Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
У Х В А Л А
11.04.2017 № 820/251/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді: Мар'єнко Л.М.,
при секретареві судового засідання: Вождаєвій М.О.,
за участі: представника позивача - ОСОБА_1,
представника третьої особи - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові повторне клопотання третьої особи: ФГ Строгого ОСОБА_3 про закриття провадження у справі за позовом ОСОБА_4 до Відділу Держгеокадастру у Зміївському районі Харківської області, Державного реєстратора Зміївської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_5, третя особа: фермерське господарство ОСОБА_6 про визнання незаконними та скасування державної реєстрації договору та рішення ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд: визнати такою, що проведена з порушеннями вимог Законодавства України та скасувати державну реєстрацію договору оренди землі від 03.01.2005 року, укладеного між позивачем та фермерським господарством ОСОБА_6, щодо оренди земельної ділянки, кадастровий номер 6321755600:02:002:0127, проведену Зміївським районним відділом Харківської регіональної філії державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 08.11.2007 року № 040769100134; визнати таким, що прийняте з порушенням Законодавства та скасувати рішення номер 30876934 від 10.08.2016 року (з відкриттям розділу) Державного реєстратора прав на нерухоме майно Комсомольської селищної ради Зміївського району Харківської області ОСОБА_5 про реєстрацію прав та їх обтяжень.
Ухвалою суду від 09.02.2017 замінено первинного відповідача - Державного реєстратора прав на нерухоме майно Комсомольської селищної ради Зміївського району Харківської області ОСОБА_5 на належного відповідача - Державного реєстратора Зміївської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_5.
Через канцелярію суду від третьої особи: ФГ Строгого ОСОБА_3 надійшли клопотання про закриття провадження по справі.
У судовому засіданні судом поставлено на обговорення вказане клопотання, яке підтримав представник третьої особи - ОСОБА_2 та проти чого заперечував представник позивача - ОСОБА_1
Представник відповідача - Відділу Держгеокадастру у Зміївському районі Харківської області та відповідач - Державний реєстратор Зміївської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_5 у судове засідання не прибули, належним чином повідомлялись про дату, час та місце слухання справи.
Відповідачем - Державним реєстратором Зміївської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_5 подано клопотання про розгляд справи без її участі.
Суд, на підставі ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути клопотання відповідача - Відділу Держгеокадастру у Зміївському районі Харківської області та третьої особи: ФГ Строгого ОСОБА_3 про закриття провадження, без участі зазначених осіб.
З'ясувавши думку представника позивача та представник третьої особи, дослідивши матеріали справи, суд виходить з наступного.
Пунктом 1 ч.1 ст.157 КАС України визначено, що суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Як встановлено судом, в якості підстави подання вказаних клопотань заявниками вказано, що даний спір не є публічно -правовим, натомість пов'язаний з правовідносинами щодо права власності Позивача у процесі користування та розпорядження належною йому земельною ділянкою, тобто є цивільно - правовим спором.
Згідно положень ч.1 та 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Виходячи з наведеного вище, суд приходить до висновку, що завданням адміністративного судочинства є розгляд і вирішення спорів про поновлення порушених суб'єктивних прав громадян і організацій у сфері публічно - правових відносин.
Положеннями статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що є справою адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Отже, справою адміністративної юрисдикції є спір, який виник між двома (кількома) конкретними суб'єктами стосовно їхніх прав та обов'язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб'єктів, а ці суб'єкти відповідно зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкту. У випадку якщо суб'єкт владних повноважень у спірних правовідносинах не здійснює вказані владні управлінські функції щодо іншого суб'єкта, який є учасником спору, такий спір не має встановлених нормами Кодексу адміністративного судочинства України ознак справи адміністративної юрисдикції, і, відповідно не може вирішуватись адміністративним судом.
У ч.2 ст.4 КАС України закріплено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.
Вирішуючи питання чи відноситься даний спір до публічно - правового спору суд зазначає, що відносини, що виникають у сфері оренди землі, унормовані Законом України "Про оренду землі" ( надалі - Закон, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), при цьому, вказаний спір виник внаслідок проведення, на думку позивача, державної реєстрації договору оренди землі від 03.01.2005 року, укладеного між позивачем та фермерським господарством ОСОБА_6, щодо оренди земельної ділянки, кадастровий номер 6321755600:02:002:0127 з порушенням законодавства, решта вимог є похідними від даної.
Відповідно до ст. 20 Закону, укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Державна реєстрація договорів оренди землі проводиться у порядку, встановленому законом.
Згідно з положеннями п.11 Порядку державної реєстрації договорів оренди землі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1998 № 2073 ( що була чинна на час виникнення спірних правовідносин) Державний орган земельних ресурсів у 20-денний термін перевіряє подані документи на відповідність чинному законодавству та за результатами перевірки готує висновок про державну реєстрацію або обґрунтований висновок про відмову у такій реєстрації і передає реєстраційну справу відповідно виконавчому комітету сільської, селищної та міської ради, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям за місцем розташування земельної ділянки для засвідчення факту державної реєстрації або відмови у такій реєстрації.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України унормовано, що суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Таким чином, системно аналізуючи зазначені нормативні положення, суд вказує, що, в даному випадку, щодо вимог про скасування державної реєстрації договору оренди землі від 03.01.2005 року, укладеного між позивачем та фермерським господарством ОСОБА_6, щодо оренди земельної ділянки, кадастровий номер 6321755600:02:002:0127 відповідний реєстраційний орган, є суб'єктом владних повноважень у розумінні п. 7 ч.1 ст.3 КАС України, а відтак, вказаний спір є публічно - правовим спором.
Щодо позовної вимоги про скасування рішення номер 30876934 від 10.08.2016 року (з відкриттям розділу), суд зазначає, що в приписами Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" ( в редакції, чинній на час прийняття вказаного рішення), а саме: ч.2 ст.9, унормовано перелік повноважень державного реєстратора прав на нерухоме майно, зокрема, щодо прийняття рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав, виходячи з чого, суд зазначає, що відповідний державний реєстратор, яким було прийнято назване рішення, також є суб'єктом владних повноважень у розумінні п. 7 ч.1 ст.3 КАС України.
Відповідно до п.1 ч.2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Враховуючи викладене, у задоволенні клопотань відповідача - Відділу Держгеокадастру у Зміївському районі Харківської області та третьої особи: ФГ Строгого ОСОБА_3 про закриття провадження у справі, належить відмовити.
Керуючись ст. ст. 128, 133, 157, 160, 165 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
У задоволенні повторного клопотання третьої особи: ФГ Строгого ОСОБА_3 про закриття провадження у справі за позовом ОСОБА_4 до Відділу Держгеокадастру у Зміївському районі Харківської області, Державного реєстратора Зміївської районної державної адміністрації Харківської області ОСОБА_5, третя особа: фермерське господарство ОСОБА_6 про визнання незаконними та скасування державної реєстрації договору та рішення - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали виготовлено 19 квітня 2017 року.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2017 |
Оприлюднено | 28.04.2017 |
Номер документу | 66191694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні