення постанови від 12.01.2018 року про поновлення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням № 48305346; визнати незаконною та скасувати постанову від 12.01.2018 року про поновлення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням №48305346; зобов'язати Відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області зупинити вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням № 48305346.
Отже, заявлені скаржником вимоги стосуються оскарження дій відділу державної виконавчої служби.
Стаття 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов'язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначному законом порядку.
Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню, у разі невиконання їх у добровільному порядку, регламентуються Законом України "Про виконавче провадження". Вказаний нормативний акт є спеціальним по відношенню до інших нормативних актів при вирішенні питання щодо оцінки дій державної виконавчої служби.
Зазначеним Законом регламентовано порядок та особливості проведення кожної стадії (дії) виконавчого провадження і відповідних дій державних виконавців.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII (далі - Закон) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Виконавче провадження, згідно ст.2 Закону України "Про виконавче провадження", здійснюється, зокрема, з дотриманням таких засад: верховенства права; законності; диспозитивності, справедливості, неупередженості та об'єктивності.
Приписами ст. 18 Закону унормовано, що виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Виконавець зобов'язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.
Законом України №1730-VIII «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії» (далі - Закон № 1730) визначено комплекс організаційних та економічних заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, а також внесено відповідні зміни до Закону України «Про виконавче провадження» № 1404-VIII від 02.06.2016 року (далі - Закон № 1404).
Згідно п. 10 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі включення підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії» , з виконавчих проваджень, стягувачами, за якими є Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» , її дочірня компанія «Газ України» , Публічне акціонерне товариство «Укртрансгаз» , постачальники електричної енергії, а боржниками - підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).
На підставі наказу Мінрегіону № 142 від 08.06.2017 року та листів № 8/10-2047-17 від 07.12.2017 року та № 8/10-44-18 від 15.01.2018 року Мінрегіону та повідомленнями про включення до Реєстру Комунальне підприємство Полтавської обласної ради «Полтававодоканал» включено до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії (далі - Реєстр) на підставі наказу Мінрегіону № 142 від 08.06.2017 року, що підтверджується листами № 8/10-2047-17 від 07.12.2017 року та № 8/10-44-18 від 15.01.2018 року Мінрегіону та повідомленнями про включення до Реєстру.
Законодавством визначено, що достатньою підставою для зупинення вчинення виконавчих дій є включення підприємства, до Реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України № 1730. Крім цього, сторонами виконавчих проваджень повинні бути виключно:
- стягувач - Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» , її дочірня компанія «Газ України» , Публічне акціонерне товариство «Укртрансгаз» , постачальники електричної енергії;
- боржник - підприємство, що виробляє теплову енергію, транспортує та постачає теплову енергію, надає послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємство централізованого водопостачання та водовідведення, що надає послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).
У виконавчому провадженні №48305346 стягувачем є ПАТ «Полтаваобленерго» (постачальник електричної енергії), а боржником -КП ПОР «Полтававодоканал» (підприємство, що надає послуги з централізованого водопостачання та водовідведення).
Приписами ч. 6 ст. 35 Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що у випадку, передбаченому пунктом 10 частини першої статті 34 Закону №1404, виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій до виключення боржника з реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону №1730.
Отже, єдиною підставою для поновлення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням №48305346 є виключення КП ПОР «Полтававодоканал» з вказаного Реєстру.
Статтею 343 Господарського процесуального кодексу України, за результатами розгляду скарги суд постановляє ухвалу. У разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов"язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника). Якщо оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність були прийняті або вчинені відповідно до закону, в межах повноважень державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця і право заявника не було порушено, суд постановляє ухвалу про відмову в задоволенні скарги.
Відповідно до вимог статті 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов"язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов"язків щодо доказів.
В силу ст.86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об"єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв"язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Враховуючи встановлені обставини та норми чинного законодавства, господарський суд дійшов висновку щодо правомірності доводів заявника та необгрунтованості заперечень органу виконавчої служби. Та приймаючи до уваги таке, задовольняє скаргу, шляхом визнання неправомірними дій Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області щодо винесення постанови від 12.01.2018 року про поновлення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням № 48305346; визнання незаконною та скасувати постанову від 12.01.2018 року про поновлення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням №48305346; зобов'язання Відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області зупинити вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням № 48305346.
Внаслідок встановлення обґрунтованості скарги та керуючись приписами ст.343 Господарського процесуального кодексу України, суд дійшов висновку про зобов'язання Відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області в повному обсязі вчинити виконавчі дії у відповідності до норм діючого законодавства.
Керуючись ст. 234, 339-343 ГПК України, суд,-
УХВАЛИВ:
1. Скаргу Комунального підприємства Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" на дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області по справі №13/91- задо вольнити.
2. Визнати неправомірними дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області щодо винесення постанови від 12.01.2018 року про поновлення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням № 48305346.
3. Визнати незаконною та скасувати постанову від 12.01.2018 року про поновлення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням №48305346.
4. Зобов'язати Відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області зупинити вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням № 48305346.
5. Копію ухвали направити сторонам по справі та Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області (39600, Полтавська область, м.Полтава, вул.Героїв-пожежників,13).
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення (у разі неявки всіх учасників справи - з моменту її підписання суддею (суддями) та може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту оголошення (підписання) (ч.5 ст.231, ст..ст.235,255 ГПК України). Відповідно до п.17.5 Перехідних положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Гетя Н.Г.
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2018 |
Оприлюднено | 22.02.2018 |
Номер документу | 72332423 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Гетя Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні