Постанова
від 10.04.2017 по справі 815/839/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/839/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2017 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Глуханчук О.В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Горбушка до управління Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області про зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Горбушка звернулось до суду з адміністративним позовом до управління Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області про зобов'язання надати ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 91007 кв.м., розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 30, кадастровий номер 5110137300:07:002:0009 із застосуванням коефіцієнту Кф: 0,5.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ Горбушка є власником земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 30. У січні 2017 року позивач замовив ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки. Відповідач надав ТОВ Горбушка ОСОБА_1 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціонального призначення Кф:2,5, який застосовується для земель цільового призначення Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі . Однак, позивач зазначає, що на земельній ділянці будівництво торгівельного комплексу, який проектується, ще не розпочато, відтак згідно рішення Одеської міської ради Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси при проведенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки, за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 30, застосовується Кф:0,5.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання, призначене на 04 квітня 2017 року не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно. Письмові заперечення управління Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області на адміністративний позов до суду не надходили.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З урахуванням вищенаведеного, заслухавши пояснення представника позивача, суд ухвалив рішення розглянути справу в порядку письмового провадження 10 квітня 2017 року за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, судом встановлено наступні обставини та факти.

Відповідно до свідоцтва про право власності від 19 грудня 2013 року №14989832 та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №898204, товариству з обмеженою відповідальністю Горбушка на праві приватної власності належить земельна ділянка площею 9, 1007 га за адресою: м. Одеса, вул. Боровського Миколи, 30. Цільове призначення: для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, вид використання земельної ділянки: для будівництва адміністративних, торгово-розважальних комплексів, будівель і споруд та їх подальшої експлуатації. Категорія земель: землі житлової та громадської забудови (а.с. 18-20).

Рішенням Одеської міської ради від 09 жовтня 2013 року №4029-VІ затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється; змінено цільове призначення земельної ділянки, площею 9, 1007 га, (категорія земель за основним цільовим призначенням - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення), що знаходиться у власності ТОВ Горбушка для експлуатації та обслуговування виробничих будівель та споруд - для будівництва адміністративних, торгово-розважальних комплексів, будівель і споруд та їх подальшої експлуатації (категорія земель за основним цільовим призначенням - землі житлової та громадської забудови), за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 30 (а.с. 25-26).

На земельній ділянці розташовані нежилі будівлі та споруди, що належать ТОВ Горбушка (а.с. 22).

Будівельні роботи на земельній ділянці не розпочаті, позивач знаходиться в стадії розробки концепції та проектної документації майбутнього будівництва торгівельного комплексу.

27 січня 2014 року ТОВ Горбушка отримувало ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси за №12/М, згідно якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, загальною площею 91007 кв.м, за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 30, складала 21129095, 19 грн. Визначення нормативної оцінки земельної ділянки було здійснено з урахуванням коефіцієнту функціонального використання Кф:0,5 (а.с. 7-8).

У січні 2017 року позивач замовив в Управлінні Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області ОСОБА_1 з технічної з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

19 січня 2017 року ТОВ Горбушка було отримано від Управління Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 19 січня 2017 року №149/86/17 (а.с. 16-17).

ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 30, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 91007 кв.м. складає 162361182, 20 грн. Визначення нормативної оцінки земельної ділянки здійснено з урахуванням наступних даних: площа земельної ділянки - 91007 кв.м.; середня вартість земель населеного пункту - 402, 72 грн./кв.м; економіко-планувальна зона (район) - 180; Коефіцієнт Км2: 2,29; Сукупний коефіцієнт Км3: 0, 73; Коефіцієнт Кф: 2, 5; Коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки К(і): 1, 06.

Не погодившись із застосуванням при визначенні нормативної оцінки земельної ділянки коефіцієнту Кф: 2, 5, позивач звернувся до Управління Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області з листом від 19 січня 2017 року з проханням видати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з коефіцієнтом Кф: 0,5, оскільки ТОВ Горбушка не завершено будівництво адміністративного, торгово-розважального комплексу, будівель та споруд. Комплекс не збудований та не зданий в експлуатацію. На ділянці відсутні газо- та тепло- забезпечення. А у випадку, коли земельна ділянка знаходиться в стадії будівництва, або відведена під майбутнє будівництво, до завершення будівництва, строки якого визначені в проектній документації, при проведенні нормативної грошової оцінки необхідно застосовувати Кф:0, 5 (а.с. 21).

Раніше у 2014 році ТОВ Горбушка було видано два витяги з Кф:0, 5 та Кф:2, 5.

Листом від 21 лютого 2017 року №19-1505-0.12-605/2-17 Управління Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області надало позивачу відповідь про те, що ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 30, від 19 січня 2017 року №149/86-17 надано відповідно до додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489, згідно якого коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) застосовуються відповідно до кодів КВЦПЗ. ОСОБА_1 даних Державного земельного кадастру, код КВЦПЗ земельної ділянки - В.03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Для вказаного коду застосовується Кф:2, 5 (а.с. 56).

Позивач не заперечує стосовно того, що на вказану земельну ділянку розповсюджується коефіцієнт Кф:2,5, однак після побудування торгівельного комплексу, проте оскільки на даний час земельна ділянка знаходиться в стадії будівництва, до завершення будівництва при проведенні нормативної грошової оцінки необхідно застосовувати Кф:0, 5. Відтак, позивач звернувся до суду з позовом про зобов'язання управління Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області надати ТОВ Горбушка ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 91007 кв.м., розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 30, із застосуванням коефіцієнту Кф: 0,5.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.

Статтею 201 Земельного кодексу України передбачено, що грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі.

Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Відповідно до статті 5 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

За приписами ст. 13 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок обов'язково проводиться у разі, зокрема визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Так, у відповідності з пп. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування земельним податком є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489 затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, який визначає процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та застосовується з 01 січня 2017 року.

Відповідно до п. 5 Порядку, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306.

Додатком 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів визначені коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф). Коефіцієнти Кф визначаються відповідно до Кодів КВЦПЗ (Класифікація видів цільового призначення земель).

ОСОБА_1 витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, цільове призначення земельної ділянки (кадастровий номер 5110137300:07:002:0009), за адресою: м.Одеса, вул. Миколи Боровського, 30, - В.03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (а.с. 9).

До коду КВЦПЗ - В.03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, згідно Додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, застосовується коефіцієнт функціонального використання Кф: 2, 5.

Враховуючи викладене, до земельної ділянки, за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 30, цільовим призначенням якої є будівництво та обслуговування будівель торгівлі, застосовується коефіцієнт функціонального використання Кф: 2, 5.

Разом із тим, надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд вважає необхідним зазначити, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (частина 1 статті 15 Закону України Про оцінку земель ).

Статтею 18 Закону України Про оцінку земель визначено наступний порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 20 Закону України Про оцінку земель за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

ОСОБА_1 положень статті 23 Закону України Про оцінку земель , технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина третя статті 23 Закону).

Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України (частина четверта статті 23 Закону).

Рішення про затвердження цієї документації в силу положень статей 59 та 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року № 280/97-ВР є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями.

Таким чином, при видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки територіальне управління Держгеокадастру зобов'язане використовувати відомості нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої відповідною сільською, селищною, міською радою, оскільки таке рішення є обов'язковим до виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади.

Витяг є технічним розрахунком, який заповнюється на підставі відповідного рішення органу місцевого самоврядування та наявної технічної документації на земельну ділянку, тому при заповненні витягу територіальний орган Держгеокадастру не наділений повноваженнями перевіряти обґрунтованість визначення показників нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Такої правової позиції додержується й Вищий адміністративний суд України, зокрема в ухвалі від 11 лютого 2016 року К800/33458/15 (адміністративна справа №815/75/15).

Судом встановлено, що рішенням Одеської міської ради №756-VІІ від 29 червня 2016 року затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розроблену Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя, станом на 01.01.2016 року. Встановлено, що вказана нормативна грошова оцінка застосовується з 1 січня 2017 року.

Відповідно до Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси (Розділ 6), землі торгівлі (G) віднесені до земель комерційного використання до яких застосовується коефіцієнт функціонального використання Кф: 2, 5.

Однак, передостаннім абзацом підрозділу 6.1 розділу 6 Технічної документації (аркуш 54) передбачено, що у разі, коли земельна ділянка знаходиться в стадії будівництва, або відведена під майбутнє будівництво, то до завершення будівництва, терміни якого визначені в проектній документації, при проведенні нормативної грошової оцінки необхідно застосовувати Кф=0,5.

Отже, Управлінням Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області безпідставно не враховано приписи Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси щодо необхідності застосування Кф=0,5 у разі, коли земельна ділянка знаходиться в стадії будівництва, або відведена під майбутнє будівництво, та не надало ТОВ Горбушка ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з коефіцієнтом функціонального використання Кф: 0, 5.

Суд враховує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, що виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, і у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникла б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення суду.

Аналогічна права позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 16 вересня 2015 року в адміністративній справі № 826/4418/14.

На підставі викладеного, суд вважає, що порушене право позивача підлягає відновленню шляхом зобов'язання відповідача надати ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 91007 кв.м., розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 30, кадастровий номер 5110137300:07:002:0009 із застосуванням коефіцієнту Кф: 0,5.

ОСОБА_1 з ч.ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ (ч. 1 ст. 2 КАС України).

Відповідно до ч. 1 ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З урахуванням встановлених обставин, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позивачем вимог та необхідність їх задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, оскільки адміністративний позов задоволено, суд, у відповідності до приписів ст. 94 КАС України, здійснює розподіл судових витрат на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 2, 6-8, 11, 69, 71, 86, 94, 122, 128, 158-163, 254 КАС України,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Горбушка до управління Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області про зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.

Зобов'язати управління Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області (код ЄДРПОУ 39872957; місцезнаходження: 65078, м. Одеса, вул. Космонавтів, буд. 34) надати товариству з обмеженою відповідальністю Горбушка (код ЄДРПОУ 32431215; місцезнаходження: 65031, вул. Миколи Боровського, буд. 30) ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 91007 кв.м., розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 30, кадастровий номер 5110137300:07:002:0009, із застосуванням коефіцієнту Кф: 0,5.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань управління Держгеокадастру у м. Одесі Одеської області (код ЄДРПОУ 39872957; місцезнаходження: 65078, м. Одеса, вул. Космонавтів, буд. 34) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Горбушка (код ЄДРПОУ 32431215; місцезнаходження: 65031, вул. Миколи Боровського, буд. 30) витрати на оплату судового збору у розмірі 1 600, 00 грн. (одна тисяча шістсот гривень).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано у строк, встановлений статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання її копії. Апеляційна скарга подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Суддя О.В. Глуханчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2017
Оприлюднено14.04.2017
Номер документу65903871
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/839/17

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 11.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 11.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 25.07.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Постанова від 10.04.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

Ухвала від 13.02.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні