Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 травня 2017 р. Справа №805/1520/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови 15:00
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., при секретарі Зикун Ю.В., за участю представника відповідача ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Курдюмівський завод кислототривких виробів» до Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В:
19 вересня 2016 року позивач звернувся до суду з позовною заявою до Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень від 20.09.2016 №0000971201, №0000981201. В обґрунтування позовної вимоги зазначив те, що відповідно до вимог Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції позивач звільнений від плати за користування земельними ділянками, у зв'язку з чим застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату є неправомірним. Просив визнати неправомірними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 20.09.2016 №0000971201, №0000981201.
Представник позивача до судового засідання не з'явився, через відділ діловодства надав заяву про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, зазначив, що за несвоєчасну сплату грошового зобов'язання із земельного податку з юридичних осіб до позивача правомірно застосовано штрафну санкцію. Просив відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі, справу розглянути в порядку письмового провадження.
Заслухавши представника відповідача, розглянувши матеріали справи, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Приватне акціонерне товариство «Курдюмівський завод кислототривких виробів» (ідентифікаційний код 00293545, адресою 84571, Донецька область, Артемівський район, селище Опитне, Вулиця Київська, б.5) зареєстроване в якості юридичної особи 12 жовтня 1995 року.
25 вересня 2016 року Костянтинівською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області проведена перевірка своєчасності сплати земельного податку за земельні ділянки, своєчасності подання податкових декларацій з орендної плати та земельного податку за земельні ділянки Приватним акціонерним товариством «Курдюмівський завод кислототривких виробів» за 2014 - 2015 роки за результатом якої складено акт №1101/05-14-12-01-00293545.
Перевіркою встановлено порушення термінів подання податкової декларації земельного податку та орендної плати земельного податку за 2015 - 2016 року визначених пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України; порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по земельному податку визначеного п.287.3 ст. 287 Податкового кодексу України.
20 вересня 2016 року на підставі акту перевірки винесені податкові повідомлення-рішення:
№0000971201, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у розмірі 142,03 грн.;
№0000981201, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у розмірі 2717,71 грн.
Судом встановлено, що 19 лютого 2015 року до податкового органу подана податкова декларація з плати за землю (земельний податок) за 2014 рік відповідно до якої відповідач повинен сплатити земельний податок у розмірі 2130,66 грн. (по 177,56 грн. щомісячно з січня по листопад, а у грудні 177,56 грн.).
19 лютого 2015 року подана податкова декларація з плати за землю (земельний податок) за 2014 рік із визначеною сумою податку у розмірі 40765,66 грн. (по 3397,14 грн. щомісячно з січня по листопад, а у грудні 3397,12 грн.).
13 листопада 2015 року подана податкова декларація з плати за землю (орендна плата) за 2015 рік із визначеною сумою податку у розмірі 51223,63грн. (по 6256,18 грн. щомісячно з січня по квітень, по 5006,37 грн. щомісячно з травня по грудень).
13 листопада 2015 року подана податкова декларація з плати за землю (земельний податок) за 2015 рік із визначеною сумою податку у розмірі у розмірі 50916,30 грн. (по 4243,03 грн. щомісячно з січня по листопад, а у грудні 4242,97 грн.).
13 листопада 2015 року подана податкова декларація з плати за землю (земельний податок) за 2015 рік із визначеною сумою податку у розмірі у розмірі 2661,18 грн. (по 221,77 грн. щомісячно з січня по листопад, а у грудні 221,71 грн.).
З акту перевірки вбачається, що 22 червня 2015 року позивачем сплачено податкове зобов'язання з земельного податку граничними термінами сплати яких є 30.10.2014, 30.11.2014, 30.12.2014, 30.01.2015.
При цьому, суд зазначає, що факт несвоєчасної сплати грошового зобов'язання визначеного в податкових деклараціях сторонами не є спірною обставиною.
23 грудня 2016 року за результатом адміністративного оскарження Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято рішення про результатами розгляду скарги №7438/10/05-99-10-01-12-1, яким спірні податкові повідомлення-рішення залишені без змін, а скаргу без задоволення.
10 березня 2017 року за результатом адміністративного оскарження Державною фіскальною службою України прийнято рішення про результатами розгляду скарги №4878/6/99-99-11-03-01-25, яким спірні податкові повідомлення-рішення залишені без змін, а скаргу без задоволення.
Відповідно до п.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Як передбачено п. 287.3 ст. 287 цього Кодексу, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельних ділянок за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Однак, статтею 6 Закону України від 02.09.2014 року №1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (у подальшому - Закон №1669, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено звільнення суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності під час проведення антитерористичної операції.
Стаття 1 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції від 02 вересня 2014 року № 1669-VII передбачає, що період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України. Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1275-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та визнано такими, що втратили чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053 Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 р. № 1079 Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053 .
Згідно ст.10 Закону №1669 протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.
Судом встановлено, що Сертифікатом (висновком) №1096 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) від 23.10.2014 Торгово-промислова палата України засвідчила позивачу факт настання обставин непереборної сили з 01.08.2014 при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області та дотриманні законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплаті податків та обов'язкових платежів; Сертифікатом (висновком) №1095 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) від 23.10.2014 засвідчено факт настання обставин непереборної сили з 01.08.2014 при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області та дотриманні законодавчих актів України, які стосуються продовження граничних строків для подання податкової декларації.
За таких обставин, відповідач, в силу приписів Закону №1669 звільнений від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань зі сплати орендної плати та земельного податку, з урахуванням цього, суд приходить до висновку про те, що відповідачем безпідставно прийняті податкові повідомлення-рішення, у зв'язку з чим підлягають скасуванню.
Згідно з ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
У зв'язку з цим, на користь позивача підлягають стягненню витрати у вигляді судового збору в розмірі 1600 грн. (платіжне доручення №320 від 24.03.17).
Керуючись положеннями статей 2, 9, 69-71, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ
Позов Приватного акціонерного товариства «Курдюмівський завод кислототривких виробів» до Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання неправомірним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.
Визнати неправомірним та скасувати податкове повідомлення-рішення Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 20.09.2016 №0000971201.
Визнати неправомірним та скасувати податкове повідомлення-рішення Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 20.09.2016 №0000981201
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на користь Приватного акціонерного товариства «Курдюмівський завод кислототривких виробів» судовий збір в сумі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені у судовому засіданні 15 травня 2017 року. Повний текст постанови складено 18 травня 2017 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кошкош О.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2017 |
Оприлюднено | 23.05.2017 |
Номер документу | 66594063 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кошкош О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні