Постанова
від 25.04.2017 по справі 906/397/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "25" квітня 2017 р. Справа № 906/397/16.

Господарський суд Житомирської області у складі судді Омельяна О.С., за участі секретаря судового засідання Гаврилюка О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи №906/397/16

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Хімагромаркетинг", ідентифікаційний код 30262667, місцезнаходження: 02160, м. Київ, проспект Возз'єднання, буд. 15,

до ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро", ідентифікаційний код 37823798, місцезнаходження: 11725, Житомирська обл., Новоград-Волинський район, с. Вербівка, вул. Лісова, буд. 18А,

про банкрутство,

інші учасники провадження у справі про банкрутство:

кредитор 2 - Товариство з обмеженою відповідальністю "Маяк Агроплюс", ідентифікаційний код 37508617, місцезнаходження: 08296, Київська обл., м. Ірпінь, селище міського типу Ворзель, вул. Окружна, буд. 11;

кредитор 3 - Товариство з обмеженою відповідальністю "Фудексперт", ідентифікаційний код 38015804, місцезнаходження: 08200, Київська обл., м. Ірпінь, селище міського типу Ворзель, вул. Окружна, буд. 11;

розпорядник майна боржника арбітражний керуючий ОСОБА_2 (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 418, видане 01.03.2013, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місцезнаходження: 32100, Хмельницька область, Ярмолинецький р-н., смт. Ярмолинці, вул. Можайського, 38; поштова адреса: 01030, м. Київ, а/с № 23)

за участі представників:

від ініціюючого кредитора - не з'явився;

від боржника - не з'явився;

від кредитора 2 - не з'явився;

від кредитора 3 - не з'явився;

від розпорядника майна - ОСОБА_2 - арбітражний керуючий; ОСОБА_3 - дов. від 15.03.2016 № 260, -

встановив :

у провадженні господарського суду Житомирської області перебуває справа про банкрутство ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" (далі - ПСП "Случ-Агро", боржник).

Ухвалою господарського суду від 31.05.2016, серед іншого, порушено провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро"; введено процедуру розпорядження майном ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" на строк 115 календарних днів; призначено розпорядником майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" арбітражного керуючого ОСОБА_4

Ухвалою господарського суду від 13.07.2016 усунуто арбітражного керуючого ОСОБА_4 від виконання обов'язків розпорядника майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро".

Ухвалою господарського суду від 20.12.2016 призначено розпорядником майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" ОСОБА_2

Ухвалою господарського суду від 11.04.2017, зокрема, відкладено розгляд клопотання розпорядника майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 03.03.2017 про відсторонення керівника боржника; відкладено розгляд справи в підсумковому засіданні суду; призначено наступне судове засідання на 19.04.2017 о 09:30 год.

Ухвалою господарського суду від 19.04.2017, серед іншого, прийнято звіт арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 10.04.2017 про винагороду розпорядника майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" на суму 20 335,48 грн та призначено його розгляд в наступному судовому засіданні; прийнято звіт арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 10.04.2017 про витрати в процедурі розпорядження майном ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" на суму 3377,38 грн та призначено його розгляд в наступному судовому засіданні; відкладено розгляд клопотання розпорядника майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 03.03.2017 про відсторонення керівника боржника; відкладено розгляд справи; призначено наступне судове засідання на 25.04.2017 о 09:30 год.

Відповідно до абзацу 3 підпункту 3.9.1, абзацу 3 підпункту 3.9.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" від 26.12.2011 № 18 доказом повідомлення про час та місце судового засідання в разі неповернення ухвали підприємством зв'язку може бути й долучена до матеріалів справи та засвідчена самим судом копія реєстру поштових відправлень. Неявка учасника судового процесу в судове засідання не є підставою для скасування судового рішення, якщо ухвалу, в якій зазначено час і місце такого засідання, надіслано йому в порядку, зазначеному в підпункті 3.9.1 підпункту 3.9 цього пункту постанови.

Судом встановлено, що особи, які беруть участь у справі, але не з'явилися у засідання, повідомлені про час і місце розгляду справи своєчасно та з дотриманням вимог ГПК України, що підтверджується реєстром на відправку рекомендованої кореспонденції від 19.04.2017 та телефонограмами.

В судовому засіданні судом було оголошено зміст документів, що надійшли до господарського суду до початку судового засідання (т. 4 а.с. 191-219). Судом ухвалено долучити вказані документи до матеріалів справи.

Судом також повідомлено, що 25.04.2017 до господарського суду надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 25.04.2017 про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, заява арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 25.04.2017 про участь у справі (призначення ліквідатором).

Розглянувши клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого ОСОБА_2 про відкладення розгляду звітів арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 10.04.2017 про нарахування та виплату грошової винагороди за період виконання повноважень розпорядника майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" з 21.12.2016 по 31.03.2017 на суму 20335,48 грн, від 10.04.2017 про витрати в процедурі розпорядження майном ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" на суму 3377,38 грн, дослідивши матеріали справи, господарський суд вважає за необхідне задовольнити вказане клопотання та відкласти розгляд звітів арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 10.04.2017 про нарахування та виплату грошової винагороди за період виконання повноважень розпорядника майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" з 21.12.2016 по 31.03.2017 на суму 20335,48 грн та від 10.04.2017 про витрати в процедурі розпорядження майном ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" на суму 3377,38 грн.

Розглянувши клопотання розпорядника майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 03.03.2017 про відсторонення керівника боржника, клопотання розпорядника майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 25.04.2017 про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, заяву арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 25.04.2017 про участь у справі (призначення ліквідатором), господарський суд встановив наступне.

Розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_2 у судовому засіданні повідомлено, що кредитори ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" та боржник двічі повідомлялися про проведення зборів кредитор боржника. Разом з тим, ні 20.02.2017, ні 24.03.2017 жоден з представників кредиторів та боржника на загальні збори кредиторів не з'явився.

Розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_2 у судовому засіданні висловлено пропозицію про визнання боржника банкрутом та відкриття його ліквідаційної процедури, у зв'язку з закінченням строку процедури розпорядження майном боржника, неможливістю проведення зборів кредиторів боржника та створення комітету кредиторів, прийняття ними рішення стосовно подальшої судової процедури.

Пояснено, що Приватне сільськогосподарське підприємство "Случ-Агро" господарську діяльність не здійснює; у боржника наявна значна сума заборгованості перед кредиторами, майна боржника недостатньо для задоволення вимог кредиторів, погасити вимоги кредиторів інакше як через застосування ліквідаційної процедури неможливо, заяви фізичних та/або юридичних осіб, які бажають взяти участь у санації боржника, та пропозиції щодо укладення мирової угоди відсутні.

Крім того, розпорядником майна зазначено, що у зв'язку з необхідністю визнання банкрутом ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро", переходу до його ліквідаційної процедури, призначення ліквідатора ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро", підстави для задоволення клопотання від 03.03.2017 про відсторонення керівника боржника відсутні.

Судом встановлено, що провадження у справах про банкрутство регулюється Законом України "Про відновлення платоспроможності або визнання його банкрутом", Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України (ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство)).

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону про банкрутство, перші збори кредиторів вважаються повноважними, якщо на них присутні кредитори, що мають не менше ніж дві треті голосів. Наступні збори вважаються повноважними у разі присутності на них кредиторів, що мають більше половини голосів.

Згідно з ч. 5 ст. 26 Закону про банкрутство передбачено, що до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про визначення кількісного складу та обрання членів комітету кредиторів; дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів; схвалення плану санації боржника в процедурі розпорядження майном; інші питання, передбачені цим Законом.

На час дії процедур банкрутства збори кредиторів обирають комітет кредиторів у складі не більше ніж сім осіб (абз. 1 ч. 6 ст. 26 Закону про банкрутство).

Протокольне рішення зборів кредиторів про утворення та склад комітету кредиторів подається до господарського суду (ч. 7 ст. 26 Закону про банкрутство).

Згідно з ч. 8 ст. 26 Закону про банкрутство, до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення про обрання голови комітету; скликання зборів кредиторів; звернення до господарського суду з клопотанням про відкриття процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у випадках, передбачених цим Законом; звернення до господарського суду з вимогою про визнання правочинів (договорів) боржника недійсними на будь-якій стадії процедури банкрутства; звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора), припинення повноважень арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) та про призначення іншого арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора); підготовку та укладення мирової угоди; схвалення плану санації боржника, змін та доповнень до нього у випадках, передбачених цим Законом; визначення складу майна в разі продажу частини майна у процедурі санації боржника або ліквідації банкрута; внесення пропозицій господарському суду щодо продовження або скорочення строку процедур розпорядження майном боржника чи санації боржника; інші питання, передбачені цим Законом.

З матеріалів справи вбачається, що ухвалою господарського суду від 07.02.2017 затверджено реєстр вимог кредиторів ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ Агро" з включеними до нього вимогами наступних кредиторів:

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Хімагромаркетинг" на суму 3703600,08 грн основного боргу (четверта черга), 13780,00 грн судового збору (перша черга);

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агроплюс" на суму 2756,00 грн судового збору (перша черга);

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Фудексперт" на суму 2756,00 грн судового збору (перша черга);

окремо включено в реєстр вимог кредиторів вимоги, які підлягають задоволенню тільки у ліквідаційній процедурі, наступних кредиторів:

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агроплюс» на суму 390 227,04 грн основного боргу (шоста черга) та 98 646,44 грн штрафних санкцій (шоста черга);

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Фудексперт" на суму 2 040 184,65 грн основного боргу (шоста черга) та 446 321,88 грн штрафних санкцій (шоста черга).

Розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_2 повідомлено усіх кредиторів та боржника про проведення 20.02.2017 о 10:00 год загальних зборів кредиторів ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" за місцезнаходженням боржника, що підтверджується повідомленням від 14.02.2017 № 17-15, фіскальними чеками та описами вкладення (т. 4 а.с. 1-9).

Разом з тим, представники ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" та кредиторів боржника на загальні збори кредиторів не з'явилися, у зв'язку з чим розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_2 разом з завідуючою фельдшерським пунктом ОСОБА_5 складено акт від 20.02.2017 про те, що збори кредиторів ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" вважаються такими, що не відбулися (т. 4 а.с. 130).

Розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_2 повідомлено кредиторів та боржника про проведення 24.03.2017 о 10:00 год загальних зборів кредиторів ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" за місцезнаходженням боржника, що підтверджується належним чином засвідченими копіями повідомлення від 09.03.2017 №17-33 про збори кредиторів, описів вкладення та фіскальних чеків, повідомлень про вручення поштових відправлень (т. 4 а.с. 124-129).

Разом з тим, представники ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" та кредиторів боржника на загальні збори кредиторів не з'явилися, у зв'язку з чим розпорядником майна боржника арбітражним керуючим ОСОБА_2 разом з помічником арбітражного керуючого ОСОБА_6 та адвокатом ОСОБА_7 складено акт від 24.03.2017 № 02 про те, що збори кредиторів ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" вважаються такими, що не відбулися (т. 4 а.с. 130).

Отже, станом на дату судового засідання збори кредиторів ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" не проведено, комітет кредиторів не сформовано; будь-які рішення зборів кредиторів боржника та комітету кредиторів боржника відсутні.

Відповідно до ч. 4 ст. 27 Закону про банкрутство у разі якщо комітетом кредиторів у межах строку дії процедури розпорядження майном не прийнято жодного з передбачених цією статтею рішень, господарський суд протягом п'яти днів після закінчення процедури розпорядження майном боржника за наявності ознак банкрутства приймає постанову про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, якщо інше не передбачено цією статтею.

25.04.2017 до господарського суду надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 25.04.2017 про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури (т. 5 а.с. 1-4).

При винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в суді повинен бути доведений факт неоплатності боржника, як того вимагає ст. 205 Господарського кодексу України (далі - ГК України).

Так, відповідно до положень ч. 4 ст. 205 ГК України, у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом.

У ст. 1 Закону про банкрутство містяться визначення поняття неплатоспроможності та банкрутства, за змістом яких, при перебуванні суб'єкта підприємницької діяльності у стані "неплатоспроможності", останній може відновити свою платоспроможність шляхом вжиття заходів щодо її відновлення, до яких Закон про банкрутство відносить санацію, мирову угоду, виконання зобов'язань перед кредиторами власними силами; тоді як у стані "банкрутства" платоспроможність боржника відновити неможливо та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Отже, вирішуючи питання про визнання боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, а відтак, в обов'язковому порядку повинен з'ясувати як актив, так і пасив боржника.

Відомості про актив боржника, мають міститися у звіті арбітражного керуючого (розпорядника майна) про фінансово-майновий стан боржника. Фінансово-майновий стан боржника (актив) повинен бути предметом розгляду в судовому засіданні.

При цьому, достатність чи недостатність активу боржника для задоволення кредиторських вимог оцінюється судом за критеріями формування ліквідаційної маси відповідно до ст. 42 Закону про банкрутство.

Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 42 Закону про банкрутство усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, що належать юридичній особі - банкруту, які передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Проте, цим визначенням обсяг ліквідаційної маси не обмежується, оскільки згідно ст. 213 ГК України, з метою врегулювання заборгованості неплатоспроможного боржника у судових процедурах використовуються майнові активи, які належать йому на підставі речових та зобов'язальних прав, а також права інтелектуальної власності. До складу ліквідаційної маси включаються також майнові активи осіб, які відповідають за зобов'язаннями неплатоспроможного боржника відповідно до закону або установчих документів боржника.

З матеріалів справи вбачається, що розпорядником майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" вживалися заходи щодо виявлення активів боржника.

Листом управління Держгеокадастру у Новоград-Волинському районі Житомирської області від 17.02.2017 № 33-606-99.3-289/2-17 повідомлено, що станом на 01.01.2016 за боржником зареєстровані земельні ділянки у власності на території Новоград-Волинського району Житомирської області відсутні. За боржником на території Малоцвілянської сільської ради станом на 01.01.2016 обліковується в оренді 129,66 га земель, в тому числі ріллі - 129,66 га. На території Чижівської сільської ради за боржником станом на 01.01.2016 обліковується в оренді 133,9137 га земель, в тому числі ріллі - 133,9137 га (т. 4 а.с. 33-46)

Відповідно до листа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.01.2017 № 09/01/11813 боржник серед власників, які володіють значними пакетами акцій (10 відсотків і більше статутного капіталу) емітентів, відсутній (т.4 а.с. 30).

Згідно електронної версії офіційного веб-порталу Державної служби інтелектуальної власності об'єкти права інтелектуальної власності за боржником не зареєстровано (т. 4 а.с.198-219).

Транспортні засоби за боржником не зареєстровано, що підтверджується листом Територіального сервісного центру №1844 Регіонального сервісного центру в Житомирській області МВС України від 16.02.2017 № 43 (т. 4 а.с. 31).

У реєстрі цивільних повітряних суден за боржником повітряні судна не зареєстровано, що підтверджується відомостями з реєстру (т. 4 а.с. 164-180).

Відповідно до листа Управління Держпраці у Житомирській області від 16.01.2017 №176 за боржником не зареєстровано великотоннажних автомобілів та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації у вулично-дорожній мережі загального користування, підіймальних споруд, парових і водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском (т. 4 а.с. 29).

Згідно листа Державної фіскальної служби України факт обліку ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" як особи, яка здійснює операції товарами, не зафіксовано; митне оформлення товарів та транспортних засобів в будь-яких митних режимах зазначеним підприємством не проводилось (т. 4 а.с. 28).

Відповідно до листа Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області від 22.03.2017 № 1006-3-18/815/17 звернень щодо отримання боржником дозвільних документів на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію об'єктів не надходило (т. 4 а.с. 161).

Згідно листа Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області від 20.03.2017 № 04-00/879 сільськогосподарську техніку за боржником не зареєстровано (т.4 а.с. 159).

У боржника відсутні унікальні об'єкти космічної діяльності, космічна техніка, що підтверджується листом Державного космічного агентства України від 09.02.2017 № 697/10-К3.3/17 (т. 4 а.с. 27).

Відповідно до листа Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" від 10.02.2017 за боржником вантажні вагони не зареєстровані (т. 4 а.с. 32)

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 24.01.2017 № НОМЕР_2 боржник не є засновником інших юридичних осіб (т. 3 а.с. 151).

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 11.05.2016 № НОМЕР_3 у боржника відсутні відокремлені підрозділи (т. 1 а.с.125-129).

У Державному реєстрі обтяжень рухомого майна містяться записи про арешт рухомого майна боржника, що підтверджується витягом з вказаного реєстру від 04.05.2016 № 49523248 (т. 1 а.с. 53-55).

Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта від 23.01.2017 № 78630103 на все нерухоме майно боржника накладено арешт (т. 3 а.с. 140-141). Разом з тим, вказаною інформаційною довідкою повідомляється про відсутність відомостей щодо активів ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі іпотек та Єдиному реєстрі заборони відчуження об'єктів нерухомого майна.

Згідно інвентаризації майна боржника, проведеної розпорядником майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" арбітражним керуючим ОСОБА_2 22.07.2017, активи боржника не виявлено (т. 4 а.с. 193-197).

Пасив боржника визначено ухвалою господарського суду від 07.02.2017 про затвердження реєстру вимог кредиторів у розмірі 6698272,09 грн. (т. 4 а.с. 242-247).

Відповідно до абз. 5 пункту 3.4. Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затверджених Наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006 № 14 якщо за підсумками року коефіцієнт покриття менший за 1,0 і підприємство не отримало прибутку, такий його фінансовий стан характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності. У такому разі задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе шляхом застосування ліквідаційної процедури.

З поданого розпорядником майна ОСОБА_2 аналізу фінансово-господарського стану ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" судом встановлено, що протягом останніх трьох років Приватне сільськогосподарське підприємство "Случ-Агро" не отримувало прибутку , коефіцієнт покриття не відповідав нормативному значенню, що свідчить про надкритичну неплатоспроможність підприємства.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 209 ГК України, у разі нездатності суб'єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов'язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб'єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним. Нездатність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів інакше як через застосування визначеної судом ліквідаційної процедури вважається банкрутством.

Згідно з ч. 1 ст. 37 Закону про банкрутство, у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Банкрут - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом.

Під ліквідацією розуміється припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Ураховуючи викладене в сукупності, зважаючи на закінчення строку процедури розпорядження майном боржника, не проведення зборів кредиторів ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" у зв'язку з неявкою представників кредиторів та боржника, відсутність сформованого комітету кредитору, відсутність рішень зборів кредиторів та комітету кредиторів боржника щодо подальшої судової процедури, прийнятих у порядку ст. 27 Закону про банкрутство, з метою забезпечення правової визначеності учасників провадження у справі про банкрутство та недопущення затягування розгляду справи, господарський суд вважає за можливе задовольнити клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 25.04.2017, припинити процедуру розпорядження майном ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" та повноваження розпорядника майна боржника ОСОБА_2, визнати банкрутом Приватне сільськогосподарське підприємство "Случ-Агро", відкрити його ліквідаційну процедуру.

З урахуванням викладеного, господарський суд також відмовляє у задоволенні клопотання розпорядника майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 03.03.2017 про відсторонення керівника боржника.

Відповідно до абз. 2 ст. 1 Закону про банкрутство, арбітражний керуючий - фізична особа, призначена господарським судом у встановленому порядку в справі про банкрутство як розпорядник майна, керуючий санацією або ліквідатор з числа осіб, які отримали відповідне свідоцтво і внесені до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Згідно з ч. 1 ст. 40 Закону про банкрутство у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

Відповідно до ч. 8 ст. 26 Закону про банкрутство до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення, зокрема, про звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора).

Згідно з абз. 5 ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство, кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів.

Відповідно до ч. 2 ст. 114 Закону про банкрутство розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором не можуть бути призначені арбітражні керуючі:

1) які є заінтересованими у цій справі;

2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня усунення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років;

3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом.

До призначення арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) особа повинна подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії вищезазначених осіб.

Відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.

Судом встановлено, що збори кредиторів ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" не проведено, комітет кредиторів не сформовано, клопотання комітету кредитору боржника про призначення ліквідатора банкрута відсутнє.

25.04.2017 до господарського суду надійшла заява арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 25.04.2017 про участь в справі (призначення ліквідатором) (т. 5 а.с 6-45).

Заяви інших арбітражних керуючих про участь у справі (призначення ліквідатором) до господарського суду не надходили.

Перевіривши заяву арбітражного керуючого ОСОБА_2 про призначення ліквідатором боржника на відповідність його кандидатури вимогам ч. 2 ст. 114 Закону про банкрутство, у тому числі включення арбітражного керуючого до Єдиного реєстру арбітражних керуючих, судом встановлено відповідність вказаного арбітражного керуючого зазначеним вимогам.

З викладених підстав господарський суд прийшов до висновку задовольнити заяву арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 25.04.2017 про участь в справі та призначити ліквідатором банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_2

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 39 Закону України "Про виконавче провадження", виконавче провадження підлягає закінченню у разі визнання боржника банкрутом.

Згідно з ч. 2 ст. 39 Закону України "Про виконавче провадження" постанова про закінчення виконавчого провадження з підстав, передбачених частиною першою цієї статті, виноситься в день настання відповідних обставин або в день, коли виконавцю стало відомо про такі обставини.

Керуючись ст. 1, ч. 1 ст. 2, ст. 27, 37, 38, 40, 41, 114, 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 39 Закону України "Про виконавче провадження" та ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд Житомирської області, -

постановив:

1. Відкласти розгляд звіту арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 10.04.2017 про нарахування та виплату грошової винагороди за період виконання повноважень розпорядника майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" з 21.12.2016 по 31.03.2017 на суму 20335,48 грн.

2. Відкласти розгляд звіту арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 10.04.2017 про витрати в процедурі розпорядження майном ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" на суму 3377,38 грн.

3. Відмовити у задоволенні клопотання розпорядника майна ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" арбітражного керуючого ОСОБА_2 від 03.03.2017 про відсторонення керівника боржника.

4. Припинити процедуру розпорядження майном ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" (ідентифікаційний код 37823798, місцезнаходження: 11725, Житомирська обл., Новоград-Волинський район, с. Вербівка, вул. Лісова, буд. 18А) та повноваження розпорядника майна боржника ОСОБА_2

5. Визнати банкрутом Приватне сільськогосподарське підприємство "Случ-Агро" (ідентифікаційний код 37823798, місцезнаходження: 11725, Житомирська обл., Новоград-Волинський район, с. Вербівка, вул. Лісова, буд. 18А).

6. Відкрити ліквідаційну процедуру ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" (ідентифікаційний код 37823798, місцезнаходження: 11725, Житомирська обл., Новоград-Волинський район, с. Вербівка, вул. Лісова, буд. 18А) строком на 12 місяців.

7. Призначити ліквідатором ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" (ідентифікаційний код 37823798, місцезнаходження: 11725, Житомирська обл., Новоград-Волинський район, с. Вербівка, вул. Лісова, буд. 18А) арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 418, видане 01.03.2013, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місцезнаходження: 32100, Хмельницька область, Ярмолинецький р-н., смт. Ярмолинці, вул. Можайського, 38; поштова адреса: 01030, м. Київ, а/с № 23).

8. З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:

- господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо;

- строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав 25.04.2017;

- у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;

- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;

- відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;

- продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

- вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі;

- виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених розділом ІІІ Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

- припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.

9. Скасувати всі арешти, накладені на майно ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" (ідентифікаційний код 37823798, місцезнаходження: 11725, Житомирська обл., Новоград-Волинський район, с. Вербівка, вул. Лісова, буд. 18А), визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

10. Ліквідатору банкрута забезпечити належне виконання повноважень ліквідатора банкрута передбачених ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та своєчасне виконання заходів, передбачених ст. 42-45 зазначеного Закону, спрямованих на задоволення вимог кредиторів.

11. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет повідомлення у справі №906/397/16 про визнання ОСОБА_1 сільськогосподарського підприємства "Случ-Агро" (ідентифікаційний код 37823798, місцезнаходження: 11725, Житомирська обл., Новоград-Волинський район, с. Вербівка, вул. Лісова, буд. 18А) банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.

12. Новоград-Волинській районній державній адміністрації в термін до 05.05.2017 внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань записи про ліквідатора банкрута як керівника юридичної особи; особу, уповноважену представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами; особу, яка має право вчиняти від імені юридичної особи дії без довіреності, у тому числі підписувати договори.

13. Новоград-Волинському міськрайонному відділу державної виконавчої служби надіслати на адресу суду в термін до 15.05.2017 постанови про закінчення виконавчих проваджень відносно боржника.

14. Призначити судове засідання для з'ясування стану здійснення ліквідаційної процедури банкрута на "11" липня 2017 р. о 10:30 год, в приміщенні господарського суду Житомирської області, зал судових засідань №110.

15. Зобов'язати ліквідатора банкрута подати в наступне судове засідання:

- докази звернення до Головного управління статистики у Житомирській області для з'ясування обставин наявності/відсутності заборгованості по заробітній платі перед працівниками банкрута станом на дату подання боржником останнього звіту;

- докази прийняття до свого відання майнових активів банкрута боржника та забезпечення їх збереження;

- докази проведення інвентаризації та оцінки майнових активів банкрута;

- докази встановлення обсягу активів, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання, зокрема, відповідні офіційні документи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Державної служби інтелектуальної власності України, Центру надання послуг, пов'язаних з використанням транспортних засобів м. Житомира, Державної служби з безпеки на транспорті, Державної авіаційної служби України, територіального органу Державної служби праці України у Житомирській області (щодо наявності/відсутності підіймальних споруд та котлів, об'єктів підвищеної небезпеки, великотонажних автомобілів, технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації у вулично-дорожній мережі, трубопроводів, об'єктів нафтогазового комплексу, ділянок надр, наданих для експлуатації та будівництва підземних споруд), Житомирської митниці Державної фіскальної служби України, інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю (щодо наявності/відсутності дозволу на виконання будівельних робіт та переліку замовника будівництва), територіального органу Держгеокадастру у Житомирській області, Державного космічного агентства України, Державної інспекції сільського господарства України в Житомирській області, ПАТ "Укрзалізниця" (щодо зареєстрованих вантажних вагонів);

- докази здійснення аналізу фінансового становища банкрута;

- докази повідомлення працівників банкрута про звільнення та докази їх звільнення відповідно до законодавства України про працю;

- докази вжиття заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майнових активів банкрута, які знаходяться у третіх осіб;

- докази виявлення документів банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;

- докази повідомлення про своє призначення державного органу з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надання державному органу з питань банкрутства відповідної інформації для ведення Єдиного державного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;

- докази закриття рахунків банкрута у банківських установах, виявлених при проведенні ліквідаційної процедури за винятком основного рахунку боржника;

- акт приймання-передачі від посадових осіб банкрута статутних документів, звітної, бухгалтерської, статистичної, технічної та іншої документації, печаток і штампів, правовстановлюючих документів на майнові активи тощо;

- проміжний звіт з підтверджуючими документами про хід ліквідаційної процедури банкрута та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків.

16. Ліквідатору банкрута у термін до 26.03.2018 після завершення розрахунків з кредиторами подати до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс з додатками відповідно до ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

17. Ліквідатору банкрута щомісяця надавати до господарського суду Житомирської області довідку щодо продажу майнових активів банкрута та щодо організації проведення аукціону з продажу таких активів, докази виконання вимог ч. 9 ст. 41 та абзацу першого ч. 7 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

18. Викликати в судове засідання представників кредиторів та ліквідатора банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_2

19. Копію постанови надіслати на адреси кредиторів, боржника, ліквідатора банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_2, Новоград-Волинської районної державної адміністрації, Новоград-Волинського міськрайонного відділу державної виконавчої служби.

Постанова господарського суду набирає законної сили після її оголошення. Постанову може бути оскаржено у визначеному ст. 8 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та Господарським процесуальним кодексом України порядку.

Повний текст постанови складено та підписано 26.04.2017.

Суддя Омельян О.С.

Розрахунок розсилки:

1- ТОВ "Хімагромаркетинг" (02160, м. Київ, проспект Возз'єднання, буд. 15) - рек.;

2 - ПСП "Случ-Агро" (11725, Житомирська обл., Новоград-Волинський район, с. Вербівка, вул. Лісова, буд. 18А) - рек.;

3 - ТОВ "Фудексперт" - (08296, Київська обл., м. Ірпінь, смт. Ворзель, вул. Окружна, 11) - рек..

4 - ТОВ "Маяк Агроплюс" (08296, Київська обл., м. Ірпінь, смт. Ворзель, вул. Окружна, буд. 11)- рек.

5 - ОСОБА_2 (01030, м. Київ, а/с № 23) - рек.

6 - Новоград-Волинська районна державна адміністрація ( 11701, Житомирська область, м. Новоград-Волинський, вулиця Шевченка, 16) - рек.;

7 - Новоград-Волинський міськрайонний відділ державної виконавчої служби (11700, м. Новоград-Волинський, вул. Соборності, 13) - рек.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення25.04.2017
Оприлюднено03.05.2017
Номер документу66194177
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/397/16

Ухвала від 17.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 23.09.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 28.05.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 28.05.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 01.04.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 26.02.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 26.02.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 24.01.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 16.01.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 22.11.2018

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні