ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31 http://vn.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22
травня 2007 р. Справа
№ 9/472-06
Суддя господарського суду Балтак
О.О. при секретарі судового засідання Пилипчак О.І. , розглянувши у
відкритому судовому засіданні, матеріали справи за позовом Іллінецької
міжрайонної державної податкової інспекції, 22700, вул. Пестеля,3, м. Іллінці,
Вінницька область до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 про
стягнення 364 грн. за рахунок активів платника
За участю представників :
від позивача :
Данільцев Ю.М.-представник за довіреністю
від відповідача : ОСОБА_1- підприємець
ВСТАНОВИВ :
Заявлено позов про стягнення за
рахунок активів відповідача - фізичної
особи - підприємця ОСОБА_1 штрафних санкцій за порушення Закону України
«Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг» в сумі 364 грн. 00 коп.
З метою розгляду даної справи
судове засідання призначено на 26.12.2006р.
На підставі клопотання відповідача
(вх. № 18924 від 26.12.2006р.), ухвалою від 26.12.2006 року провадження у даній
справі зупинено до вирішення по суті
справи про визнання протиправним та скасування рішення Іллінецької МДПІ НОМЕР_1
про застосування штрафної (фінансової)
санкції в сумі 364 грн. 00 коп.
Враховуючи те, що обставини, які
зумовили зупинення провадження у справі
були усунуті, провадження у справі № 9/472-06 поновлено, а судовий
розгляд справи призначено на 09.02.2007р.
З огляду на те, що ухвалою суду від
08.02.2007 року відкрито провадження у
справі № 11/80-07 за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Іллінецької
МДПІ про визнання протиправним та
скасування рішення НОМЕР_1 про
застосування штрафної (фінансової)
санкції в сумі 364 грн. 00 коп., суд з власної ініціативи зупинив провадження у
справі № 9/472-06, про що винесено ухвалу від 12.02.2007р..
19.04.2007 року представником
Іллінецької МДПІ заявлено клопотання щодо поновлення провадження у справі №
9/472-06, оскільки позов суб'єкта
підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про визнання
протиправним та скасування рішення
Іллінецької МДПІ НОМЕР_1 про
застосування штрафних (фінансових)
санкцій в сумі 364 грн. 00 коп. у справі № 11/80-07 залишено без розгляду, в
зв'язку із відкликанням ОСОБА_1 свого позову.
Ухвалою суду від 19.04.2007р.
провадження у справі № 9/742-06 поновлено та судовий розгляд справи призначено
на 27.04.2007р.
В зв'язку з неявкою представників
сторін в судове засідання, розгляд справи відкладено на 22 травня 2007 року.
Представник позивача, в судовому
засіданні 22.05.2007р., позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Відповідач заперечень проти позову
не надав проте заявив клопотання (вх. № 8214 від 22.05.2007р.) про зупинення
провадження у справі № 9/472-06 до розгляду Іллінецьким районним судом
Вінницької області адміністративної справи
за позовом ОСОБА_1 про визнання
дій працівників податкової служби протиправними, оскільки це має істотне
значення для вирішення даної адміністративної справи. Зазначене клопотання з
підстав наведених в ньому задоволенню не підлягає з огляду на наступне:
В провадженні господарського суду
Вінницької області знаходилась справа №
11/80-07 за позовом суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 до Іллінецької МДПІ
про визнання рішення про застосування фінансових санкцій протиправним та
скасування. Даним рішенням (НОМЕР_1) суб'єкту підприємницької діяльності -
фізичній особі ОСОБА_1 визначено штрафну (фінансову) санкцію в сумі 364 грн. 00
коп. Оскільки Іллінецька МДПІ просить стягнути з ОСОБА_1 цю ж суму штрафної (фінансової)
санкції, визначеної рішенням НОМЕР_1
розгляд справи № 9/472-06 зупинявся до вирішення справи № 11/80-07. Позивачем
по справі № 11/80-07 суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною
особою ОСОБА_1 подано заяву про
відкликання позовної заяви, внаслідок чого позов суб'єкта підприємницької діяльності -
фізичної особи ОСОБА_1, на підставі п. 5.ч.1 ст. 155 КАС України залишено без
розгляду. Таким чином рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій
в сумі 364 грн. НОМЕР_1 є правомірним.
Розглянувши матеріали справи,
заслухавши представників сторін, судом встановлено таке:
Фізична особа - підприємець ОСОБА_1
зареєстрована Іллінецькою районною державною адміністрацією 15.06.2001
року та являється платником податків і
зборів встановлених Законом України "Про систему оподаткування".
07.10.2006 року проведено перевірку
щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та
безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності - господарської
одиниці - магазину, що розташований
АДРЕСА_1, та належить відповідачу, про
що складено акт НОМЕР_2.
За результатами перевірки
встановлено порушення проведення розрахунків у сфері торгівлі, зокрема:
розрахунковий документ видано на неповну суму покупки, не забезпечено щоденний
друк фіксальних z - звітів.
На підставі наведеного винесено
рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій НОМЕР_1 на суму - 364
грн., в якому зазначено граничний строк сплати від дати вручення. Дане повідомлення
було направлене рекомендованим листом з повідомленням про вручення, отримане
фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 18.10.2006 року.
Відповідно до ст. З Закону України
" Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг" ( із змінами та доповненнями ) суб'єкти
підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій
та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних
чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг зобов'язані:
п.1 проводити розрахункові операції
на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у
встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори
розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів,
що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених
цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку
розрахункових книжок;
п.
9 щоденно друкувати
на реєстраторах розрахункових
операцій (за виключенням
(автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх
зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
Ст.17 Закону України " Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг" передбачена відповідальність, а саме:
- у
п'ятикратному розмірі вартості
проданих товарів (наданих
послуг), на які
виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на
неповну суму вартості проданих товарів (наданих
- послуг), у разі непроведення розрахункових операцій
через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування
відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання
розрахункової операції, або
проведення її без
використання розрахункової книжки.
- двадцять неоподатковуваних мінімумів
доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку
або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій.
Відповідно до ст.25 Закону України
,,Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг" суми фінансових санкцій, які визначені
статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами
підприємницької діяльності до відповідного місцевого бюджету за місцем їх
реєстрації в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової
служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Норми Закону № 2181-Ш, який є
спеціальним з питань оподаткування, та регламентує, порядок погашення
зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими
фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), стосовно погашення боргу
за штрафними санкціями за порушення законодавства про патентування, норм
регулювання обігу готівки, та застосування реєстраторів розрахункових операцій
у сфері торгівлі, позасудового стягнення не передбачає, оскільки на заборгованість,
яка є предметом спору, не поширюються норми Закону стосовно надіслання
податкових вимог (ст .6), права виникнення податкової застави (ст.8),
адміністративного арешту (ст.9), продажу активів, що перебувають у податковій
заставі (ст.10) тощо.
Станом на 31.10.2006 року
заборгованість відповідачем не сплачена і складає 364 грн.
Згідно з п.3. ч.1 ст. 9 Закону
України "Про систему оподаткування" платники податків зобов'язані
сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені
законом терміни.
Статтею 11 Закону України "Про
систему оподаткування" встановлено, що відповідальність за своєчасність
сплати податків і зборів і додержання Законів про оподаткування несуть платники податків і зборів відповідно до Законів
України.
В силу п.11 ст. 10 Закону України
“Про державну податкову службу в
Україні” державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ,
організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і
державними цільовими фондами за рахунок його майна.
П.п. 3.1.1, п.3.1 ст.3 Закону
України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами
та державними цільовими фондами” встановлено,
що виключно за рішенням суду в рахунок погашення податкового боргу
можуть бути примусово стягнені активи платника податків (кошти, матеріальні та
нематеріальні цінності, що належать юридичній чи фізичній особі за правом
власності або повного господарського відання).
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства
України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її
вимоги та заперечення, а суд згідно
ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім
переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи, що відповідач доказів в
спростування позовних вимог не надав, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є
обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а отже
підлягають задоволенню.
Керуючись
ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити.
Звернути стягнення на активи
фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2) в рахунок погашення боргу
за штрафною (фінансовою) санкцією в сумі
364 грн. 00 коп. на користь державного
бюджету Іллінецького району (платіж 23030100, код одержувача 21727746, р/р
31119104600162, банк УДК у Вінницькій
області, МФО 802015).
Заява про
апеляційне оскарження постанови
суду подається протягом десяти
днів з дня її проголошення.
Апеляційна скарга на
постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів
після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Балтак О.О.
Постанова
складена в повному обсязі відповідно до
ч.3 ст. 160 КАС України та підписана 22.05.2007р.
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2007 |
Оприлюднено | 21.08.2007 |
Номер документу | 662065 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Балтак О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні