Постанова
від 30.03.2017 по справі 813/4186/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 березня 2017 року № 813/4186/15

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Хоми О.П.,

з участю секретаря судового засідання Павлішевського М.В.,

з участю представників: позивача Шнира О.Б., відповідача Іванського В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Габен до Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю Габен (далі - ТзОВ Габен ) звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області, правонаступником якої є Залізнична об'єднана державна податкова інспекція головного управління ДФС у Львівській області (далі - Залізнична ОДПІ), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у Франківському районі м. Львова від 22.07.2015№ 0000492202,яким збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств на суму 541291,50 грн., у тому числі 360 861грн за основним платежем та 180 430,50грн за штрафними (фінансовими) санкціями. В обґрунтування позовних вимог посилається на безпідставність та невідповідність нормам чинного законодавства та фактичним обставинам справи висновків контролюючого органу, викладених в акті перевірки від 22.01.2015№ 29/22-01/38243699. Вказує на те, що податкове повідомлення-рішення прийнято безпідставно, оскільки відповідач зробив висновок про заниження задекларованих підприємством показників у рядку 02 декларації про прибуток Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг)) на загальну суму 1 899 298 грн. на підставі того, що ревізори-інспектори при проведенні перевірки належним чином не розібрались в бухгалтерських проводках по рахунках 36, 70, 64 та 71 та в загальний оборот по 36 рахунку Розрахунки з покупцями включили додатково коригувальні обороти між субрахунками того ж рахунку 36. У зв'язку з наведеним, оскаржуване податкове повідомлення-рішення підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Додатково пояснив, що висновком №6142 судово-економічної експертизи, складеним 28.02.2017 Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз за матеріалами адміністративної справи №813/4186/15, спростовано висновки контролюючого органу, викладеного в акті перевірки від 07.07.2015 №482/22-02/38243699, за наслідками якої прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення. Просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов. Суть заперечень полягає у правомірності прийняття податкового повідомлення-рішення від 22.07.2015 № 0000492202. Просив відмовити у задоволенні позову.

Відповідно до статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в порядку процесуального правонаступництва ДПІ у Франківському районі м. Львова замінено на Залізничну об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Позивач - ТзОВ Габен , зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 01.06.2012 за кодом ЄДРПОУ 38243699 та з 05.06.2012 перебуває на податковому обліку за №41776.

ДПІ у Франківському районі м. Львова проведено документальну планову виїзну перевірку ТзОВ Габен з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 31.12.2013.

Результати перевірки оформлені актом від 22.01.2015№29/22-01/38243699.

Як слідує з акту перевірки, контролюючим органом встановлено порушення:

- пп. 14.1.27, пп.14.1.56 п.14.1, ст.14, п.135.1, 135.2, 135.4.1 ст.135, п.137.1 ст.137, п.138.2, ст.138, п.п.139.1.9, п.139.1, ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, із внесеними змінами та доповненнями в результаті чого підприємством занижено податок на прибуток в загальній сумі 777835.0 грн., в т.ч. за: 2013 на суму 777835.0 грн;

- пп.14.1.36., пп.14.1.36., пп.14.1.202. п.14.1 ст.14, п.185.1. ст.185, п.187.1. ст.187, п.192.1 ст.192, п.201.4 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями, в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість на загальну суму 1 165 117 грн. в т.ч. за: березень 2013 на суму 272 529 грн., червень 2013 на суму 146 728 грн., липень2013 на суму 13 604 грн., серпень 2013 на суму 125 970 грн., вересень 2013 на суму166 924 грн., жовтень 2013 на суму 16 804 грн., листопад 2013 на суму 67 500 грн., грудень 2013 на суму 49 605 грн.

На підставі вказаного акту ДПІ у Франківському районі м. Львова13.02.2015прийнято податкові повідомлення-рішення:

- № 0000132201, яким збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість на суму 1 456 396,25 грн.,у тому числі 1 165 117грн за основним платежем та 291279,25грн за штрафними (фінансовими) санкціями;

- №000012201, яким збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток на суму 1 166 752,50 грн., у тому числі 777 835 грн за основним платежем та 388 917,50 грн за штрафними (фінансовими) санкціями.

Позивач оскаржив вказані податкові повідомлення-рішення в адміністративному порядку.

Рішенням ГУ ДФС у Львівській області про результати розгляду скарги №2247/10/13-01-10-07-05 від 27.04.2015 скасовано податкове повідомлення-рішення від 13.02.2015 №0000122201 в частині основного платежу по податку на прибуток в сумі 82 085,00 грн. та 41 042,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій, податкове повідомлення-рішення від 13.02.2015 № 0000132201 залишено без змін.

На підставі вищевказаного рішення ДПІ у Франківському районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.05.2015 №0000192202, яким збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток на суму 1 043 625 грн., у тому числі 695 750 грн за основним платежем та 347 875 грн за штрафними (фінансовими) санкціями.

ТзОВ Габен оскаржив до ДФС України податкові повідомлення-рішення від 13.02.2015№ 0000132201 та від 07.05.2015 №0000192202.

У зв'язку із оскарженням вказаних податкових повідомлень-рішень та на виконання доручення ДФС України ДПІ у Франківському районі м. Львова проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТзОВ Габен .

Результати перевірки оформлено актом від 07.07.2015 №482/22-02/38243699.

Як слідує з акту перевірки, контролюючим органом встановлено порушення:

- пп. 14.1.27, пп.14.1.56 п.14.1, ст.14, п.135.1, 135.2, 135.4.1 ст.135, п.137.1 ст.137, п.138.2, ст.138, п.п.139.1.9, п.139.1, ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, із внесеними змінами та доповненнями, що призвело до заниження податку на прибуток за 2013 рік на суму 360 861,00 грн.

Рішенням ДФС України про результати розгляду скарги від 09.07.2015 №14298/6/99-99-10-01-01-25 скасовано податкове повідомлення-рішення від 13.02.2015 № 0000132201, а також податкове повідомлення-рішення від 13.02.2015 № 0000122201, з урахуванням рішення, прийнятого за результатами розгляду первинної скарги, в частині визначення платнику 334889 грн податку на прибуток та 167444,5 грн штрафної санкції, у іншій частині податкове повідомлення-рішення від 07.05.2015 №0000192202 залишає без змін.

На підставі вищевказаного рішення ДПІ у Франківському районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.07.2015 №0000492202, яким ТзОВ Габен збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств на суму 541 291,50 грн., у тому числі 360 861 грн за основним платежем та 180 430,50 грн за штрафними (фінансовими) санкціями.

Податкове повідомлення-рішення від 22.07.2015№0000492202 є предметом оскарження.

При вирішенні спору суд керувався наступним.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).

Згідно з п.14.1.56, п.14.1 статті 14 Податкового кодексу доходи - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або не матеріальних формах.

Статті 134-136 Податкового кодексу визначають об'єкт та базу оподаткування при обрахунку податку на прибуток підприємств, а також ставки цього виду податку.

Так, згідно з пп.134.1.1 п.134.1статті 134 Податкового кодексу об'єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

Згідно з п.135.1 статті 135 Податкового кодексу доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду цієї статті, та складаються з доходу: від операційної діяльності, який визначається відповідно до п.135.4 цієї статті; інших доходів, які визначаються відповідно до п.135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у п.135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Пунктом 135.2 ст.135 Податкового кодексу передбачено, що доходи визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу, та п.135.4 дохід від операційної діяльності визначається в розмірі договірної (контрактної) вартості, але не менше ніж сума компенсації, отримана в будь-якій формі, в тому числі при зменшенні зобов'язань включає: пп.135.4.1 п.135 - дохід від реалізації товарів, виконання робіт, надання послуг у тому числі винагороди комісіонера (повіреного, агента тощо); особливості визначення доходу від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг для окремих категорій платників податків або доходів від окремих операцій встановлюється положеннями цього розділу.

Підставою прийняття податкового повідомлення-рішення від 22.07.2015№0000492202 став висновок контролюючого органу, викладений у акті перевірки від 07.07.2015 №482/22-02/38243699, про заниження задекларованих ТзОВ Габен показників у рядку 02 Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт,послуг) Податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2013 рік на загальну суму1899 298 грн.

Оскаржуючи вказане податкове повідомлення-рішення ТзОВ Габен стверджує про помилковість таких висновків, які зроблено без належного вивчення та перевірки бухгалтерських проводок по рахунках 36,70,64 та 71, що в свою чергу призвело до додаткового включення до загального обороту по 36 рахунку Розрахунки з покупцями коригувальних оборотів між субрахунками того ж рахунку 36.

Такими чином, фактично єдиною підставою оскарження податкового повідомлення-рішення від 22.07.2015 №0000492202 є правильність відображення в бухгалтерському та податковому обліку доходів від операційної діяльності, що відображена ТзОВ Габен у рядку 02 Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт,послуг) Податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2013 рік.

Оскільки встановлення документальної обґрунтованості відображення у бухгалтерському та податковому обліку доходів від операційної діяльності, що відображена ТзОВ Габен у рядку 02 Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) Податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2013 рік, потребує спеціальних знань, то з метою правильного встановлення обставин у справі, судомбуло призначено по справі судову економічну експертизу.

На вирішення судової економічної експертизи поставлено наступні питання:

1. Чи підтверджується документально зазначене в акті про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Габен від 07.07.2015 №482/22-02/38243699 заниження об'єкта оподаткування ТзОВ Габен за період з 01.01.2013 по 31.12.2013 донарахування до сплати до бюджету податку на прибуток за 2013 рік в сумі 360 861 грн?

2. Чи відповідають наданим первинним документам та вимогам Податкового кодексу України визначені та задекларовані ТзОВ Габен доходи від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) в розмірі 66 261 135 грн. за період з 01.01.2013 по 31.12.2013 в рядку 02 Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарі (робіт, послуг) Податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2013 рік, поданої ТзОВ Габен податковому органу 05.02.2014?

28.02.2017 Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз складено висновок №6142 за матеріалами адміністративної справи №813/4186/15, відповідно до якого:

1. Дослідженням поданих документів заниження до сплати в бюджет податку на прибуток за 2013 рік в сумі 360 861 грн. ТзОВ Габен за даними акту про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Габен від 07.07.2015 №482/22-02/38243699 документально не підтверджуються.

2. Задекларовані ТзОВ Габен доходи від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) в розмірі 66 261 135 грн. за період з 01.01.2013 по 31.12.2013 в рядку 02 Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарі (робіт, послуг) Податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2013 рік, поданої ТзОВ Габен податковому органу 05.02.2014 відповідають наданим первинним документам та вимогам Податкового кодексу України.

Висновки судової економічної експертизи ґрунтуються на такому.

Згідно з вимогами Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 №996-XIV(далі - Закон №996-XIV) відображення господарських операцій в податковому обліку здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку.

В статті 2 Закону №996-XIV зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Відповідно до вимог п.3.2 статті 3 Закону №996-XIV, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

У Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства , затвердженого наказом ДПА України від 29.03.2003 № 143, зазначено, що дані, наведені в декларації повинні підтверджуватись первинними документами обліку та відповідати податковому обліку (звітності).

Статтею 9 Закону №996-XIV встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені підчас здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Згідно з п.2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, під первинними документами розуміють документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Відповідно до п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 встановлено, що первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назву документа (форми), дату і місце складання, зміст та обсяг господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильності її оформлення, особистий чи електронний підпис особи, що брала участь у здійснені господарської операції. Крім того, підпис на документі може бути скріплений печаткою (п.2.5 Положення №88).

Згідно з п.14.1.56, п.14.1 статті 14 Податкового кодексу України доходи - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або не матеріальних формах.

Згідно з п.135.1 статті 135 Податкового кодексу України доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду цієї статті, та складаються з доходу: від операційної діяльності, який визначається відповідно до п.135.4 цієї статті; інших доходів, які визначаються відповідно до п.135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у п.135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Пунктом 135.2 статті 135 Податкового кодексу доходи визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу, та п.135.4 дохід від операційної діяльності визначається в розмірі договірної (контрактної) вартості, але не менше ніж сума компенсації, отримана в будь-якій формі, в тому числі при зменшенні зобов'язань включає: пп.135.4.1 п.135 - дохід від реалізації товарів, виконання робіт, надання послуг у тому числі винагороди комісіонера (повіреного, агента тощо); особливості визначення доходу від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг для окремих категорій платників податків або доходів від окремих операцій встановлюється положеннями цього розділу.

Згідно з пп.134.1.1 п.134.1статті 134 Податкового кодексу об'єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, нарізниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

Вимогами Інструкції про застосування плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30 листопада 1999 року №291, встановлено призначення і порядок ведення рахунків бухгалтерського обліку для узагальнення методом подвійного запису інформації про наявність і рух активів, капіталу, зобов'язань та факти фінансово-господарської діяльності підприємств, організацій та інших юридичних осіб (крім банків і бюджетних установ) незалежно від форм власності , організаційно-правових форм і видів діяльності, а також виділених на окремий баланс філій, відділень та інших відособлених підрозділів юридичних осіб.

Клас 7. Доходи і результати діяльності.

Рахунки класу 7 Доходи і результати діяльності призначені для узагальнення інформації про доходи від операційної, інвестиційної і фінансової діяльності підприємства, а також від надзвичайних подій.

Рахунок 70 Доходи від реалізації призначено для узагальнення інформації про доходи від реалізації готової продукції, товарів, робіт і послуг, доходів від страхової діяльності, а також про суму знижок, наданих покупцями, та про інші вирахування з доходу.

Рахунок 70 Доходи від реалізації має такі субрахунки:

701 Дохід від реалізації готової продукції

702 Дохід від реалізації товарів

703 Дохід від реалізації робіт і послуг

704 Вирахування з доходу

За кредитом субрахунків 701-703 відображається збільшення (одержання) доходу, за дебетом - належна сума непрямих податків (акцизного збору, податку на додану вартість та інших, передбачених законодавством); суми, які отримуються підприємством на користь комітента, принципала.

На субрахунку 701 Дохід від реалізації готової продукції узагальнюється інформація про доходи від реалізації готової продукції.

На субрахунку 702 Дохід від реалізації товарів підприємства торгівлі та інші організації узагальнюють інформацію про доходи від реалізації товарів.

На субрахунку 703 Дохід від реалізації робіт і послуг підприємства і організації , що виконують роботи і надають послуги, узагальнюють інформацію про доходи від реалізації робіт і послуг, про результати зміни резервів незароблених премій.

Аналітичний облік доходів від реалізації ведеться за видами (групами) продукції, товарів, робіт, послуг, регіонами збуту та/або іншими напрямками, визначеними підприємством.

Рахунок 71 Інший операційний дохід .

На рахунку 71 Інший операційний дохід ведеться узагальнення інформації про інші доходи від операційної діяльності підприємства у звітному періоді, крім доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг).

До інших операційних доходів відносяться: доходи від реалізації іноземної валюти; доходи від реалізації інших оборотних активів (крім фінансових інвестицій); доходи від операційної оренди активів; доходи від операційної курсової різниці за операціями в іноземній валюті; суми одержаних штрафів, пені неустойок та інших санкцій за порушення господарських договорів, які визнанні боржником або щодо яких одержані рішення суду, арбітражного суду про їх стягнення, доходи від списання кредиторської заборгованості, щодо якої минув строк позовної давності; відшкодування раніше списаних активів (надходження боргів, списаних як безнадійні); суми одержаних гарантів та субсидій; інші доходи від операційної діяльності.

За кредитом рахунка 71 Інший операційний дохід відображається збільшення (одержання) доходу, за дебетом - суми непрямих податків (податку на додану вартість, акцизного збору та інших зборів ( обов'язкових платежів) та списання в порядку закриття на рахунок 79 Фінансові результати .

Рахунок 71 Інший операційний дохід має такі субрахунки:

711 Дохід від реалізації іноземної валюти

712 Дохід від реалізації інших оборотних активів

713 Дохід від операційної оренди активів

714 Дохід від операційної курсової різниці

715 Одержані штрафи, пені, неустойки

716 Відшкодування раніше списаних активів

717 Дохід від списання кредиторської заборгованості

718 Одержані гранти та субсидії

719 Інші доходи від операційної діяльності .

На субрахунку 712 Дохід від реалізації інших оборотних активів узагальнюється інформація про доходи від реалізації оборотних активів (виробничих запасів, малоцінних та швидкозношуваних предметів тощо).

На субрахунку 714 Дохід від операційної курсової різниці узагальнюється інформація про доходи від курсових різниць за активами й зобов'язаннями підприємства, пов'язаними з операційною діяльністю підприємства.

Відповідно до вищевказаного в даних бухгалтерського обліку ТзОВ Габен доходи обліковуються по кредиту рахунку 70 Доходи від реалізації . За даними позивача розбіжності між даними бухгалтерського обліку, наданими до перевірки первинними документами та задекларованими сумами доходу від операційної діяльності відсутні.

В акті позапланової документальної перевірки від 07.07.2015 №482/22-02/38243699 визначено дохід від операційної діяльності в розмірі 68 160 433 грн., згідно бухгалтерських проведень з дебету рахунку 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями в кредит рахунку 70 Доходи від реалізації та загального дебетового обороту по рахунку 362 Розрахунки з іноземними покупцями та 363 Розрахунки з іншими покупцями . Отже, перевіркою включено до операційного доходу операції, які по суті є коригувальними (обороти між субрахунками рахунку 36 Розрахунки з покупцями ) та суми повернутих покупцями авансів (Дт 363 розрахунки з іншими покупцями - Кт 311 Поточні рахунки в банках в національній валюті ). Таким чином, ТзОВ Габен самостійно визначено господарські операції, які в акті позапланової документальної перевірки від 07.07.2015 №482/22-02/38243699 включено до операційного доходу, де сума всього 1 899 303,25 грн., практично співпадає з розбіжностями наведеними в акті перевірки на суму 1 899 298 грн.

Виправлення помилки, задокументованої при відображенні в бухгалтерському обліку банківської виписки (проведено оплату від іншого контрагента), здійснено ТзОВ Габен відповідно до вимог Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05 1995 №88 (із змінами і доповненнями).

Відповідно до поданих документів, задекларовані ТзОВ Габен доходи від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) в розмірі 66 261 135 грн за період з 01.01.2013 по 31.12.2013 в рядку 02 Дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) Податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2013 рік, поданої ТзОВ Габен податковому органу 05.02.2014 відповідають наданим первинним документам та вимогам Податкового кодексу України.

Заниження до сплати в бюджет податку на прибуток за 2013 рік в сумі 360 861 грн. ТзОВ Габен за даними акту про результати документальної позапланової перевірки ТзОВ Габен від 07.07.2015 №482/22-02/38243699 документально не підтверджується.

Згідно до частини п'ятої статті 82 КАС України висновок експерта для суду не є обов'язковим, однак незгода суду з ним повинна бути вмотивована в постанові або ухвалі.

Оскільки одержання відповіді на питання щодо правильності відображення ТзОВ Габен в бухгалтерському та податковому обліку доходів від операційної діяльності потребувало спеціальних знань, судом було призначено судову економічну експертизу у справі як єдино можливий спосіб встановити обставини, яким сторони обґрунтовують свої вимоги і заперечення.

Судом не здобуто будь-яких доказів на спростування висновків судової економічної експертизи.

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що твердження контролюючого органу про заниження ТзОВ Габен податку на прибуток за 2013 рік на суму 360 861,00 грн є безпідставними та спростовуються висновком №6142, складеним 28.02.2017 Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз за матеріалами адміністративної справи №813/4186/15.

За встановлених судом обставин у контролюючого органу не було правових підстав для збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств за основним платежем та для застосування штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 541 291,50 грн.

Відповідно до вимог частини другої статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не подано, а судом не здобуто належних доказів правомірності прийняття відповідачем оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до частини третьої статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті ( вчинені ) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши податкове повідомлення - рішення ДПІ у Франківському районі м. Львова від 22.07.2015 № 0000492202 суд дійшов переконання, що таке прийняте відповідачем без урахування вимог Податкового кодексу України, Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , Інструкції про застосування плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку та з порушенням передбачених статтею 2 КАС України принципів, тому його слід визнати протиправним та скасувати.

Відповідно до частини першої статті 94 КАС України підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Залізничної ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору в сумі 487,20 грн., сплаченого за квитанцією №71 від 06.08.2015та за проведення судової експертизи відповідно до платіжного доручення №120 від 25.01.2017 в сумі 23 832 грн, а всього - 24 319,20 грн.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області від 22.07.2015 № 0000492202.

Стягнути з Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області за рахунок бюджетних асигнувань в користь Товариства з обмеженою відповідальністю Габен 24319 (двадцять чотири тисячі триста дев'ятнадцять) грн 20 к. судових витрат.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови відповідно до частини другої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Хома О.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2017
Оприлюднено05.04.2017
Номер документу65699046
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4186/15

Постанова від 18.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 07.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 31.08.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 21.04.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Постанова від 30.03.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні