Постанова
від 10.10.2017 по справі 293/87/16-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Бруховський Є.Б.

Суддя-доповідач:ОСОБА_1

ПОСТАНОВА

іменем України

"10" жовтня 2017 р. Справа № 293/87/16

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Шевчук С.М.

суддів: Мацького Є.М.

ОСОБА_2,

за участю секретаря судового засідання Витрикузи В.П.,

позивача : ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Хорошівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області на постанову Черняхівського районного суду Житомирської області від "27" квітня 2017 р. у справі за позовом ОСОБА_3 до Черняхівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області про визнання дій неправомірними, зобов'язання призначити пенсію ,

ВСТАНОВИВ:

01 лютого 2016 року ОСОБА_3 звернулася до суду з вище вказаним позовом в якому просила визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у призначенні їй пенсії за вислугою років на підставі п "е" ч.1 ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" як працівнику закладу охорони здоров'я, та зобов'язати відповідача призначити та нарахувати пенсію за вислугою років з 21 вересня 2015 року, тобто з дня звернення до відповідача з заявою про призначення пенсії; постанову звернути до негайного виконання.

Постановою Черняхівського районного суду Житомирської області від 27 квітня 2017 року позов ОСОБА_3 до Черняхівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області про визнання дій неправомірними, зобов'язання призначити пенсію - задоволено.

Визнано протиправною відмову Черняхівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області у призначенні пенсії за вислугою років, як працівнику закладу охорони здоров'я, відповідно до пункту е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення ОСОБА_3.

Зобов'язано Черняхівське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Житомирській області призначити та нарахувати ОСОБА_3, пенсію за вислугу років, як працівнику закладу охорони здоров'я, відповідно до п. е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення , врахувавши її стаж роботи в КП "Стоматологічний центр" в період з 12.02.2002 року по 17 вересня 2015 року з 21.09.2015 року, тобто з дня звернення до відповідача із заявою про призначення пенсії.

Допущено до негайного виконання постанову суду в межах суми платежу за один місяць.

Вважаючи, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, Хорошівське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Житомирській області звернулося до Житомирського апеляційного адміністративного суду із апеляційною скаргою, в якій просить назване рішення суду скасувати та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

Перевіривши за наявними у справі матеріалами доводи, викладені у апеляційній скарзі, правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права і правової оцінки обставин у справі у межах, визначених статтею 195 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), колегія суддів встановила таке.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач працювала в наступних закладах на посадах:

- з 01 вересня 1979 року на посаді зубного техніка в Черняхівській Центральній районній лікарні;

- з 01.10.1989року переведена зубним техніком до госпрозрахункової стоматологічної поліклініки ;

- з 12.02.2002 року назву закладу охорони здоров'я з госпрозрахункової стоматологічної поліклініки перейменовано на "Комунальне підприємство "Стоматологічний центр" ;

- з 25.04.2012 року згідно з Класифікатором професій ДК 003:2010 назву посади "зубний технік" перейменовано на "технік зубний" ;

- 17.09.2015 року позивач звільнена із займаної посади (а.с. 93-94).

21 вересня 2015 року позивач звернулась до Управління пенсійного фонду України в Черняхівському районі із заявою про нарахування пенсії за вислугою років (а.с. 6).

Листом №4880/02 від 16.11.2015року відповідачем відмовлено позивачу в призначенні пенсії за вислугу років, як працівнику охорони здоров'я, у зв'язку з відсутністю 25-років та 6 місяців стажу на посадах, що дають право на пенсію за вислугу років. Вказав, що стаж роботи на посаді зубного техніка з 12.02.2002 року по 17.09.2015 року в Комунальному підприємстві "Стоматологічний центр", не дає право на пенсію за вислугу років , оскільки вказаний заклад відсутній в Переліку закладів охорони здоров'я, затвердженого Кабінетом Міністрів України. Стаж роботи позивача на посадах, які дають право на призначення пенсії за вислугу складає 22 роки 5 місяців та 11 днів (а.с.7,8).

Відповідно до пункту е статті 55 Закону № 1788-XII право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров'я та соціального захисту населення за наявності спеціального стажу роботи від 25 років до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, незалежно від віку.

Згідно з Переліком до спеціального стажу, який дає право на пенсію за вислугу років, зараховуються періоди роботи на посадах лікарів та середнього медичного персоналу (незалежно від найменування посад) у лікарняних закладах, лікувально-профілактичних закладах особливого типу, лікувально-трудових профілакторіях, амбулаторно-поліклінічних закладах, закладах швидкої та невідкладної медичної допомоги, закладах переливання крові, закладах охорони материнства і дитинства, санаторно-курортних закладах, установах з проведення лабораторних та інструментальних досліджень і випробувань Держсанепідслужби та територіальних органах Держсанепідслужби (щодо працівників, які не є державними службовцями), діагностичних центрах.

Разом з тим відповідно до примітки 2 до Переліку робота за спеціальністю в закладах, установах і на посадах, передбачених цим Переліком, дає право на пенсію незалежно від форми власності та відомчої підпорядкованості закладів і установ.

Визначення поняття заклад охорони здоров'я наведено в статті 3 Основ законодавства України про охорону здоров'я від 19 листопада 1992 року № 2801-ХІІ (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) - це юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, основним завданням яких є забезпечення медичного обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.

Відповідно до частини другої статті 16 цих Основ заклади охорони здоров'я створюються підприємствами, установами та організаціями з різними формами власності, а також приватними особами за наявності необхідної матеріально-технічної бази і кваліфікованих фахівців.

Порядок і умови створення закладів охорони здоров'я, державної реєстрації та акредитації цих закладів, а також порядок ліцензування медичної та фармацевтичної практики визначаються актами законодавства України.

Відповідно до пункту 1 Порядку державна акредитація закладу охорони здоров'я - це офіційне визнання статусу закладу охорони здоров'я, наявності в ньому умов для надання певного рівня медико-санітарної допомоги, підтвердження його відповідності встановленим критеріям та гарантії високої якості професійної діяльності.

Згідно з пунктом 2 Порядку акредитації підлягають незалежно від форми власності усі заклади охорони здоров'я.

Таким чином, приватне підприємство офіційно набуває статусу закладу охорони здоров'я на підставі акредитації.

Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Верховного суду України від 16.09.2015 року №21-1633а15.

Як вбачається з матеріалів справи КП "Стоматологічний центр" пройшов акредитацію лише у 2014 році (а.с.57). Так, листом №818/01-1МС від 25.09.2017року Управління охорони здоров'я Житомирської обласної державної адміністрації, КП "Стоматологічний центр" з 1997року впродовж 19 років акредитації не проходив.

Ураховуючи наведене, колегія суддів дійшла такого правового висновку, що до стажу роботи, який дає право на пенсію за вислугу років, зараховується, зокрема, робота на посадах медичних працівників у закладах, які офіційно набули статусу закладу охорони здоров'я на підставі акредитації.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції неповно з'ясовані обставини справи. Висновки суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог не відповідають обставинам справи, внаслідок чого рішення суду ухвалено не у відповідності до норм матеріального права, яке регулює спірні правовідносини.

Постанову прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, тому вона підлягає скасуванню з прийняттям нової, у відповідності до ст.202 КАС України, про відмову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 202, 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Хорошівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області задовольнити, постанову Черняхівського районного суду Житомирської області від "27" квітня 2017 р. скасувати, прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_3 до Черняхівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя С.М. Шевчук

судді: Є.М. Мацький

ОСОБА_2

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: ОСОБА_3 АДРЕСА_1,12301

3- відповідачу/відповідачам: Черняхівське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Житомирській області м-н Рад,2,смт.Черняхів,Житомирська область,12301

4-третій особі: - ,

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2017
Оприлюднено10.10.2017
Номер документу69423258
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —293/87/16-а

Постанова від 04.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Кравчук В.М.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Постанова від 10.10.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Ухвала від 11.09.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Ухвала від 02.06.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Постанова від 27.04.2017

Адміністративне

Черняхівський районний суд Житомирської області

Бруховський Є. Б.

Ухвала від 04.01.2017

Адміністративне

Черняхівський районний суд Житомирської області

Бруховський Є. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні