Ухвала
від 16.05.2017 по справі 522/7857/17
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/7857/17

Провадження по справі № 1-кс/522/8301/17

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 травня 2017 року Місто Одеса

Слідчий суддя місцевого Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 ,за участю секретаря ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , прокурора ОСОБА_4 , розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС 2 ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної документальної перевірки ,-

У С Т А Н О В И В:

Старший слідчий з ОВС 2 ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , про надання дозволу проведення позапланової виїзної документальної перевірки ДП «МТП «Южний» (ЄДРПОУ 04704790) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з питання визначення, нарахування та сплати ЄСВ ДП «Морський торгівельний порт «Южний» (ЄДРПОУ 04704790) за період з 01.01.2013 по 31.03.2016.

В обґрунтування клопотання слідчий посилається на наступне.

Слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління ДФС в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №32017160000000041 від 19.04.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.

Досудовим розслідування встановлено, що згідно висновку фахівця-економіста №6 від 10.03.2017 встановлено, проведеним аналізом наданих первинних документів, з урахуванням матеріалів перевірки, вимог діючого законодавства, встановлено, що, за період з 01.01.2015 по 28.02.2015, ДП«МТП Южний» по контракту № СД/ТСН-26 від 12.12.2013 з компанією «Alekon holding AS» (Естонія), безпідставно віднесено до складу податкового кредиту вартість послуг нерезидента з монтажу та пусконалагоджання портальних кранів АНС TUKAN 40/50/63Т.*50/40/32.10М у розмірі 23 229 172,98 грн., без урахування ПДВ у розмірі 4 645 834,60 грн. (27 875 007,57 грн., з урахуванням ПДВ), та, як наслідок, податкові зобов`язання ДП«МТП Южний» по податку на додану вартість занижено на суму 4 645 834,60 грн., у тому числі: січень 2015 року на суму - 2 621 333,40 грн., лютий 2015 року на суму - 2 024 501,20 грн.

Вищезазначене свідчить, що фінансово-господарська діяльність

ДП«МТП Южний» здійснюється поза правовим полем та спрямована на здійснення операцій, пов`язаних із отриманням податкової вигоди і ухилення від оподаткування.

Попередня правова кваліфікація злочину є умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових) платежів в особливо великих розмірах, передбачена ч.3 ст.212 КК України, який відповідно до ст. 12 КК України відноситься до категорії тяжкого злочину.

В ході досудового розслідування встановлено, що ДП«МТП Южний» зареєстровано 24.12.1996 за № 15581200000000246 в Виконавчому комітеті Южненської міської ради Одеської області, знаходиться на обліку в Одеському управлінні Офісу великих платників податків ДФС, основним видом діяльності ДП«МТП Южний» є допоміжне обслуговування водного транспорту. Підприємство знаходиться на загальній системі оподаткування та є платником податку на додану вартість.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що в звітні податкові періоди 2014-2015 років службові особи ДП«МТП Южний», переслідуючи злочинний намір та корисливу мету, здійснили закупівлю товарів у вигляді трьох кранів повно поворотних марки «АНС Tukan» у нерезидента «Alekon holding AS» (Естонія) згідно договору №СD/Т/СН-2в від 12.12.2013р. з обов`язковим виконанням послуг з монтажу та пусконалагодження силами постачальника, однак для досягнення мети пов`язаної з ухилення від сплати податків (загальнообов`язкових платежів), а саме мінімізації податкових зобов`язань з податку на додану вартість, службові особи ДП«МТП Южний» шляхом включення до складу податкового кредиту сум коштів по «неіснуючим» фінансово-господарським операціям з «Alekon holding AS» (Естонія), які полягали у виконанні послуг з монтажу та пусконалагодження трьох кранів повно поворотних марки «АНС Tukan» силами підрядника з ознаками «фіктивності» ТОВ«Алекон Сервіс» (ЄДРПОУ 37607882), ухилилися від сплати податку на додану вартість на загальну суму 4645834,60 грн., що є коштами в особливо великих розмірах.

Досудовим розслідуванням встановлено, що у жовтні 2014 року ДП«МТП «Южний» (ЄДРПОУ 04704790), відповідно до МД №500010004/2014/2504 від 23.10.2014 року, отримало від виробника «Kirow Ardelt Gmbh»(Німеччина) 3 портальні крани марки «АНС Tukan», придбані у «Alekon holding AS» Естонія.

Згідно договору СД/Т/СН-2в, «Alekon holding AS» Естонія зобов`язується поставити в адресу ДП «МТП «Южний» товар та силами своїх фахівців надати послуги по їх монтажу, зборці та пусконаладці.

Вказані поставлені крани введено в експлуатацію відповідно до бухгалтерської довідки за грудень 2014 та лютий 2015 років. Вартість обладнання склала 55 916 838,65 грн., вартість робіт з монтажу - 25853 281,00 грн.

Однак, згідно матеріалів кримінального провадження, компанія «Alekon Holding AS» монтаж та пусконалагодження кранів виконала із залученням субпідрядника ТОВ«Алекон-Сервіс» (ЄДРПОУ 37607882). Проведеним аналізом діяльності вказаного СГД встановлено, що воно не є платником податку на додану вартість, не має власних виробничих приміщень та основних засобів, які б могли здійснити виконані роботи, кількість працюючих 1 особа.

Згідно умов контракту, залучення третіх осіб для надання послуг монтажу та пусконалагодження кранів можливо лише з письмової згоди ДП«МТП «Южний». ДП «МТП "Южний» не надано відповідного листування щодо залучення субпідрядника ТОВ «Алекон-Сервіс» та не надано списку фахівців щодо отримання перепусток на режимний об`єкт порт та згідно наданих журналів вхідного контролю не встановлено перебування на території порту фахівців ТОВ «Алекон-Сервіс».

Враховуючи відсутність у ТОВ «Алекон-Сервіс» трудових ресурсів, відповідного кваліфікованого персоналу для надання послуг специфічного характеру (монтажу, пуску та налагодження кранів), а також не підтвердження факту перебування на території порту його фахівців, свідчить про неможливість виконання робіт зазначеним підприємством.

У зв`язку з тим, що зазначені портальні крани використовувались в господарській діяльності частково в оподаткованих та частково в неоподаткованих операціях, вартість послуг нерезидентів, до податкового кредиту включено 4645834,60 грн.: січень 2015 року 2597118,44 грн.; лютий 2015 року 2005799,53 грн.

Таким чином, ДП «МТП «Южний» в порушення п. 198.1, п. 198.3 ст. 198 розділу V Податкового кодексу України завищено податковий кредит з ПДВ по постачальнику «Alekon Holding AS» на загальну суму ПДВ за 2015 р. 4645834,60 грн., у т.ч. січень 2597118,44 грн., лютий 2005799,53 грн.

В подальшому в ході здійснення досудового розслідування кримінального провадження СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області у загальнодоступній мережі Інтернет за посиланнями:

-https://368.media/2016/12/19/afera-na-14-millionov-evro-v-portu-yuzhnyj-kupili-negodnye-krany-i-hotyat-povtorit-aferu/ назва статті «Афера на 14 миллионов евро: в порту Южный купили негодные краны и хотят повторить сделку»;

-https://realist.online/article/port-yuzhnyj-kupil-negodnye-krany-za-14-mln назва статті «Руководство государственного порта«Южный» потратило более €14 млн назакупку трех непригодных для эксплуатации кранов», встановлено журналістські розслідування з огляду яких встановлено «дослівно»: «Во второй половине 2013 года порт провел тендер по закупке трех немецких кранов TUKAN. Несмотря на наличие иностранных представительств крупнейших крановых производителей в Украине, приобретать технику решили у эстонской компании Alekon Holding AS за 14 млн евро! Уже в следующем году краны перевезли из хорватского порта Сплит с помощью фирмы «Дилекс транспорт» и установили на причалах №№5,6… Краны работают плохо, по стрелам идут трещины, сквозь краску проступают пятна ржавчины. Есть проблемы с программным обеспечением. За два года произошло 15 поломок. В частности, из-за авариипри перегрузочных операциях в марте этого года был нанесен ущерб судну Amoy Progress. Порту пришлось потратить 15 тыс. евро, чтобы отремонтировать повреждения. Акт расследования инцидента показал, что во время операции по уменьшению вылета стрелы, она, наоборот, некоторое время увеличивалась на 3-4 метра. В Alekon Holding AS на письма порта в отношении компенсации по гарантийному сроку не отреагировали… Наступая вновь на те же грабли, в порту в апреле этого года (2016) решили провести еще один тендер по закупке кранов. Здесь также победили эстонцы! Другой участник тендера известная компания Liebherr оспорила результаты в АМКУ и выиграла дело. Порт заставили изменить технические условия, чтобы был равноправный конкурс. Однако по данным источника, Сарбаев и Лозовская инициировали иск по отмене данное решения АМКУ, играя на стороне «Alekon Holding AS.»

Враховуючи вище викладене, існує реальна загроза нанесенню збитків державному бюджету України і по теперішній час та як наслідок ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежем), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку.

Відповідно до п.п. 78.1.11 п.78.1 ст. 78 ПКУ, документальна позапланова перевірка здійснюється на підставі рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки.

Необхідність проведення перевірки виникла у зв`язку з нанесенням збитків завданих державі умисними діями службових осіб ДП «МТП «Южний".

На підставі викладеного, слідчий просить надати дозвіл на проведення документальної перевірки дотримання вимог податкового законодавства з питань правомірності формування податкового кредиту та валових витрат ДП«МТП «Южний» (ЄДРПОУ 04704790) за період з 01.01.2013 по 31.03.2016 включно, з урахуванням отриманих в ході досудового розслідування матеріалів, а також з метою всебічного, повного і об`єктивного дослідження обставин справи.

В судовому засіданні слідчий підтримав клопотання в повному обсязі.

Заслухавши слідчого, а також дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

З наданих матеріалів вбачається, що слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління ДФС в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №32017160000000041 від 19.04.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.

Згідно висновку фахівця-економіста №6 від 10.03.2017 встановлено, що за період з 01.01.2015 по 28.02.2015, ДП«МТП Южний» по контракту № СД/ТСН-26 від 12.12.2013 з компанією «Alekon holding AS» (Естонія), податкові зобов`язання ДП«МТП Южний» по податку на додану вартість занижено на суму 4 645 834,60 грн..

У ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної документальної перевірки дотримання вимог податкового законодавства з питань правомірності формування податкового кредиту та валових витрат ДП«МТП «Южний» (ЄДРПОУ 04704790) за період з 01.01.2013 по 31.03.2016.

Згідно ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.

Відповідно до пп. 2Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014та листа секретаріату КМУ № 14607/0/2-14 від 25.10.2014, дозвіл на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осібпідприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених чиннимКПК України.

Так, згідно п. 29Постанови КМ України від 20.04.2006 року № 550 "Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами"позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб`єкта господарської діяльності, не віднесеного Законом до підконтрольних установ).

Керуючись ст. 2,9,40,93,369-372 КПК України, Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Постановою КМ України від 20.04.2006 року № 550 "Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами", Постановою КМУ № 408 від 13.08.2014 ,-

У Х В А Л И В:

Клопотання старшого слідчого з ОВС 2 ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної документальної перевірки - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної документальної перевірки ДП «МТП «Южний» (ЄДРПОУ 04704790) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з питання визначення, нарахування та сплати ЄСВ ДП «Морський торгівельний порт «Южний» (ЄДРПОУ 04704790) за період з 01.01.2013 по 31.03.2016 року.

Проведення позапланової виїзної документальної перевірки доручити фахівцям Одеського управління офісу великих платників податків ДФС у десятиденний термін з дня постановлення ухвали.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

16.05.2017

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення16.05.2017
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу66573455
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —522/7857/17

Ухвала від 09.01.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 09.01.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 09.01.2018

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 04.08.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 04.08.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 04.08.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 16.05.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 16.05.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 16.05.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 16.05.2017

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні