Постанова
від 27.03.2017 по справі 814/2423/16
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

27 березня 2017 року Справа № 814/2423/16

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Князєва В.С. , за участю секретаря судового засідання Западнюк К.А.,

представника позивача: Бойченка В.Г.,

представника відповідча: Наконечного В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовомПриватного акціонерного товариства Племзавод імені Шмідта , с. Рівне, Очаківський район, Миколаївська область, 57530 до відповідачаОчаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Старофортечна, 27, м. Очаків, Миколаївська область, 57500 провизнання неправомірним та скасування повідомлення-рішення від 12.09.2016р. № 0006471300, від 12.09.2016р. № 0006461300, визнання недійсною та скасування вимоги від 01.11.2016р. № 375-17, в с т а н о в и в:

Позивач, Приватне акціонерне товариство Племзавод імені Шмідта , звернувся до суду з адміністративним позовом до Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області (далі - відповідач, Очаківська ОДПІ) про визнання неправомірними та скасувати податкових повідомлень рішень від 12.09.2016 року № 0006471300, № 00064613000 та вимоги від 01.11.2016 року № 375-17.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення та вимога Очаківської ОДПІ прийняті безпідставно, з порушенням чинного законодавства, отже є таким, що підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав.

Відповідач проти позову заперечував та зазначив, що податкові повідомлення-рішення та вимога є цілком обґрунтованими та правомірним, відповідають вимогам чинного законодавства, отже підстав для їх скасування не вбачається.

В судовому засіданні представник відповідача просив в задоволенні позову відмовити.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, суд встановив наступне.

У період з 08.08.2016 року по 12.08.2016 року спеціалістами Очаківскої ОДПІ проведено позапланову виїзну перевірку ПАТ Племзавод імені Шмідта з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства при нарахуванні та виплати власниками земельних часток орендної плати з землю із встановленням будь-яких порушень та в частині своєчасності, достовірності та повноти нарахування орендної плати з відповідним коефіцієнтом індексації та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України (далі - ПК України) податків і зборів щодо використання орендованих у населення земельних часток за період з 01.01.2009 року по 18.07.2016 року.

Результати перевірки оформлені актом від 25.08.2016 року № 31/14/00854908 (далі - акт перевірки), у висновках якого встановлені порушення позивачем:

- пп. 286.2. ст. 286 ПК України - податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та /або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 9118698770 від 13.07.2016 року подано до податкової інспекції з порушенням строків подання;

- ст. 18 Закону України від 06.10.1998 року № 161-XIV Про оренду землі , п. 2.8, п. 2.9 наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 02.07.2003 року № 174 - в договорах оренди відсутні відмітки про проходження державної реєстрації структурним підрозділом Центру державного земельного кадастру при Держкомземі України;

- п. 8 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку Оренда , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.07.2000 року № 181 - орендовані земельні ділянки не обліковуються на позабалансовому рахунку товариства за вартістю, зазначеною в договорах оренди, як у грошовому так і в натуральному вимірах;

- ст. 1 Указу Президента України від 02.02.2002 року № 92/2002 Про додаткові заходи щодо соціального захисту селян - власників земельних ділянок та земельних часток (паїв) зі змінами, внесеними Указом Президента України від 19.08.2008 року № 725/2008 - позивач застосовував розмір орендної плати в 2009 році - 2,61 %, в 2010 році - 2,47 %, за період 2009 - 2010 роки занижено орендну плату на суму 346637,12 грн.;

- ч. 5 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 року № 996-ХІV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні - протягом 2009 - 2015 років позивач не нараховував орендну плату на земельні паї по 14 померлим громадянам, договори оренди яких не припинили своєї дії, позивачем занижено суму кредиторської заборгованості по орендній платі на загальну суму 83582,29 грн.;

- пп. 168.1.2, пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 ПК України - за період з 01.01.2009 року по 18.07.2016 року позивачем несвоєчасно перераховано податок на доходи з фізичних осіб, в результаті чого відповідачем встановлено заборгованість по податку в сумі 50087,27 грн.;

- п. 3 Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку (форма № 1 ДФ), пп. 119.2 ст. 119 ПК України - вказані позивачем недостовірні відомості призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку.

На підставі акту перевірки відповідачем винесені податкові повідомлення-рішення від 12.09.2016 року:

- №0006471300, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 35829,54 грн. та нарахована пеня, відповідно до пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПК України у розмірі 28344,26 грн.;

- № 0006461300, яким позивачу нараховані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 510,00 грн.

Не погоджуючись з вищезазначеним, позивач оскаржив рішення Очаківської ОДПІ до суду.

Частиною 2 ст. 21 Закону України Про оренду землі встановлено, що розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Відповідно до ч. 2 ст. 23 Закону України Про оренду землі , орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, переглядається за згодою сторін.

Відповідно до п. 4.1 договорів оренди, укладених між позивачем та фізичними особами-орендодавцями у 2015 році, орендна плата визначена з урахуванням індексу 2,47 та складала 1402,00 грн.

Згідно з листом Державного комітету України із земельних ресурсів 09.01.2004 року №14-22-6/87 Щодо виконання п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000 № 783 Державний комітет України із земельних ресурсів на виконання пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000 року № 783 (783-2000п) Про проведення індексації грошової оцінки земель - нормативну грошову оцінку земель (далі - НГО) станом на 01.01.2009 за 2008 рік необхідно індексувати на коефіцієнт індексації 1,152, який розраховано виходячи з середньорічного індексу інфляції за 2008 рік - 125,2%, відповідно до Порядку проведення індексації грошової оцінки земель. Для забезпечення справляння земельного податку та орендної плати, державного мита при міні, спадкування та даруванні земельних ділянок у 2009 році нормативна грошова оцінка земель населених пунктів, яка проведена за вихідними даними станом на 01.04.1996 року, та грошова оцінка сільськогосподарських угідь, яка проведена станом на 01.07.1995 року, підлягає індексації станом на 01.01.2009 року на коефіцієнт 3,022, який визначається виходячи з добутку коефіцієнтів індексації за 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028 та за 2008 рік - 1,152. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалась.

Наказом ВАТ Племзавод ім. Шмідта від 02.02.2009 року № 5 Про внесення змін по нарахуванню орендної плати за землю , при обчисленні орендної плати за землю, застосовувався коефіцієнт 3,022 та, з урахуванням умов договорів оренди у 2009 році мала становити 1715,26 грн. (35474,43 (середня грошова оцінка) / 100 х 1,6% х 3,022 = 1715,26).

Але, згідно даного наказу орендна плата на 2009 рік встановлена у розмірі 2800,00 грн. Тобто, більша за необхідну.

Листом від 11.01.2010 року № 641/22/6-10 Щодо індексації грошової оцінки земель Державний комітет України із земельних ресурсів, на виконання п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000 року № 783 (783-2000п) повідомлено, що у 2010 році нормативна грошова оцінка земель населених пунктів, яка проведена за вихідними даними станом на 01.04.1996 року, земель сільськогосподарського призначення, яка проведена том на 01.07.1995 року, та земель несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів (крім земель під торфовищами, наданими підприємствам торфовидобувної промисловості, земель під водою, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного призначення та лісових земель), проведеної станом на 01.01.1997 року, підлягає індексації станом на 01.01.2010 року на коефіцієнт 3,2, який визначається виходячи з добутку коефіцієнтів індексації за 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152 та за 2009 рік - 1,059.

Наказом ВАТ Племзавод ім. Шмідта від 11.01.2010 року № 1 Про внесення змін по нарахуванню орендної плати за землю , при обчисленні орендної плати за землю, застосовувався коефіцієнт 3,2 та визначено розмір орендної плати 2010 році у сумі 2800,00 грн. За умов договорів оренди розмір орендної плати повинен був становити 1816,29 грн. (35474,43 : 100 х 1,6% х 3,2 = 1816,29).

Пунктом 13.1 договорів оренди передбачено, що зміна умов договору здійснюється в письмовій формі за взаємною згодою сторін.

Указом Президента України від 19.08.2008 року № 725/2008 встановлено розмір орендної плати не менше ніж 3% визначеної відповідно до законодавства вартості земельної ділянки.

Стаття 654 Цивільного кодексу України встановлює, що зміна або розірвання договору вчинюється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Таким чином, для зміни відсотка обчислення орендної плати необхідна додаткова письмова угода сторін або договору оренди. В акті перевірки відсутні дані про наявність додаткових угод до цих договорів про застосування 3% НГО, оскільки вони не укладались, отже підстав для застосування орендної плати у розмірі 3% у позивача не було.

Отже різниця між розміром орендної плати, встановленої договором, та розміром, визначеним Указом Президента України від 19.08.2008 року № 725/2008, не можуть складати заборгованістю.

Відповідно до пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 ПК України, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

Згідно пп. а п. 176.2 ст. 176 ПК України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.

Оскільки позивач не занижував орендної плати у 2009 - 2010 роках, то ж не занизив показники податку з доходів фізичних осіб, отриманих від здачі в оренду майна. Отже, паткові повідомлення-рішення Очаківської ОДПІ від 12.09.2016 року підлягають скасуванню. Виходячи з цього, податкова вимога від 01.11.2016 року № 3-17 безпідставною та такою, що підлягає скасуванню.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Суд також бере до уваги що, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони у відповідності до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

З огляду на зазначену норму під час розгляду спорів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди, незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, перевіряють їх відповідність усім зазначеним вимогам статті 2 КАС України.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне адміністративний позов задовольнити повністю.

Одночасно з цим суд зазначачає, що у своїх позовних вимогах ПАТ Племзавод імені Шмідта просить суд визнати неправомірними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 12.09.2016 року № 0006461300, № 0006471300, а податкову вимогу від 01.11.2016 року № 375-17 - визнати недійсною та скасувати.

Відповідно до положень ст. 11 КАС України суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Враховуючи позовні вимоги позивача та заперечення відповідача, надані докази, суд вважає за можливе, з метою повного захисту прав, свобод та інтересів позивача, вийти за межі позовних вимог та, з урахуванням положень ст. 105 КАС України, визнати протиправними та скасувати та скасувати податкові повідомлення-рішення від 12.09.2016 року № 0006461300, № 0006471300 та вимогу від 01.11.2016 року № 375-17.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 2, 11, 71, 94, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області від 12.09.2016 року № 0006471300.

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області від 12.09.2016 року № 0006461300.

4. Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області від 01.11.2016 року № 375-17.

5. Присудити Приватному акціонерному товариству Племзавод імені Шмідта (код ЄДРПОУ 00854908) судовий збір в сумі 1450,00 грн., сплачений платіжним дорученням № 72 від 28.09.2016 року, за рахунок бюджетних асигнувань Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області.

Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.

Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.

Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Князєв В.С.

Постанова оформлена у відповідності до ст. 163 КАС України

та підписана суддею 03 квітня 2017 року.

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2017
Оприлюднено27.04.2017
Номер документу66144568
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/2423/16

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 28.12.2017

Адміністративне

Верховний Суд

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 25.07.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні