Справа № 308/11680/16-ц
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 квітня 2017 року м. Ужгород
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області в складі:
головуючої судді : Монич О.В.
при секретарі : Пассер М.І.
з участю позивача ОСОБА_1
та представника позивача ОСОБА_2
розглянувши у судовому засіданні матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до ОСОБА_3, третя особа: відділ держкомзему Ужгородської міської ради про визнання недійсним та скасування державного акту на право власності на земельну ділянку ,-
В С Т А Н О В И В :
В провадженні Ужгородського міськрайонного суду перебуває вказана позовна заява.
В судовому засіданні ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_2 просили про призначити судово-земельну технічну експертизу для вирішення питання щодо правильності та належності меж земельних ділянок згідно генерального плану та наданої документації.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про судову експертизу судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні органів дізнання, досудового та судового слідства.
Згідно з ч. 1 ст. 143 ЦПК України для зясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд призначає експертизу за заявою осіб, які беруть участь у справі. Таким чином підставою для призначення судової експертизи є необхідність зясування обставин, які потребують спеціальних знань, тобто тих, які виходять за межі знань осіб, які беруть участь у справі, та судді, котрий розглядає справу.
У відповідності до підпункту 1.2.2 пункту 1.2 розділу I Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 року № 53/5 , зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 3 листопада 1998 р. за № 705/3145, в редакції наказу Міністерства юстиції України від 27.07.2015 № 1350/5 , одним із основних видів (підвидів) експертизи є інженерно-технічна, в тому числі земельно-технічна; оціночно-земельна; експертиза з питань землеустрою.
Враховуючи викладені обставини суд вважає, що для вирішення зазначеного спору по суті необхідні спеціальні знання, а тому по справі слід призначити судово-земельну технічну експертизу, проведення якої доручити експерту ОСОБА_4 (м. Ужгород, вул. Загорська, 26).
У відповідності до ст. 10 Закону України Про судову експертизу судовими експертами можуть бути особи, які мають необхідні знання для надання висновку з досліджуваних питань.
За ч. 3 ст. 143 ЦПК України особи, які беруть участь у справі, мають право подати суду питання, на які потрібна відповідь експерта. Кількість і зміст питань, за якими має бути проведена експертиза, визначається судом. При цьому суд має мотивувати відхилення питань осіб, які беруть участь у справі. Суд прийняв до уваги всі запитання позивача, поставлені на вирішення експерта, визначивши остаточний зміст питань.
Разом з тим, за ч. 5 ст. 147 ЦПК України якщо експерт під час проведення експертизи встановить обставини, що мають значення для справи, з приводу яких йому не були поставлені питання, він має право свої міркування про ці обставини включити до свого висновку.
У відповідності до ч. 2 ст. 86 ЦПК України кошти на оплату судової експертизи вносяться стороною, яка заявила клопотання про проведення експертизи.
За положеннями ч. 1 п. 5 ст. 202 ЦПК України суд може зупинити провадження у справі у разі призначення судом експертизи. Провадження у справі через неможливість подальшого розгляду такої по суті у звязку з необхідністю надіслання в тому числі як обєкту дослідження для проведення експертизи матеріалів цивільної справи підлягає зупиненню.
Враховуючи вищенаведене, керуючись ст.ст. 143 , 146 , 147 , 168 , п. 5 ч. 1 ст. 202 , п. 2 ч. 1 ст. 203 , ст. ст. 209-210 , 293 ЦПК Українисуд,
У Х В А Л И В:
Призначити у справі за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_3, третя особа: відділ держкомзему Ужгородської міської ради про визнання недійсним та скасування державного акту на право власності на земельну ділянку судово-земельну технічну експертизу, на вирішення якої поставити наступні питання:
-Яка конфігурація,Ю лінійні розміри і фактична площа земельної ділянки гр. ОСОБА_1?
-Чи відповідають конфігурація, лінійні розміри і площа земельної ділянки, яка перебуває у фактичному користуванні гр. ОСОБА_1 первинним документам на вказану земельну ділянку?
-Яка конфігурація, лінійні розміри і фактична площа земельної ділянки гр. ОСОБА_3?
-Чи відповідають конфігурація, лінійні розміри і площа земельної ділянки, яка перебуває у фактичному користуванні гр. ОСОБА_3 правовстановлюючим документам на вказану земельну ділянку?
-Чи накладається земельна ділянка гр. ОСОБА_3, зареєстрована за кадастровим № 2110100000:21:002:0100 на земельну ділянку гр. ОСОБА_1
Проведення експертизи доручити судовому експерту ОСОБА_4 (м. Ужгород, вул. Загорська, 26) попередивши про кримінальну відповідальність відповідно за ст.ст.384,385 КК України.
Оплату за проведення судово-земельну технічну експертизупокласти ОСОБА_1 .
Зупинити провадження по справі до надання висновків експертизи.
Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Закарпатської області в частині зупинення провадження по справіпротягом п'яти днів з дня її проголошення.
Суддя Монич О.В.
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2017 |
Оприлюднено | 26.04.2017 |
Номер документу | 66132149 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Монич О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні