РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 квітня 2017 року Справа № 902/677/16
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючий суддя Бучинська Г.Б., суддя Огороднік К.М. , суддя Філіпова Т.Л.
при секретарі судового засідання Дроздюк О.В.
за участю представників сторін:
позивача: ОСОБА_1Г, довіреність № б/н, від 06.12.2016р.
відповідача: ОСОБА_2 , довіреність 01/139, від 10.02.2016
третьої особи: ОСОБА_3 (директор).
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу позивача ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційне об"єднання" на рішення господарського суду Вінницької області від 01.12.16р. у справі № 902/677/16 (суддя Яремчук Ю.О.)
за позовом ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Житлово-Експлуатаційне Об'єднання"
до відповідача Державного підприємство "Вінницький завод "Кристал"
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Кристал-Престиж"
про визнання договору укладеним
ВСТАНОВИВ :
ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю «Житлово-Експлуатаційне Об'єднання» (надалі - позивач) звернулось в господарський суд Вінницької області з позовною заявою (т.1, а.с.4-15) до ДП "Вінницький завод" Кристал" (надалі - відповідач), за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю "Кристал-Престиж", про визнання договору укладеним.
Рішенням господарського суду Вінницької області від 01.12.2016 (т.3, а.с. 100-110), з урахуванням заяви позивача про зміну підстав позову, в позові відмовлено.
В обґрунтування свого рішення суд першої інстанції вказав, що умови запропонованого проекту договору не відповідають визначеним умовам типового договору, форма і зміст якого затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009р. №529 «Про затвердження типового договору про надання послуг утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» , та суперечать нормам чинного законодавства України, зокрема п.3 статті 26 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", п.2 ст.13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» , тобто не визначено конкретний перелік послуг, які мають надаватись, але передбачено надання послуг, яких фактично не потребує відповідач.
При цьому суд посилається на наявність у відповідача ряду договорів з іншими підприємствами на утримання займаних приміщень, зокрема орендарем (товариством з обмеженою відповідальністю "Кристал-Престиж"), шляхом укладення відповідних договорів, самостійного прибирання та утримання в належному стані прибудинкової території.
Крім того, суд першої інстанції зазначив, що в проекті договору позивачем не зазначено періодичність та строки надання послуг, що позбавляє споживача послуг контролювати обсяги, кількість, якість дотримання строків виконання позивачем, як виконавцем вказаним послуг, встановити з якого моменту виникло цивільне правопорушення і невиконання виконавцем зобов'язань.
Не погоджуючись із винесеним рішенням суду першої інстанції, позивач звернувся з апеляційною скаргою (т.3, а.с. 122-125) до Рівненського апеляційного господарського суду, в якій просить рішення господарського суду Вінницької області від 01.12.2016 року у даній справі скасувати та прийняти нове, яким позов задоволити. Обгрунтовуючи свої вимоги, апелянт посилається на порушення господарським судом Рівненської області норм матеріального та процесуального права.
Зокрема, апеляційну скаргу позивач обґрунтовує тим, що висновок суду щодо затвердження у договорі конкретного переліку послуг з утримання будинків та прибудинкової території з урахуванням потреби в таких послугах є помилковим та не відповідає нормам законодавства.
В підтвердження викладеного посилається, зокрема, на положення п.2 ч.1 ст. 7 Закону України Про житлово-комунальні послуги , п.2 ч.1 ст.28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , згідно яких саме органи місцевого самоврядування мають повноваження щодо встановлення цін/тарифів на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. При цьому, відповідно до п.2 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги , встановлено, що тарифи є сукупною (загальною) вартістю надання таких послуг. Порядок та періодичність надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначено Додатком №1 до рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №995 від 26.04.2012, який залишився чинним без внесення змін.
Крім того, апелянт не погоджується із висновком суду першої інстанції щодо наявності у запропонованому договорі послуг, яких не потребує відповідач в силу того, що останнім самостійно проводяться заходи з утримання приміщень.
При цьому апелянт посилається на те, що відповідно до ст.1 Закону України Про житлово-комунальні послуги , відповідач, у господарському віданні якого перебувають нежитлові приміщення, є споживачем житлово-комунальних послуг. В свою чергу, відповідно до рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №25 від 10.01.2013 (зі змінами) позивача визначено виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житловому фонді, що є комунальною власністю територіальної громади м.Вінниці. Враховуючи передбачені п.3 ч.2 ст. 21 Закону обов?язки виконавця підготувати та укласти із споживачем договір та п.1 ч.3 ст. 20 Закону обов?язки споживача укласти такий договір із виконавцем, позивач є належним виконавцем послуг, що обґрунтовано визначив у проекті договору розмір плати за послуги.
Апелянт, як на підставу скасування рішення, також посилається на ту обставину, що судом першої інстанції у оскаржуваному рішенні не наведено обставин, які вказують на невідповідність умов запропонованого проекту договору умовам Типового договору, форма і зміст яких затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №529 від 20 травня 2009 року «Про затвердження типового договору про надання послуг утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» .
Автоматизованою системою документообігу суду визначено колегію суддів для розгляду справи № 902/677/16 у складі: головуючий суддя Бучинська Г.Б., суддя Огороднік К.М., суддя Мельник О.В (т.3, а.с.119).
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 03 січня 2017 року апеляційну скаргу позивача прийнято до провадження, розгляд скарги призначено на 25 січня 2017 року на 10 годину 40 хв. (т.3, а.с.120).
16 січня 2017 року через канцелярію суду надійшов відзив відповідача на апеляційну скаргу, в якому останній заперечує доводи апеляційної скарги, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду - без змін (т.3, а.с. 142-148). Зазначає, що у додатку до примірника договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій є перелік послуг, які надаватимуться Замовнику, але цих послуг останній не потребує, і не є їх споживачем.
Крім того, відповідачем зазначено, що рішеннями виконкому № 995 від 26.04.2016 року та 2012 від 08.09.2016 року та додатками до них, не було встановлено тарифи для кожної із послуг, а відтак встановлення в рішенні виконкому граничного тарифу для будинку №112 по вул. Пирогова в м. Вінниці, не забезпечує прозорість встановлення тарифу на послуги.
16.01.17 р. на адресу Рівненського апеляційного господарського суду від Державного підприємства "Вінницький завод "Кристал" надійшли клопотання про проведення судового засідання в режимі відеоконференції.
Водночас 18.01.2017 р. надійшли клопотання про проведення судового засідання в режимі відеоконференції від ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Житлово - Експлуатаційне Об'єднання".
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 18.01.2017 клопотання сторін задоволені, разом з тим, враховуючи технічну необхідність, судове засідання в режимі відеоконференції призначено на 25 січня 2017 р. об 10:30 год. (т.3, а.с. 163), доручено господарському суду Вінницької області забезпечити проведення судового засідання по справі №902/677/16 в режимі відеоконференції в приміщенні господарського суду Вінницької області.
В судове засідання, яке відбулось 25.01.2017 в режимі відеоконференції, з?явились представники позивача (апелянта), відповідача та третя сторона без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Представник позивача ОСОБА_1 апеляційну скаргу підтримала у повному обсязі, надала пояснення по суті справи. Просить суд рішення господарського суду Вінницької області від 01.12.2016 року у справі № 902/677/16 скасувати та винести постанову, якою задовольнити позовні вимоги позивача у повному обсязі.
Представник відповідача ОСОБА_2 проти апеляційної скарги заперечила з підстав, викладених у письмовому відзиві. Просить суд рішення господарського суду Вінницької області залишити без змін, апеляційну скаргу залишити без задоволення.
Представник третьої особи ОСОБА_3 надав пояснення в обгрунтування своєї правової позиції, яка є аналогічною позиції відповідача.
У судовому засіданні оголошено перерву до 23.02.2017 року до 10:00 год. (т.3, а.с. 170-171).
23.02.2017 на адресу Рівненського апеляційного господарського суду надійшли додаткові пояснення позивача (апелянта), в яких останній вказує, що щомісячне нарахування за надані послуги позивачем проводиться виключно по фактичним витратам в межах затвердженого тарифу. При цьому калькуляційна одиниця - 1 кв.м. загальної площі, яка перебуває у власності або наймі фізичної чи юридичної особи, що узгоджується із п.5 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги (т.3, ас.173-177).
Крім того, апелянт зазначає, що відповідно до п.п.4.2.1, 6.5.5 Правил благоустрою території м.Вінниці, затверджених рішенням Вінницької міської ради №104 від 01.03.2011, підприємства, установи, організації, фізичні особи - суб?єкти підприємницької діяльності у сфері благоустрою міста зобов?язані утримувати в належному стані території, надані їм в установленому законом порядку відповідно до умов договору з балансоутримувачем території. Разом з тим, укладення відповідачем договору з іншими підприємствами на комплексне опорядження, утримання і зовнішній благоустрій на території, прилеглій до об?єкту, є нічим іншим, як виконанням відповідачем вимог п.6.9.7 вищевказаних Правил, згідно якого покриття тротуарів, територій, прилеглих до торгових центрів, об'єктів побутового обслуговування, громадського харчування, магазинів та інших об'єктів торгівлі, авторемонтних майстерень, автомийок, підприємств, установ, організацій на відстані 20 метрів по периметру об'єкту чи землекористування та до проїжджої частини вулиці - покладається на суб'єктів господарювання, що утримують або експлуатують вказані об'єкти.
На підставі розпорядження керівника апарату суду №01-04/224 від 23.02.2017 у зв?язку із тимчасовою непрацездатністю судді-члена колегії у справі проведено повторний автоматичний розподіл судової справи, визначено склад колегії для розгляду справи № 902/677/16 у складі: головуючий суддя - Бучинська Г.Б., суддя Огороднік К.М., суддя Філіпова Т.Л. (т.3, а.с.178-179).
Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 23 лютого 2017 року розгляд апеляційної скарги у справі № 902/677/16 призначено колегією суддів у складі: головуючий суддя -Бучинська Г.Б., суддя Огороднік К.М., суддя Філіпова Т.Л. (т.3, а.с.180).
В судові засідання, яке відбулися 23.02.2017, 05.04.2017 в режимі відеоконференції, з?явились представники позивача (апелянта), відповідача та третя сторона без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Представник позивача апеляційну скаргу підтримала у повному обсязі, надала пояснення по суті справи з урахуванням додаткових письмових пояснень. Просить суд рішення господарського суду Вінницької області від 01.12.2016 року у справі № 902/677/16 скасувати та винести постанову, якою задовольнити позовні вимоги позивача у повному обсязі.
Представник відповідача проти апеляційної скарги заперечила з підстав, викладених у письмовому відзиві. Просить суд рішення господарського суду Вінницької області залишити без змін, апеляційну скаргу залишити без задоволення.
Представник третьої особи надав пояснення в обгрунтування своєї правової позиції, яка є аналогічною позиції відповідача.
Відповідно до ч. 2 ст. 101 ГПК України, апеляційний суд не зв?язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників позивача, відповідача, третьої особи без самостійних вимог на предмет позову на стороні відповідача, розглянувши матеріали та обставини справи, апеляційну скаргу, відзив на апеляційну скаргу, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом при винесенні рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Рівненського апеляційного господарського суду дійшла висновку про задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанцій та вбачається з матеріалів справи, відповідно до свідоцтва про право власності на приміщення, яке видане на підставі рішення виконкому Вінницької міської ради від 28.07.2006 № 1734, об'єкт, який розташований в м. Вінниці по вул. Пирогова, 112, належить державі в особі Міністерства промислової політики України. Приміщення знаходяться у господарському віданні Підприємства на праві державної власності. Об'єкт нерухомості в цілому складається з приміщень: - літери "А" - підвал - пр. № 77 : № 1 - № 11-333, 2 кв.м; І поверх - пр. № 78 : № 3 - № 28-277, 8 кв.м. Всього по літері "А" - загальна площа - 611,0 кв.м (т.1, а.с. 40-41).
10.11.2006 року регіональним відділенням Фонду державного майна України по Вінницькій області як орендодавцем та ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Кристал-Престиж" як орендарем укладено договір оренди №465-НМ нерухомого майна - нежитлових приміщень площею 611,0 кв.м, яке знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Пирогова, 112 та перебуває у господарському віданні і на балансі Підприємства (т.1, а.с. 49-50)
23.02.2010 року регіональним відділенням Фонду державного майна України по Вінницькій області та товариством з обмеженою відповідальністю "Кристал-Престиж" укладено договір про внесення змін до договору оренди №465-НМ, яким змінено, зокрема, предмет оренди, а саме, орендованим майном за даним договором є нежитлові приміщення загальною площею 277,8 кв.м, розташовані на 1-му поверсі житлового будинку № 112 по вул. Пирогова у м. Вінниці (т.1, а.с. 79-80).
Відповідно до пункту 5.9 договору оренди №465-НМ товариство з обмеженою відповідальністю "Кристал-Престиж" як орендар зобов'язалося укласти з балансоутримувачем орендованого майна, яким є Підприємство, договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг орендарю;
10.01.2013 року виконавчий комітет Вінницької міської ради прийняв рішення від № 25 "Про обслуговування житлового фонду", згідно з яким Департамент житлового господарства зобов'язаний в термін до 01.02.2013 року укласти договір "Про передачу в господарське відання житлові будинки та прибудинкові території"» з ОСОБА_4; Департамент житлового господарства, МКП «ЖЕК № 14» , МКП «ЖЕК № 16» , ОСОБА_4 в термін до 01.02.2013 зобов'язані здійснити передачу житлового фонду (згідно з додатком); ОСОБА_4 зобов'язане укласти договори на комунальні послуги з відповідними службами міста та проводити нарахування комунальних послуг мешканцям з 01.02.2013 року. ОСОБА_4 дозволено для прийнятого на обслуговування житлового фонду тимчасово використовувати тарифи (граничні) на послуги утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які затверджені рішенням виконавчого комітету міської ради від 26.04.2012 № 995(т.1, ас. 19-24).
Як передбачено пунктом 3 додатку до рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 10.01.2013 року № 25, Департамент житлового господарства передає, а ОСОБА_4 приймає на обслуговування житлові будинки, зокрема по вул. Пирогова, 112 у м. Вінниці;
22.01.2013 Департаментом житлового господарства Вінницької міської ради як замовником та ОСОБА_4 як виконавцем укладено договір про передачу в господарське відання житлових будинків та прибудинкових територій.
У відповідності до умов договору від 22.01.2013 року та на підставі рішення Вінницької міської ради від 10.01.2013 № 25 житлові будинки та прибудинкові території передані ОСОБА_4 за актом приймання-передачі, у тому числі житловий будинок по вул. Пирогова, 112 у м. Вінниці.
Починаючи з лютого 2013 року товариством з обмеженою відповідальністю «Житлово-Експлуатаційне Об'єднання» , на виконання приписів ст.21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» , проводиться робота по укладенню договорів про надання послуг зі споживачами.
07.04.2014 року товариство з обмеженою відповідальністю «Житлово- Експлуатаційне Об'єднання» звернулось до Господарського суду Вінницької області з позовом до державного підприємства «Вінницький завод «Кристал» про визнання укладеним договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
17 листопада 2014 року Господарським судом Вінницької області було прийнято Рішення по справі №902/416/14, яким в позові відмовлено з підстав невідповідності умов запропонованого Проекту договору визначеним умовам Типового договору, форма і зміст якого затверджені Постановою КМУ №529 від 20.05.2009 року (т.1, а.с. 64-71).
Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 11 лютого 2015 року апеляційну скаргу ТОВ «ЖЕО» залишено без задоволення, а Рішення господарського суду Вінницької області від 17 листопада 2014 року в справі №902/416/14 - залишено без змін.
Вищий Господарський Суд України Постановою від 14.04.2015 року Рішення господарського суду Вінницької області від 17.11.2014 року та Постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 11.02.2015 року зі справи №902/416/14 залишив без змін, а касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Житлово-Експлуатаційне Об'єднання» - без задоволення (т.1, а.с. 72-78).
21.06.2016 року ТОВ «ЖЕО» було в черговий раз направлено на адресу ДП «Вінницький завод «Кристал» рекомендованим з описом листом (супровідний лист ТОВ «ЖЕО» №760 від 21.06.2016 року) Договір «Про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» , сформований на підставі Типового договору, затвердженого Постановою КМУ №529 від 20.05.2009 року.
Згідно з матеріалами справи, листом №01/503 від 01.07.2016 року ДП «Вінницький завод «Кристал» в особі генерального директора ОСОБА_5 відмовив ТОВ «ЖЕО» в погодженні та підписанні Договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій що стало підставою для звернення ТОВ ЖЕО до суду.
Колегією суддів встановлено, що в ході розгляду судом першої інстанції даного позову позивачем 27.10.2016 подано заяву про зміну предмету і підстав позову (т.3, а.с. 2-4), у зв?язку із тим, що виконавчим комітетом Вінницької міської ради прийнято рішення № 2042 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (т.1, а.с.7-36), що в свою чергу впливає на умови спірного договору. Відповідно до ухвали Вінницького господарського суду від 27.10.2016, вказана заява прийнята судом (т.1, а.с.41).
Зокрема, позивач просить суд визнати укладеним між товариством з обмеженою відповідальністю "Житлово - Експлуатаційне Об?єднання" та державним підприємством "Вінницький завод "Кристал" договір "Про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій" у наступній редакції:
ДОГОВІР №__
про надання послуг з утримання будинків
і споруд та прибудинкових територій
м.Вінниця __
ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю «Житлово- Експлуатаційне Об'єднання» (далі - Виконавець), в особі ОСОБА_6, що діє на підставі Статуту, з однієї сторони, і Державне підприємство Вінницький завод Кристал в господарському віданні якого знаходиться об єкт державної власності, що складається з нежитлових приміщень, у житловому будинку №112 по вул.Пирогова, що у м.Вінниця (далі - споживач), в особі
що діє на підставі
Предмет договору
1. Предметом цього договору є забезпечення виконавцем надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (далі - послуги) у житловому будинку у житловому будинку №112 по вул.Пирогова, що у м.Вінниця, де знаходяться приміщення, які згідно Рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №1734 від 28.07.2006 є власністю держави в особі Міністерства промислової політики України та знаходяться в господарському віданні Споживача, загальною площею 611 кв.м., а Споживачем - забезпечення своєчасної оплати таких послуг за встановленим тарифом у строк та на умовах, що передбачені цим договором.
2. Виконавець надає послуги відповідно до встановленого рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради №2042 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг , копія якого додається до цього договору.
3. Розмір щомісячної плати (граничної) за надані послуги на дату укладення цього договору становить 1790,23 гривень (одна тисяча сімсот дев яносто грн.. 23 коп.) При цьому тариф на обслуговування 1 м.кв. загальної площі в місяць з ПДВ становить 2,93 грн. (Дві грн.. 93 коп.).
4. Споживач (є/не є) одержувачем пільг на оплату послуг.
Оплата спожитих послуг
5. Розрахунковим періодом є календарний місяць. Платежі вносяться не пізніше ніж до 20 числа місяця, що настає за розрахунковим.
6. Послуги оплачуються в безготівковій формі.
7. Плата вноситься на розрахунковий рахунок Виконавця:
21050, м.Вінниця, вул.Миколи Оводова, 1
ПАТ УкрСиббанк , м.Київ,
МФО 351005
р/р 26007439236801
ЄДРПОУ 38512116
Свідоцтво платника ПДВ № 200123030
Інд. податковий № 385121102280
8. За несвоєчасне внесення плати із споживача стягується пеня в установленому законом розмірі, один відсоток від суми простроченого платежу за кожен день прострочення, але не більше 100 відсотків загального боргу.
9. У разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних виконавець проводить перерахунок розміру плати.
Права та обов'язки сторін
10. Споживач має право на:
1) своєчасне отримання послуг належної якості згідно із законодавством;
2) усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг у встановлені законодавством строки;
3) зменшення розміру плати за надані послуги у разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості у визначеному законодавством порядку;
4) відшкодування збитків, заподіяних його майну та (або) приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок ненадання послуг або надання послуг неналежної якості;
5) своєчасне отримання від виконавця інформації про перелік послуг, структуру тарифу, загальну суму місячного платежу, норми споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості тощо;
6) проведення перевірки кількісних та якісних показників надання послуг в установленому Кабінетом Міністрів України порядку;
7) зменшення розміру плати за перевищення строків проведення ремонтно-профілактичних робіт та отримання компенсації за перевищення встановлених строків проведення аварійно-відбудовних робіт у розмірі, встановленому законодавством;
8) внесення за погодженням з виконавцем у договір змін, що впливають на розмір плати на послуги.
11. Споживач зобов'язаний:
1) оплачувати послуги в установлений цим договором строк;
2) своєчасно інформувати виконавця про виявлення несправностей в інженерних мережах, конструктивних елементах належного йому приміщення;
3) дотримуватися санітарно-гігієнічних і протипожежних правил;
4) забезпечувати безперешкодний доступ представників виконавця за наявності у них відповідного посвідчення до мережі, арматури та розподільних систем з метою:
ліквідації аварій - цілодобово;
встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення профілактичного огляду - згідно з вимогами нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
5) у разі несвоєчасного внесення платежів сплачувати пеню у розмірі, встановленому законом/договором;
6) проводити за рахунок власних коштів ремонт нежитлового приміщення у житловому будинку;
7) своєчасно вживати заходів до усунення пов'язаних з отриманням послуг неполадок, що виникли з власної вини;
8) дотримуватися вимог житлового і містобудівного законодавства щодо проведення ремонту, реконструкції та переобладнання приміщень або їх частин, не допускати порушення законних прав та інтересів інших учасників відносин у сфері
житлово-комунальних послуг;
9) своєчасно проводити підготовку нежитлового приміщення у житловому будинку та технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;
10) поінформувати у десятиденний строк виконавця про втрату права на пільги (за умови що Споживач був одержувачем таких пільг).
12. Виконавець має право:
1) вимагати від споживача дотримання вимог правил утримання житлових будинків та прибудинкових територій, експлуатації житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках), санітарно-гігієнічних і протипожежних правил та
інших нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
2) доступу, зокрема несанкціонованого, у нежитлове приміщення споживача для ліквідації аварії відповідно до встановленого законом порядку, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічного і профілактичного огляду;
3) нараховувати у разі несвоєчасного внесення споживачем плати за надані послуги пеню у розмірі, встановленому договором;
4) вимагати від споживача своєчасного проведення робіт з усунення пов'язаних з отриманням послуг неполадок, що виникли з вини споживача, або відшкодування вартості зазначених робіт;
5) вносити за погодженням із споживачем у договір зміни, що впливають на розмір плати за послуги.
13. Виконавець зобов'язаний:
1) забезпечувати своєчасне надання послуг належної якості згідно із законодавством;
2) подавати споживачеві в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік послуг, структуру тарифу, загальну суму місячного платежу, норми споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості тощо;
3) утримувати внутрішньобудинкові мережі в належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт, вживати своєчасних заходів до запобігання аварійним ситуаціям та їх ліквідації, усунення порушень щодо надання послуг в установлені законодавством строки;
4) розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживача і проводити відповідний перерахунок розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, зниження кількісних і якісних показників;
5) сплачувати споживачеві компенсацію за перевищення встановлених строків проведення аварійно-відбудовних робіт відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства;
6) своєчасно ознайомлювати споживача з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг;
7) своєчасно проводити за рахунок власних коштів роботи з усунення пов'язаних з наданням послуг неполадок, що виникли з його вини;
8) відшкодовувати споживачеві збитки, завдані його майну та (або) приміщенню, шкоду, заподіяну життю чи здоров'ю споживача внаслідок ненадання послуг або надання послуг неналежної якості;
9) здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання житлових будинків (гуртожитків), квартир, приміщень;
10) своєчасно проводити підготовку будинку (гуртожитку) та його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період.
Відповідальність сторін
14. Споживач несе відповідальність згідно із законом за:
1) недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
2) несвоєчасне внесення платежів за послуги шляхом сплати пені;
3) порушення визначених цим договором зобов'язань.
15. Виконавець несе відповідальність згідно із законом за:
1) неналежне надання або ненадання послуги, що призвело до заподіяння збитків майну та (або) приміщенню споживача, шкоди його життю чи здоров'ю, шляхом відшкодування збитків;
2) зниження кількісних і якісних показників послуг або перевищення строків проведення ремонтно-профілактичних робіт шляхом зменшення розміру плати. Якість надання послуг визначається відповідно до затвердженої органом місцевого самоврядування структури тарифу, періодичності та строків надання послуг;
3) перевищення встановлених строків проведення аварійно-відбудовних робіт шляхом виплати споживачеві компенсації в установленому законодавством розмірі, 0,1 відсотка щомісячної плати за послугу за кожну добу її ненадання;
4) порушення зобов'язань, визначених цим договором.
Порядок розв'язання спорів
16. У разі порушення виконавцем умов цього договору споживачем та представником виконавця складається акт-претензія із зазначенням у ньому строків, виду порушення, кількісних і якісних показників послуг тощо.
Представник виконавця повинен з'явитися за викликом споживача для підписання акта-претензії не пізніше ніж протягом двох робочих днів.
У разі неприбуття представника виконавця у визначений цим договором строк або необґрунтованої відмови від підписання акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два інших споживачі.
17. Акт-претензія подається виконавцеві, який вирішує протягом трьох робочих днів питання щодо проведення перерахунку платежів або надає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.
18. Спори між сторонами розв'язуються шляхом проведення переговорів або у судовому порядку.
Форс-мажорні обставини
19. Сторони звільняються від відповідальності за цим договором у разі настання непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), що унеможливлює надання та оплату послуг відповідно до умов цього договору.
Строк дії договору
20. Цей договір набирає чинності з моменту його підписання і діє протягом одного календарного року .
У разі коли за місяць до закінчення дії цього договору однією із сторін не заявлено у письмовій формі про розірвання договору або необхідність його перегляду, цей договір вважається щороку продовженим.
21. Цей договір може бути розірваний достроково у разі:
переходу права власності (користування) нежитлове приміщення у житловому будинку до іншої особи;
невиконання його сторонами умов цього договору.
22. Цей договір складено у двох примірниках, один з яких зберігається у споживача, другий - у виконавця.
Інші умови
23. Здійснення перепланування та переобладнання в приміщеннях Споживача та місцях загального користування дозволяється виконувати в порядку передбаченому чинним законодавством та з обов'язковим повідомленням Виконавця.
24. Споживачу забороняється виносити та складувати будівельне сміття на контейнерні майданчики та прибудинкову територію.
25. Споживачу забороняється самостійно виходити на покрівлю, захаращувати технічні поверхи, підвали, місця загального користування, здійснювати паркування на зелених зонах, тощо.
26. Границі розмежування відповідальності:
1) технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання є система від першої розташованої в будинку по ходу гарячої, холодної води запірної гідравлічної арматури на підвідному трубопроводі до останньої розташованої в будинку по ходу гарячої води запірної гідравлічної арматури (якщо будинок не обладнаний загальнобудинковим лічильником гарячої або холодної води) або до останньої перед загально будинковим лічильником запірної гідравлічної арматури по ходу води на зворотньому трубопроводі, за винятком внутрішньоквартирних мереж, які починаються з трійника (врізки), що не належить до внутрішньої мережі, у стояк такої системи.
2) водовідведення - система від місця скидання стоків у перший колодязь на випуску з будинку (колодязь не належить до внутрішньобудинкової системи) до трійника (врізки) внутрішньоквартирної мережі, у стояк такої системи.
3) теплопостачання - система від першої запірної гідравлічної арматури по ходу теплоносія на підвідному трубопроводі (якщо будинок не обладнаний елеваторним вузлом) або останньої розташованої в елеваторному вузлі запірної гідравлічної арматури по ходу теплоносія на підвідному трубопроводі до останньої запірної гідравлічної арматури по ходу теплоносія на зворотному трубопроводі в будинку (якщо будинок не обладнаний елеваторним вузлом) або першої розташованої в елеваторному вузлі запірної гідравлічної арматури по ходу теплоносія на зворотному трубопроводі в будинку, за винятком внутрішньоквартирних мереж, які починаються з трійника (врізки), що не належать до внутрішньої мережі, у стояк такої системи. 27. Усі правовідносини, що виникають з цього Договору або пов'язані із ним, у тому числі пов язані із дійсністю, укладенням, виконанням, зміною та припиненням цього Договору, тлумаченням його умов, визначенням наслідків недійсності або порушенням Договору, регламентуються цим Договором та відповідними нормами чинного в Україні законодавства,а також застосованими до таких правовідносин звичаями ділового обороту на підставі принципів добросовісності та справедливості.
28. Після набрання чинності цим Договором всі попередні переговори за ним, листування, попередні договори, протоколи про наміри та будь - які інші усні або письмові домовленості Сторін з питань, що так чи інакше стосуються цього Договору, втрачають юридичну силу, але можуть братися до уваги при тлумаченні умов цього Договору.
29. Сторони погодили, що за умови встановлення (затвердження) органами місцевого самоврядування (або іншими уповноваженими на те органами) нових тарифів (цін) на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, Виконавцем здійснюватиметься нарахування за послуги з урахуванням діючих (нових, скоригованих, тощо) на дату надання послуг тарифів. При цьому виконавець зобов?язаний у будь-який спосіб повідомити Споживача про зміну тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій із посиланням на відповідне рішення органу місцевого самоврядування (або іншого уповноваженого на те органу), яким таке встановлення (затвердження) було здійснено.
30. Споживач підтверджує, що має систему оподаткування
На вказаній вище системі оподаткування Споживач перебуває з
31. Сторони несуть повну відповідальність за правильність вказаних у цьому Договорі реквізитів та зобов'язуються своєчасно у письмовій формі повідомляти іншу Сторону про міни, а в разі неповідомлення несе ризик настання пов'язаних із ним несприятливих наслідків.
32. Цей Договір складений при повному розумінні Сторонами його умов та термінології українською мовою у двох автентичних примірниках, які мають однакову юридичну силу, по одному для кожної із Сторін.
33. Додатком до даного договору, який є його невід'ємною частиною є копія Рішення виконкому Вінницької міської ради №2042 від 08.09.2016 року та витяг з Додатку №8 до нього.
Адреси і підписи сторін
Виконавець: Споживач:
ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю Державне підприємство
Житлово-Експлуатаційне Об'єднання Вінницький завод Кристал
21050 м.Вінниця, вул. Миколи Оводова, 1
ПАТ УкрСиббанк , м.Київ
МФО 351005
р/р 26007439236801
ЄДРПОУ 38512116
Свідоцтво платника ПДВ №200123030
Інд.податковий № 385121102280
Тел. 550-350; 551-842 Е-mail tviy-dim@ya.ru
Директор
М.П. М.П.
Аналізуючи встановлені обставини справи, Рівненський апеляційний господарський суд не погоджується із висновками місцевого господарського суду про наявність підстав для відмови у задоволенні позовних вимог, у зв?язку із наступним.
Закон України Про житлово-комунальні послуги (далі - Закон) визначає основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки.
Аналіз цього Закону дає підстави для висновку, що він належить до нормативного акта спеціальної дії, який регулює відносини, що виникають між виробниками, виконавцями, споживачами у процесі створення, надання та споживання житлово-комунальних послуг.
Відповідно до визначення, закріпленого статтею 1 Закону, відповідач, у господарському віданні якого перебувають нежитлові приміщення, розташовані у будинку №112 по вул.Пирогова, що у м.Вінниця, є споживачем житлово-комунальних послуг.
Статтею 7 Закону передбачено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг поряд з іншими належить: встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону, визначення виконавця житлово-комунальних послуг.
Колегією суддів з матеріалів справи встановлено, що рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради №25 від 10.01.2013 (зі змінами) позивача визначено виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житловому фонді, що є комунальною власністю територіальної громади м.Вінниці, а відтак, позивач є належним виконавцем житлово-комунальних послуг.
Разом з тим, ст. 4 Закону передбачає, що законодавство України у сфері житлово-комунальних послуг, крім цього Закону, базується на Конституції України і складається з нормативно-правових актів у галузі цивільного, житлового законодавства та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері житлово-комунальних послуг.
ЦК України у ст. ст. 3, 6, 203, 626, 627 визначає загальні засади цивільного законодавства, зокрема поняття договору і свободи договору та формулює загальні вимоги до договорів як різновиду правочинів (вільне волевиявлення учасника правочину).
Відповідно до ч. 1 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 208 ЦК України правочин між фізичною і юридичною особами належить вчиняти у письмовій формі, за виключенням випадків, передбачених ч. 1 ст. 206 цього Кодексу.
Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору (ч. 1 ст. 638 ЦК України). Інші випадки визнання договору укладеним зазначені у ст. ст. 642 - 643 ЦК України.
Частина 1 ст. 628 ЦК України передбачає, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Розкриваючи зміст засади свободи договору у ст. ст. 6, 627, ЦК України визначає, що свобода договору полягає в праві сторін вільно вирішувати питання при укладенні договору, виборі контрагентів та погодженні умов договору.
Закріпивши принцип свободи договору, ЦК України разом з тим визначив, що свобода договору не є безмежною, оскільки відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 6 та ст. 627 цього Кодексу при укладенні договору, виборі контрагентів, визначенні умов договору сторони не можуть діяти всупереч положенням цього Кодексу та інших актів цивільного законодавства.
Зазначені положення узгоджуються з нормами ч. 1 ст. 203, ч. 1 ст. 215 ЦК України, відповідно до яких підставою недійсності правочинів є суперечність їх актам цивільного законодавства.
Водночас ч. 1 ст. 19 Закону передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Статті 20, 21 цього Закону визначають обов'язки споживача та виконавця житлово-комунальних послуг.
Пунктом 1 ч. 3 ст. 20 Закону передбачений обов'язок споживача укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору. Цей обов'язок відповідає зустрічному обов'язку виконавця, визначеному п. 3 ч. 2 ст. 21 цього Закону, підготувати та укласти зі споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.
Форма та зміст (умови) типового договору затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 529 Про затвердження типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (далі - постанова № 529).
З аналізу змісту ч. 3 ст. 6, ч. 1 ст. 630 ЦК України, ст. ст. 19 - 21, постанови № 529 вбачається, що умови типового договору, що набули юридично обов'язкового значення в силу актів цивільного законодавства, є обов'язковими для сторін договору, які не мають права відступити від їх положень і врегулювати свої відносини на власний розсуд.
Таким чином, укладення договору на надання житлово-комунальних послуг є обов'язком споживача за умови, якщо запропонований виконавцем послуг договір відповідає типовому договору. Відмова споживача послуг від укладення договору в такому разі суперечить вимогам ч. 3 ст. 6, ст. ст. 627, 630 ЦК України та ст. ст. 19, 20 Закону.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 10.10.2012 у справі №6-110цс12.
Розглядаючи позовні вимоги, колегія суддів дослідила пропонований проект договору та зазначає наступне.
Відповідно до статті 13 Закону, послуга з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій є одним з видів житлово-комунальних послуг.
Дана послуга за своїм змістом є комплексною, тобто передбачається надання споживачу в якості єдиного цілісного результату певної сукупності дій (послуг) , перелік яких визначено в додатку до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №869 від 01.06.2011 року Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги .
Пунктом 2 вищевказаного Порядку встановлено, що тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій є сукупною (загальною вартістю надання таких послуг, розрахованою на основі економічно обгрунтованих планових (нормативних) витрат з урахуванням планового прибутку та податку на додану вартість або єдиного податку. Тариф на послуги розраховується окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні надаватися для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням переліку послуг згідно з додатком до цього Порядку.
У даному випадку виконавчим комітетом Вінницької міської ради 08.09.2016 було прийнято рішення № 2042 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій , згідно п. 2 якого встановлено для відповідача тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та їх структуру згідно з додатком №8 (т.3, а.с.7-36)
При цьому колегія суддів констатує, що пропонований позивачем договір не суперечить умовам типового договору, форма і зміст якого затверджені постановою №529, а структура тарифу та перелік послуг, викладені у додатку №8, визначені комплексно. При цьому, колегією суддів береться до уваги та обставина, що щомісячне нарахування за надані послуги позивачем проводиться виключно по фактичним витратам в межах затвердженого тарифу. При цьому встановлена калькуляційна одиниця - 1 кв.м. загальної площі, яка перебуває у власності або наймі фізичної чи юридичної особи, що узгоджується із п.5 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги .
Порядок та періодичність надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначено додатком №1 до рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради № 995 від 26.04.2012 року (т.1, а.с.27-34)
Крім того, колегія суддів звертає увагу, що рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 08.09.2016 № 2042 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради № 995 від 26.04.2012 року є чинними, ніким не скасовані.
Відтак, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про те, що в договорі має визначатись і погоджуватись перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в залежності від необхідності та потреби в таких послугах для споживача і фактичного надання їх споживачеві.
Також помилковим є позиція суду в питанні відсутності необхідності укладення відповідного договору з позивачем, у зв"язку з укладенням відповідачем договорів з іншими суб"єктами господарювання на прибирання території та утримання її в належному стані, оскільки обов"язок до укладення таких договорів покладено на споживачів відповідних послуг з суб"єктами господарювання, визначеними у законодавчо встановленому порядку, а тому відповідач не наділений правом відступати від визначених законом норм та врегульовувати дані відносини на власний розсуд.
Колегією суддів беруться до уваги також наступні положення законодавства.
Відповідно до частини 3, 4 статті 179 Господарського кодексу України, укладення господарського договору є обов?язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов?язком для суб?єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов?язковості укладення договору для певних категорій суб?єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі, зокрема, типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
Поряд з цим, колегія суддів зауважує, що позивачем вірно обрано спосіб захисту , у зв?язку із наступним.
Відповідно до ст. 16 ЦК України особа має право звернутись до суду за захистом свого особистого немайнового права або майнового права та інтересу у визначені цією статтею способи. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Серед способів захисту, передбачених ст. 16 ЦК України, не зазначено такого способу захисту, як установлення правовідносин.
Виходячи із загальних засад цивільного законодавства та господарського судочинства, права особи на захист у суді порушених або невизнаних прав, меж здійснення особою цивільних прав і виконання цивільних обов'язків (ст. ст. 3, 6, 12 - 15, 20 ЦК України) можна дійти висновку про те, що в разі невизнання споживачем права виробника, (виконавця) послуг на укладення договору про надання житлово-комунальних послуг, який відповідає вимогам типового договору, таке право підлягає захисту судом на підставі п. 1 ч. 2 ст. 16 ЦК України шляхом визнання договору укладеним на умовах, передбачених нормативним актом обов'язкової дії.
Враховуючи обставини справи та норми законодавства, колегія суддів приходить до висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі у зв?язку із недоведеністю обставин, які вказують на невідповідність проекту договору умовам типового договору.
В силу ч. 2 ст. 4-3 ГПК України, сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.
Згідно ч.1 ст. 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
За змістом статті 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
Відповідно до ст. ст. 34, 43 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим.
Таким чином, колегія суддів вважає посилання Позивача (скаржника), викладені в апеляційній скарзі, документально обґрунтованими, такими, що не в повній мірі досліджені судом першої інстанції при розгляді спору. Судова колегія вважає, що суд першої інстанції неповно з'ясував обставини справи та дійшов помилкового висновку про відсутність підстав для визнання договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій укладеним, тому апеляційна скарга позивача підлягає до задоволення, а рішення господарського суду Вінницької області від 01.12.2016 року - скасуванню.
Витрати по сплаті судового збору за розгляд апеляційної скарги відповідно до статті 49 господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 49, 99, 101, 103 - 105 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю «Житлово-Експлуатаційне Об'єднання» від 15.12.16р. задоволити.
Рішення господарського суду Вінницької області від 01 грудня 2016 року у справі №902/677/16 скасувати. Прийняти нове рішення. Позов задоволити. Визнати укладеним договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій між ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю «Житлово-Експлуатаційне Об'єднання» та Державним Підприємством "Вінницький завод" Кристал» в наступній редакції:
ДОГОВІР №__
про надання послуг з утримання будинків
і споруд та прибудинкових територій
м.Вінниця __
ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю «Житлово- Експлуатаційне Об'єднання» (далі - Виконавець), в особі ОСОБА_6, що діє на підставі Статуту, з однієї сторони, і Державне підприємство Вінницький завод Кристал в господарському віданні якого знаходиться об єкт державної власності, що складається з нежитлових приміщень, у житловому будинку №112 по вул.Пирогова, що у м.Вінниця (далі - споживач), в особі
що діє на підставі
Предмет договору
1. Предметом цього договору є забезпечення виконавцем надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (далі - послуги) у житловому будинку у житловому будинку №112 по вул.Пирогова, що у м.Вінниця, де знаходяться приміщення, які згідно Рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради №1734 від 28.07.2006 є власністю держави в особі Міністерства промислової політики України та знаходяться в господарському віданні Споживача, загальною площею 611 кв.м., а Споживачем - забезпечення своєчасної оплати таких послуг за встановленим тарифом у строк та на умовах, що передбачені цим договором.
2. Виконавець надає послуги відповідно до встановленого рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради №2042 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг , копія якого додається до цього договору.
3. Розмір щомісячної плати (граничної) за надані послуги на дату укладення цього договору становить 1790,23 гривень (одна тисяча сімсот дев яносто грн.. 23 коп.) При цьому тариф на обслуговування 1 м.кв. загальної площі в місяць з ПДВ становить 2,93 грн. (Дві грн. 93 коп.).
4. Споживач (є/не є) одержувачем пільг на оплату послуг
Оплата спожитих послуг
5. Розрахунковим періодом є календарний місяць. Платежі вносяться не пізніше ніж до 20 числа місяця, що настає за розрахунковим.
6. Послуги оплачуються в безготівковій формі.
7. Плата вноситься на розрахунковий рахунок Виконавця:
21050, м.Вінниця, вул.Миколи Оводова, 1
ПАТ УкрСиббанк , м.Київ,
МФО 351005
р/р 26007439236801
ЄДРПОУ 38512116
Свідоцтво платника ПДВ № 200123030
Інд. податковий № 385121102280
8. За несвоєчасне внесення плати із споживача стягується пеня в установленому законом розмірі, один відсоток від суми простроченого платежу за кожен день прострочення, але не більше 100 відсотків загального боргу.
9. У разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних виконавець проводить перерахунок розміру плати.
Права та обов'язки сторін
10. Споживач має право на:
1) своєчасне отримання послуг належної якості згідно із законодавством;
2) усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг у встановлені законодавством строки;
3) зменшення розміру плати за надані послуги у разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості у визначеному законодавством порядку;
4) відшкодування збитків, заподіяних його майну та (або) приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок ненадання послуг або надання послуг неналежної якості;
5) своєчасне отримання від виконавця інформації про перелік послуг, структуру тарифу, загальну суму місячного платежу, норми споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості тощо;
6) проведення перевірки кількісних та якісних показників надання послуг в установленому Кабінетом Міністрів України порядку;
7) зменшення розміру плати за перевищення строків проведення ремонтно-профілактичних робіт та отримання компенсації за перевищення встановлених строків проведення аварійно-відбудовних робіт у розмірі, встановленому законодавством;
8) внесення за погодженням з виконавцем у договір змін, що впливають на розмір плати на послуги.
11. Споживач зобов'язаний:
1) оплачувати послуги в установлений цим договором строк;
2) своєчасно інформувати виконавця про виявлення несправностей в інженерних мережах, конструктивних елементах належного йому приміщення;
3) дотримуватися санітарно-гігієнічних і протипожежних правил;
4) забезпечувати безперешкодний доступ представників виконавця за наявності у них відповідного посвідчення до мережі, арматури та розподільних систем з метою:
ліквідації аварій - цілодобово;
встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення профілактичного огляду - згідно з вимогами нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
5) у разі несвоєчасного внесення платежів сплачувати пеню у розмірі, встановленому законом/договором;
6) проводити за рахунок власних коштів ремонт нежитлового приміщення у житловому будинку;
7) своєчасно вживати заходів до усунення пов'язаних з отриманням послуг неполадок, що виникли з власної вини;
8) дотримуватися вимог житлового і містобудівного законодавства щодо проведення ремонту, реконструкції та переобладнання приміщень або їх частин, не допускати порушення законних прав та інтересів інших учасників відносин у сфері
житлово-комунальних послуг;
9) своєчасно проводити підготовку нежитлового приміщення у житловому будинку та технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;
10) поінформувати у десятиденний строк виконавця про втрату права на пільги (за умови що Споживач був одержувачем таких пільг).
12. Виконавець має право:
1) вимагати від споживача дотримання вимог правил утримання житлових будинків та прибудинкових територій, експлуатації житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках), санітарно-гігієнічних і протипожежних правил та
інших нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
2) доступу, зокрема несанкціонованого, у нежитлове приміщення споживача для ліквідації аварії відповідно до встановленого законом порядку, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічного і профілактичного огляду;
3) нараховувати у разі несвоєчасного внесення споживачем плати за надані послуги пеню у розмірі, встановленому договором;
4) вимагати від споживача своєчасного проведення робіт з усунення пов'язаних з отриманням послуг неполадок, що виникли з вини споживача, або відшкодування вартості зазначених робіт;
5) вносити за погодженням із споживачем у договір зміни, що впливають на розмір плати за послуги.
13. Виконавець зобов'язаний:
1) забезпечувати своєчасне надання послуг належної якості згідно із законодавством;
2) подавати споживачеві в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік послуг, структуру тарифу, загальну суму місячного платежу, норми споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості тощо;
3) утримувати внутрішньобудинкові мережі в належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт, вживати своєчасних заходів до запобігання аварійним ситуаціям та їх ліквідації, усунення порушень щодо надання послуг в установлені законодавством строки;
4) розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживача і проводити відповідний перерахунок розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, зниження кількісних і якісних показників;
5) сплачувати споживачеві компенсацію за перевищення встановлених строків проведення аварійно-відбудовних робіт відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства;
6) своєчасно ознайомлювати споживача з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг;
7) своєчасно проводити за рахунок власних коштів роботи з усунення пов'язаних з наданням послуг неполадок, що виникли з його вини;
8) відшкодовувати споживачеві збитки, завдані його майну та (або) приміщенню, шкоду, заподіяну життю чи здоров'ю споживача внаслідок ненадання послуг або надання послуг неналежної якості;
9) здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання житлових будинків (гуртожитків), квартир, приміщень;
10) своєчасно проводити підготовку будинку (гуртожитку) та його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період.
Відповідальність сторін
14. Споживач несе відповідальність згідно із законом за:
1) недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
2) несвоєчасне внесення платежів за послуги шляхом сплати пені;
3) порушення визначених цим договором зобов'язань.
15. Виконавець несе відповідальність згідно із законом за:
1) неналежне надання або ненадання послуги, що призвело до заподіяння збитків майну та (або) приміщенню споживача, шкоди його життю чи здоров'ю, шляхом відшкодування збитків;
2) зниження кількісних і якісних показників послуг або перевищення строків проведення ремонтно-профілактичних робіт шляхом зменшення розміру плати. Якість надання послуг визначається відповідно до затвердженої органом місцевого самоврядування структури тарифу, періодичності та строків надання послуг;
3) перевищення встановлених строків проведення аварійно-відбудовних робіт шляхом виплати споживачеві компенсації в установленому законодавством розмірі, 0,1 відсотка щомісячної плати за послугу за кожну добу її ненадання;
4) порушення зобов'язань, визначених цим договором.
Порядок розв'язання спорів
16. У разі порушення виконавцем умов цього договору споживачем та представником виконавця складається акт-претензія із зазначенням у ньому строків, виду порушення, кількісних і якісних показників послуг тощо.
Представник виконавця повинен з'явитися за викликом споживача для підписання акта-претензії не пізніше ніж протягом двох робочих днів.
У разі неприбуття представника виконавця у визначений цим договором строк або необґрунтованої відмови від підписання акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два інших споживачі.
17. Акт-претензія подається виконавцеві, який вирішує протягом трьох робочих днів питання щодо проведення перерахунку платежів або надає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.
18. Спори між сторонами розв'язуються шляхом проведення переговорів або у судовому порядку.
Форс-мажорні обставини
19. Сторони звільняються від відповідальності за цим договором у разі настання непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), що унеможливлює надання та оплату послуг відповідно до умов цього договору.
Строк дії договору
20. Цей договір набирає чинності з моменту його підписання і діє протягом одного календарного року .
У разі коли за місяць до закінчення дії цього договору однією із сторін не заявлено у письмовій формі про розірвання договору або необхідність його перегляду, цей договір вважається щороку продовженим.
21. Цей договір може бути розірваний достроково у разі:
переходу права власності (користування) нежитлове приміщення у житловому будинку до іншої особи;
невиконання його сторонами умов цього договору.
22. Цей договір складено у двох примірниках, один з яких зберігається у споживача, другий - у виконавця.
Інші умови
23. Здійснення перепланування та переобладнання в приміщеннях Споживача та місцях загального користування дозволяється виконувати в порядку передбаченому чинним законодавством та з обов'язковим повідомленням Виконавця.
24. Споживачу забороняється виносити та складувати будівельне сміття на контейнерні майданчики та прибудинкову територію.
25. Споживачу забороняється самостійно виходити на покрівлю, захаращувати технічні поверхи, підвали, місця загального користування, здійснювати паркування на зелених зонах, тощо.
26. Границі розмежування відповідальності:
1) технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання є система від першої розташованої в будинку по ходу гарячої, холодної води запірної гідравлічної арматури на підвідному трубопроводі до останньої розташованої в будинку по ходу гарячої води запірної гідравлічної арматури (якщо будинок не обладнаний загальнобудинковим лічильником гарячої або холодної води) або до останньої перед загально будинковим лічильником запірної гідравлічної арматури по ходу води на зворотньому трубопроводі, за винятком внутрішньоквартирних мереж, які починаються з трійника (врізки), що не належить до внутрішньої мережі, у стояк такої системи.
2) водовідведення - система від місця скидання стоків у перший колодязь на випуску з будинку (колодязь не належить до внутрішньобудинкової системи) до трійника (врізки) внутрішньоквартирної мережі, у стояк такої системи.
3) теплопостачання - система від першої запірної гідравлічної арматури по ходу теплоносія на підвідному трубопроводі (якщо будинок не обладнаний елеваторним вузлом) або останньої розташованої в елеваторному вузлі запірної гідравлічної арматури по ходу теплоносія на підвідному трубопроводі до останньої запірної гідравлічної арматури по ходу теплоносія на зворотному трубопроводі в будинку (якщо будинок не обладнаний елеваторним вузлом) або першої розташованої в елеваторному вузлі запірної гідравлічної арматури по ходу теплоносія на зворотному трубопроводі в будинку, за винятком внутрішньоквартирних мереж, які починаються з трійника (врізки), що не належать до внутрішньої мережі, у стояк такої системи. 27. Усі правовідносини, що виникають з цього Договору або пов'язані із ним, у тому числі пов язані із дійсністю, укладенням, виконанням, зміною та припиненням цього Договору, тлумаченням його умов, визначенням наслідків недійсності або порушенням Договору, регламентуються цим Договором та відповідними нормами чинного в Україні законодавства,а також застосованими до таких правовідносин звичаями ділового обороту на підставі принципів добросовісності та справедливості.
28. Після набрання чинності цим Договором всі попередні переговори за ним, листування, попередні договори, протоколи про наміри та будь - які інші усні або письмові домовленості Сторін з питань, що так чи інакше стосуються цього Договору, втрачають юридичну силу, але можуть братися до уваги при тлумаченні умов цього Договору.
29. Сторони погодили, що за умови встановлення (затвердження) органами місцевого самоврядування (або іншими уповноваженими на те органами) нових тарифів (цін) на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, Виконавцем здійснюватиметься нарахування за послуги з урахуванням діючих (нових, скоригованих, тощо) на дату надання послуг тарифів. При цьому виконавець зобов?язаний у будь-який спосіб повідомити Споживача про зміну тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій із посиланням на відповідне рішення органу місцевого самоврядування (або іншого уповноваженого на те органу), яким таке встановлення (затвердження) було здійснено.
30. Споживач підтверджує, що має систему оподаткування
На вказаній вище системі оподаткування Споживач перебуває з
31. Сторони несуть повну відповідальність за правильність вказаних у цьому Договорі реквізитів та зобов'язуються своєчасно у письмовій формі повідомляти іншу Сторону про міни, а в разі неповідомлення несе ризик настання пов'язаних із ним несприятливих наслідків.
32. Цей Договір складений при повному розумінні Сторонами його умов та термінології українською мовою у двох автентичних примірниках, які мають однакову юридичну силу, по одному для кожної із Сторін.
33. Додатком до даного договору, який є його невід'ємною частиною є копія Рішення виконкому Вінницької міської ради №2042 від 08.09.2016 року та витяг з Додатку №8 до нього.
Адреси і підписи сторін
Виконавець: Споживач:
ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю Державне підприємство
Житлово-Експлуатаційне Об'єднання Вінницький завод Кристал
21050 м.Вінниця, вул. Миколи Оводова, 1
ПАТ УкрСиббанк , м.Київ
МФО 351005
р/р 26007439236801
ЄДРПОУ 38512116
Свідоцтво платника ПДВ №200123030
Інд.податковий № 385121102280
Директор
М.П. М.П.
Стягнути із Державного Підприємства "Вінницький завод" Кристал"(21100, м.Вінниця, вул.600-річчя,21, ЄДРПОУ 33323245) на користь ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю «Житлово-Експлуатаційне Об'єднання» (21050, м.Вінниця, вул.Миколи Оводова,1, ЄДРПОУ 38512116) витрати зі сплати судового збору за розгляд позовної заяви в сумі 1378,00 грн. та витрати зі сплати судового збору за розгляд апеляційної скарги в сумі 1515,80 грн.
Господарському суду Вінницької області видати відповідний наказ.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.
Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня набрання постановою апеляційного господарського суду законної сили.
Справу №902/677/16 повернути господарському суду Вінницької області.
Головуючий суддя Бучинська Г.Б.
Суддя Огороднік К.М.
Суддя Філіпова Т.Л.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2017 |
Оприлюднено | 13.04.2017 |
Номер документу | 65882172 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Рівненський апеляційний господарський суд
Бучинська Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні