Постанова
від 11.05.2017 по справі 522/3744/17
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

11.05.2017

№ 522/3744/17

№ 1-«кс»/522/6963/17

УХВАЛА

Іменем України

11 травня 2017 року м.Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю старшого слідчого першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_3 , розглянувши клопотання слідчого, погоджене з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про проведення позапланової виїзної ревізії, по кримінальному провадженню за №32016160000000140 від 19.10.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання слідчого, слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління ДФС в Одеській області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню №32016160000000140 від 19.10.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Службові особи ТОВ «ГУТ» в період 01.01.2016 31.05.2016, шляхом приховування фактичних об`ємів реалізованої продукції ухилились від сплати податку на додану вартість в сумі 1905326 грн. та податку на прибуток в сумі 1976285, що є особливо великим розміром.

Проведеними оперативними заходами та аналізом фінансово-господарської діяльності ТОВ «ГУТ.» встановлено, що підприємство здійсню реалізацію цукру на оптових ФОП або підприємствам реального сектору економіки, які в подальшому збувають цукор на ринках, а у бухгалтерському та податковому обліку відображають реалізацію на юридичні особи з ознаками «фіктивності».

В ході оперативного відпрацювання ТОВ «ГУТ.» встановлено, що вказане підприємство реалізують за готівкові кошти частину власної продукції фізичним або юридичним особам Одеської області та іншим регіонам без відображення таких операцій в бухгалтерському та податковому обліку. В подальшому отриману готівку останні віддають за певний відсоток на підприємства з ознаками «фіктивності» та відображають нібито проведені фінансово-господарські операції, при цьому оформлюються документи прикриття з використанням реквізитів СГД, що мають ознаки «фіктивності» по значно нижчій ціни від ціни фактичної реалізації ТМЦ.

В ході досудового розслідування встановлено, коло осіб причетних до створення групи підприємств з ознаками «фіктивності», котрі надають послуги з обготівкування грошових коштів та безпідставного формування «штучного» податкового кредиту з податку на додану вартість, а також безпідставне віднесення цих операцій до складу валових витрат, в результаті чого діяльність підприємств направлена на ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах. На території міст Дніпра, Одеси та Києва впродовж 2014 - 2017 років створено стійке злочинне угрупування, діяльність якого спрямована на «тіньовий сектор» економки та пов`язана насамперед з наданням послуг підприємствам реального сектору економіки щодо мінімізації податків та конвертації грошових коштів шляхом переведення безготівкових коштів у готівку, заниження податкових зобов`язань та податку на прибуток, оформлення безтоварних операцій використовуючи реквізити підприємства, зареєстрованих без мети здійснення підприємницької діяльності.

З цією метою, учасниками злочинної групи було створено та продовжують створюватися підконтрольні підприємства, у тому числі ті, які мають явні ознаки фіктивності, або зареєстровані на осіб, які не мають наміру здійснювати підприємницьку діяльність.

Використовуючи створенні підконтрольні ризикові підприємства, відкриваючи для забезпечення злочинної діяльності та в подальшому використовуючи банківські рахунки в банківських установах, члени злочинної групи щоденно отримують готівкові кошти, які передають представникам реального сектору економіки. Для прикриття незаконної діяльності формуються та реєструються видаткові та податкові накладні, по відображенню фіктивних оборудок, тобто до офіційних документів вносяться завідомо неправдиві данні про нібито проведенні фінансово-господарські операції. Тим самим створюються документи «прикриття», що в подальшому приводить до штучного завищення податкового кредиту та валових витрат, з метою умисного ухилення від сплати податків.

Співробітниками ВОВЕЗ ОУ ГУ ДФС у Дніпропетровській області встановлено коло підприємств, котрі використовуються злочинним угрупуванням з метою прикриття незаконної діяльності та ухилення від сплати податків: ТОВ"КАМ`ЯНСЬКИЙ КОМБІНАТ ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ" (код за ЄДРПОУ 41029068), ТОВ "ОПТМАРКЕТ РИБНОЇ ТА М`ЯСНОЇ ПРОДУКЦІЇ" (код за ЄДРПОУ 41029026), ТОВ "БК "УСПІХ" (код за ЄДРПОУ 41029089), ТОВ "АШАНА" (код за ЄДРПОУ 39877831), ТОВ "АЙЛЕНД АЙС" (код за ЄДРПОУ 39877735), ТОВ "СІТІ КОНСАЛТ ГРУП" (код за ЄДРПОУ 39762334), ТОВ "САНТІМ ІНВЕСТ" (код за ЄДРПОУ 39762470), ТОВ "ПОЛАР ІНВЕСТ ГРУП" (код за ЄДРПОУ 39813954), ТОВ "ЛЕНДФОРД" (код за ЄДРПОУ 39615963), ТОВ "Айлендтрейд" (код за ЄДРПОУ 39420634).

Також встановлено, що перелічені вище підконтрольні злочинному угрупуванню ризикові підприємства у своїй податковій звітності в період з 2014 року по теперішній час, відображали та відображають придбання ТМЦ (робіт, послуг) від підприємств-виробників реального сектору економіки, які зареєстровані в Дніпропетровській, Запорізькій та інших областях України

Шляхом використання документів та розрахункових рахунків підприємств, зареєстрованих на «підставних» осіб, учасники злочинного угрупування надають послуги підприємствам реального сектору економіки, які пов`язані із незаконним переводом безготівкових коштів в готівку, що в подальшому приводить до штучного завищення податкового кредиту та валових витрат, з метою умисного ухилення від сплати податків та розкрадання бюджетних коштів, у тому числі шляхом відшкодування ПДВ з держбюджету та подальшої легалізації (відмивання) грошових коштів.

Встановлено, що ТОВ "АЙЛЕНД АЙС" (код за ЄДРПОУ 39877735), перебуває на податковому обліку в ДПI у Новокодацькому районi м. Днiпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області, ТОВ "Айлендтрейд" (код за ЄДРПОУ 39420634), перебуває на податковому обліку в ДПI у Новокодацькому районi м. Днiпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області, ТОВ "АШАНА" (код за ЄДРПОУ 39877831), перебуває на податковому обліку в ДПI у Новокодацькому районi м. Днiпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області, ТОВ"КАМ`ЯНСЬКИЙ КОМБІНАТ ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ" (код за ЄДРПОУ 41029068), ТОВ "ОПТМАРКЕТ РИБНОЇ ТА М`ЯСНОЇ ПРОДУКЦІЇ" (код за ЄДРПОУ 41029026) перебуває на податковому обліку в Кам`янській ОДПІ ГУ ДФС у Днiпропетровськiй області, ТОВ "БК "УСПІХ" (код за ЄДРПОУ 41029089) , перебуває на податковому обліку в Кам`янській ОДПІ ГУ ДФС у Днiпропетровськiй області.

Розглянувши клопотання, вислухавши думку слідчого, який просив клопотання задовольнити, вважаю необхідним клопотання задовольнити, з наступних підстав.

Відповідно до п.75.1ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно п.75.1.1ст.75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Пунктом75.1.2ст.75 Податкового кодексу України передбачено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Згідно п.78.1.11ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом, зокрема, якщо отримано рішення слідчого судді про призначення перевірки.

Виходячи з положень п. 2 ст.7, ст.9 КПК Українищодо забезпечення засад законності у кримінальному провадженні, при здійсненні досудового розслідування відповідні органи повинні керуватись як вимогами цього Кодексу, так і вимогами інших актів законодавства, що регламентують питання здійснення ними процесуальних повноважень, тобто у даному випадку - також наведеними вимогами Податкового кодексу України в частині порядку призначення позапланових перевірок платників податків контролюючим органом на підставі рішення слідчого судді.

Оскільки прямо нормамиКПК Українипитання розгляду вказаних питань слідчим суддею не врегульовані, відповідно до вимог ч. 6ст. 9 КПК Українив даному випадку застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1ст. 7 цього Кодексу, у тому числі засада законності, за змістом якої призначення позапланової перевірки слідчим суддею повинне здійснюватися безпосередньо на підставі вимогПодаткового кодексу України.

Враховуючи обставини вчинення злочину, так як вони викладені в клопотанні слідчого, правове обґрунтування клопотання, яке ґрунтується на вищевказаних положеннях закону, приходжу до висновку про наявність правових підстав для призначення позапланової виїзної документальної перевірку фінансово-господарської діяльності:

-ТОВ "АЙЛЕНД АЙС" (код за ЄДРПОУ 39877735) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

-ТОВ "Айлендтрейд" (код за ЄДРПОУ 39420634) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

- ТОВ "АШАНА" (код за ЄДРПОУ 39877831) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

- ТОВ"КАМ`ЯНСЬКИЙ КОМБІНАТ ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ" (код за ЄДРПОУ 41029068) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

-ТОВ "ОПТМАРКЕТ РИБНОЇ ТА М`ЯСНОЇ ПРОДУКЦІЇ" (код за ЄДРПОУ 41029026) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

-ТОВ "БК "УСПІХ" (код за ЄДРПОУ 41029089) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

Таким чином, з метою належного розслідування кримінального провадження та встановлення обставин, які підлягають доказуванню, а також з метою встановлення законності господарської діяльності підприємства, встановлення суми збитків нанесених державі, приходжу до висновку про наявність правових підстав для проведення виїзної позапланової комплексної документальної перевірки ТОВ "АЙЛЕНД АЙС" (код за ЄДРПОУ39877735), ТОВ "Айлендтрейд" (код за ЄДРПОУ 39420634), ТОВ "АШАНА" (код за ЄДРПОУ 39877831), ТОВ"КАМ`ЯНСЬКИЙ КОМБІНАТ ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ" (код за ЄДРПОУ 41029068), ТОВ "ОПТМАРКЕТ РИБНОЇ ТА М`ЯСНОЇ ПРОДУКЦІЇ" (код за ЄДРПОУ 41029026), ТОВ "БК "УСПІХ" (код за ЄДРПОУ 41029089) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства при здійсненні фінансово-господарських діяльності з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали.

Зважаючи на викладене вище, приходжу до висновку про можливістю задоволення клопотання.

Виходячи із вищезазначеного та керуючись ст. ст. 9,91-93,110,369-372 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Призначити позапланову виїзну документальну перевірку фінансово-господарської діяльності:

-ТОВ "АЙЛЕНД АЙС" (код за ЄДРПОУ 39877735) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

-ТОВ "Айлендтрейд" (код за ЄДРПОУ 39420634) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

- ТОВ "АШАНА" (код за ЄДРПОУ 39877831) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

- ТОВ"КАМ`ЯНСЬКИЙ КОМБІНАТ ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ" (код за ЄДРПОУ 41029068) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

-ТОВ "ОПТМАРКЕТ РИБНОЇ ТА М`ЯСНОЇ ПРОДУКЦІЇ" (код за ЄДРПОУ 41029026) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

-ТОВ "БК "УСПІХ" (код за ЄДРПОУ 41029089) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з моменту реєстрації підприємства по час виконання ухвали;

Проведення позапланових виїзних документальних перевірок доручити співробітникам ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення11.05.2017
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу66537475
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —522/3744/17

Ухвала від 07.05.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 01.04.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 09.01.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 29.09.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Кушніренко Ю. С.

Ухвала від 07.08.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Постанова від 21.07.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 21.07.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 21.07.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 21.07.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

Постанова від 21.07.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Гаєва Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні