П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 824/907/16-а
Головуючий у 1-й інстанції: Левицький В.К.
Суддя-доповідач: ОСОБА_1
13 квітня 2017 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сторчака В. Ю.
суддів: Ватаманюка Р.В. Мельник-Томенко Ж.М.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 лютого 2017 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Вижницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В :
В листопаді 2016 року ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Вижницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області (далі Вижницька ОДПІ) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 лютого 2017 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову про задоволення позову. В обґрунтування скарги апелянт зазначив про порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Сторони в судове засідання не з'явилися, хоча належним чином повідомлялися про дату, час і місце судового засідання.
Відповідно до ст. 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
За приписами статті 197 КАС України розгляд справи колегією суддів здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача та перевіривши доводи апеляційної скарги за наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити із слідуючих підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджується наступне:
Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії САТ 847285 ОСОБА_2 є власником транспортного засобу марки MERCEDES - BENZ, ML 320, номерний знак НОМЕР_1, 2001 року випуску, номер кузова НОМЕР_2, об'єм двигуна 3199 см. куб., дата першої реєстрації 03.06.2014 р., виданого центром ДАІ 0705 (ВРЕР для обслуговування м. Любомль, Любомльського та Шацького районів Волинської області).
14.06.2013 року ПП «ПРЕСТИЖАВТО» , позивачу видано довідку-рахунок серії ААВ № 300368 за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України № 795 від 04.06.2007 р., в якій вказано, що йому продано та видано кузов легкового автомобіля марки MERCEDES - BENZ, номер кузова НОМЕР_2, свідоцтво про реєстрацію (техпаспорт) - ВМД № 010263, вартістю 54200,00 грн.
22.05.2014 року між позивачем та ТОВ "Компанія "111» було укладено договір №1147 К111-МОД про надання послуг по складанню автомобіля, на умовах якого виконавець зобов'язувався надати замовнику (ОСОБА_2Д.) технологічні послуги по складанню легкового автомобіля марки MERCEDES BENZ, ML 320.
24.05.2014 року ТОВ «Компанія « 111» передало ОСОБА_2 транспортний засіб серії ТОВ № 331104 за формою згідно з додатком 6 до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1388 від 07.09.1998 р., в якому вказано, що легковий автомобіль марки MERCEDES - BENZ, ML 320, синього кольору, номер кузова НОМЕР_2, номер двигуна НОМЕР_3, виготовлений та укомплектований відповідно до ТУ У 34.1-37515650-002:2011 та придатний до експлуатації. Дата виготовлення - 23.05.2014 року.
09 червня 2015 року ДПІ у Вижницькому районі відносно ОСОБА_3 прийнято податкове повідомлення-рішення №43-17 про визначення суми податкового зобов'язання за платежем "транспортний податок з фізичних осіб" на суму 25000,00 грн.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач оскаржив його в судовому порядку.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскаржуване рішення прийняте відповідачем на підставі, у спосіб та в межах повноважень, визначених законодавством.
Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції, з таких підстав.
Відповідно до п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України (далі - ПК України), контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
01.01.2015 набрав чинності Закон України № 71-VIII від 28.12.2014 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", яким шляхом викладення в новій редакції ст. 267 ПК України, було введено новий податок - транспортний податок.
Згідно ст. 265 ПК України, податок на майно складається з: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку та плати за землю.
Відповідно до п.п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 ПК України, платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 п. 267.2 цієї статті є об'єктами оподаткування.
Приписами підпункту 267.2.1 п. 267.2 ПК України встановлено, що об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.
Пунктом 267.4 ст. 267 ПК України встановлено, що ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1. пункту 267.2 цієї статті.
Згідно п.п. 267.5.1. п.267.5 ст.267 ПК України базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.
Підпунктом 14.1.124, 14.1.163 та 14.1.251 п. 14.1 ст. 14 ПК України встановлено, що новий транспортний засіб - транспортний засіб, що не має актів державної реєстрації уповноважених органів, у тому числі іноземних, які дають право на його експлуатацію; перша реєстрація транспортного засобу - реєстрація транспортного засобу, яка здійснюється уповноваженими державними органами України щодо цього транспортного засобу в Україні вперше; транспортні засоби, що використовувалися - транспортні засоби, на які уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право експлуатувати такі транспортні засоби.
Якщо на транспортні засоби уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право їх експлуатувати, вони вважаються використовуваними. Датою початку користування (вводу в експлуатацію) транспортних засобів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах, які видано уповноваженими державними органами та дають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі. У разі відсутності реєстраційних документів першої реєстрації транспортних засобів датою початку використання транспортного засобу вважається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік). У разі якщо календарну дату визначити неможливо, то такою датою слід вважати 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.
Частиною 1 ст. 29 Закону України Про дорожній рух від 30.06.1993 № 3353-ХІІ (далі Закон № 3353-ХІІ, в редакції чинній на час реєстрації автомобіля марки Мерседес-Бенц) встановлено, що до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, пройшов такий контроль.
Згідно ст. 30 цього Закону передбачено, що конструкція транспортних засобів повинна відповідати вимогам сучасних правил, нормативів і стандартів, встановленим рівням викидів забруднюючих речовин в атмосферу, а нормативно-технічна документація має бути узгоджена з відповідними уповноваженими державними органами. Перед початком серійного виробництва транспортних засобів або їх складових частин проводяться спеціальні випробування і за їх позитивними наслідками видається сертифікат встановленої форми. Сертифікаційні випробування проводяться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 34 Закону № 3353-ХІІ встановлено, що державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.
Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.
Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються відповідними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечують безпеку дорожнього руху.
Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.
Порядок проведення державної реєстрації транспортних засобів врегульований постановою Кабінету Міністрів України № 1388 від 07.09.1998.
Згідно п. 6 Порядку транспортні засоби реєструються за юридичними та фізичними особами в реєстраційно-екзаменаційних підрозділах Державтоінспекції.
Пунктом 8 цього Порядку встановлено, що Державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України "Про дорожній рух").
Для державної реєстрації транспортних засобів, що перебували в експлуатації і зняті з обліку в підрозділах Державтоінспекції, крім зазначених у цьому пункті документів, що підтверджують правомірність їх придбання, подається свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою підрозділу Державтоінспекції про зняття транспортного засобу з обліку. Переобладнання (крім переобладнання для роботи на газових паливах), відчуження, передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у підрозділах Державтоінспеції, не допускається.
Державна реєстрація транспортних засобів проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів), а також внесення в установленому порядку платежів за проведення огляду транспортних засобів, державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку, відшкодування вартості бланків реєстраційних документів та номерних знаків.
Так, судом апеляційної інстанції із матеріалав справи встановлено, що транспортний засіб марки MERCEDES--BENZ, ML 320, номерний знак НОМЕР_1 в 2014 році, був виготовлений з використанням капітально відремонтованих складових частин на базі кузова до легкового автомобіля, бувшого у користуванні-- 2001 року випуску (а.с. 42-43).
А отже, колегія суддів вважає, що вказаний автомобіль не є об'єктом оподаткування транспортним податком передбаченим ст. 267 ПК України, оскільки термін його використання становить більше 5 років, а іншими транспортними засобами окрім вищевказаного позивач не володіє.
Посилання суду першої інстанції на те, що даний автомобіль був зареєстрований 03.06.2014 року, а тому являється об'єктом оподаткування, є безпідставними, оскільки в 2014 році відбулася вторинна реєстрація в зв'язку з переобладнанням транспортного засобу.
Отже, апеляційний суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність прийняття податкового повідомлення - рішення №43-17 від 09.06.2015 року, а тому його слід визнати протиправним та скасувати відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 198 КАС України.
З огляду на зазначене, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги дають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання, тобто прийнята постанова не відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і підлягає скасуванню з постановленням нової.
Відповідно до статті 202 КАС України, підставами для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення: є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; невідповідність висновків суду обставинам справи; порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат апеляційний суд зазначає таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки судом апеляційної інстанції позов задоволено повністю, то понесені позивачем судові витрати в сумі 1157,52 грн. (551,20 грн. - ставка судового збору за подання позовної заяви + 606,32 грн. - ставка судового збору за подання апеляційної скарги) підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
апеляційну скаргу ОСОБА_2 задовольнити повністю.
Постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 лютого 2017 року скасувати.
Прийняти нову постанову.
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 43-17 від 09.06.2015 року про визначення податкового зобов'язання з транспортного податку в сумі 25 000 грн. прийняте Вижницькою об'єднаною державної податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області щодо ОСОБА_2.
Стягнути на користь ОСОБА_2 судові витрати у розмірі 1157 (тисячу сто п'ятдесят сім) гривень 52 копійки за рахунок Вижницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області.
Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.
Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_4 ОСОБА_5
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2017 |
Оприлюднено | 19.04.2017 |
Номер документу | 66001440 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Сторчак В. Ю.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні