ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа №2а-2728/09/1370
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 липня 2009 року Львівський окружний адміністративний с уд в складі :
головуючого - судді Матковськ ої З.М.
при секретарі судового зас ідання Поді бка М.З.
з участю представника пози вача Завалишина Ю.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Де ржавного територіально - га лузевого об'єднання «Львівсь ка залізниця» до Державної п одаткової інспекції у Скадов ському районі Херсонської о бласті про визнання нечинним та скасування податкового п овідомлення - рішення
в с т а н о в и в :
Державне територіально - галузеве об'єднання «Львівс ька залізниця» звернулось із позовом до ДПІ у Скадовськом у районі Херсонської област і. Позивач просить суд визнат и нечинним та скасувати пода ткове повідомлення - рішенн я від 03.03.2009 року № 0000451701/0. Позовні ви моги обґрунтовує тим, що ДПІ у Скадовському районі Херсонс ької області було проведено виїзну планову перевірку з п итань дотримання податковог о, валютного та іншого законо давства відокремленим підро зділом без права юридичної о соби «Пансіонат «Галичина» Д ТГО "Львівська залізниця" за п еріод з 01.07.2007 по 30.09.2008. За наслідкам и проведеної перевірки склад ено акт від 19.02.2009 № 66/23/22735067, на підст аві якого прийнято податкове повідомлення - рішення від 03.03. 2009 № 0000451701/0 за яким пансіонату "Гал ичина" донараховано обов'язк овий платіж - «5011010122 штафн. са нкц. лазурн. прибутковий пода ток з робітників і службовці в» і 5001,5 грн. та штрафних санкці й в сумі 10003 грн., разом на суму 15004 ,5 грн. Законом України «Про си стему оподаткування" визначе но вичерпний перелік загальн одержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) та міс цевих податків і зборів (обов 'язкових платежів). У встановл еному цими статтями переліку не передбачено такий обов'яз ковий платіж як «5011010122 штаф н. санкц. лазурн. прибутковий п одаток з робітників і службо вців». Відповідно до ч. 7 ст. 1 За кону України "Про систему опо даткування" податки і збори (о бов'язкові платежі), справлян ня яких не передбачено цим За коном, сплаті не підлягають. В раховуючи вищенаведене прос ить визнати нечинним та скас увати оскаржуване податкове повідомлення - рішення.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, зсилаючись на о бставини зазначені у позовні й заяві. Просив позов задовол ьнити. Крім цього, уточнив поз овні вимоги просив визнати н ечинним та скасувати податко ве повідомлення - рішення № 0000451701/1 від 23.03.2009 року, яке винесене відповідачем за результатам и апеляційного оскарження.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , представив на адресу суду за яву про розгляд справи у його відсутності та заперечення на позовну заяву суть якого з водиться до наступного. На пі дставі направлення від 04.02.2009 р. № 32, виданого начальником Держ авної податкової інспекції у Скадовському районі, головн им державним податковим реві зором - інспектором відділу о податкування фізичних осіб Д ПІ у Скадовському районі Єф імовою О. М. була проведена п еревірка фінансово-господар ської діяльності з питань до тримання пансіонатом "Галичи на" (код ЄДРПОУ 22735067) вимог подат кового та валютного законода вства в частині повноти обчи слення та своєчасності внесе ння до бюджету сум податку з д оходів фізичних осіб за пері од з 01.07.2007 р. по 30.09.2008 р. В ході провед ення документальної перевір ки встановлено здійснення ви плат доходів без утримання п одатку з доходів фізичних ос іб наступним громадянам: ОС ОБА_3 в сумі 5445,03 грн., ОСОБА_4 в сумі 900,00 грн., ОСОБА_5 в сум і 16320,78 грн. На момент перевірки в становлено, що при отриманні доходу громадяни надали до б ухгалтерії підприємства дов ідки за формою З ДФ, яку затвер джено постановою КМУ від 01.08.2006 р . № 1063. Згідно наданих довідок г ромадяни не мають у власност і земельних ділянок, передба чених пп. 4.3.36, п. 4.3, ст. 4 Закону Укра їни від 22.05.2003 р. № 889-ГУ "Про податок з доходів фізичних осіб", що н е було враховано при нарахув анні доходу та виплаті доход ів. Перевіркою даного питанн я встановлено порушення пп. 4.3 .36, п. 4.3, ст. 4, пп. 8.1.1, п. 8.1, ст. 8 Закону Ук раїни "Про податок з доходів ф ізичних осіб". Дане порушення призвело до заниження подат ку з доходів фізичних осіб в с умі 3999,85 грн. Також за рахунок ко штів підприємства здійснено виплату доходу громадянці ОСОБА_6 в сумі 5676,00 грн. за при дбану, згідно закупівельних актів сільськогосподарську продукцію без утримання под атку з доходів фізичних осіб . При отриманні доходу громад янка не надала до бухгалтері ї підприємства довідку за фо рмою З ДФ, яка право на отриман ня доходу від податкового аг ента без утримання податку з доходів фізичних осіб. Цей фа кт не було враховано при нара хуванні та виплаті доходу. Да не порушення призвело до зан иження податку з доходів фіз ичних осіб в сумі 1001,65 грн. Врахо вуючи вищенаведені факти, підприємством при виплаті доходів вказаним громадян ам не враховано вимоги пп. 4.3.36. п . 4.3. ст. 4 Закону України "Про пода ток з доходів фізичних осіб", я кий надає пільги платникам п одатку - власникам сільськог осподарської продукції щодо доходів, одержаних ними ві д відчуження сільськогоспо дарської продукції (включаюч и продукцію первинної переро бки), вирощеної (виробленої) на земельних ділянках, наданих ним ведення особистого селя нського господарства, якщо ї х розмір не було збільшено в р езультаті отриманої в натурі (на місцевості) земельної час тки (паю); будівництва і обслуг овування будинку, господарс ьких будівель і споруд (при садибних ділянках), ведення садівництва індивідуально го дачного будівництва, та бе зпідставно проведено виплат и вищевказаним громадянам до ходів в сумі 33343,31 грн. без утрима ння податку з доходів фізичн их осіб, що призвело заниженн я податку з доходів на загаль ну суму 5001,50 грн. (33343,31 грн. х 15% = 5001,50 грн .). В результаті проведеної пер евірки по факту встановлених порушень, які відображено в а кті перевірки від 19.02.2009 р. № 66/23/22735067, було прийнято податкове пов ідомлення-рішення 03.03.2009 року № 0 000451701/0 про сплату податку з дохо дів фізичних осіб а саме - осно вного платежу в сумі 5001,50 грн. та застосовано штрафні (фінанс ові) санкції у подвійному роз мірі суми зобов'язання з пода тку з доходів відповідно до п п.17.1.9, п.17.1 ст.17 Закону України 21.12.2000 р. № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами" в сум і 10003,00 грн. Враховуючи вищенаве дене просить відмовити у зад оволенні позовних вимог.
Заслухавши доводи позивач а, заперечення відповідача, а також, з' ясувавши обставин и, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши дока зи, якими вони обґрунтовують ся, суд вважає, що позов підляг ає до часткового задоволення , мотивуючи це наступним.
ДПІ у Садовському районі Хе рсонської області було пров едено позапланову виїзну пер евірку Відокремленого підро зділу «Пансіонат «Галичина» Державного територіального галузевого об'єднання «Льві вська залізниця» з питань до тримання вимог податкового з аконодавства за період з 01.07.2007 р оку по 30.09.2008 року, валютного та і ншого законодавства за періо д з 01.07.2007 року по 30.09.2008 року.
За результатами перевірки складено Акт № 66/23/22735067 від 19.02.2009 рок у.
Перевіркою встановлено по рушення п.п.4.3.36 п.4.3. ст. 4, п.п.8.1.1. п. 8.1 с т. 8 Закону України «Про подато к з доходів фізичних осіб».
На підставі вказаного вище Акту перевірки винесено под аткове повідомлення - рішен ня № 0000451701/0 від 03.03.2009 року.
Судом встановлено, що Відок ремленим підрозділом «Пансі онат «Галичина» Державного т ериторіального галузевого о б'єднання «Львівська залізни ця» проводилися закупівлі сі льськогосподарської продук ції у фізичних осіб зокрема, у ОСОБА_7 на суму 900,00грн., ОС ОБА_5 на суму 16320,78 грн., ОСОБА_ 6 на суму 5676,00 грн., ОСОБА_3 н а суму 5445,03 грн.
Пунктом 4.3. статті 4 Закону Ук раїни «Про податок з доходів фізичних осіб» визначено до ходи, які не включаються до с кладу загального місячного а бо річного оподатковуваного доходу.
Відповідно до п.п.4.3.36 вказано ї статті до складу загальног о місячного або річного опод атковуваного доходу платник а податку не включаються так і доходи ( що не підлягають від ображенню в його річній пода тковій декларації ): доходи пр о відчуження безпосередньо в ласником сільськогосподарс ької продукції ( включаючи пр одукцію первинної переробки ), вирощеної ( виробленої ) ним на земельних ділянках, надан их для ведення особистого се лянського господарства, якщо їх розмір не було збільшено в результаті отриманої в нату рі ( на місцевості ) земельної частки ( паю ); будівництва і об слуговування житлового буд инку, господарських будівель і споруд ( присадибних ділянк ах), ведення садівництва та ін дивідуального дачного будів ництва.
Отримувач таких доходів по дає податковому агенту довід ку про своє право на отриманн я доходу у джерела його випла ти без утримання податку. Фор му довідки, термін дії, порядо к її видачі та застосування з атверджено постановою Кабін ету Міністрів України від 01.08.20 06 N 1063 «Про затвердження Порядк у видачі довідки про право фі зичної особи на отримання до ходу від податкового агента без утримання податку та її ф орми».
Відповідно до п.п.8.1.1. п. 8.1. стат ті 8 Закону України «Про подат ок з доходів фізичних осіб”, п одатковий агент, який нарахо вує ( виплачує ) оподатковуван ий дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його ра хунок, використовуючи ставку податку, визначену у відпові дних пунктах статті 7 цього З акону.
Відокремлений підрозділ « Пансіонат «Галичина» здійсн ив виплати доходу за придбан у, згідно закупівельних акті в, сільськогосподарську прод укцію за рахунок коштів підп риємства без утримання подат ку з доходів фізичних осіб. Вк азані вище фізичні особи над али до бухгалтерії підприєм ства Довідки за формою 3-ДФ, в я ких заповненні всі визначені Постановою КМУ від 01.08.2006р.за №1063 реквізити яка дає право на ви плату доходу без утримання п одатку з доходу фізичних осі б.
Крім цього, Законом Україн и «Про систему оподаткування » визначено принципи побудов и системи оподаткування в Ук раїні, податки і збори (обов'яз кові платежі) до бюджетів та д о державних цільових фондів, а також права, обов'язки і від повідальність платників.
Відповідно до статті 13 цьог о Закону в Україні справляют ься загальнодержавні податк и і збори (обов'язкові платежі ); місцеві податки і збори (обо в'язкові платежі).
Статтями 14 та 15 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я» встановлено вичерпні пере ліки: загальнодержавних пода тків і зборів ( обов'язкових пл атежів ) та місцевих податків і зборів ( обов'язкових платеж ів ).
Відповідно до статті 1 цьог о Закону, встановлення і скас ування податків і зборів (обо в'язкових платежів) до бюджет ів та до державних цільових ф ондів, а також пільг їх платни кам здійснюються Верховною Радою України, Верховною Радою Автономної Респуб ліки Крим і сільськими, селищ ними, міськими радами відпов ідно до цього Закону, інших за конів України про оподаткува ння. Ставки, механізм справля ння податків і зборів (обов'яз кових платежів), за винятком о собливих видів мита та збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електри чну та теплову енергію, збору у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на п риродний газ для споживачів усіх форм власності, і пільги щодо оподаткування не можут ь встановлюватися або змінюв атися іншими законами Україн и, крім законів про оподаткув ання. Особливі види мита спра вляються на підставі рішень про застосування антидемпін гових, компенсаційних і спец іальних заходів, прийнятих в ідповідно до законів України .
Відповідно до ч. 7 ст. 1 Закону України "Про систему оподатк ування" податки і збори (обов'я зкові платежі), справляння як их не передбачено цим Законо м, сплаті не підлягають.
Відповідно до ст.ст.6 та 19 Кон ституції України органи зако нодавчої, виконавчої та судо вої влади здійснюють свої по вноваження у встановлених ці єю Конституцією межах і відп овідно до законів України. Ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .
Відповідно до статті 9 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові та служ бові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Законом України «Про систе му оподаткування» не передба чено такий обов'язковий плат іж як «5011010122 штафн. санкц. лаз урн. прибутковий податок з ро бітників і службовців», тому суд приходить до висновку пр о неправомірність визначенн я ВП «Пансіонат «Галичина» п одаткового зобов'язання за п латежем «5011010122 штафн. санкц . лазурн. прибутковий податок з робітників і службовців».
Відповідно до положень, зак ріплених статтею 11 КАС Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.
Доказами в адміністративн ому судочинстві є будь-які фа ктичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність аб о відсутність обставин, що об ґрунтовують вимоги і запереч ення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильно го вирішення справи. Ці дані в становлюються судом на підст аві пояснень сторін, третіх о сіб та їхніх представників, п оказань свідків, письмових і речових доказів, висновків е кспертів (ст. 69 КАС України).
За правилами, встановленим и ст. 71 КАС України, кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Ук раїни, в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Згідно із ст. 162 КАС України, с уд вправі постановою визнати протиправним рішення суб' є кта владних повноважень чи о кремі його положення, дії чи б ездіяльність і скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення. Суд та кож може прийняти іншу поста нову, яка б гарантувала дотри мання і захист прав, свобод чи інтересів суб' єкта у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб' єкт ів владних повноважень.
За таких обставин, суд вважа є, що позов є обґрунтованим та підлягає до часткового задо волення в частині визнання п ротиправними оскаржуваних п одаткових повідомлень - ріше нь із зазначених у мотивувал ьній частині постанови підст ав.
Керуючись ст. ст. 7- 14, 18, 19, 24, 71 - 86, 143, 146, 158, 160 - 163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити част ково.
Визнати протиправними под аткові повідомлення - рішенн я Державної податкової інсп екції у Скадовському районі Херсонської області від 03.03.200 9 року № 0000451701/0 та від 23.03.2009 року № 00004517 01/1.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений цим Кодексом, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи . Якщо строк апеляційного оск арження буде поновлено, то вв ажається, що постанова суду н е набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарже ння постанови суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Повний текст постанови виг отовлений 26.07.2009 року.
Суддя
Постанова надрукована у одному примірнику та є ориг іналом.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2009 |
Оприлюднено | 17.05.2010 |
Номер документу | 6612986 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні