Головуючий у 1 інстанції - Тихонов І.В.
Суддя-доповідач - Геращенко І.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" травня 2017 р. справа №812/1586/15
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Геращенка І.В., суддів Арабей Т.Г., Міронової Г.М., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 лютого 2016 року у справі № 812/1586/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ТК до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про визнання протиправним, скасування податкового повідомлення-рішення від 09 листопада 2015 року № 0000041501 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 1 269 547 грн. та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
10 листопада 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ТК (далі - позивач, підприємство, товариство, платник податків) звернулось до Луганського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області (далі - відповідач, податковий орган, контролюючий орган) про визнання протиправним, скасування податкового повідомлення-рішення від 09 листопада 2015 року № 0000041501 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 1 269 547 грн. та зобов'язання заборонити розміщувати в АІС Податковий блок інформацію про результати документальної позапланової виїзної перевірки підприємства (том 1 а.с.4-14).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 09 лютого 2016 року адміністративний позов задоволений частково. Визнане протиправним та скасоване податкове повідомлення-рішення від 09 листопада 2015 року № 0000041501 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 1 269 547 грн. В решті позовних вимог відмовлено за необґрунтованістю (том 24 а.с.94-107).
Не погодившись з вказаним рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою на прийняте рішення та посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Вважає, що судом першої інстанції не повно з'ясовані обставини справи, які мають значення для вирішення спору. Зазначає, що податковим органом в ході проведення заходів по відпрацюванню суб'єктів господарської діяльності встановлено, що товариством фактично орендується приміщення близько 11 м2, де відсутня офісна техніка, бухгалтерська документація та інше. Посилається на відсутність реальної господарської діяльності у підприємства, відсутність даних щодо продажу придбаних товарів та їх зберігання на складах по товарах, які придбавалися та відсутність даних щодо фактичного здійснення робіт та продажу товару щодо яких виписані документи контрагентам-покупцям (том 24 а.с.150-153).
В судове засідання представники сторін не з'явилися, про дату, час та місце слухання справи повідомлені належним чином, з клопотанням про розгляд справи зі їх участю не зверталися.
За нормами статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, задовольнити частково, а постанову суду першої інстанції - визнати нечинним, із закриттям провадження у справі, з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено й не оспорюється апелянтом наступне.
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ТК є юридичною особою, номер запису у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - 1 384 102 0000 003419, має ідентифікаційний код 39069452, місцезнаходження: 94204, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, проспект Радянський, б.54-Б, кімн. 22 (том 1 а.с.15-16). Позивач з 01 квітня 2014 року зареєстрований платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 390694512061 (том 1 а.с.29)
Відповідач, Державна податкова інспекція у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області, є суб'єктом владних повноважень, який діє на підставі Положення про Державну фіскальну службу та у спірних правовідносинах реалізує повноваження, надані йому Податковим кодексом України.
Контролюючим органом відповідно до наказу Державної податкової інспекції у м.Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області від 19 жовтня 2015 року № 32-п згідно з підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України та відповідно до постанови про призначення документальної позапланової виїзної перевірки старшого слідчого з ОВС СУКР ГСУФР Державної фіскальної України Лисенко О.О. від 08 квітня 2015 року проведено позапланову виїзну документальну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2014 року по 31 березня 2015 року, по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01 січня 2014 року по 31 березня 2015 року та правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору за період з 02 серпня 2014 року по 31 березня 2015 року (том 1 а.с.30)
За результатами перевірки складений акт від 26 жовтня 2015 року № 900/12-14-22-05/39069452 про результати позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ТК з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2014 року по 31 березня 2015 року, по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01 січня 2014 року по 31 березня 2015 року та правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору за період з 02 серпня 2014 року по 31 березня 2015 року (далі - акт перевірки), (том 1 а.с.34-116).
Актом перевірки встановлені порушення: пункту 44.1 статті 44, пунктів 135.1., 135.2. статті 135, пунктів 138.1, 138.2, підпункту 138.8.1 пункту 138.8, пункту 138.10. статті 138, підпункту 139.1.9. пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено доходи на суму 9 979 231,00 грн., у тому числі за 2014 рік 9 979 231,00 грн. та завищено витрати у сумі 9 979 231,00 грн., у тому числі за 2014 рік - 9 979 231,00 грн.; пунктів 198.2, 198.3, 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, внаслідок чого завищено податковий кредит за період з 01 січня 2014 року по 31 березня 2015 року за рахунок фактичного нездійснення господарських операцій з контрагентами - постачальниками, зазначеними у розділі 3.2.2 акту перевірки у загальній сумі 17 084 405,00 грн., у тому числі: грудень 2014 року - 2 079 207,00 грн., січень 2015 року - 12 870 477,00 грн., лютий 2015 року - 1 468 599,00 грн., березень 2015 року - 666122,00 грн.; пункту 185.1 статті 185, пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України завищено податкові зобов'язання за період з 01 січня 2014 року по 31 березня 2015 року за рахунок фактичного нездійснення господарських операцій з контрагентами покупцями на загальну суму 15 814 858,00 грн., у тому числі: грудень 2014 року - 2016008,00 грн., січень 2015 року - 12 431 085,00 грн., лютий 2015 року - 1357562,0 грн., березень 2015 року - 10203,0 грн.; абзацу в) пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено від'ємне значення між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з податку на додану вартість в сумі 1 269 547,00 грн., у тому числі: грудень 2014 року - 63 199,00 грн., січень 2015 року - 439 392,00 грн., лютий 2015 року - 111 037,00 грн., березень 2015 року - 655 919,00 грн.
Зазначеним актом перевірки визначено, що в порушення вимог підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 глави 2 розділу, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України встановлено неподання підприємством податкової звітності з податку на додану вартість за жовтень 2014 року, за що передбачена відповідальність пунктом 120.1 статті 120 глави 11 розділуПодаткового кодексу України.
Актом перевірки визначені порушення підпунктів 168.1.2, 168.1.5 пункту 168.1 статті 168, абзацу а) пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України та встановлено несвоєчасне перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб в загальній сумі 30682,64 грн., з затримкою до 30 календарних днів та більше 30 календарних днів наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання.
Зазначеним актом перевірки також встановлені порушення підпунктів 168.1.2, 168.1.5 пункту 168.1 статті 168, абзацу а) пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України при порушенні вимог статті 24 Закону України Про оплату праці від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР зі змінами та доповненнями з питання затримки з виплати заробітної плати та відповідного перерахування податку з доходів фізичних осіб; пункту 51.1 статті 51 розділу II, абзацу б) пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України з питання подання за місцем розташування у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також сум утриманого з них податку з відсутністю даних про суми виплаченого доходу ФОП доходу від підприємницької діяльності за І квартал 2014 року з ознакою доходу 157 ; підпунктів 168.1.2, 168.1.5 пункту 168.1 статті 168, абзацу а) пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України у період з 02 серпня 2014 року по 31 грудня 2014 року, внаслідок чого встановлено несвоєчасне перерахування до бюджету військового збору в загальній сумі 3041,67 грн. з затримкою до 30 календарних днів та більше 30 календарних днів наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання; пункту 8 статті 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (зі змінами та доповненнями), а саме одночасності сплати єдиного соціального внеску при виплаті заробітної плати, внаслідок чого встановлено неповне перерахування до єдиного внеску у період з 01 січня 2015 року по 31 березня 2015 року в загальній сумі 4086,31 грн.
На підставі акту перевірки від 26 жовтня 2015 року податковим органом 09 листопада 2015 року винесено податкове повідомлення-рішення форми В4 № 0000041501 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 1 269 547 грн. Спірне податкове повідомлення-рішення від 09 листопада 2015 року одержано позивачем 09 листопада 2015 року особисто директором підприємства (том 1 а.с.154).
Суть спірних правовідносин полягає у правомірності прийняття контролюючим органом спірного податкового повідомлення-рішення про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість, що регулюється нормами Конституції України та Податкового кодексу України.
Статтею 67 Конституції України закріплено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюють норми Податкового кодексу України.
За змістом статті 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу податкової служби.
За приписами підпункту 75.1.2. пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Зі змісту наведеної норми вбачається, що при документальній перевірці повинні досліджуватись первинні документи, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів.
За приписами підпункту 14.1.178 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями на час виникнення спірних правовідносин), податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.
За змістом пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає, зокрема, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Пунктом 198.6 статті 198 Податкового кодексу України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Отже, виникнення права платника податку на податковий кредит є наслідком фактичного проведення господарської операції, яка є об'єктом оподаткування податком на додану вартість, за наявності первинних документів, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
За приписами статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
При цьому, відповідно до пункту 201.8 статті 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
За змістом пункту 201.9 Податкового кодексу України не дає права на віднесення сум податку до податкового кредиту податкова накладна, складена платником, звільненим від сплати податку за рішенням суду, після набрання чинності таким рішенням суду.
Положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів (послуг), на вимогу їх покупця, та є підставою для нарахування податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Необхідність підтвердження. господарських операцій первинними документами визначена підпунктом 1.2 пункту 1, підпунктом 2.1 пункту 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05 червня 1995 року за № 168/704 та статтею 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , за змістом якої, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.
Із системного аналізу наведених положень законодавства України вбачається, що право на формування податкового кредиту з податку на додану вартість виникає у платника податків за наступних умов: наявності у сторін спеціальної податкової правосуб'єктності (особа, що видає податкову накладну, повинна бути зареєстрованою як платник податку на додану вартість); фактичного (реального) здійснення оподатковуваних операцій постачальником на користь покупця; наявності причинно-наслідкового зв'язку між операцією з придбання товарів чи послуг та потребою використання в господарській діяльності; документального підтвердження факту здійснення господарської операції сукупністю належним чином складених (оформлених) первинних та інших документів (у т.ч. платіжних), які супроводжують операції певного виду та підтверджують їх фактичне виконання; наявності у покупця належним чином складеної податкової накладної, яка має усі обов'язкові реквізити.
Як вбачається зі змісту акту перевірки, підставою для винесення спірного податкового повідомлення-рішення слугувало те, що перевіркою не встановлено факт реального здійснення господарських операцій Товариством з його контрагентами, податковий кредит сформовано за рахунок підприємств ризикової категорії, що задіяні у формуванні податкового кредиту.
Судами першої та апеляційної інстанціями встановлено та підтверджено наявними матеріалами справи, що основним видом економічної діяльності позивача є вид за КВЕД 05.10 - Добування кам'яного вугілля. 46.12. Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами…. 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким газоподібним паливом… 49.41 вантажним автомобільний транспорт. 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.
Відповідно до положень Додатку Пояснення до класифікації видів економічної діяльності КВЕД-2010) до Методологічних основ та-пояснень до Класифікації видів економічної діяльності КВЕД-2010) , затверджених Наказом Держкомстату від 23 грудня 2011 року № 396, клас економічної діяльності 05.10 Добування кам'яного вугілля. Цей клас включає: добування кам'яного вугілля підземним або відкритим способом; очищення, сортування, калібрування, подрібнення, пресування і т. ін. кам'яного вугілля для поліпшення його якості, зручності його транспортування та зберігання; одержування кам'яного вугілля з відвалів... .
З матеріалів справи вбачається, що фактично позивачем здійснювалось перероблення та збагачення кам'яного вугілля шляхом як перероблення/збагачення рядового вугілля, так й шляхом переробки відходів вуглездобичі з породних відвалів.
Всі необхідні для здійснення виробничої діяльності основні засоби (обладнання, будівлі та споруди, транспортні засоби, тощо) позивач брав в оренду, що підтверджується наявними в матеріалах справи договорами оренди. Якість вугілля посвідчується відповідними посвідченнями про якість вугілля/антрациту, наявними в матеріалах справи (том 2 а.с.149, а.с.154, а.с.156а, а.с.161, а.с.177, а.с.185, а.с.194, а.с.204, а.с.211, а.с.223, а.с.243).
Факт передачі вугілля підтверджується актом приймання від 09 грудня 2015 року № 09/12 (т.2 а.с.162); корегувальними накладними від 29 січня 2015 року №85, №86, №87 (т.2 а.с.234-236); розрахунком коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 29 січня 2015 року № 87, № 88, №89 (т.2 а.с.235; а.с237; а.с.239).
Переліком товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2014 рік, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2013 року № 950 встановлено ліцензування експорту антрациту (код згідно з УКТЗЕД 2701 11 00 00) в 2014 році. В зв'язку з чим позивачем здійснено переадресування вантажу за первинними документами на іншого вантажоодержувача, а саме - Товариство з обмеженою відповідальністю Побужський феронікелевий комбінат .
Відповідно до Правил оформлення перевізних документів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21 листопада 2000 року № 644 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 08 червня 2011 року № 138) на кожне відправлення вантажу, порожніх власних, орендованих вагонів та контейнерів відправник надає станції відправлення перевізний документ (накладну) за формою, наведеною у додатку 1 до цих Правил. Накладна згідно з цими Правилами може оформлятися і надаватися в електронному вигляді (із накладенням електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП)). Електронний перевізний документ та його паперова версія мають однакову юридичну силу. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна одночасно є договором застави вантажу для забезпечення гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення, де видається одержувачу разом з вантажем. Згідно з пунктом 4.5. Правил оформлення перевізних документів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21 листопада 2000 року № 644 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 08 червня 2011 року № 138), у разі переадресування вантажу за первинними документами найменування станції призначення і її код, одержувач, його код і адреса в накладній змінюються (так, щоб їх можна було прочитати) і вказуються нові дані відповідно до наказу про переадресування.
Залізничні накладні, оформлені в електронному вигляді, № 50300136, № 53332755, № 53564720, № 50299874, № 50299700, № 53289740, № 50299049, відповідно до яких одержувачем є Державне підприємство Бердянський морський торгівельний порт . Переадресування вантажу позивачем на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Побужський феронікелевий комбінат підтверджуються відповідними наказами на станції Красний Лиман Донецької залізниці та актом прийомки від 09 грудня 2014 року № 09/12 за кількістю (том 2 а.с.162; а.с.246-247).
З матеріалів справи вбачається, що між Товариством з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ТК та Публічним акціонерним товариством Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е. Дзержинського укладено договір від 09 січня 2015 року № 15-0048-02 на постачання вугільної продукції згідно специфікацій. Згідно умов Договору постачання ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях або додаткових угодах до цього Договору (т.2 а.с.249-250 т.3 а.с.257).
Згідно Специфікації від 09 січня 2015 року № 1 до Договору від 09 січня 2015 року № 15-0048-02. Умови постачання: СРТ. станція Правда, Придніпровської з/д (Згідно ІНКОТЕРМС 2010), код ст. Правда - 451701, код ПАО Дніпровський Меткомбінат - 3128. Строк постачання - січень 2015 року (т.3 а.с.2).
Згідно Специфікації від 09 січня 2015 року № 2 до Договору 15-0048-02 від 09 січня 2015 року. Умови постачання: СРТ. станція Правда, Придніпровської з/д (Згідно ІНКОТЕРМС 2010), код ст. Правда - 451701, код ПАО Дніпровський Меткомбінат - 3128. Строк постачання - лютий 2015 року (т.3 а.с.3).
Згідно Специфікації від 09 січня 2015 року № 3 до Договору від 09 січня 2015 року 15-0048-02. Умови постачання: СРТ. станція Правда, Придніпровської з/д (Згідно ІНКОТЕРМС 2010), код ст. Правда - 451701, код ПАО Дніпровський Меткомбінат - 3128. Строк постачання - березень 2015 року (т.3 а.с.5).
Згідно Специфікації від 09 січня 2015 року № 4 до Договору 15-0048-02 від від 09 січня 2015 року. Умови постачання: СРТ. станція Правда, Придніпровської з/д (Згідно ІНКОТЕРМС 2010), код ст. Правда - 451701, код ПАО Дніпровський Меткомбінат - 3128. Строк постачання - квітень 2015 року (т.3 а.с.6).
Виконання вказаного договору підтверджується наявними у матеріалах справи та дослідженими судами першої та апеляційної інстанції податковими накладними (т.3 а.с.9-103, видатковими накладними (т.3 а.с.10-104), залізничними накладними (т.3. а.с.13-106); актами приймання - передачі вугільної продукції (т.3 а.с.11-105), посвідченнями якості вугілля (т.3 а.с.18-107).
Зазначеними залізничними накладними підтверджується відправлення вантажу вугілля зі станції відправлення порт Ізмаїл та містить запис в графі заяви відправника про те, що вугілля передається у власність Публічного акціонерного товариства Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е. Дзержинського відповідно до договору від 09 січня 2015 року № 15-0048-02, укладеного між позивачем та Публічним акціонерним товариством Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е. Дзержинського .
З матеріалів справи вбачається, що між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Гарантія 14 січня 2015 року укладено договір № 14/01/15УГ постачання вугільної продукції згідно специфікацій, за умовами якого позивач зобов'язується поставити залізничним транспортом Товариству з обмеженою відповідальністю Гарантія вугілля на умовах та в кількості, що визначаються Специфікаціями до Договору. За умовами пункту 3.7 договору вантажовідправником вугілля є Товариство з обмеженою відповідальністю ГЗФ Космонавтів (т.6 а.с.159-161). Відповідно до Додатку №1 до цього Договору поставка вугілля здійснюється протягом січня 2015 року в люкових вагонах для вантажоодержувачів Товариства з обмеженою відповідальністю Гарантія та Фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 (т.6 а.с.162).
Докази постачання продукції підтверджуються первинними документами, а саме: податковими накладними від 25 січня 2015 року № 70, від 17 січня 2015 року № 53 (т.6 а.с.163, а.с.167), актами приймання-передачі від 25 січня 2015 року та від 17 січня 2015 року (т.6 а.с.164, а.с.168), посвідченнями якості вугілля від 25 січня 2015 року № 79, від 17 січня 2015 року № 51 (т.6 а.с.165, а.с.169), залізничними накладними від 25 січня 2015 року № 49356769, від 17 січня 2015 року № 49165939 (т.6 а.с.166, а.с.170).
Частиною шостою статті 267 Господарського кодексу України передбачено, що договором може бути передбачено відвантаження товарів вантажовідправником (виготовлювачем), що не є постачальником, та одержання товарів вантажоодержувачем, що не є покупцем, а також оплата товарів платником, що не є покупцем.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено та підтверджено наявними матеріалами справи, що між позивачем та Приватним підприємством Камерон 19 січня 2015 року укладено договір № 19/0115Угл про постачання вугільної продукції згідно специфікацій. За умовами Договору постачання ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях або додаткових угодах до цього Договору (т.4 а.с.100-102).
Специфікацією № 1 до Договору №19/01-15Угл від 19 січня 2015 року визначені умови постачання: Вугілля антрацит сор АО 25-50 мм 280 тон за ціною 2000 грн. за тону з ПДВ та Вугілля антрацит сорт АС 6-13 мм 70 тон за ціною 1900 грн. за тону з ПДВ та визначений строк постачання - січень 2015 року (т.4а.с.103).
В подальшому постачання здійснювалось відповідно до умов Специфікації № 2 до Договору № 19/01-15угл на поставку вугільної продукції від 19 січня 2015 року (т.4 а.с.105, а.с.106).
Здійснення господарських операцій за вказаним договором підтверджується наявними в матеріалах справи первинними документами, а саме: податковими накладними, видатковими накладними, актами приймання-передачі, посвідчення якості вугілля, залізничними накладними, довіреностями (т.4 а.с.108 - 170).
Постачання вугільної продукції за вказаним договором підтверджується залізничними накладними, в яких міститься відмітка в графі 7 Заяви відправника - Приватне підприємство КАМЕРОН .
Відповідно до Правил оформлення перевізних документів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21 листопада 2000 року № 644 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 08 червня 2011 року № 138) на кожне відправлення вантажу, порожніх власних, орендованих вагонів та контейнерів відправник надає станції відправлення перевізний документ (накладну) за формою, наведеною у додатку 1 до цих Правил. Накладна згідно з цими Правилами може оформлятися і надаватися в електронному вигляді (із накладенням електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП). Електронний перевізний документ та його паперова версія мають однакову юридичну силу. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна одночасно є договором застави вантажу для забезпечення гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення, де видається одержувачу разом з вантажем.
Отже, наявність перевізного документу - залізничної накладної підтверджує постачання продукції залізничним транспортом
Матеріалами справи підтверджується, що між Товариством з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ТК та Товариством з обмеженою відповідальністю ДВ Нафтогазовидобувна компанія укладено договір від 09 січня 2015 року № 9/01-15У про постачання вугілля марок А (антрацит), П (пісний), за умовами якого постачання ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях або додаткових угодах до цього Договору.
Специфікацією № 1 до вказаного договору визначені умови постачання: Вугілля марки АСШ (0-6) мм, об'єм постачання продукції склав 25000 тон за ціною 1100 грн. за тонну без ПДВ, строк постачання - січень 2015 року, вантажоодержувач - Товариство з обмеженою відповідальністю ДВ Нафтогазовидобувна компанія , адреса 03055, м. Київ, вул. Старокиївська 14; код вантажоодержувача: 5870, станція вантажоодержувача (призначання): Чугуїв Південної залізниці, код станції 430809 (т.3 а.с.115).
Специфікацією № 2 до зазначеного договору визначені умови постачання: Вугілля марки АСШ (0-6) мм, об'єм постачання продукції склав 5000 тон за ціною 1100 грн. за тонну без ПДВ, строк постачання - лютий 2015 року, вантажоодержувач - Товариство з обмеженою ДВ Нафтогазовидобувна компанія , адреса 03055, м. Київ, вул. Старокиївська, 14, код вантажоодержувача: 5870, станція вантажоодержувача (призначання): Чугуїв Південної залізниці, код станції 430809 (т.3 а.с.116).
Здійснення господарської операції за цим договором підтверджується первинними документами, наявними в матеріалах справи, а саме: податковими накладними; залізничними накладними; рахунками, актами приймання-передачі товару (т.4 а.с.99; т.3 а.с.117 - 212; т.4 а.с.1-99).
Матеріалами справи підтверджено, що між Підприємством та Товариством з обмеженою відповідальністю Дніпровський завод будівельних матеріалів укладено договір від 12 січня 2015 року № 12/01-15Угл про постачання вугільної продукції згідно специфікацій. Згідно умов Договору постачання ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях або додаткових угодах до цього Договору (т.6 а.с.147-149).
Специфікацією № 1 до цього договору визначені умови постачання: Вугілля антрацит сорт АО. об'єм постачання продукції склав 490 тон за ціною 2000 грн. за тонну без ПДВ, строк постачання - січень 2015 року, вантажоодержувач - Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпровський завод будівельних матеріалів , адреса 49051, м. Дніпропетровськ, вул. Комісара Крилова. 1 - Б, код вантажоодержувача: 5359; станція вантажоодержувача (призначання): Самаровка Придн.з/д, код станції 451909 (т.6 а.с.150).
Виконання умов зазначеного договору підтверджено первинними документами, а саме: податковою накладною від 22 січня 2015 року № 68, видатковою накладною від 22 січня 2015 року № 63, актом приймання - передачі від 22 січня 2015 року, посвідченням якості вугілля від 22 січня 2015 року № 70, залізничними накладними від 22 січня №49292873, № 49292899, № 49292857 (т.6 а.с.151-158).
З наявних матеріалів справи вбачається, що між платником податків та НПП УкрДнепротрейд укладено договір від 30 грудня 2014 року № 3012У про постачання вугільної продукції, за умовами якого ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях або додаткових угодах до цього Договору (т.4 а.с.171-173).
Специфікацією №1 до цього договору визначені умови постачання: Вугілля антрацит сорт АО, об'єм постачання продукції склав 280 тон за ціною 2300 грн. за тонну без ПДВ, строк постачання - січень 2015 року, вантажоодержувач - НПП Укрднепротрейд, адреса 49000, м. Дніпропетровськ, вул. Паникахи д.2-А (т.4 а.с.175).
Виконання умов зазначеного договору підтверджується первинними документи, а саме: податковою накладною від 03 січня 2015 року № 3, видатковою накладною від 03 січня 2015 року № 76, видатковою накладною (повернення) від 09 березня 2015 року №ВП-0000001, від 09 березня 2015 року № ВП-0000001, актом приймання - передачі від 03 січня 2015 року, посвідчення якості вугілля від 03 січня 2015 року № 6, залізничними накладними від 03 січня 2015 року № 48839864, № 48840060, № 48839971, № 48840011 (т.4 а.с.176-188).
З матеріалів справи вбачається, що між позивачем та Укрспецизвесть укладено договір від 29 грудня 2014 року № 2914У про постачання вугільної продукції. За умовами якого постачання ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях або додаткових угодах до цього договору (т.4 а.с.189-191).
Специфікацією № 1 до вказаного договору визначені умови постачання: Вугілля марки АО (25-50 мм), об'єм постачання продукції склав 700 тон за ціною 2300 грн. за тонну з ПДВ, строк постачання - січень 2015 року, вантажоодержувач Товариство з обмеженою відповідальністю Укрспецизвесть , адреса 49010, м. Дніпропетровськ, пр. Гагарина, 99/188; код вантажоодержувача: 6935; станція вантажоодержувача (призначення): Губиниха Придніпровська з/д; код станції 452206 (т.4 а.с192).
Факт виконання зазначеного договору підтверджується наявними в матеріалах справи податковими накладними, видатковими накладними, актами приймання - передачі, посвідченнями якості вугілля, залізничними накладними (т.4 а.с.194-219).
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено та підтверджено наявними матеріалами справи, що між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Науково - виробниче підприємство Заря укладено договір від 20 січня 2015 року № 184 про постачання вугілля марки РС (6-13), об'єм постачання продукції склав 5000 тон за ціною 1850 грн. за тонну з ПДВ, товар постачається партіями за письмовою заявкою (т.6 а.с.110-112).
Виконання умов вказаного договору підтверджується податковими накладними, видатковими накладними, актами приймання - передачі, посвідченнями якості вугілля, залізничні накладні (т.6 а.с.113-146).
З матеріалів справи вбачається, що між Підприємством та Товариством з обмеженою відповідальністю ПРАЙМ БОНУС укладено договір від 25 грудня 2014 року № 244/14 про постачання вугільної продукції, за умовами якого ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у додаткових угодах до цього Договору (т.4 а.с.220-222).
Додатковою угодою № 1 до цього договору передбачено, що Вугілля марки АШ 0-6, об'єм постачання продукції 19450 тон, +/-5% за ціною 1200 грн. за тонну з ПДВ, строк постачання - січень 2015 (т.4 а.с. 224).
Виконання умов зазначеного договору підтверджується податковими накладними, видатковими накладними, рахунками на оплату, актами приймання - передачі вугільної продукції, посвідченнями якості вугілля, залізничними накладними (т. 4 а.с. 276; т.5 а.с.202).
За матеріалами справи між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ПК укладено договір від 29 грудня № 2912/14 про постачання вугільної продукції, за умовами якого ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях або додаткових угодах до цього Договору (т.6 а.с.1-5).
Специфікацією № 1 до договору визначені умови постачання: Вугілля марки АШ (0-6), об'єм постачання продукції склав 10000 тон за ціною 965,25 грн. за тонну без ПДВ, строк постачання - січень 2015 року, вантажоодержувач Публічне акціонерне товариство ДТЄК Донецькобленерго відокремлений підрозділ Миронівськ ТЕС , адреса м. Дебальцеве, пгт. Миронівський, Донецька обл., вул. Леніна,43. Вантажовідпровник: Товариство з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ПК (т.6 а.с.6).
За умовами Специфікації № 2 Постачальник зобов'язується забезпечити Покупцеві постачання вугільної продукції: вугілля марки АС (6-13), об'єм постачання продукції склав 5000 тон за ціною 1567,10 грн. за тонну без ПДВ, строк постачання - січень 2015 року, вантажоодержувач Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство Зоря , адреса 93001, Луганська обл., місто Рубіжне, вул. Заводська, будинок 1Г/36. Станція призначення - Рубіжне. (т.6 а.с.7).
Виконання умов зазначеного договору підтверджується рахунками на оплату, податковими накладними, видатковими накладними, розрахунками, рахунками-фактурами, актами приймання - передачі, розрахунками знижок/надбавок, посвідченнями якості вугілля, рахунками на оплату, які містяться в матеріалах справи.
Наявними матеріалами справи підтверджено, що між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Хозпаливо укладено договір від 20 січня 2015 року №20/01/15Уг про постачання вугільної продукції. За умовами договору ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях або додаткових угодах до цього договору (т.6 а.с.171-173).
Специфікацією № 1 до договору визначені умови постачання: Вугілля марки АМ (12-25) мм., об'єм постачання продукції склав 70 тонн за ціною 2100 грн. за тонну з ПДВ, строк постачання - січень-березень 2015 року (т.6.а.с.174).
Виконання умов договору підтверджується податковою накладною від 27 березня 2015 року № 10, видатковою накладною від 27 березня 2015 року № 110, актом приймання-передачі від 27 березня 2015 року; посвідченням якості вугілля від 17 січня 2015 року № 51, залізничною накладною від 17 січня 2015 року № 49165905.
З матеріалів справи вбачається, що між платником податків та Товариством з обмеженою відповідальністю Валенсія-Форт укладено договір від 12 січня 2015 року № 15/01/15 про постачання вугільної продукції, за умовами якого ціна, кількість, асортимент та строки постачанню зазначаються у специфікаціях до цього Договору (т.7 а.с.1-2).
Специфікацією від 12 січня 2015 року № 1 до договору визначено, що продукція що підлягає постачанню - вугілля марки АРШ в кількості 16 000 тн., за ціною 1000 грн. за 1 тн. (без ПДВ), на суму 16 000 000 грн. (без ПДВ), загальна сума поставки 19 200 000 грн.(з ПДВ) термін поставки січень 2015р. (т.7 а.с.2).
Реальність господарських операцій між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Валенсія-Форт підтверджується даними бухгалтерського обліку платника податків, актами приймання-передачі, видатковими накладними, податковими накладними, товарно-транспортними накладними (т.7 а.с.3-203, т.8 а.с.1-199, т.9 а.с.1-200, т.10 а.с.1-200, т.11 а.с.1-200, т.11 а.с.1-200, т.12 а.с.1-200, т.13 а.с.1-190, т.14 а.с.1-126, т.16 а.с.158-210).
Судом встановлено що між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Ровеньківська автотранспортна компанія укладено договір постачання ТМЦ від 31 грудня 2014 року № 3112-14, за умовами якого ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікації до цього договору (т.14 а.с.127).
Специфікацією №1 до договору постачання передбачено постачання ТМЦ у вигляді автомобільних запчастин на загальну суму 501434,02 грн., у тому числі ПДВ 83572,34 грн. (т.14 а.с.128).
За договором оренди Товариство з обмеженою відповідальністю Ровеньки-вуглепостач , як орендодавець передає Позивачу - орендарю у строкове володіння та користування об'єкти - автотранспортні засоби. Придбані у Товариства з обмеженою відповідальністю Ровеньківська автотранспортна компанія товарно-матеріальні цінності, а саме: гумові автошини, моторна та трансмісійна олія, дизельне пальне, тощо, для обслуговування транспортних та технологічних транспортних засобів, які були отримані в оренду. Використання зазначених ТМЦ на обслуговування орендованих транспортних засобів підтверджується актами на їх списання (т.14 а.с.127-130).
За матеріалами справи між Підприємством та Товариством з обмеженою відповідальністю Гуд -Лайн (код ЄДРПОУ 38986206) укладено договір від 30 грудня 2014 року про постачання матеріалів, за умовами якого ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях до цього договору на кожну партію матеріалів.(т.14 а.с.131-134).
Специфікацією від 30 грудня 2014 року № 1 до договору постачання матеріалів визначено продукцію, що підлягає постачанню, а саме: паливо дизельне в кількості 303000 л., за ціною 16,80 грн. за 1 л. (з ПДВ), на суму 5090400,0 грн (з ПДВ), термін поставки - протягом січня 2015 року (т.14 а.с.135).
Специфікацією від 30 грудня 2014 року № 2 до договору постачання матеріалів визначено продукцію, що підлягає постачанню - стойка руднична в кількості 1400 куб.м., за ціною 1080.00 грн. за 1 куб.м (з ПДВ), на суму 1512 000 грн (з ПДВ), термін поставки - протягом січня 2015 року (т.14 а.с.136).
Реальність господарських операцій між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Гуд -Лайн підтверджується даними бухгалтерського обліку платника податків, актом приймання-передачі, видатковою накладною, податковою накладною, товарно-транспортною накладною (т.14 а.с.139-169).
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено та підтверджується наявними матеріалами справи, що між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Квінт-А укладено договір від 10 лютого 2015 року № 051-15 про здійснення послуг у сфері інформатизації: інформаційно-технологічний супровід 1С: Підприємство рівня ПРОФ. (т.14 а.с.191-193).
Реальність господарських операцій між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Квінт-А підтверджується даними бухгалтерського обліку платника податків, податковими накладними (т.14 а.с.194-195).
За матеріалами справи між платником податків та Товариством з обмеженою відповідальністю НПФ Суперпринт укладено договір оренди нежитлового приміщення від 01 січня 2015 року № 1, термін дії договору по 31 грудня 2015 року (т.14.а.с.196-198).
Реальність господарських операцій між сторонами підтверджується актом прийому передачі нежитлового приміщення, рахунком - фактури, актом здачі - прийняття робіт, податковою накладною (т.14 а.с.198-208).
З матеріалів справи вбачається, що між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ПК укладено договір від 09 грудня 2014 року № 09/12-14 про постачання товару у вигляді вугільної продукції, за умовами якого ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях або додаткових угодах до цього Договору (т.14 а.с.60-64).
Специфікацією вугільної продукції до договору визначено, що підлягає постачанню - вугілля марки А 1-13 в кількості 4000 тн., за ціною 1732,50 грн. за 1 тн. (без ПДВ), на суму 6874473,38 грн. (без ПДВ), загальна сума поставки 8249368,05 грн. (з ПДВ), термін поставки з 26 січня 2015 року по 31 березня 2015 року (т.14 а.с.65).
Реальність господарських операцій за даним договором підтверджується даними бухгалтерського обліку платника податків, актом приймання-передачі, видатковою накладною, податковою накладною, товарно-транспортною накладною (т.15 а.с.66-197; т.16 а.с.1-13).
Матеріалами справи підтверджено, що між платником податків та Товариством з обмеженою відповідальністю Меневра групп укладено договір поставки вугільної продукції від 15 січня 2015 року № 1501-15 про постачання вугільної продукції, умовами якого визначено, що ціна кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях до цього Договору (т.16 а.с.14-18).
Специфікацією від 15 січня 2015 року № 1 до цього договору визначено, що продукція що підлягає постачанню - вугілля марки АРШ 0-200 в кількості 15 000 тн. за ціною 1092,00 грн. за 1 тн. (без ПДВ), загальна сума поставки 16 380 000 грн.(з ПДВ), термін поставка - протягом січня 2015 року (т.16 а.с.19).
Реальність цієї господарської операції підтверджується даними бухгалтерського обліку платника податків, актом приймання-передачі, видатковою накладною, податковою накладною, товарно-транспортною накладною (т.16 а.с.26-152).
З матеріалів справи вбачається, що між позивачем та Приватним підприємством Континент укладено Договір від 25 грудня 2014 року № 25/12/14 на право строкового платного користування рухомого і нерухомого майна у складі комплексу по переробленню гірничої маси та збагачуванню вугілля, згідно додатку № 1, що знаходиться за адресою: Луганська обл., м. Ровеньки, с. Новодар'ївка, вул. Транспортна, 3-А. Сума орендної плати за місяць оренди - 100 000,00 грн. з врахуванням ПДВ. Термін дії договору один рік (т.17 а.с.1-2).
Реальність господарських операцій за даним договором підтверджується даними бухгалтерського обліку платника податків, актом надання послуг, податковою накладною (т.17 а.с.5-11).
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальності Сантехбуд ЛТД , укладено договір від 14 січня 2015 року № 1401/15 про постачання товару (будівельних матеріалів в асортименті), за умовами якого постачання ціна, кількість, асортимент постачання товарів зазначаються заявках покупця та у рахунках - фактурах та видаткових накладних продавця. Термін дії договору з дати підписання сторонами до 31 грудня 2016 року (т.17а.с.15-18).
Реальність господарських операцій за вказаним договором підтверджується даними бухгалтерського обліку платника податків, видатковими накладними, податковими накладними, товарно-транспортними накладними, актами надання послуг, актами виконаних послуг (т.17 а.с.19-79).
Наявними матеріалами справи підтверджено, що між платником податків та Товариством з обмеженою відповідальністю Інвесттрейдінг , укладено договір від 30 грудня 2014 року № 301214 про здійснення послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ТК , на підставі заявок замовник. Термін дії договору з моменту узгодження сторонами всіх умов договору, кінцевий термін дії договору не наведений (т.17 а.с.80-82).
Реальність господарських операцій між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Інвесттрейдінг підтверджується даними бухгалтерського обліку платника податків, актом виконаних робіт, договором купівлі-продажу (частки порідного відвалу ш.Камінова в кількості 588156,50куб.м. (994572,64т.)) (т.17 а.с.83-86), податковою накладною (т.17 а.с.87), товарно-транспортною накладною, актом надання послуг, актом виконаних послуг (т.17 а.с88-200, т.18 а.с.1-200, т.19 а.с.1-200, т.20 а.с.1-200, т.21 а.с.1-20.
За матеріалами справи між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю ГЗФ Космонавтів укладено договір від 25 грудня 2014 року № 2512-14 про постачання вугільної продукції, за умовами якого ціна, кількість, асортимент та строки постачання зазначаються у специфікаціях до цього договору (т.21 а.с.21-23).
Специфікацією від 02 січня 2015 року № 1 до договору визначено, що продукція, яка підлягає постачанню - вугілля рядове марки АР в кількості 5402,8 тн., за ціною з ПДВ 95,00 грн. (з ПДВ, загальна сума поставки за специфікацією 513 266,00 грн. (з ПДВ), термін поставки - протягом січня 2015 року (т.21 а.с.25).
Специфікацією від 05 січня 2015 року № 2 визначено продукцію, що підлягає постачанню - вугілля рядове марки АР в кількості 10529,12 тн., за ціною з ПДВ 95,00 грн. (з ПДВ , загальна сума поставки за специфікацією 1 000 266,40грн. (з ПДВ), термін поставки - протягом січня 2015 року (т.21 а.с.26).
Специфікацією від 15 січня 2015 року № 3 до договору визначено, що підлягає постачанню - вугілля рядове марки АР в кількості 700,08тн. та 11226,1тн., за ціною з ПДВ 200,00 грн. та 300,00грн. (з ПДВ, загальна сума поставки за специфікацією 3 507 846,00 грн. (з ПДВ), термін поставки - протягом січня 2015 року (т.21 а.с.27).
Специфікацією від 02 лютого 2015 року № 4 до договору підлягає постачанню вугілля рядове марки АР в кількості 12 000 тн., за ціною 300 грн. за 1 тн. (з ПДВ , загальна сума поставки за специфікацією 3 600 000 грн.(з ПДВ), термін поставки - протягом лютого 2015 року (т.21 а.с.28).
Реальність господарських операцій між позивачем та ГЗФ Космонавтів підтверджується даними бухгалтерського обліку платника податків, видатковими накладними, податковими накладними, актами приймання-передачі, товарно-транспортними накладними, актами виконаних послуг, актами наданих послуг, актами списання товару, довіреністю (т.21 а.с.29-200, т.22 а.с.1-178, т.23 а.с.16 -17, т.23 а.с.22-27, т.23 а.с.33-57).
З матеріалів справи вбачається, що між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Норс Бізнес Групу укладено договір транспортного експедування від 08 грудня 2014 року № 1400/04, яким передбачено здійснення послуг з організації перевезень вантажів залізничним рухомим транспортом та автокомбінатами на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ТК , на підставі заявок клієнта. Термін дії договору з моменту узгодження сторонами всіх умов договору до 31 грудня 2014 року. Договір вважається пролонгованим на кожен наступний рік, якщо жодна зі сторін на повідомить іншу сторону в письмовій формі про припинення дії договору (т.22 а.с.179-186).
Реальність господарських операцій між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Норс Бізнес Групу підтверджується даними бухгалтерського обліку платника податків, актом надання послуг, податковою накладною (т.22 а.с.187-191).
Матеріалами справи підтверджено, що між платником податків та Товариством з обмеженою відповідальністю Транс Систем Лоджистікс укладено договір від 28 квітня 2014 року №1294/14 про здійснення послуг з організації перевезень вантажів залізничним рухомим транспортом та надання пов'язаних з цим послуг на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ТК , на підставі заявок клієнта. Винагорода (плата) експедитору становить 2% вартості організації перевезень вантажів (без ПДВ). Термін дії договору з моменту узгодження сторонами всіх умов договору до 30 грудня 2014 року. Договір вважається пролонгованим на кожен наступний рік, якщо жодна зі сторін на повідомить іншу сторону в письмовій формі про припинення дії договору (т.22 а.с.192-197).
Реальність господарських операцій за даним договором підтверджується даними бухгалтерського обліку платника податків, актом виконаних робіт, звітом експедитора про обсяг виконаних послуг, рахунком згідно звітів експедитора, податковою накладною (т.22 а.с.198 -200, т.23 а.с.1-10).
Крім того, на підтвердження господарської діяльності в матеріалах справи містяться докази постачання вугільної продукції залізничним транспортом вантажоодержувачам за вище укладеними договорами поставки, що також підтверджує реальність здійснення господарських операцій з контрагентами. Лист структурного підрозділу Станція Красний Лиман від 21.12.2015 р. №04/36. Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №2637/10/05-15-09 від 07.02.2015.Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №2739/10/05-15-09 від 10.02.2015. Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №2874/10/05-15-09 від 12.02.2015. Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №3108/10/05-15-09 від 16.02.2015. Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №4089/10/05-15-09 від 25.02.2015. Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №4090/10/05-15-09 від 26.02.2015. Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №4360/10/05-15-09 від 27.02.2015. Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №4362/10/05-15-09 від 27.02.2015. Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №7518/10/05-15-09 від 03.04.2015. Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №7775/10/05-15-09 від 08.04.2015. Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №2637/10/05-15-09 від 07.02.2015. Лист ГУ Міндоходів у Донецькій області №7776/10/05-15-09 від 08.04.2015 (т.24 а.с.55-78).
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо оцінки позиції позивача з приводу переміщення вантажів вздовж лінії зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, оскільки дійсно Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей було затверджено 12.06.2015 наказом №415ог першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей), тобто після правовідносин, які виникли між позивачем та його контрагентами за відповідними договорами.
Отже, з аналізу наведених первинних документів вбачається, що наявними матеріалами справи підтверджується здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами за наведеними вище договорами, що свідчить про правомірність формування податкового кредиту платником податків.
Підпунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту (абзац другий вищевказаної правової норми).
Колегія суддів зазначає, що засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні врегульовані Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16 липня 1999 року № 996-XIV (далі - Закон № 996-XIV).
Частиною першою статті 9 Закону № 996-ХІV встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
За змістом вимог, викладених в пункті 5 статті 9 Закону № 996-ХІV господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.
Відповідно до статті 11 Закону № 996-ХІV, на основі даних бухгалтерського обліку підприємства зобов'язані складати фінансову звітність.
Згідно з частиною 1 статті 3 Закону № 996-ХІV метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства.
Визначення терміну первинний документ наведено у статті 1 Закону № 996-ХІV: первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Частиною 2 статті 9 Закону № 996-ХІV встановлено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
З положень чинного податкового законодавства випливає, що умовою виникнення у платника права на включення до податкового кредиту сум податку на додану вартість сплачених в ціні товару (послуги) та віднесення сум до витрат, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, є реальне здійснення операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою використання їх у господарській діяльності, а також оформлення зазначених операцій необхідними документами первинного обліку, що містять достовірні відомості про обсяг та зміст господарської операції.
Відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно з пунктом 200.3 статті 200 Податкового кодексу України при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
За приписами пункту 200.4. статті 200 Податкового кодексу України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України; б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Отже, наведеними нормами Закону передбачено право переносу від'ємного значення попереднього звітного періоду, сформованого із врахуванням правомірно сформованого податкового кредиту, до наступного звітного періоду до погашення такого від'ємного значення.
Колегія суддів здійснила аналіз наявних в матеріалах справи документів та погоджується з висновком суду першої інстанції про їх відповідність вимогам Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та необґрунтованість прийняття спірного податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до вимог статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.
Суд апеляційної інстанції може дослідити докази, які не досліджувалися у суді першої інстанції, з власної ініціативи або за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, якщо визнає обґрунтованим ненадання їх до суду першої інстанції.
В ході апеляційного розгляду справи було встановлено, що у відповідності до Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань припинено з 19.09.2016 року за номером запису про державну реєстрацію юридичної особи 12701170015005648 за судовим рішенням про припинення юридичної особи у зв'язку з визнанням її банкрутом, 06.09.2016 року № 905/1868/16, Господарського суду.
Відповідно до статті 203 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду першої інстанції скасовується в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається з підстав, встановлених відповідно статтями 155 і 157 цього Кодексу.
Якщо судом першої інстанції ухвалено законне та обґрунтоване судове рішення, а обставини, які стали підставою для закриття провадження у справі, виникли після його ухвалення, суд апеляційної інстанції визнає таке рішення нечинним і закриває провадження у справі.
Згідно до пункту 5 частини 1 статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі у разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою особи, яка була стороною у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва, або ліквідації підприємства, установи, організації, які були стороною у справі.
Таким чином, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції ухвалено законне та обґрунтоване судове рішення від 09 лютого 2016 року у зазначеній справі, а ліквідація 19 вересня 2016 року Товариства з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ТК , яке було позивачем у справі, відбулася після його ухвалення, що є підставою для визнання постанови нечинною із закриттям провадження у справі.
З огляду на те, що відповідно до ухвали суду апеляційної інстанції від 24 лютого 2017 року суд відстрочив відповідачу сплату судового збору до ухвалення рішення по суті, слід стягнути судовий збір в розмірі 1339,77 грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7-15, 17-24, 69-72, 86, 94, 184, 195, 197, 198, 203, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 лютого 2016 року у справі № 812/1586/15 - задовольнити частково.
Визнати нечинною постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 лютого 2016 року у справі № 812/1586/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Тандем Торг ТК до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про визнання протиправним, скасування податкового повідомлення-рішення від 09 листопада 2015 року № 0000041501 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 1269547 грн. та зобов'язання вчинити певні дії із закриттям провадження у справі.
Стягнути з Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області судовий збір у розмірі 1339,77 грн. (одна тисяча триста тридцять дев'ять гривень) до державного бюджету надходжень за кодом класифікації доходів бюджету 22030106 Судовий збір (стягувачем є Державна судова адміністрація України): отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106; код за ЄДРПОУ: 37993783; банк отримувача: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві; код банку отримувача: 820019; рахунок отримувача: 31215256700001; код класифікації доходів бюджету: 22030106.
Ухвала прийнята за наслідками розгляду в письмовому проваджені набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий: І.В. Геращенко
Судді: Т.Г. Арабей
Г.М. Міронова
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2017 |
Оприлюднено | 23.05.2017 |
Номер документу | 66595730 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні