донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
05.04.2017 справа №913/53/16
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддів: при секретарі судового засідання: за участю представників сторін: від скаржника: від позивача: від відповідача:ОСОБА_1Ф ОСОБА_2, ОСОБА_3 ОСОБА_4 не з`явились; не з`явились; не з`явились; розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області, м. Сєвєродонецьк, Луганська область на ухвалу господарського суду Луганської області від 27.02.2017 р. у справі№913/53/16 (суддя Іванов А.В.) за позовом: до відповідача проТовариства з обмеженою відповідальністю "Луганське енергетичне об'єднання", м. Луганськ Управління державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області, м.Сєвєродонецьк, Луганська область стягнення заборгованості в розмірі 83 678,18 грн.
В С Т А Н О В И В:
16 лютого 2017 року Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області направило на адресу господарського суду Луганської області заяву про відстрочення виконання рішення суду до прийняття компетентними органами відповідних рішень.(а.с.164-166)
Ухвалою господарського суду Луганської області від 27.02.2017 року у задоволенні заяви Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області про відстрочку виконання рішення господарського суду Луганської області від 15.03.2016 у справі №913/53/16 до прийняття компетентними органами відповідних рішень відмовлено.
Не погодившись з винесеною ухвалою, Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області, м. Сєвєродонецьк, Луганська область звернулося до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою №15-12/776 від 07.03.2017р. на ухвалу господарського суду Луганської області від 27.02.2017 року по справі №913/53/16, за змістом якої просить скасувати ухвалу господарського суду Луганської області від 27.02.2017 р. по справі №913/53/16 та прийняти нове рішення, яким відстрочити виконання рішення господарського суду Луганської області від 15.03.2016 р. по справі №913/53/16, яке набрало законної сили 29.03.2016 р., відповідно до наказу суду від 29.03.2016 р. до прийняття компетентними органами відповідних рішень.
Зокрема, апелянт посилається на те, що ухвала судом першої інстанції винесена з порушенням норм матеріального права України, а висновки господарського суду, не відповідають фактичним обставинам справи. Також, господарським судом не звернуто увагу на те, що Державною казначейською службою України зобов'язано Головне управління Державної казначейської служби в Луганській області проводити розрахунки за спожиту електроенергію з постачальниками за умови перереєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю Луганське енергетичне об'єднання на територію, підконтрольну українській владі, а позивач на сьогодні не перереєстрований.
Протоколом автоматизованої зміни складу колегії суддів від 15.03.2017р. визначено склад колегії суддів: головуючий суддя - Чернота Л.Ф., суддів - Радіонова О.О., Марченко О.А.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду було порушене апеляційне провадження з подальшим призначенням апеляційної скарги до розгляду на: 23.03.2017р. на 11.15 год.
У зв'язку з перебуванням у відпустці судді - члена колегії Радіонової О.О. розпорядженням керівника апарату Донецького апеляційного господарського суду від 22.03.2017 № 432 було призначено повторний автоматизований розподіл справи, за результатами якого протоколом автоматичної зміни складу колегії суддів сформовано склад колегії суддів : головуючий - Чернота Л.Ф., судді - Марченко О.А., Зубченко І.В.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 23.03.2017 р. розгляд апеляційної скарги було відкладено на 05.04.2017 о. об 14 год. 10 хв.
У судове засідання представники сторін та скаржника не з`явились, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Відповідно до ст. 101 Господарського процесуального кодексу України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість ухвали місцевого господарського суду в повному обсязі.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування господарським судом першої інстанції норм процесуального права, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням господарського суду Луганської області від 15.03.2016 у справі №913/53/16 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганське енергетичне об'єднання" задоволено повністю. Стягнуто з Управління державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області (93400, Луганська обл., місто Сєвєродонецьк, вулиця Богдана Ліщини, будинок 37-Н, код ЄДРПОУ 08682772) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганське енергетичне об'єднання" (91021, м. Луганськ, кв-л Гайового, 35-А, на п/р № 26006304703374 ФЛОУ АТ «Ощадбанк» у м. Сєвєродонецьк, МФО 304665, код ЄДРПОУ 31443937) інфляційні нарахування в розмірі 18408,26 грн., 3% річних в розмірі 1787,93 грн., пеню в розмірі 10 452,30 грн. та судовий збір в розмірі 1218,00 грн. Повернуто Товариству з обмеженою відповідальністю "Луганське енергетичне об'єднання" (91021, м. Луганськ, кв-л Гайового, 35-А, на п/р № 26006304703374 ФЛОУ АТ «Ощадбанк» у м. Сєвєродонецьк, МФО 304665, код ЄДРПОУ 31443937) з Державного бюджету України суму сплаченого судового збору у розмірі 37,00 грн., сплаченого платіжним дорученням № 725 від 24.12.2015 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 121 Господарського процесуального кодексу України за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, господарський суд за власною ініціативою, за заявою сторони виконавчого провадження, за заявою виконавця, поданою на підставі заяви сторони виконавчого провадження, або за заявою державного виконавця, поданою з власної ініціативи, у випадку, передбаченому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» , суд, який видав виконавчий документ, може змінити спосіб та порядок виконання рішення, ухвали, постанови у порядку, передбаченому частиною першою цієї статті.
Згідно зі ст. 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів (Державною казначейською службою України).
На підставі зазначених норм законодавства, враховуючи, що боржником в цій справі є управління державної автомобільної інспекції, і наказ господарського суду пред'явлено до ГУДКСУ у Луганській області, останнє звернулось до господарського суду із заявою про відстрочення виконання рішення.
В обґрунтування заяви про відстрочення виконання рішення ГУДКСУ у Луганській області послалось, зокрема, на Постанову Кабінету Міністрів України № 447 від 06.07.2016 «Питання проведення розрахунків за спожиту електричну енергію з постачальником електричної енергії Товариством з обмеженою відповідальністю «Луганське енергетичне об'єднання» (далі - Постанова КМУ № 447 від 06.07.2016), п. 1 якої передбачено, що під час проведення розрахунків за спожиту електричну енергію з Товариством з обмеженою відповідальністю "Луганське енергетичне об'єднання" бюджетні кошти перераховуються через відкритий товариством в установленому порядку небюджетний рахунок в органі Державної казначейської служби на поточний рахунок із спеціальним режимом використання товариства, відкритий в уповноваженому банку, для подальшого спрямування їх на поточний рахунок із спеціальним режимом використання державного підприємства "Енергоринок".
Заявник зазначив, що вказаною постановою врегульовано питання лише щодо розрахунків за спожиту електричну енергію, натомість питання щодо перерахування 3 % річних, інфляційних втрат та пені на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганське енергетичне об`єднання » зазначеною Постановою Кабінету Міністрів України № 447 від 06.07.2016 не врегульовано.
Апелянт також посилається на те, що листом Державної казначейської служби України від 09.12.2015 № 19-10/666-31224 Головне управління Державної казначейської служби України в Луганській області зобов'язано проводити розрахунки за спожиту електроенергію з постачальниками за умови перереєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганське енергетичне об`єднання» на територію, підконтрольну українській владі, а оскільки останнє так і не було перереєстроване, апелянт зазначає, що позбавлений можливості виконати наказ господарського суду по цій справі.
Заявник також послався на те, що позицію щодо недопущення перерахування суб'єкту господарювання (Товариство з обмеженою відповідальністю «Луганське енергетичне об`єднання» ) бюджетних коштів, викладено в листі Служби безпеки України від 30.12.2015 № 8/1/2-18620 та дорученні Прем'єр-Міністра України від 21.10.2015 № 42924/1/1-15, на які апелянт не може не відреагувати.
Господарський суд відмовив у задоволенні заяви ГУДКСУ у Луганській області про відстрочення виконання рішення з огляду на недоведеність заявником винятковості викладених у заяві обставин, з чим погоджується апеляційний суд, враховуючи таке.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 № 215, Державна казначейська служба України (Казначейство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.
Згідно з п. 4 вказаної Постанови Казначейство відповідно до покладених на нього завдань та в установленому законодавством порядку забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, зокрема, здійснює розрахунково-касове обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, здійснює платежі за дорученнями розпорядників та одержувачів бюджетних коштів відповідно до законодавства, здійснює безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів або боржників на підставі рішення суду.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань місцезнаходженням ТОВ «ЛЕО» є місто Луганськ, яке входить до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, затвердженого Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1085-р від 07.11.2014.
Постановою Кабінету Міністрів України № 263 від 07.05.2015 "Про особливості регулювання відносин у сфері електроенергетики на території, де органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження" (далі - Постанова КМУ № 263 від 07.05.2015) визначено особливості регулювання відносин у сфері електроенергетики на території, де органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження.
У п. 1 вказаної постанови передбачено, що купівля та продаж з 1 травня 2015 року електричної енергії, переміщеної з території, де органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, на іншу територію України та/або з контрольованої території на неконтрольовану територію, здійснюється на контрольованій території оптовим постачальником електричної енергії та на неконтрольованій території суб'єктами господарювання, що здійснюють виробництво електричної енергії на електроустановках, розташованих на неконтрольованій території та визначених Міністерством енергетики та вугільної промисловості та/або публічним акціонерним товариством ДТЕК "Донецькобленерго" у Донецькій області і ТОВ "ЛЕО" у Луганській області.
Суб'єкти електроенергетики, що одночасно провадять діяльність на контрольованій та неконтрольованій території, ведуть окремий бухгалтерський облік господарської діяльності на неконтрольованій та контрольованій території (п. 5 постанови КМУ № 263 від 07.05.2015).
Зазначеною постановою не передбачено вимог щодо перереєстрації ТОВ «ЛЕО» на контрольовану територію та обмеження казначейського обслуговування його контрагентів.
Крім того, Законом України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", який визначає, зокрема, тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, не передбачено вимог до підприємств, установ, організацій, які зареєстровані на території проведення антитерористичної операції, змінити свою юридичну адресу; у вказаному Законі відсутні також обмеження щодо здійснення розрахунків з підприємствами, які мають юридичну адресу на території, не підконтрольній українській владі.
ТОВ «ЛЕО» зазначило, рахунок на який слід стягнути кошти, а саме, на п/р із спеціальним режимом використання № 26006304703374 ФЛОУ АТ «Ощадбанк» у м. Сєверодонецьк, МФО 304665 код 31443937.(а.с.106)
Вказаний поточний рахунок зазначено господарським судом в наказі від 29.03.2016 р. №913/53/16.
Доводи апелянта, що Казначейством на виконання п. 2 постанови Правління НБУ від 06.08.2014 № 466 «Про призупинення здійснення фінансових операцій» призупинено операції з приймання (виплати) переказу коштів з (на) території, які не контролюються українською владою, колегія суддів не вважає обґрунтованими, оскільки апелянтом не доведено, що він відноситься до категорії небанківських установ та національного оператора поштового зв'язку, які є платіжними організаціями внутрішньодержавних/міжнародних платіжних систем та/або їх учасниками, на які поширюються положення вказаної постанови.
Крім того, відповідно до вимог п. 1 вказаної постанови призупиняється здійснення всіх видів фінансових операцій у населених пунктах, які не контролюються українською владою; як було зазначено, позивач має відповідний поточний рахунок на території, підконтрольній українській владі.
Отже, що станом на даний час чинне законодавство не забороняє і не заважає ГУДКСУ у Луганській області здійснювати перерахування коштів, визначених до стягнення з відповідача у наказі господарського суду від 29.03.2016 по цій справі, на поточний рахунок позивача, відкритий у державному банку України на підконтрольній українській владі території, що не суперечить вимогам Служби безпеки України.
Апеляційний суд враховує, що відповідно до п. 23 ч. 13 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Постановою КМУ від 15.04.2015 № 215, Голова казначейства дає в межах повноважень, передбачених законом, обов'язкові для виконання державними службовцями та працівниками апарату Казначейства, його територіальними органами доручення.
Однак колегія суддів вважає, що листи Державної казначейської служби України, на які посилається апелянт, з огляду на їх назву та зміст є роз'ясненнями, тобто мають рекомендаційний характер, який виключає їх загальнообов'язковість; вони не є наказами організаційно-розпорядчого характеру, видання Казначейством яких передбачено п. 11 вказаного Положення, затвердженого КМУ від 15.04.2015 № 215, та п. 9 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Указом Президента України від 30.04.2011 № 460/2011.
Крім того, колегія суддів враховує, що відстрочення виконання рішення - це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом (п. 7.1.1. постанови пленуму Вищого господарського суду України № 9 від 17.10.12 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України"). Апелянт просив відстрочити виконання рішення господарського суду Луганської області від 15.03.2016 по справі № 913/53/16 до "прийняття компетентними органами відповідних рішень", тобто на невизначений час, що Господарським процесуальним кодексом України не передбачено.
Таким чином, заявником апеляційної скарги не доведено належними доказами наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення суду або роблять його неможливим, тому місцевим господарським судом правомірно відмовлено ГУДКСУ у Луганської області в задоволенні його заяви про відстрочення виконання рішення суду у даній справі до прийняття компетентними органами відповідних рішень.
З урахуванням вищевикладеного, судова колегія Донецького апеляційного господарського суду дійшла висновку, що ухвала господарського суду Луганської області від 27.02.2017р. у справі №913/53/16 є законною та обґрунтованою, тому підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на скаржника.
Керуючись статтями 49, 91, 99, 101, 102, 103, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області, м. Сєвєродонецьк, Луганська область на ухвалу господарського суду Луганської області від 27.02.2017р. у справі № 913/53/16 - залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Луганської області від 27.02.2017р. у справі № 913/53/16 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Вищого господарського суду України у касаційному порядку через Донецький апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів з дня набрання постановою апеляційного господарського суду законної сили.
Головуючий Л.Ф. Чернота
Судді О.А. Марченко
ОСОБА_3
Надруковано: 7 прим
2 позивачу
1 відповідачу
1 скаржнику
1 у справу
1 ДАГС
1 ГСЛО
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2017 |
Оприлюднено | 11.04.2017 |
Номер документу | 65856510 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні