КОПІЯ
УКРАЇНА
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 686/8565/15-ц
Провадження № 22-ц/792/283/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 квітня 2017 року м. Хмельницький
Колегія суддів
судової палати у цивільних справах
Апеляційного суду Хмельницької області
у складі:
Пастощука М.М. (головуючий)
П`єнти І.В., Ярмолюка О.І.
секретар судового засідання Шевчук Ю.Г.
з участю: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5
розглянула у відкритому судовому засіданні за апеляційною скаргою Копистинської сільської ради на рішення Хмельницького міськрайонного суду від 26 січня 2016 року цивільну справу за позовом Копистинської сільської ради до Хмельницької районної державної адміністрації, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, третя особа без самостійних вимог - Управління Держгеокадастру у Хмельницькому районі Хмельницької області, про скасування розпоряджень Хмельницької районної державної адміністрації та державних актів на право власності на земельні ділянки.
Заслухавши доповідь судді, пояснення представників сторін, ознайомившись з доводами апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів
в с т а н о в и л а :
Звертаючись в суд з позовом Копистинська сільська рада зазначала, що
на підставі розпоряджень Хмельницької райдержадміністрації було неправомірно передано земельні ділянки для ведення селянського господарства, які підлягають використанню виключно для сінокосіння і випасання худоби. А тому позивач просив скасувати розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації №1244/10-р від 26 жовтня 2010 року Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу у власність гр. ОСОБА_9 земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на території Копистинської сільської ради , №528/10-р від 12 квітня 2010 року Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу у власність гр. ОСОБА_6 земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на території Копистинської сільської ради , №1366/10-р від 22 листопада 2010 року Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу у власність громадянам земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Копистинської сільської ради , скасувати державні акти на право власності на земельні ділянки площею 1,0000 га з кадастровим номером НОМЕР_1, площею 0,50 га з кадастровим номером НОМЕР_2, площею 1,0000 га з кадастровим номером НОМЕР_3, площею 2,0000 га з кадастровим номером НОМЕР_4, площею 0,10 га з кадастровим номером НОМЕР_5.
Рішенням Хмельницького міськрайонного суду від 26 січня 2016 року у задоволенні позову відмовлено.
В апеляційній скарзі Копистинська сільська рада просить скасувати вказане рішення та ухвалити нове, яким позов задоволити.
На підтвердження незаконності рішення зазначається, що розпорядженнями Хмельницької районної державної адміністрації були затверджені проекти землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок, в складі яких міститься кадастрова зйомка. Проте всупереч ч. 2 ст. 198 ЗК України, ст. 56 Закону України Про землеустрій , вказана кадастрова зйомка не містить погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами, а саме Копистинської сільської ради. Крім того, відповідно до ст. 34 ЗК України, громадяни можуть лише орендувати земельні ділянки для сінокосіння і випасання худоби. Також при передачі земельних ділянок у власність не було змінено складу угідь вказаних земельних ділянок, що позбавляє можливості розпоряджатися ними для інших потреб, окрім сінокосіння та випасання худоби.
В засіданні апеляційного суду представник Копистинської сільської ради апеляційну скаргу підтримав з викладених у ній мотивів.
Представники: відповідачів ОСОБА_7 і ОСОБА_8 - ОСОБА_4, ОСОБА_9 - ОСОБА_5 апеляційну скаргу не визнали, рішення суду вважають законним та обґрунтованим.
Відповідач ОСОБА_6, представник Управління Держгеокадастру у Хмельницькому районі Хмельницької області в судове засідання не з'явилися, про день, час та місце слухання справи повідомлені у встановленому законом порядку.
Колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Судом першої інстанції встановлено, що розпорядженням Хмельницької районної державної адміністрації №1244/10-р від 26 жовтня 2010 року Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу у власність ОСОБА_9 земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на території Копистинської сільської ради передано у власність ОСОБА_9 земельну ділянку площею 1, 0000 га для ведення особистого селянського господарства (а.с. 7).
Розпорядженням Хмельницької районної державної адміністрації №528/10-р від 12 квітня 2010 року Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу у власність ОСОБА_6 земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на території Копистинської сільської ради передано у власність ОСОБА_6 земельну ділянку площею 0, 1000 га для ведення особистого селянського господарства (а.с. 6).
Розпорядженням Хмельницької районної державної адміністрації №1366/10-р від 22 листопада 2010 року Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу у власність громадянам земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Копистинської сільської ради передано у власність ОСОБА_8 земельну ділянку площею 2,0000 га та ОСОБА_7 земельну ділянку площею 1,0000 га для ведення особистого селянського господарства (а.с. 6).
На підставі вказаних розпоряджень Хмельницької районної державної адміністрації громадянам було видано та зареєстровано у встановленому порядку державні акти на право власності на земельні ділянки: ОСОБА_7 серії НОМЕР_6, кадастровий номер НОМЕР_3, ОСОБА_6 серії НОМЕР_7, кадастровий номер НОМЕР_5, ОСОБА_8 серії НОМЕР_8, кадастровий номер НОМЕР_4, ОСОБА_9 серії НОМЕР_9, кадастровий номер НОМЕР_10.
Звертаючись в суд з позовом Копистинська сільська рада вказувала, що Хмельницькою районною державною адміністрацією було прийнято розпорядження, якими неправомірно передано земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства, які підлягали використанню виключно для сінокосіння та випасання худоби, що позбавило територіальну громаду с. Копистин можливості реалізації права користування виділеними для потреб жителів територіальної громади земельних ділянок для випасання худоби.
Проте суд першої інстанції, з урахуванням вимог ст. 13 Закону України Про місцеві державні адміністрації , ст. ст. 17, 22, 33, 78, 79, 121, 125 ЗК України прийшов до правильного висновку, що Хмельницька районна державна адміністрація при прийнятті рішень про передачу земельних ділянок ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_6 діяла у межах повноважень та у відповідності до вимог ЗК України, а тому обґрунтовано відмовив у задоволенні вимог Копистинської сільської ради.
Норми матеріального права застосовані судом правильно, порушень процесуального закону, які б були підставою для скасування рішення, судом не допущено. Тому наявні підстави для відхилення апеляційної скарги на підставі ст. 308 ЦПК України.
Доводи апеляційної скарги спростовуються наступними обставинами.
Згідно зі статтею 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частинами першою і другою статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання у користування.
Відповідно до частин першої та другої статті 83 ЗК України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.
У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.
У державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності (стаття 84 ЗК України).
Відповідно до п.12 перехідних положень Земельного кодексу України (станом на час виникнення правовідносин щодо надання земельних ділянок) до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Пунктом а частини першої статті 17 ЗК України (станом на час виникнення правовідносин щодо надання земельних ділянок) до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить і розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.
Таким чином, з аналізу наведених норм можна зробити висновок, що земельні ділянки перебувають у комунальній власності, тобто належать територіальній громаді, лише у випадку їх розташування в межах населеного пункту, а землями державної власності розташованими за межами населених пунктів розпоряджаються саме органи виконавчої влади.
Встановлено, і це не заперечується сторонами, що надані Хмельницькою районною державною адміністрацією ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_6 земельні ділянки не знаходилися в межах населеного пункту, відносилися до земель сільськогосподарського призначення та перебували у державній власності.
Отже, право приватної власності на спірні земельні ділянки, набуте ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_6 на підставі відповідних рішень органу виконавчої влади, виданих в межах їх повноважень, слід вважати таким, що відповідає чинному на момент набуття цього права законодавству України.
Тому наведені в апеляційній скарзі мотиви не впливають на законність рішення суду першої інстанції, і не можуть бути підставами для його скасування. Керуючись ст. ст. 307, 308, 313, 314, 317 ЦПК України, колегія суддів
у х в а л и л а :
Апеляційну скаргу Копистинської сільської ради відхилити.
Рішення Хмельницького міськрайонного суду від 26 січня 2016 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили.
Головуючий Суддя Суддя
підпис підпис підпис
Пастощук М.М. П`єнта І.В. Ярмолюк О.І.
З оригіналом згідно: суддя апеляційного суду М.М. Пастощук
===============================================================
Головуючий у І інстанції - Логінова С.М.
Доповідач - Пастощук М.М. Категорія № 7
Суд | Апеляційний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2017 |
Оприлюднено | 05.05.2017 |
Номер документу | 66292972 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Карпенко Світлана Олексіївна
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Карпенко Світлана Олексіївна
Цивільне
Апеляційний суд Хмельницької області
Пастощук М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні