Постанова
від 10.05.2017 по справі 809/228/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" травня 2017 р. Справа № 809/228/17

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Кишинського М.І.,

за участю секретаря судового засідання: Дмитрашко О.М.,

позивача: ОСОБА_1

відповідача:ОСОБА_2

третя особа: не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Обслуговуючого кооперативу "Житловий кооператив" "Європейський",

до відповідача: Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області, Головний інспектор Бойко О.В. ,

третя особа: ОСОБА_3 сільська рада,

про визнання протиправним та скасування рішень від 09.12.2016 року,-

ВСТАНОВИВ:

Обслуговуючого кооперативу "Житловий кооператив" "Європейський" звернувся в суд з адміністративним позовом до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області, Головного інспектора Бойко О.В., третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_3 сільська рада, про визнання протиправним та скасування рішень від 09.12.2016 рок

Позовні вимоги, з врахуванням їх збільшення, відповідно до поданого клопотання від 10.02.2017, мотивовані тим, що відповідачем без встановленої правової підстави, передчасно та необґрунтовано винесено рішення про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 16.08.2016 №111.51.1-01, №112.51.1-01 та №113.51.1-01, оскільки детальний план території передбачає проектний стан земель: проектні житлові будинки; дороги і проїзди; газони; проектні громадські будинки. Тому просить скасувати оскаржувані рішення і судовому порядку.

Представник позивача вимоги викладені в уточненій позовній заяві підтримав в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.

Представники відповідача проти позову заперечили з підставі наведених в письмовому запереченні. Просили в задоволенні позову відмовити.

Представник третьої особи вимоги викладені в адміністративному позові підтримала та додала письмові пояснення в підтримку позиції позивача. Просила позов задовольнити повністю.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідача та представника третьої особи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, дослідивши і оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

Відповідно до рішення ОСОБА_3 сільської ради 27-ї сесії 5-го демократичного скликання від 15 грудня 2009 року між ОСОБА_3 сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "БПВ" 09 червня 2010 року було укладено договір оренди земельної ділянки, загальною площею 1,1441 га, кадастровий номер 2610190501:09:004:0044 строком на 5 років, зареєстрований у Івано-Франківській регіональній філії центру ДЗК при Держкомземі України, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 15 червня 2010 року за №041029400004.

Згідно з п. 6 рішення ОСОБА_3 сільської ради З 2-ї сесії 6-го демократичного скликання від 18 червня 2015 року між ОСОБА_3 сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "БПВ" 09 грудня 2015 року було укладено додаткову угоду до договору оренди землі від 09 червня 2010 року для будівництва багатоквартирного житлового будинку з об'єктами соціально-побутового призначення, з надвірними будівлями, прибудинковою територію та благоустроєм, якою зокрема внесли зміни до п. 8 договору оренди землі від 09 червня 2010 року, виклавши його в наступній редакції:

"Договір укладено строком на 11 років".

Рішенням ОСОБА_3 сільської ради 32 сесії 6-го демократичного скликання від 18.06.2015 року Товариству з обмеженою відповідальністю "БПВ" було надано дозвіл на передачу земельної ділянки загальною площею 1,1441 га, кадастровий номер 2610190501:09:004:0044 га, цільове призначення - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови на вул. Симоненка в с. Вовчинець в суборенду Обслуговуючому кооперативу "Житловий кооператив "Європейський". На виконання даного рішення 09 грудня 2015 року було укладено договір суборенди землі між Товариством з обмеженою відповідальністю "БПВ" та Обслуговуючим кооперативом "Житловий кооператив "Європейський", який зареєстрований Реєстраційною службою Івано-Франківського міського управління юстиції Івано-Франківської області, що підтверджується інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкту нерухомого майна від 21.07.2016 року.

16.08.2016р. Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської Обслуговуючому кооперативу "Житловий кооператив "Європейський" були надані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки с. Вовчинець, вул. Симоненка № 111-51.1-01, № 112-51.1-01, № 113-51.1-01.

Відповідно до наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 15.11.2016 № 825, Порядку № 698 головними інспекторами будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області ОСОБА_4 із залученням заступника начальника Управління начальника відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області ОСОБА_5 у присутності директора Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини - головного архітектора міста Івано-Франківської міської ради ОСОБА_6.

За результатами перевірки встановлено: Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради 16.08.2016 Обслуговуючому кооперативу Житловий кооператив Європейський надано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки № 111-51.1-01, № 112-51.1-01 та № 113-51.1-01, згідно яких на одній існуючій земельній ділянці (кадастровий номер 2610190501:09:004:0044) площею 1,1444 га (вказано в п.6 розділу Загальні дані ) на вул. Василя Симоненка в с. Вовчинець Івано-Франківської міської ради пропонується будівництво трьох багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (4, 5, 6 черги), що підтверджується викопіюванням з містобудівної документації - детального плану територій в межах вул. Симоненка-Потічна-Бугая в с. Вовчинець, затвердженого рішенням 34 сесії 6-го демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради Івано-Франківської міської ради. Згідно Закону України Про регулювання містобудівної діяльності містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Враховуючи вищезазначене, встановлено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані з порушенням вимог п. 8 м. 1 ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та абз. 5 п. 1.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 109.

Окрім того, згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 21.07.2016 № 63973321, цільове призначення земельної ділянки площею 1,1444 га, (кадастровий номер 2610190501:09:004:0044) - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, що не відповідає намірам забудови та є порушенням ч. 2 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Даний документ підтверджує право власності або користування земельною ділянкою вказаний в п. 5 містобудівних умов та обмежень від 16.08.2016 № 111-51.1-01, № 112-51.1-01 та № 113-51.1-01.

Враховуючи зазначене, відповідачем прийнято рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 16.08.2016 № 111-51.1-01, № 112-51.1-01 та № 113-51.1-01 на будівництво Обслуговуючим кооперативом Житловий кооператив Європейський трьох багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (4, 5, 6 черги) на вул. Василя Симоненка в с. Вовчинець Івано-Франківської міської ради.

Не погоджуючись із рішенням контролюючого органу позивач звернувся до суду з метою захисту свого порушеного права.

Судом встановлено, що підставою для скасування відповідачем містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 16.08.2016р. № 111-51.1-01, № 112-51.1-01, № 113-51.1-01 є порушення ч. 2 ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", а саме: згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкту нерухомого майна від 21.07.2016 року № 63973321, цільове призначення земельної ділянки площею 1,444 га, (кадастровий номер 2610190501:09:004:0044) - для будівництва та вслуговування інших будівель громадської забудови, що не відповідає намірам забудови.

При цьому в акті перевірки від 09.12.2016 року головний інспектор будівельного нагляду вдділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування правління ДАБІ в Івано-Франківській області ОСОБА_4 вказала, що на вул. Василя Симоненка в с Вовчинець Івано-Франківської міської ради пропонується будівництво трьох багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення (4, 5, 6 черги), що підтверджується викопіюванням з містобудівної документації - детального плану території в межах вул. Симоненка-Потічна-Бугая затвердженого 34 сесією 6-го демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради. Однак, як вбачається з акту перевірки, вказаний головний інспектор не досліджував детального плану територій.

Згідно генерального плану міста Івано-Франківська, який затверджений XVII сесією третього демократичного скликання Івано-Франківської міської ради від 03.07.2001 року, існуючий стан земель в межах вул. В.Симоненка-Потічна-Бугая в селі Вовчинець територія багатоквартирної житлової забудови, проектний стан земель в межах і вул. В.Симоненка-Потічна-Бугая в селі Вовчинець територія багатоквартирної житлової забудови. Генеральний план міста Івано-Франківськ розміщений у відкритому доступі на офіційному веб-сайті міста Івано-Франківська за електронною адресою: http://www.mvk.if.ua/gplm/.

Відповідно до Генерального плану с. Вовчинець, який затверджений 6 сесією 6-го демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 30.06.2011 року із змінами, внесеними 23 сесією 6-го демократичного скликання від 26.12.2013 року, існуючий стан земель в межах вул. В.Симоненка-Потічна-Бугая в селі Вовчинець територія громадських закладів, проектний стан земель в межах вул. В.Симоненка-Лотічна-Бугая в селі Вовчинець територія громадських закладів.

В свою чергу, детальний план території в межах вул. В.Симоненка-Потічна-Бугая, ствердженого 34 сесією 6-го демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 08.10.2015 року, передбачає, що проектний стан земель в межах вул. В.Симоненка-Потічна-Бугая в селі Вовчинець: проектні житлові будинки; дороги і проїзди; газони; проектні громадські будинки.

Вищевказана інформація також підтверджується довідкою з містобудівного кадастру від 13.01.2017 року № 13743, виданою Департаментом містобудування та архітектури виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради на об'єкт за адресою: м. Івано-Франківськ, с. Вовчинець, вул. Василя Симоненка (кадастровий номер земельної ділянки 2610190501:09:004:0044).

Відповідно до частини 1 статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території заселеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Таким чином, на переконання суду, саме відомості детального плану мають визначальне значення порівняно відомостями генерального плану, оскільки як встановлено вище, саме детальний план уточнює положення генерального плану.

Крім того, відповідальність намірів забудови встановлюється не цільовому призначенню, а містобудівній документації, як того вимагає України Про регулювання містобудівної діяльності , тобто затвердженим текстовим та графічним матеріалам з питань регулювання планування забудови та іншого використання територій конкретного населеного пункту.

Категорії земель визначає стаття 19 Земельного кодексу України. Так, згідно пункту б частини 1 статті 19 Земельного кодексу України передбачено землі житлової та громадської забудови.

До земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування (стаття 38 Земельного кодексу країни).

В свою чергу, статтею 39 Земельного кодексу України передбачено, що використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою втриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Відповідно до частини 5 статті 20 Земельного кодексу України, види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Таким чином, затверджений 34 сесією 6-го демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 08.10.2015 року детальний план території в межах вул. В.Симоненка-Потічна-Бугая свідчить про те, що ОСОБА_3 сільська рада реалізувала своє право на визначення характеру використання земельних ділянок територіальної громади в межах вказаних вулиць с.Вовчинець, з врахуванням категорії правового режиму землі та у відповідності до генерального плану населеного пункту, містобудівної документації, з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Зі змісту Рекомендації Комітету ОСОБА_7 Європи № 11(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом ОСОБА_7 11.03.1980 на 316-й нараді, у відповідності до якої під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач, заперечуючи проти позову в силу положень частини 2 статті 71 КАС України не спростував доводи позивача в цілому.

Отже, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати рішення винесені 09.12.2016 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області ОСОБА_4 про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 16.08.2016 року №111-51.1-01, від 16.08.2016 року №112-51.1-01, від 16.08.2016 року №113-51.1-01 протиправними та скасувати.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя /підпис/ ОСОБА_8

Постанова складена в повному обсязі 13.05.2017 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2017
Оприлюднено22.05.2017
Номер документу66531191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/228/17

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 08.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Ухвала від 08.08.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Постанова від 10.05.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

Постанова від 10.05.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

Ухвала від 21.03.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні