Ухвала
від 11.04.2017 по справі 2а-820/4661/16
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про закриття провадження у справі

11 квітня 2017 рокум. ПолтаваСправа № 2а-820/4661/16

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Канигіної Т.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Колодяжного Д.В.,

представника позивача - Пруса А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом

позивача Приватного підприємства "Промислова компанія "Парус" до відповідача третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Територіального сервісного центру № 6341 РЦС МВС в Харківській області ОСОБА_2 про визнання протиправними дій та скасування свідоцтва

В С Т А Н О В И В:

31.08.2016 Приватне підприємство "Промислова компанія "Парус" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Територіального сервісного центру №1 м. Харкова про визнання протиправними дій та скасування свідоцтва, а саме просить (з урахуванням уточнень позовних вимог, залучених у судовому засіданні 10.11.2016):

- визнати протиправними дії працівників сервісного центру № 6341 (ВРЕВ №1) м. Харкова щодо внесення неправдивої інформації до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 14.06.2014 на автомобіль Mersedes-Benz GL 550, реєстраційний номер НОМЕР_2, яке видане Центром надання послуг № 6341 (ВРЕВ №1) м. Харкова, та скасувати свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 14.06.2014 на автомобіль Mersedes-Benz GL 550, реєстраційний номер НОМЕР_2, яке видане Центром надання послуг № 6341 (ВРЕВ №1) м. Харкова (а.с. 62).

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 10.11.2016 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_2.

Ухвалою від 29.11.2016 на підставі пункту 3 частини першої статті 22 Кодексу адміністративного судочинства України Харківським окружним адміністративним судом прийнято рішення про передачу справи для розгляду до Полтавського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06.01.2017 справу прийнято до провадження (суддя Канигіна Т.С.) з призначенням справи до судового розгляду.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Третя особа у судове засідання не з'явилася, про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином, представник третьої особи надав клопотання про розгляд справи без його участі та ОСОБА_2

Усною ухвалою суду від 11.04.2017 здійснено заміну відповідача - Територіального сервісного центру №1 м. Харкова на правонаступника, а саме: Територіальний сервісний центр № 6341 РЦС МВС в Харківській області.

Крім того, у судовому засіданні 11.04.2017 судом поставлено на обговорення питання про закриття провадження у справі в частині позовних вимог Приватного підприємства "Промислова компанія "Парус" про скасування свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 14.06.2014 на автомобіль Mersedes-Benz GL 550, реєстраційний номер НОМЕР_2 у зв'язку з тим, що зазначена позовна вимога не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Представник позивача проти закриття провадження у справі 2а-820/4661/16 заперечував.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, суд дійшов наступних висновків.

Згідно зі статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до вимог статті 4 цього Кодексу правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

За змістом пункту 1 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Таким чином, згідно з наведеними нормами юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори, в яких хоча б один суб'єкт законодавчо упоноважений керувати поведінкою іншого суб'єкта, а інший суб'єкт зобов'язаний виконувати вимоги та приписи такого суб'єкта владних повноважень.

З матеріалів адміністративного позову вбачається, що позивач звернувся до суду з цим позовом, маючи намір скасувати свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 14.06.2014 на автомобіль Mersedes-Benz GL 550, реєстраційний номер НОМЕР_2, яке видане Центром надання послуг № 6341 (ВРЕВ №1) м. Харкова.

Суд зазначає, що відповідно до частин першої - четвертої статті 34 Закону України "Про дорожній рух" (у редакції, чинній на дату видачі свідоцтва відповідачем) державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків. Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників. Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення. Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються відповідними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечують безпеку дорожнього руху.

Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів (частина дев'ята статті 34 Закону України "Про дорожній рух").

Суд зазначає, що відповідно до пункту 16 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388 (у редакції від 25.12.2013) на зареєстровані у підрозділі Державтоінспекції транспортні засоби видаються свідоцтва про реєстрацію, а також номерні знаки, що відповідають державному стандарту України.

Отже, реєстрація транспортного засобу є комплексом заходів, які повинен здійснити власник транспортного засобу для його експлуатації.

Згідно з частиною першою статті 15 Цивільного процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства.

Таким чином, у даному випадку фактично існує спір про право, який має цивільно-правову природу та з огляду на суб'єктний склад учасників спору може бути вирішений судом у порядку цивільного судочинства.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що в зазначеній частині позовних вимог адміністративний позов не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства України, натомість може бути розглянутий місцевим загальним судом у порядку, встановленому цивільним судочинством.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

З огляду на зазначене суд дійшов висновку про закриття провадження у справі у частині позовних вимог Приватного підприємства "Промислова компанія "Парус" про скасування свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 14.06.2014 на автомобіль Mersedes-Benz GL 550, реєстраційний номер НОМЕР_2.

Керуючись статтями 157, 158, 160, 165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Провадження у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Промислова компанія "Парус" до Територіального сервісного центру № 6341 РЦС МВС в Харківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 про скасування свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 14.06.2014 на автомобіль Mersedes-Benz GL 550, реєстраційний номер НОМЕР_2, яке видане Територіальним сервісним центром № 6341 РЦС МВС в Харківській області, закрити.

Роз'яснити позивачу право на звернення до місцевого загального суду із відповідними позовними вимогами в порядку, встановленому цивільним судочинством.

Копію ухвали направити особам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду у порядку та строки, визначені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст ухвали складено 18.04.2017.

Суддя Т.С. Канигіна

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2017
Оприлюднено12.05.2017
Номер документу66356896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-820/4661/16

Ухвала від 13.07.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Постанова від 11.04.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 11.04.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 15.03.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 06.01.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні