Герб України

Постанова від 11.04.2017 по справі 805/4520/16-а

Донецький апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Головуючий у 1 інстанції - Козаченко А.В.

Суддя-доповідач - Гайдар А.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2017 року справа № 805/4520/16

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Приміщення суду за адресою: м. Краматорськ, вул.Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд колегією в складі

головуючого судді Гайдара А.В.,

суддів Василенко Л.А.,

Ханової Р.Ф.

при секретареві судового засідання Томах О.О.,

за участю представника відповідача Колеснікової О.М. (за довіреністю)

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 грудня 2016 року у справі № 805/4520/16-а за позовом Спеціального батальйону судової міліції Грифон при ГУ МВС України в Донецькій області до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області про скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 21 грудня 2016 року у справі № 805/4520/16-а адміністративний позов Спеціального батальйону судової міліції "Грифон" при ГУ МВС України в Донецькій області до Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області про скасування рішення - задоволено. Скасовано рішення Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області від 10.03.2016р. № 007491303 про застосування відносно Спеціального батальйону судової міліції "Грифон" штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 342422,86 грн., з яких: штраф у розмірі 89167,10 грн. за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (10% до 01.01.2015 року), штраф у розмірі 182918,29грн. за період 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (20% з 01.01.2015 року); пеня у розмірі 70337,47грн. Скасовано рішення Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області від 10.03.2016 року № 0007481303, яким до Спеціального батальйону судової міліції "Грифон" застосовано штрафні санкції на загальну суму 4194,54 грн. з яких штраф за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року у розмірі 10% у розмірі 2141,33 грн. (разом - 3560, 65 грн.), пеня в розмірі 633,89 грн. (т.1 арк.справи 58-60)

Відповідач - Маріупольська об'єднана державна податкова інспекція головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області (далі Маріупольська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області, відповідач) не погодився з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції, апеляційну скаргу задовольнити, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог позивачу відмовити в повному обсязі. (арк.справи 61-65)

В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, просив її задовольнити, скасувати постанову суду першої інстанції та відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.

За правилами частини першої статті 195 КАС України перегляд судового рішення суду першої інстанції здійснюється в межах апеляційних скарг.

Заслухавши доповідь судді - доповідача, думку представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що позивач - Спеціальний батальйон судової міліції "Грифон" при ГУ МВС України в Донецькій області включений до ЄДРПОУ за № 25576008.

Згідно платіжного доручення № 3030, 3034, 3033, 3024 від 04.09.2014 року позивачем у якості ЄСВ за серпень 2014 року на рахунок Макіївської ОДПІ через ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області перераховано 3518,00 грн., 226652,00 грн., 348,88 грн., 16982,50 грн. відповідно. Згідно платіжного доручення № 4736, 4732, 4762 від 30.09.2014 року позивачем у якості ЄСВ за вересень 2014 року на рахунок Макіївської ОДПІ через ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області перераховано 3518,00 грн., 348,88 грн., 16982,50 грн. відповідно.

10.03.2016 року Жовтневою ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області прийнято рішення № 007491303 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 342422,86 грн., з яких: штраф у розмірі 89167,10 грн. за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (10% до 01.01.2015 року), штраф у розмірі 182918, 29грн. за період 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (20% з 01.01.2015 року); пеня у розмірі 70337,47грн.

Також 10.03.2016 року Жовтневою ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області прийнято рішення № 0007481303 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 4194,54 грн., з яких: штраф у розмірі 1419,32 грн. за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (10% до 01.01.2015 року), штраф у розмірі 2141,33грн. за період 21.01.2015 року по 06.05.2015 року (20% з 01.01.2015 року); пеня у розмірі 633, 89грн.

Встановлені обставини підтверджені матеріалами справи і не є спірними.

Спірним у справі є протиправність (правомірність) дій відповідача щодо прийнятих рішень № 007491303, № 0007481303.

Колегія суддів зазначає, що пунктом 10 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі Закон № 2464) визначено, що страхувальники - роботодавці та інші особи відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.

Відповідно абз. 1 п. 1 ст. 4 Закону - 2464, платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Статтею 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний: зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.

Колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції щодо сплати єдиного внеску за період серпень -вересень 2014 року та у період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року та з 21.01.2015 року по 21.05.2015 року про, що свідчать квитанції, надані позивачем та дані з картки особового рахунку боржника.

02.09.2014 року Верховною Радою України прийнято закон "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", який набув чинності 15.09.2014 року (далі - Закон № 1669) (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних відносин).

Підпунктом б пункту 8 ст. 14-1 Закону № 1669 розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 2464 було доповнено пунктом 9.3 наступного змісту: платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року N405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Унормування вищенаведеної статті згідно до Закону України "Про внесення змін до розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці" відбулося зі зміною нумерації п. 9-3 на п. 9-4.

Зазначена норма проіснувала в Законі № 1669 з 15 вересня 2014 року до 1 січня 2016 року, внаслідок її виключення згідно із Законом України від 24 грудня 2015 року № 911-8, але в повній мірі збереглася в Законі № 2464.

Також, колегія суддів зазначає, що пункт 9.4 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України № 2464 (після внесення змін до Закону № 1669-VII Законом України від 24 грудня 2015 року № 911-8) продовжує свою дію в часі.

Як вбачається з матеріалів справи, спірне рішення сформоване з посиланням на статтю 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", яка визначає заходи впливу та стягнення.

Наявність заборони (в силу закону) щодо застосування відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом № 1669 за невиконання обов'язків платника єдиного внеску у період з 15 вересня 2014 року, унеможливлює складання відповідачем та направлення позивачу спірного рішення.

Крім того, колегія суддів зазначає, що термін "відповідальність" необхідно розуміти, як встановлені законом та іншими нормативно-правовими актами санкції. Санкція - це заходи відповідальності, що застосовуються державою за порушення передбачених нормою права зобов'язань і вимог, а також з метою захисту інтересів суспільства і держави, прав і свобод людини та організацій (тобто юридичних осіб), правопорядку.

Отже, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про скасування рішення Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області від 10.03.2016р. № 007491303 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 342422,86 грн., з яких: штраф у розмірі 89167,10 грн. за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (10% до 01.01.2015 року), штраф у розмірі 182918, 29грн. за період 23.09.2014 року по 24.12.2014 року (20% з 01.01.2015 року); пеня у розмірі 70337,47грн. та рішення від 10.03.2016 року № 0007481303, яким до позивача застосовано штрафні санкції на загальну суму 4194,54 грн. з яких штраф за період з 23.09.2014 року по 24.12.2014 року у розмірі 10% у розмірі 2141,33 грн. (разом - 3560,65 грн.), пеня в розмірі 633,89 грн.

Відповідно до ч.1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на вищевикладене колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку щодо задоволення позовних вимог.

Однак, колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції у резолютивній частині рішення помилково визначив відповідача як Жовтневу ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області , хоча ухвалою суду першої інстанції від 06.12.2016 року замінено неналежного відповідача у даній справі - Жовтневу об'єднану державну податкову інспекцію м.Маріуполя Головного управління ДФС України в Донецькій області на належного - Маріупольську об'єднану державну податкову інспекцію головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області (арк. справи 47)

На підставі викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції справа по суті вирішена правильно, але з помилковим застосуванням норм матеріального права, з огляду на зазначене апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, що обумовлює зміну постанови суду першої інстанції.

Керуючись статтями 160, 167, 184, 195, 196, п.2 ч.1 ст.198, п.1 ч.1 ст.201, ч.2 ст.205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 грудня 2016 року у справі № 805/4520/16-а - задовольнити частково.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 грудня 2016 року у справі № 805/4520/16-а - - змінити.

В абзаці першому постанови Донецького окружного адміністративного суду від 21 грудня 2016 року у справі № 805/4520/16-а назву відповідача Жовтневої ОДПІ ГУ ДФС України в Донецькій області змінити на Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції головного управління державної фіскальної служби у Донецькій області .

В інший частині постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 грудня 2016 року у справі № 805/4520/16-а - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частини постанови складені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 11 квітня 2017 року. Повний текст постанови складений та підписаний колегією суддів протягом п'яти днів.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя: А.В. Гайдар

Судді: Л.А.Василенко

Р.Ф.Ханова

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2017
Оприлюднено18.04.2017
Номер документу65937501
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4520/16-а

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 18.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 05.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Постанова від 11.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Постанова від 11.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні