Постанова
від 27.04.2017 по справі 293/87/16-а
ЧЕРНЯХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №293/87/16-а

Провадження № 2-а/293/1/2017

27 квітня 2017 року смт Черняхів

Черняхівський районний суд Житомирської області в складі:

головуючого -судді: Бруховського Є.Б.

з участю секретаря: Давиденко Л.П.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Черняхівського об"єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області про визнання дій неправомірними, зобов"язання призначити пенсію ,-

В С Т А Н О В И В:

01 лютого 2016 року ОСОБА_1 звернулася до суду з вище вказаним позовом в якому просила визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у призначенні їй пенсії за вислугою років на підставі п "е" ч.1 ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" як працівнику закладу охорони здоров"я, та зобов"язати відповідача призначити та нарахувати пенсію за вислугою років з 21 вересня 2015 року, тобто з дня звернення до відповідача з заявою про призначення пенсії; постанову звернути до негайного виконання.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що вона, як працівник закладу охорони здоров"я, відповідно до пункту е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення має право на призначення пенсії за вислугою років, при наявності спеціального-стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України Постановою від 04.11.1993 № 909.

Зазначає, що 21 вересня 2015 року вона звернулася до ОСОБА_2 пенсійного фонду в Черняхівському районі Житомирської області із заявою про призначення їй пенсії за вислугу років на підставі п "е" ч.1 ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Однак, їй було відмовлено в призначенні пенсії за вислугою років, як працівнику охорони здоров"я, у зв"язку з відсутністю 25-річного стажу на посадах, що дають право на пенсію за вислугу років. Не врахували до стажу роботи, який дає право на пенсію за вислугу років період роботи на посаді зубного техніка в період з 12.02.2002 року по 17.09.2015 року в Комунальному підприємстві "Стоматологічний центр", вказавши, що даний заклад відсутній в Переліку закладів охорони здоров"я затвердженого Кабінетом Міністрів України, а тому стаж роботи набутий на вказаному підприємстві не є спеціальним стажем , а тому не може бути врахованим для призначення пенсії за вислугою років .

У зв"язку з чим для захисту своїх порушених прав звернулась до суду з вказаним позовом.

В судове засідання позивачка ОСОБА_1 не з"явилась, звернулась до суду із заявою про слухання справи у її відстуності, позов підтримала просила його задоволити.

08.04.2016року суд на місці ухвалив замінити неналежного відповідача ОСОБА_2 Пенсійного фонду в Черняхівському районі Житомирської області на належного Черняхівського об"єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області.

Представник відповідача в судове засідання також не з"явився, причини неявки суду не повідомив, будучи належним чином повідомленим про розгляд справи (а.с. 86,106).

На підставі викладеного, суд розглядає справу у відсутності сторін на підставі наявних в справі доказів.

Судом встановлено, що позивач працювала в наступних закладах на посадах:

- з 01 вересня 1979 року на посаді зубного техніка в Черняхівській Центральній районній лікарні;

- з 01.10.1989року переведена зубним техніком до госпрозрахункової стоматологічної поліклініки ;

- з 12.02.2002 року назву закладу охорони здоров"я з госпрозрахункової стоматологічної поліклініки перейменовано на "Комунальне підприємство "Стоматологічний центр" ;

- з 25.04.2012 року згідно з Класифікатором професій ДК 003:2010 назву посади "зубний технік" перейменовано на "технік зубний" ;

- 17.09.2015 року позивач звільнена із займаної посади (а.с. 93-94).

21 вересня 2015 року позивач звернулась до ОСОБА_2 пеннсійного фонду україни в Черняхівському районі із заявою про нарахування пенсії за вислугою років (а.с. 6).

У листі №4880/02 від 16.11.2015року відповідачем відмовлено позивачу в призначенні пенсії за вислугу років, як працівнику охорони здоров"я, у зв"язку з відсутністю 25-років та 6 місяців стажу на посадах, що дають право на пенсію за вислугу років. Вказавши, що стаж роботи на посаді зубного техніка з 12.02.2002 року по 17.09.2015 року в Комунальному підприємстві "Стоматологічний центр", не дає право на пенсію за вислугу років , оскільки вказаний заклад відсутній в Переліку закладів охорони здоров"я затвердженого Кабінетом Міністрів України. Стаж роботи позивача на посадах, які дають право на призначення пенсії за вислугу складає 22 роки 5 місяців та 11 днів (а.с.7,8).

Відповідно до ч. 1 ст.51 Закону України Про пенсійне забезпечення пенсії за вислугу років встановлюються окремим категоріям громадян, зайнятих на роботах, виконання яких призводить до втрати професійної працездатності або придатності до настання віку, що дає право на пенсію за віком.

Згідно до ст. 52 Закону України Про пенсійне забезпечення право на пенсію за вислугу років мають зокрема працівники освіти, охорони здоров'я, а також соціального забезпечення, які в будинках-інтернатах для престарілих та інвалідів і спеціальних службах безпосередньо зайняті обслуговуванням пенсіонерів та інвалідів, відповідно до пункту е статті 55.

Статтею 55 вищевказаного закону визначено, що право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, незалежно від віку.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України Про перелік закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років від 04.11.1993 року № 909, право на пенсію за вислугу років мають лікарі та середній медичний персонал (незалежно від найменування посад) лікарняних закладів; лікувально-профілактичних закладів особливого типу; лікувально-трудових профілакторіїв; амбулаторно-поліклінічних закладів; закладів швидкої та невідкладної медичної допомоги; закладів переливання крові; закладів охорони материнства і дитинства; санаторно-курортних закладів; санітарно-епідеміологічних закладів; діагностичних центрів; медико-соціальних експертних комісій; бюро судово-медичних експертиз.

Отже, встановлення пенсії за вислугу років є пільгою.

Згідно до п. е ч. 1 ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення , право на пенсію за вислугу років мають: працівники освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення незалежно від віку за наявності спеціального стажу роботи за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, станом на 1 квітня 2015 - не менше 25 років, а після 01.04.2015 року по 31.03.2016 року - не менше 25 років 6 місяців.

Отже, зазначена стаття визначає необхідність наявності спеціального стажу роботи, при цьому, не встановлює залежність набуття права на пенсію за вислугу років від віку.

Згідно матеріалів справи, позивач звернулася до УПФ з заявою про призначення пенсії після 01.04.2015 року, отже, необхідний стаж повинен становити 25 років 6 місяців згідно п. е ч. 1 ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення .

Статтею 62 Закону України Про пенсійне забезпечення передбачено, що основним

документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно листа № 759/01-1 від 12.03.2016 року ОСОБА_2 охорони здоров"я Житомирської обласної державної адміністрації та копії Акредитаційногого сертифікату (а.с. 56,57) Комунальне підприємство "Стоматологічний центр" зареєстровано в єдиному реєстрі підприємств та організацій України. Державна акредитація КП "Стоматологічний центр" проводилась 24 квітня 2014 року. Підприємство акредитовано на другу категорію. Особи, які мають медичну освіту, працюють або працювали в КП "Стоматологічний центр" являються медичними працівниками. Строк дії акредитаційного сертифікату з 15 квітня 2014 року по 15 квітня 2017 року.

Виходячи із обставин справи та доказів, що містяться у матеріалах справи, суд приходить до висновку, що стаж роботи позивача в КП "Стоматологічний центр" на посаді зубного техніка підлягає зарахуванню до спеціального стажу. Згідно матеріалів справи, позивач працювала в закладах охорони здоров"я з 01 вересня 1979 року по 17 вересня 2015 року.

Відповідно до п. 16 розділу XV Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування положення Закону України Про пенсійне забезпечення застосовуються в частині визначення права на пенсію за віком на пільгових умовах і за вислугу років.

Пунктом 2 прикінцевих положень Закону України Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування передбачено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. Зазначеним особам пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України Про пенсійне забезпечення .

Пенсії за вислугу років працівникам освіти, охорони здоровя та соціального забезпечення призначаються відповідно до пункту "е" статті 55 Закону України Про пенсійне забезпечення за наявності спеціального стажу роботи не менше 25 років за Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров"я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.1993р. № 909, із змінами, внесеними постановою від 26.09.2002р. №1436.

Статтею 22 Конституції України передбачено, що конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язанні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

При цьому за змістом ч. 1 ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

З урахуванням викладеного, є наявні правові підстави для визнання відмови відповідача - ОСОБА_2 Пенсійного Фонду України в Черняхівському районі в призначенні позивачу пенсії, за вислугою років, як працівнику закладу охорони здоров"я, відповідно до пункту е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення , протиправним, а також зобов'язання відповідача призначити позивачу пенсію за вислугою років, як працівнику закладу охорони здоров"я, відповідно до пункту е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення з дня звернення до відповідача з заявою про призначення пенсії, тобто з 21.09.2015року як працівнику закладу охорони здоров"я, відповідно до пункту е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення .

Відповідно до ч.1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Судові витрати позивачкою понесені в розмірі 551,20 грн. у виді судового збору та 400,00 грн. витрат на правоу допомогу (а.с.1,89-90)

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 3, 16, 19, 22, 46, 54, 55, 75, 92, 95, 96, 113, 116, 117, 124 Конституції України, ст.ст.6, 8, 9, 10, 11, 12, 18, 19, 20, 69, 71, 86, 94, 99, 104-106, 159, 160, 162, 163, 256 КАС України,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов ОСОБА_1 до Черняхівського об"єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області про визнання дій неправомірними, зобов"язання призначити пенсію - задовольнити.

Визнати протиправною відмову Черняхівського об"єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області у призначенні пенсії за вислугою років, як працівнику закладу охорони здоров"я, відповідно до пункту е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення ОСОБА_1

Зобов"язати Черняхівське об"єднане управління Пенсійного фонду України в Житомирській області призначити та нарахувати ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженці ІНФОРМАЦІЯ_2, Вол.-Волинського району Житомирської області пенсію за вислугу років, як працівнику закладу охорони здоров"я, відповідно до п. е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення , врахувавши її стаж роботи в КП "Стоматологічний центр" в період з 12.02.2002року по 17 вересня 2015 року з 21.09.2015 року, тобто з дня звернення до відповідача із заявою про призначення пенсії.

Допустити до негайного виконання постанову суду в межах суми платежу за один місяць.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Черняхівського об"єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2, Вол.-Волинського району Житомирської області понесені нею судові витрати в сумі 551,20 грн. та 400,00 грн. витрат на правову допомогу.

Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Черняхівський районний суд Житомирської області протягом десяти днів з дня проголошення постанови суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя: Є.Б. Бруховський

СудЧерняхівський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення27.04.2017
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66248628
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —293/87/16-а

Постанова від 04.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Кравчук В.М.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Постанова від 10.10.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Ухвала від 11.09.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Ухвала від 02.06.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Постанова від 27.04.2017

Адміністративне

Черняхівський районний суд Житомирської області

Бруховський Є. Б.

Ухвала від 04.01.2017

Адміністративне

Черняхівський районний суд Житомирської області

Бруховський Є. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні