Рішення
від 15.05.2017 по справі 914/377/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.05.2017р. Справа № 914/377/17

За позовом: Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, м. Львів

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Обнова гарант» , м. Львів

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача : Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів

про стягнення 85 777, 57 грн.

Суддя Манюк П.Т.

За участю секретаря Марінченко Р.І.

Представники:

від позивача: ОСОБА_1 - представник;

від відповідача: не з'явився;

від третьої особи: не з'явився.

Зміст ст. 22 ГПК України представнику позивача роз'яснено.

Розглядається справа за позовом управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради до товариства з обмеженою відповідальністю «Обнова гарант» про стягнення 85 777, 57 грн.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 01.03.2017 порушено провадження у справі та призначено до розгляду в судовому засіданні на 20.03.2017, до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради

Розгляд справи відкладався з підстав, викладених у відповідних ухвалах суду.

В судових засіданнях представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити з підстав викладених в позовній заяві та усних поясненнях.

Відповідач вимог суду, зазначених в ухвалах про порушення справи та про відкладення справи не виконав, витребуваних доказів не подав, явки свого представника в засідання суду не забезпечив. Ухвали про порушення провадження у справі та про відкладення розгляду справи скеровувалися відповідачу за адресами зазначеними позивачем у позовній заяві: м. Львів, пл. С. Яворського, 1. Поштовий конверт з ухвалою про порушення провадження, який направлявся за адресою: м. Львів, пл. С. Яворського, 1, повернувся до суду з відміткою відділення зв'язку «За закінченням терміну зберігання» .

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на час розгляду справи, місцезнаходженням товариства з обмеженою відповідальністю «Обнова гарант» є: м. Львів, пл. С. Яворського, 1.

Відповідно до п. 3.9.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 № 18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» , особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК України. За змістом статті 64 ГПК України, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Третя особа в судове засідання 15.05.2017 не з'явилася, проте через канцелярію суду подала письмові пояснення, в яких підтримує позовні вимоги та клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку із зайнятістю уповноваженого представника в іншому судовому засіданні.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, суд вважає за можливе розглянути справу відповідно до ст. 75 ГПК України при відсутності представників відповідача та третьої особи, за наявними у ній матеріалами, яких достатньо для вирішення спору по суті.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив таке.

Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (надалі - позивач, управління) звернулося в господарський суд з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Обнова гарант» (надалі - відповідач, ТзОВ «Обнова гарант» ) про стягнення 85 777, 57 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що між позивачем (орендодавець) та відповідачем (орендар) 05.05.2014 було укладено договір на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення № Г-84-14(П) (надалі - договір).

Договір укладено на термін з 01.04.2014 до 31.10.2014, з 01.04.2015 до 31.10.2015, з 01.04.2016 до 31.10.2016 (розділ 7 договору).

Відповідно до п. 2.1.1 договору, предметом договору є надання орендодавцем орендареві права на тимчасове користування окремим конструктивним елементом благоустрою комунальної власності площею 134,6 кв. м. (тротуар, газон, тощо) за адресою: м. Львів, пл. С. Яворського, 1.

Згідно з п. 2.3.1 Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 № 2452, управління архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради надає архітектурно-художні вимоги щодо естетичного оформлення майданчика для виготовлення проекту літнього майданчика ліцензованою проектною організацією.

Архітектурно-художніми вимогами на розробку проекту влаштування літнього майданчика за адресою м. Львів, пл. С. Яворського,1 та благоустрою прилеглої території від 31.08.2011 (замовник ТзОВ Обнова-Гарант ), зокрема п.5 Об'ємно-планувальні вимоги , передбачено встановлення на відкритому літньому майданчику сонцезахисних елементів - парасоль з тентовим накриттям, без використання фірмових брендів.

Актом проведення обстеження від 16.04.2015 встановлено, що на літньому майданчику ТзОВ Обнова-Гарант на пл. С. Яворського, 1 встановлено брендові парасолі Львівське . Як стверджує позивач, обстеження проводилось у присутності представника закладу п. Ірини Гуцал, про що свідчить її підпис на акті.

Листом від 20.04.2015 № 31-вих.556 Галицька районна адміністрація Львівської міської ради звернулася до відповідача з вимогою-повідомленням про необхідність усунення порушення щодо встановлення брендових парасоль у термін до 01.05.2015.

19.06.2015 Галицькою районною адміністрацією Львівської міської ради було проведено повторне обстеження об'єкта та складено акт, в якому комісія зазначає, що відкритий літній майданчик не відповідає погодженому проекту. На літньому майданчику встановлено холодильне обладнання, яке погодженим проектом не передбачене.

За результатами проведення чергового обстеження даного відкритого літнього майданчика встановлено порушення відповідача, а саме встановлення холодильного обладнання на відкритому літньому майданчику за адресою м. Львів, пл. С. Яворського, 1, яке останнім не усунено, про що складено акт від 01.07.2015.

Актом обстеження відкритого літнього майданчика від 07.10.2015 зафіксовано, що на літньому майданчику відповідача на пл. С. Яворського, 1 не демонтоване холодильне обладнання та брендові меблі і парасолі Львівське .

Таким чином, як стверджує позивач, відкритий літній майданчик відповідача функціонував з порушеннями, що проявлялись у його невідповідності погодженому проекту.

На підставі скерованих Галицькою районною адміністрацією Львівської міської ради актів обстежень відкритого літнього майданчика розміщеного ТзОВ Обнова-Гарант за адресою м. Львів, пл. С. Яворського, 1 позивачем були здійснені відповідні донарахування орендної плати.

Зокрема, згідно з актом комісії з розгляду нарахувань та заборгованості по оплаті за використання нежитлових приміщень територіальної громади м. Львова від 21.07.2015 № 127, комісія вирішила провести донарахування орендної плати за договором за період з 19.06.2015 до 01.07.2015 у розмірі - 10 380, 85 грн. Актом від 29.12.2015 № 22 комісією проведено донарахування орендної плати за період з 01.07.2015 до 07.10.2015 на суму 77 469,04 грн. Станом на момент звернення з позовом до суду несплаченими, відповідно до довідки про заборгованість від 02.02.2017 № 4-2302-126, залишаються 85 777, 57 грн. орендної плати.

Відповідач явки представника в судові засідання не забезпечив, щодо позову заперечень не надав, доказів сплати заборгованості чи оскарження актів обстеження чи про донарахування орендної плати до суду не представив.

Третя особа у письмових поясненнях позовні вимоги підтримала.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити повністю виходячи із таких мотивів.

Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, відповідно до статті 11 ЦК України є, зокрема, договори. Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків (ст. 626 ЦК України).

Згідно ст. 174 ГК України однією з підстав виникнення господарського зобов'язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але такі, які йому не суперечать.

Відповідно до статті 759 ЦК України, що кореспондується зі статтею 283 ГК України , за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди).

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України від 10.04.1992 № 2269-XII „Про оренду державного та комунального майна" орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.

Згідно ч. 1 ст. 19 Закону України „Про оренду державного та комунального майна", орендар за користування об'єктом оренди вносить орендну плату незалежно від наслідків господарської діяльності.

Відносини щодо розміщення відкритих літніх майданчиків регулюються Законом України "Про місцеве самоврядування" в частині повноважень та обов'язковості рішень органів місцевого самоврядування, Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", Законом України "Про благоустрій населених пунктів", Порядком отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженим ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 № 2452 (надалі - Порядок), Правилами благоустрою міста Львова, затвердженими ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 року № 376 (надалі - Правила).

Згідно з п. 1.5. Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 № 2451 (надалі - Положення), орендодавцем окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення є управління комунальної власності. Відповідно до п. 1.6. Положення, підставою для укладення договору оренди і набуття права на оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення є дозвіл (паспорт), виданий управлінням архітектури департаменту містобудування або іншим уповноваженим органом.

Як встановлено судом, між позивачем та відповідачем у справі 05.05.2014 було укладено договір на право тимчасового користування окремим конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення № Г-84-14(П), предметом якого є надання орендодавцем орендареві права на тимчасове користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально - культурного, торговельного та іншого призначення на умовах оренди на терміни відповідно до виданого паспорту на розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення в межах міста Львова. Невід'ємною частиною вказаного договору є паспорт на розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, розмір орендованої площі (п.1 договору).

Відповідно до п. 2.1.1 договору, предметом договору було надання орендодавцем орендареві права на тимчасове користування окремим конструктивним елементом благоустрою комунальної власності площею 134,6 кв. м. (тротуар, газон, тощо) за адресою: м. Львів, пл. С. Яворського, 1.

Договір укладено на термін з 01.04.2014 до 31.10.2014, з 01.04.2015 до 31.10.2015, з 01.04.2016 до 31.10.2016 (розділ 7 договору).

Пунктом 2.3.1 Порядку передбачено, що управління архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради надає архітектурно-художні вимоги щодо естетичного оформлення майданчика для виготовлення проекту літнього майданчика ліцензованою проектною організацією.

Сторони погодили, що при невідповідності встановленого об'єкта соціально-культурного, торговельного та іншого призначення погодженому проекту ставка орендної плати збільшується у десять разів на період до усунення відхилень від проекту до часу його демонтажу або отримання дозволу на його розміщення (п. 4.2. договору). Порядком також передбачено, що районні адміністрації здійснюють перевірку літніх майданчиків на відповідність об'єктів погодженим проектам, про що складається відповідний акт з переліком всіх відхилень.

Пунктом 5 Об'ємно-планувальні вимоги архітектурно-художніх вимог на розробку проекту влаштування літніх майданчиків за адресою м. Львів, пл. С. Яворського, 1 та благоустрою прилеглої території від 31.08.2011 № 80, замовником яких був відповідач, передбачено встановлення на відкритому літньому майданчику сонцезахисних елементів - парасоль з тентовим накриттям, без використання фірмових брендів.

Як вбачається з акта обстеження від 16.04.2015 складеного комісією в складі начальника відділу соціально-економічного розвитку Галицької районної адміністрації Львівської міської ради (надалі - адміністрація), головного спеціаліста відділу соціально-економічного розвитку, завідуючого сектору благоустрою ШРП Галицького району та головного спеціаліста-районного архітектора в присутності власника відповідача ОСОБА_2, про що свідчить її підпис на акті, було проведено обстеження на відповідність літнього майданчика за адресою: м. Львів, пл. Яворського, 1 (надалі - об'єкт) погодженому проекту. В результаті зафіксовано порушення, а саме: встановлення брендових парасолей Львівське .

Із журналу вихідної кореспонденції Галицької районної адміністрації вбачається, що остання звернулася до відповідача з вимогою-повідомленням від 20.04.2015 № 31-вих.556 про необхідність усунення порушення щодо встановлення брендових парасоль у термін до 01.05.2015.

19.06.2015 уповноваженою комісією адміністрації було проведено повторне обстеження об'єкта та складено акт, в якому комісія зазначила, що відкритий літній майданчик не відповідає погодженому проекту. На літньому майданчику встановлено холодильне обладнання, яке погодженим проектом не передбачене. 01.07.2015 за результатами проведення чергового обстеження встановлено, що вищезазначене порушення відповідачем не усунено, про що складено акт.

Актом обстеження відкритого літнього майданчика адміністрацією від 07.10.2015 було встановлено, що на літньому майданчику відповідача на пл. С. Яворського, 1 зафіксовано не демонтоване холодильне обладнання та брендові меблі і парасолі Львівське .

На підставі скерованих адміністрацією актів обстежень відкритого літнього майданчика розміщеного ТзОВ Обнова-Гарант за адресою м. Львів, пл. С. Яворського, 1 позивач керуючись п. 4.2. договору здійснив відповідні донарахування. Зокрема, згідно з актом комісії з розгляду нарахувань та заборгованості по оплаті за використання нежитлових приміщень територіальної громади м. Львова від 21.07.2015 № 127 , комісія вирішила провести донарахування орендної плати за договором за період з 19.06.2015 до 01.07.2015 у розмірі 10 380, 85 грн. Актом комісії від 29.12.2015 № 22 проведено донарахування за період з 01.07.2015 до 07.10.2015 на суму 77 469, 04 грн. Інформація про донараховані суми ула вказана в рахунках, що надсилалися позивачем на адресу відповідача. Станом на момент звернення з позовом до суду недоплаченими відповідно до довідки про заборгованість від 02.02.2017 № 4-2302-126 залишаються 85 777, 57 грн.

Підставою для звернення позивача до суду став борг відповідача із сплати донарахованої орендної плати в розмірі 85 777, 57 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 286 ГК України, орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності.

В п. 2.2.2 договору передбачено обов'язок орендаря своєчасно та в повному обсязі сплачувати орендодавцю вартість оренди окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності за діючими на день сплати розрахунковими ставками, визначеними згідно з Положенням про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення.

Згідно зі ст. 627 ЦК України, яка визначає зміст свободи договору, відповідно до ст. 6 ЦК України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст. 628 ЦК України).

Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Суду не представлено належних доказів вручення відповідачу актів про порушення від 19.06.2015, 01.07.2015 та від 07.10.2015, що однак не спростовує зафіксовані в актах факти невідповідності встановленого об'єкта погодженому проекту (в частині встановлення холодильного обладнання та брендових парасоль Львівське ). Порядком не передбачено залучення орендарів до проведення обстеження відкритих літніх майданчиків, в той же час суд зауважує, що вказані акти не можуть вважатися складеними в односторонньому порядку, оскільки їх було оформлено за участю як працівника Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, так і працівника КП "Адміністративно-технічне управління" та завідуючого сектору благоустрою ШРП Галицького району. Отже, відсутність у них підпису відповідача, з урахуванням зазначеного, не робить вказані акти неналежними доказами. Крім того, як вбачається із матеріалів справи при первинному огляді 19.04.2015 була присутня представник відповідача - засновник ОСОБА_2, однак до суду не подано доказів оскарження відповідачем жодного із вищезгаданих актів обстеження чи повідомлення-вимоги про усунення порушень. Відповідачем також не спростовано факту невідповідності належного йому відкритого літнього майданчика погодженому проекту в частині порушень, які зафіксовано вищевказаними актами.

Частиною 1 статті 762 ЦК України передбачено, що за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Згідно статті 193 ГК України та статті 526 ЦК України , суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

З врахуванням вищенаведеного, суд, перевіривши розрахунок нарахованої позивачем заборгованості, приходить до висновку про правомірність позовних вимог про стягнення донарахованої орендної плати в сумі 85 777, 57 грн, які підлягають до задоволення повністю.

Відповідно до ст. 49 ГПК України, витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 49, 75, 82-85 ГПК України, суд ,-

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Обнова гарант (79000, м. Львів, пл. С. Яворського, 1; ідентифікаційний код 19338380) на користь управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (79008, Львівська область, м. Львів, пл. Галицька, буд. 15; код ЄДРПОУ 25558625) суму в розмір 87 377, 57 грн, з яких:

- 85 777, 57 грн заборгованості;

- 1 600, 00 грн судового збору.

3. Наказ видати відповідно ст.116 ГПК України.

Повне рішення складено 18.05.2017.

Суддя Манюк П.Т.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення15.05.2017
Оприлюднено23.05.2017
Номер документу66598618
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/377/17

Ухвала від 19.12.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Матущак Олег Іванович

Ухвала від 01.12.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Матущак Олег Іванович

Ухвала від 01.12.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Матущак Олег Іванович

Ухвала від 01.12.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Матущак Олег Іванович

Рішення від 15.05.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Ухвала від 24.04.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Ухвала від 03.04.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Ухвала від 20.03.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Ухвала від 01.03.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні