Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 травня 2017 р. № 820/692/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мельникова Р.В.,
за участю секретаря судового засідання - Цибульник Г.В.,
представника позивача - Петровського Є.Л.,
представника позивача - Пікалова Д.В.,
представника відповідача - Ковальчука Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорськтеплоенерго" до Харківського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Краматорськтеплоенерго" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 26.01.2017 № 0000035008 та № 0000045008 Харківського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що спірні податкові повідомлення-рішення ґрунтуються на помилковому судженні суб'єкта владних повноважень, що викладені в акті перевірки, а тому підлягають скасуванню.
Представник відповідача, Харківського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, проти позову заперечував, зазначив, що порушення, встановлені в ході перевірки позивача, зафіксовані належним чином в акті перевірки, висновки якого стали підставою для винесення спірного податкового повідомлення-рішення, у зв'язку із чим просить у задоволенні позову відмовити.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі, просили їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити в задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорськтеплоенерго".
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, встановив наступне.
Відповідно до витягу №1505154500302 з реєстру платників податку на додану вартість ТОВ "Краматорськтеплоенерго" є платником податку на додану вартість з 17.11.2006 року (т. 1 а.с. 61).
Основними видами діяльності підприємства позивача згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є 35.30 Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря; 35.11 Виробництво електроенергії; 35.12 Передача електроенергії; 35.13 Розподілення електроенергії; 35.14 Торгівля електроенергією.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Краматорськтеплоенерго", код ЄДРПОУ - 34657789, зареєстровано у відповідності до норм діючого законодавства як суб'єкт господарювання 18.10.2006 року, місцезнаходження юридичної особи: 84320, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, буд. 8-Д, що підтверджено наявним в матеріалах справи витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т.1 а.с. 56-60).
ТОВ "Краматорськтеплоенерго" отримано від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики ліцензію серії АЕ №179950 на виробництво електричної енергії, дата видачі ліцензії 14.12.2012, ліцензію серії АЕ №179881 на виробництво теплової енергії на теплоелектроцентралях, когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, дата видачі ліцензії 02.01.2013, від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг ліцензію серії АЕ №522328 на постачання теплової енергії, дата видачі дублікату ліцензії 29.01.2015, ліцензію серії АЕ №522318 на транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, дата видачі дублікату ліцензії 16.01.2016 (т.1 а.с. 63, 64, 65, 66).
За наявними в матеріалах справи доказами встановлено, що на підставі наказу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби №1057 від 08.12.2016 року Харківським управлінням Офісу великих платників податків ДФС відповідно до пп.75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп.78.1.4 п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорськтеплоенерго" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за грудень 2015 року, січень 2016 року, лютий 2016 року, березень 2016 року, травень 2016 року, липень 2016 року по взаємовідносинах з ТОВ "ТД Фаворит груп" (код ЄДРПОУ - 37007546) за грудень 2015 року та з ТОВ "Снабтранс" (код ЄДРПОУ - 37233357) за березень 2016 року, липень 2016 року.
Результати перевірки підприємства позивача оформлені актом від 10.01.2017 року №2/28-10-50-08-14/34657789 (т.1 а.с. 74-99).
Відповідно до висновків акту від 10.01.2017 року №2/28-10-50-08-14/34657789 перевіркою встановлено порушення ТОВ Краматорськтеплоенерго п. 198.1, п. 198.2, п.198.3, п.198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкового кредиту на загальну суму 5181128,00 грн., у тому числі: за грудень 2015 року - 251 468,00 грн.; за січень 2016 року - 1 447 370,00 грн.; за лютий 2016 року - 298 766,00 грн.; за березень 2016 року - 2 633 776,00 грн.; за травень 2016 року - 16 415,00 грн.; за липень 2016 року - 533 333,00 грн. і як наслідок до заниження суми ПДВ, що сплачується до державного бюджету на суму 4 396 327 грн., в т.ч.: за січень 2016 року на суму 1 447 370 грн., за лютий 2016 року на суму 298 766 грн., за березень 2016 року на суму 2 633 776 грн., за травень 2016 року на суму 16 415,0 грн.; що призвело до завищення від'ємного значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного періоду: значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду по декларації за січень 2016 року на суму 251 468 грн. і як наслідок до заниження суми ПДВ яка підлягає сплаті до бюджету на 251 468 грн. по декларації за січень 2016 року; що призвело завищення суми від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань та сумою податкового кредиту на суму 533333,00 грн., в т.ч.: за липень 2016р. на суму 533333,00 грн.
На підставі висновків акту від 10.01.2017 року №2/28-10-50-08-14/34657789 Харківським управлінням Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби винесено податкові повідомлення-рішення від 26.01.2017 року №0000035008 за порушення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями), яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 6971692,50 коп., з яких 4647795 грн. за податковими зобов'язаннями та 2323897,50 грн. за штрафними санкціями; №0000045008 за порушення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6, ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями) зменшено суму розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 533333,00 грн.
Із матеріалів справи вбачається, що в перевіряємому періоді товариство з обмеженою відповідальністю "Краматорськтеплоенерго" мало взаємовідносини з товариством з обмеженою відповідальністю "Снабтранс" (код ЄДРПОУ - 37233357), товариством з обмеженою відповідальністю "ТД Фаворит груп" (код ЄДРПОУ - 37007546).
Під час судового розгляду справи з аналізу акту перевірки та наданих представником відповідача письмових заперечень встановлено, що підставою для здійснення контролюючим органом висновку про не підтвердження факту реального придбання товарів по ланцюгу постачання у взаємовідносинах ТОВ Снабтранс та ТОВ Краматорськтеплоенерго , слугували встановлені під час проведеної перевірки відсутність відповідних документів підтверджуючих якість вугілля марки АШ (0-6), власником якого є ТОВ Снабтранс , а також відсутність у постачальника ТОВ Снабтранс та перевізників ТОВ "М-Стар" (код ЄДРПОУ - 30073345), ТОВ "Скай-груп" (код 39604862), ТОВ "Імпульс-2008" (код ЄДРПОУ - 35751643) дозволів на перевезення вантажів з території Донецької та Луганської областей, тимчасово непідконтрольних Українській владі. Також представником відповідача вказано, що ТОВ Краматорськтеплоенерго неправомірно включено до складу податкового кредиту грудня 2015 року та лютого 2016, травня 2016 податкові накладні виписані ТОВ "Торговий Дом Фаворит Груп" не по першій події як передбачено діючим законодавством.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Снабтранс", код ЄДРПОУ - 37233357, зареєстровано у відповідності до норм діючого законодавства як суб'єкт господарювання 22.07.2010 року, що підтверджено наявними в матеріалах справи копіями виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (т. 1 а.с. 103-105), а також відповідно до витягу №1505814500312 з реєстру платників податку на додану вартість, виданого 31.08.2015 року, є платником податку на додану вартість (т.1 а.с. 102).
Матеріали справи містять копію листа, комерційної пропозиції ТОВ "Снабтранс" (т.1 а.с.106).
Від так між ТОВ "Краматорськтеплоенерго" та ТОВ "Снабтранс" укладено договір поставки №18/12-14 від 18.12.2015 року (т.1 а.с. 175-179).
Відповідно до умов договору поставки №18/12-14 від 18.12.2015 року постачальник (ТОВ "Снабтранс") зобов'язується передати (поставити) покупцю (ТОВ "Краматорськтеплоенерго") вугілля марки АШ (о-6 мм) збагачене, а покупець зобов'язується приймати зазначене вугілля та оплачувати його вартість, на умовах передбачених в договорі. Пунктом 1.3. договору поставки передбачено, що постачальник гарантує, що вугілля належить йому на праві власності, не перебуває під заставою, арештом, не є предметом позову третіх осіб та не обтяжене іншими зобов'язаннями. Ціна вугілля та його якісні показники визначені сторонами у розділі 2 договору поставки №18/12-14 від 18.12.2015 року. Порядок розрахунків передбачений сторонами у розділі 3 договору. Згідно з п. 4.1. договору, поставка вугілля здійснюється постачальником автомобільним або залізничним транспортом на умовах DDP (склад покупця або станція Краматорськ , Донецької залізниці).
На виконання умов договору поставки №18/12-14 від 18.12.2015 року сторонами підписані додаткова угода №1 від 05.02.2015 року, додаткова угода №2 від 02.09.2015 року, додаткова угода №3 від 20.10.2015 року щодо внесення змін до договору поставки (т.1 а.с. 180, зв. бік а.с. 180, а.с. 181).
З наданих представником позивача пояснень встановлено, що у лютому, березні 2016 року підприємством позивача отримано від ТОВ СНАБТРАНС на підставі договору поставки №18/12-14 вугілля марки АШ (0-6 мм) збагачене у кількості 10266,71 тон на суму 19002654 грн. в т.ч. ПДВ на суму 3167109 грн.
Постачання вугілля підприємству позивача у лютому 2016 року від ТОВ "Снабтранс" здійснювалось залізничним транспортом, що підтверджується залізничними накладними.
Судом встановлено, що постачання товару - вугілля за договором поставки №18/12-14 від 18.02.2014р. здійснювалось партіями, на підтвердження чого до суду надано первинні документи, а саме: акт №31 приймання-передачі вугільної продукції від 21.02.2016р. на суму 742 270,03 грн.; розрахунок до акту №31 від 21.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №16 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 09.02.2016р.; накладна №51892578 від 09.02.2016р.; здавальні акти №344 від 21.02.2016р; №345 від 21.02.2016р., рахунок на оплату №69 від 09.02.2016р. на суму 742 270,03 грн. (т.1 а.с. 182-188); акт №33 приймання-передачі вугільної продукції від 05.03.2016р. на суму 843 314,77 грн.; розрахунок до акту №33 від 05.03.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №19 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 11.02.2016р.; накладна №51938272 від 11.02.2016p.; здавальні акти №393 від 05.03.2016р.; №392 від 04.03.2016р.; рахунок на оплату №73 від 11.02.2016р. на суму 843 314,77 грн (т.1 а.с. 189-195); акт №32 приймання-передачі вугільної продукції від 20.02.2016р. на суму 851 657,18 грн.; розрахунок до акту №32 від 20.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №17 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 10.02.2016р.; накладні №№51924967 від 10.02.2016р., №51969632 від 13.02.2016р.; здавальні акти №340 від 19.02.2016р.; №343 від 20.02.2016 р., рахунок на оплату №70 від 10.02.2016р. на суму 851 657,18 грн. (т.1 а.с. 196-202); акт №5 приймання-передачі вугільної продукції від 01.03.2016р. на суму 318 280,50 грн., розрахунок до акту №5 від 01.03.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №4 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 14.01.2016р.; накладна №51255990 від 14.01.2016р.; акт №18 від 01.03.2016р.; здавальні акти №378 від 01.03.2016р.; №379 від 01.03.2016р.; рахунок на оплату №10 від 14.01.2016р. на суму 318 280,50 грн. (т.1 а.с. 202-210); акт №29 приймання-передачі вугільної продукції від 25.02.2016р. на суму 638 323,42 грн.; розрахунок до акту №29 від 25.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №14 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 09.02.2016р.; накладна №51880730 від 09.02.2016р.; здавальні акти №360 від 25.02.2016р.; №361 від 25.02.2016p.; рахунок на оплату №67 від 09.02.2016р. на суму 638 323,42 грн. (т.1 а.с. 210-217); акт №30 приймання-передачі вугільної продукції від 29.02.2016р. на суму 741 435,53 грн.; розрахунок до акту №30 від 29.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №15 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 09.02.2016р.; накладні №51892115 від 09.02.2016р.; №51986065 від 14.02.2016р.; здавальні акти №377 від 29.02.2016р.; №341 від 20.02.2016р.; рахунок на оплату №68 від 09.02.2016р. на суму 74143,53 грн. (т.1 а.с. 218-225); акт №6 приймання-передачі вугільної продукції від 29.02.2016р. на суму 845 907,56 грн.; розрахунок до акту №6 від 29.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; накладні №51258192 від 14.01.2016p.; №51986081 від 14.02.2016p.; акт №16 від 29.02.201бр.; здавальні акти №360 від 25.02.2016р.; №361 від 25.02.2016р.; рахунок на оплату №11 від 14.01.2016р. на суму 845 907,56 грн. (т.1 а.с. 226-234); акт №25 приймання-передачі вугільної продукції від 26.02.2016р. на суму 1 066 332,76 грн.; розрахунок до акту №25 від 26.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №25 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 04.02.2016р.; накладні №51751386 від 04.02.2016р; №51751352 від 04.02.2016р.; №51751360 від 04.02.2016р.; №51751378 від 04.02.2016р.; здавальні акти №366 від 26.02.2016p.; №328 від 16.02.2016р.; рахунок на оплату №63 від 14.01.2016р. на суму 1 066 332,76 грн. (т.1 а.с. 235-244); акт №17 приймання-передачі вугільної продукції від 09.02.2016р. на суму 419 300,13 грн.; розрахунок до акту №17 від 09.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений.; посвідчення №17 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 22.01.2016р. ; накладна №51449643 від 22.01.2016р.; акт №2 від 09.02.2016р.; здавальні акти №301 від 08.02.2016р.; №303 від 09.02.2016р; рахунок на оплату №44 від 22.01.2016р. на суму 419 300,13 грн. (т. 1 а.с. 245-250, т.2 а.с. 1-2); акт №28/2 приймання-передачі вугільної продукції від 26.02.2016р. на суму 943 919,16 грн.; розрахунок до акту №28/2 від 26.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений, посвідчення №27 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 09.02.2016р. ; накладні №51902625 від 09.02.2016р.; №51902641 від 09.02.2016р.; №51902609 від 09.02.2016р.; №51945947 від 12.02.2016р.; акт №10 від 25.02.2016р.; здавальні акти №340 від 19.02.2016р.; №359 від 25.02.2016р.; №337 від 18.02.2016р.; накладна №51902716 від 09.02.2016р.; акт №10 від 25.02.2016р.; накладна №518944596 від 09.02.2016р.; акт №9 від 25.02.2016 р.; здавальні акти №359 від 25.02.2016р.; №361 від 25.02.2016р.; №374 від 26.02.2016р.; рахунок на оплату №66 від 09.02.2016р. на суму 943 919,16 грн. (т.2 а.с. 3-19); акт №10 приймання-передачі вугільної продукції від 12.02.2016р. на суму 519 168,12 грн.; розрахунок до акту №10 від 12.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №16 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 20.01.2016р; накладні №51389088 від 20.01.2016p.; №51389138 від 20.01.201бр.; здавальні акти №309 від 11.02.2016p; №310 від 12.02.2016р.; рахунок на оплату №39 від 20.01.2016р. на суму 519 168,12 грн. (т.2 а.с. 20-27); акт №11 приймання-передачі вугільної продукції від 12.02.2016р. на суму 1 053 626,04 грн.; розрахунок до акту №11 від 12.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №8 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 20.01.2016р; накладна №51390482 від 20.01.2016p.; здавальні акти №299 від 08.02.2016р.; №300 від 08.02.2016р.; №310 від 12.02.2016р.; рахунок на оплату №36 від 20.01.2016р. на суму 1 053 626,04 грн. (т.2 а.с. 28-35); акт №9 приймання-передачі вугільної продукції від 16.02.2016р. на суму 231 143,96 грн.; розрахунок до акту №9 від 16.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №15 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 19.01.2016р.; накладна №51371821 від 19.01.2016р.; акт від 16.02.2016р.; здавальний акт №327 від 16.02.2016р.; рахунок на оплату №38 від 19.01.2016р. на суму 231 143,96 грн. (т.2 а.с. 36-43); акт №8 приймання-передачі вугільної продукції від 18.02.2016р. на суму 1 073 663,64 грн.; розрахунок до акту №8 від 18.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №7 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 18.01.2016р.; накладні №51342459 від 18.01.2016р.; №51727410 від 06.02.2016р.; здавальні акти №307 від 11.02.2016р.; №309 від 11.02.2016р.; №306 від 11.02.2016р.; №334 від 18.02.2016р.; №330 від 17.02.2016p.; рахунок на оплату №35 від 18.01.2016р. на суму 1 073 663,64 грн. (т.2 а.с. 44-53); акт №4 приймання-передачі вугільної продукції від 26.02.2016р. на суму 316 867,014 грн.; розрахунок до акту №4 від 26.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №3 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 13.01.2016р.; накладна №51236073 від 13.01.2016р.; акт №11 від 26.02.2016р.; здавальні акти №367 від 26.02.2016р.; №325 від 15.02.2016р.; рахунок на оплату №9 від 13.01.2016р. на суму 316 867,01 грн. (т.2 а.с. 54-61); акт №3 приймання-передачі вугільної продукції від 17.02.2016р. на суму 538 562,34 грн.; розрахунок до акту №3 від 17.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №14 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 09.01.2016р.; накладні №51168201 від 09.01.2016р.; №51857746 від 09.01.2016р.; №51168177 від 09.01.2016р.; здавальні акти №327 від 16.02.2016р.; №331 від 17.02.2016р.; рахунок на оплату №7 від 09.01.2016р. на суму 538 562,34 грн. (т.2 а.с. 62-70); акт №13 приймання-передачі вугільної продукції від 14.02.2016р. на суму 1 300 593,56 грн.; розрахунок до акту №13 від 14.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №10 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 25.01.2016р.; накладна №51500825 від 25.01.2016р.; здавальні акти №319 від 14.02.2016р.; №320 від 14.02.2016р.; №318 від 14.02.2016p.; рахунок на оплату №40 від 25.01.2016р. на суму 1 300 593,56 грн. (т.2 а.с. 71-78); акт №16/1 приймання-передачі вугільної продукції від 15.02.2016р. на суму 102 453,31 грн.; розрахунок до акту №16/1 від 15.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №17а про якість вугілля відвантаженого споживачам від 22.01.2016р.; накладна №51449650 від 22.01.2016р.; акт №4 від 15.02.2016р.; здавальний акт №325 від 15.02.2016р.; рахунок на оплату №81 від 22.01.2016р. на суму 102 453,31 грн. (т.2 а.с. 79-86); акт №21 приймання-передачі вугільної продукції від 18.02.2016р. на суму 494 983,58 грн.; розрахунок і до акту №21 від 18.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №20 про якість вугілля відвантаженого споживачам від 29.01.2016р.; накладні №51606838 від 29.01.2016р.; №51606820 від 29.01.2016р..; №51832970 від 09.02.2016р.; здавальні акти №327 від 16.02.2016р.; №334 від 18.02.2016р..; рахунок на оплату №47 від 29.01.2016р. на суму 494 983,58 грн. (т.2 а.с. 87-95); акт №24 приймання-передачі вугільної продукції від 16.02.2016р. на суму 2 544 620,90 грн.; розрахунок до акту №24 від 16.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений; посвідчення №24а про якість вугілля відвантаженого споживачам від 02.02.2016р.; накладні №51710986 від 02.02.2016 р.; №51710986 від 02.02.2016р.; №51710812 від 02.02.2016р.; №51711026 від 02.02.2016p.; №51710937 від 02.02.2016р.; №51711042 від 02.02.2016р.; №51711059 від 02.02.2016р.; №51710721 від 02.02.2016p.; №51710994 від 02.02.2016р.; здавальні акти №321 від 15.02.2016р.; №323 від 15.02.2016р. №326 від 16.02.2016р.; №322 від 15.02.2016p.; №325 від 15.02.2016р.; рахунок на оплату №61 від 02.02.2016р. на суму 2 544 620,90 грн. (т.2 а.с. 96-112); акт №16 приймання-передачі вугільної продукції від 15.02.2016р. на суму 216 135,28 грн.; розрахунок до акту №16 від 15.02.2016р. знижок/надбавок, ціни та вартості вугілля АШ (0-6) збагачений.; посвідчення №17а про якість вугілля відвантаженого споживачам від 22.01.2016р.; накладні №51441525 від 22.01.2016р.; №51679223 від 03.02.2016р.; здавальні акти №310 від 12.02.2016р.; №325 від 15.02.2016р.; рахунок на оплату №43 від 22.01.2016р. на суму 216 235,28 грн. (т.2 а.с. 112-120).
Про здійснення поставок товару - вугілля за договором поставки №18/12-14 від 18.02.2014р. ТОВ Снабтранс повідомляло ТОВ Краматорськтеплоенерго листами №66 від 21.02.2016р.; №69 від 05.03.2016р.; №67 від 20.02.2016р.; №10 від 01.03.2016р.; №61 від 25.02.2016р.; №64 від 29.02.2016р.; №12 від 29.02.2016р.; №54 від 26.02.2016р.; №33 від 09.02.2016р.; №59 від 26.02.2016р.; №18 від 12.02.2016р.; №22 від 12.02.2016р.; №18 від 16.02.2016р.; №16 від 18.02.2016р.; №7 від 26.02.2016р.; №6 від 17.02.2016р.; №25 від 14.02.2016р.; №31/1 від 15.02.201бр; №45 від 18.02.2016р.; №51 від 16.02.2016р.; №31 від 15.02.2016р.;
Позивачем сплачено на користь постачальника ТОВ "Снабтранс" вартість поставленого вугілля, на підтвердження чого до суду надано банківські виписки від 04.03.2016р.; від 15.03.2016р.; від 17.03.2016р.; від 22.03.2016р.; від 24.03.2016р.; від 29.03.2016р; від 31.03.201бр. (т.2 а.с.123,125, 128, 130, 132, 134, 136); платіжними дорученнями № 958 від 04.03.2016р. на суму 3358293,07грн.; № 1370 від 15.03.2016р. на суму 2160236,95грн.; № 1371 від 15.03,2016р. на суму 2873387,72грн.; № 1381 від 17.03.2016р. на суму 943919,16грн.; № 1480 від 22.03.2016р. на суму 1485632,89грн.; № 1519 від 24.032016р. на суму 845907,56грн.; № 1553 від 29.03.2016р. на суму 1698039,45грн.Платіжне доручення № 1627 від 30.03.2016р. на суму 2437241,98грн (т.2 а.с. 124, 126, 127, 129, 131, 133, 135).
На виконання умов договору поставки №18/12-14 від 18.12.2015 року ТОВ "Снабтранс" виписано на адресу позивача податкові накладні № 40 від 31.03.2016 р. на суму 742270,03 грн.; № 42 від 31.03.2016 р. на суму 843314,77 грн.; № 41 від 31.03.2016р. на суму 851657,18 грн.; №2 від 29.03.2016р. на суму 318280,50 грн.; № 33 від 29.03.2016 р. на суму 638323,42 грн.; № 34 від 29.03.2016р. на суму 741 435,53 грн.; № 27 від 24.03.2016р. на суму 845907,56 грн.; № 24 від 22.03.2016р. на суму 1066332,76 грн.; № 23 від 22.03.2016р. на суму 419300,12 грн.; № 20 від 17.03.2016 р. на суму 943919,16 грн.; № 15 від 15.03.2016р. на суму 519168,12 грн.; № 14 від 15.03.2016р. на суму 1053626,04 грн.; № 13 від 15.03.2016р. на суму 231143,96 грн.; № 12 від 15.03.2016р. на суму 1073663,64 грн.; № 11 від 15.03.2016р. на суму 316867,01 грн.; № 10 від 15.03.2016р. на суму 538562,34 грн.; № 16 від 15.03.2016р. на суму 1300593,56 грн.; № 16 від 15.03.2016р. на суму 1300593,56 грн.; № 4 від 04.03.2016р. на суму 102453,31 грн.; № 3 від 04.03.2016р. на суму 494983,58 грн.; № 2 від 04.03.2016р. на суму 2544620,90 грн.; № 5 від 04.03.2016р. на суму 216 235,28 грн.; № 3 від 21.07.2016р. на суму 3200000,76 грн.; розрахунки коригування кількісних та вартісних показників № 1 від 22.03.2016р. до податкової накладної № 23 від 22.03.2016р.; № 4 від 31.07.2016р. до податкової накладної № 3 від 21.07.2016р.; № 5 від 31.07.2016р. до податкової накладної № 3 від 21.07.2016р.; № 6 від 30.07 ; 2016р. до податкової накладної № 3 від 21.07.2016р.; № 7 від 30.07.2016р. до податкової накладної № 3 від 21.07.2016р.; № 8 від 30.07.2016р. до податкової накладної № 3 від 21.07.2016р. (т.2 а.с. 138-170).
Суд зазначає, що вказані податкові накладні та розрахунки коригувань зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджено наявними в матеріалах справи відповідними витягами.
Представником позивача у наданих поясненнях повідомлено, що кожна партія вугілля, отриманого в рамках господарських відносин від ТОВ Снабтранс була перевірена лабораторією хімічного аналізу підприємства на відповідність якості вугілля для визначення можливості подальшого використання вугілля у господарській діяльності. Відповідно до вимог діючого законодавства України в ТОВ Краматорськтеплоенерго здійснюються заходи по визначенню якості вугілля, що отримується від постачальників, що здійснюється на підставі інструкції по відбору проб з полувагонів цеху паливоподачі ТОВ Краматорськтеплоенерго у відповідності до вимог ДСТУ та передається з супроводжувальними документами до лабораторії хімічного аналізу підприємства.
Матеріали справи містять свідоцтво про атестацію №ВЛ-086/2014 Державного підприємства "Донецький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації", видане 11.04.2014 року та чинне до 11.04.2017 року, яке засвідчує, що вимірювальна лабораторія хімічного аналізу ТОВ "Краматорськтеплоенерго", 84305, м. Краматорськ, Донецька область, вул. Орджонікідзе, 5, відповідає критеріям атестації і атестована на проведення вимірювань у сфері поширення державного метрологічного нагляду (т.1 а.с. 136-146).
На підтвердження проведених аналізів до суду представником позивача надано копії журналу реєстрації контролю якості твердого палива по прибуттю паливної групи вимірювальної лабораторії хімічного аналізу (т. 3 а.с. 138-158).
Щодо посилання відповідача по справі на відсутність у постачальника ТОВ Снабтранс дозволів на перевезення вантажів з території Донецької та Луганської областей, тимчасово непідконтрольних Українській владі, а також відсутність його у додатку №9 до Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, судом встановлено наступне.
Наказом першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) від 12 червня 2015 року № 415 ог. затверджено Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей.
Відповідно до п.1.1 Тимчасового порядку визначено, що цей Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей (далі - Тимчасовий порядок) визначає окремі питання здійснення контролю за переміщенням в районі проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей (далі - АТО), вздовж лінії зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), а також види блокпостів, контрольних пунктів в'їзду-виїзду, порядок їх функціонування, правила їх перетинання
Пунктом 8.3 Тимчасового порядку визначено щодо вугільної продукції - Міненерговугілля України направляє інформацію до КЦ про включення енергогенеруючих компаній України, що використовують вугільну продукцію для вироблення електроенергії, до Переліку суб'єктів господарювання - отримувачів вугільної продукції (додаток 9).
Переміщення вугільної продукції через лінію зіткнення здійснюється виключно залізничним транспортом через визначені КПВВ на залізниці.
Протягом 3-х днів на електронні поштові скриньки kc_sarmat@ukr.net та ato@sfs.gov.ua енергогенеруючі компанії України надають інформацію про постачальників (видобувників, переробників) вугілля, з якими укладені контракти.
КЦ розглядає подання ДФС протягом таких строків: товари для виробничих потреб - не більше 5 (п`яти) робочих днів; інші товари - не більше 10 (десяти) робочих днів.
У визначені терміни керівник КЦ за погодженням з представниками ДФС (заступником керівника Координаційного центру з питань переміщення товарів), СБУ (заступником керівника КЦ з питань захисту економічних інтересів держави), ДПСУ (офіцером по напрямку), МВС (офіцером по напрямку), приймає протокольне рішення щодо включення суб'єкта господарювання до відповідних переліків.
Форма переліків визначається рішенням КЦ.
Переліки розміщуються на офіційному сайті ДФС та СБУ.
Суд зазначає, що матеріали справи містять датовану 21.07.2015 року заяву на внесення до переліків суб'єктів підприємницької діяльності та груп товарів на перевезення з неконтрольованої території залізничним транспортом ТОВ Краматорськтеплоенерго надану до Координаційного центру (т.1 а.с. 147-151).
Також на підтвердження факту включення ТОВ Снабтранс до додатку 9 представником позивача надано до суду заявку ТОВ Краматорськтеплоенерго , наданою 21.10.2015 року до ТВБВ №100С- 3271 філії - Донецького обласного управління AT Ощадбанк .
Як повідомлено представником позивача в адміністративному позові за результатом розгляду заяви позивача, ТОВ Снабтранс було включено до додатку 9 Перелік суб'єктів господарювання - одержувачів вугільної продукції (енергогенеруючі підпримства) до Тимчасового порядку.
При цьому судом встановлено, що під час проведення податкової перевірки було виявлено, що ТОВ Снабтранс за даними Інтернет-ресурсу у Додатку №9 Тимчасового порядку серед постачальників підприємства позивача відсутні.
На підтвердження відсутності у контрагента позивача відповідного дозволу представником відповідача надано до суду копію листа Управління Служби безпеки України в Донецькій області від 28.12.2016 року №56/3/1-2774нт, зі змісту якого і було встановлено його відсутність.
Проте суд зазначає, що з аналізу вказаного листа не вбачається надання до контролюючого органу саме інформації про відсутність у ТОВ Снабтранс дозволу на перевезення з неконтрольованої території товарів, однак повідомлено, що управління не володіє і не зобов'язано володіти запитуваною інформацією.
При цьому суд зазначає, що пунктом 9.5 Тимчасового порядку передбачено, що Укрзалізниця, на період проведення АТО, припиняє завантаження та переміщення вантажів (товарів) через лінію зіткнення Донецької та Луганської областей, власники яких не внесені до відповідного Переліку згідно Тимчасового порядку.
Отже, з врахуванням встановлених обставин, а саме здійснення постачання вугілля від ТОВ Снабтранс виключно залізничним транспортом, що підтверджено залізничними накладними, здавальними актами та іншими документами, суд приходить до висновку про не підтвердження під час судового розгляду справи порушень встановлених контролюючим органом.
Крім того, представником позивача під час судового розгляду справи було надано пояснення та зазначено, що реальність господарських відносин позивача та ТОВ Снабтранс у рамках договору поставки №18/12-14 від 18.12.2015 року розглядались судовими інстанціями під час розгляду адміністративної справи №805/251/16-а за позовом ТОВ Краматорськтеплоенерго до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідмолення-рішення від 25 січня 2016 року №0000012203/1045, на підтвердження чого до суду надано ухвали Донецького апеляційного адміністративного суду від 26.07.2016 року у справі №805/251/16-а (т.3 а.с. 159-161).
За наявними в матеріалах справи доказами судом встановлено, що у перевіряємий період між ТОВ Краматорськтеплоенерго та ТОВ "Торговий Дом Фаворит Груп" укладено договір поставки №10/215 від 10.02.2015 року (т.2 а.с. 171-175).
Матеріали справи містять копію листа, комерційної пропозиції ТОВ "Торговий Дом Фаворит Груп" (т.1 а.с.121).
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий Дом Фаворит груп", код ЄДРПОУ - 37007546, зареєстровано у відповідності до норм діючого законодавства як суб'єкт господарювання 12.08.2010 року, що підтверджено наявними в матеріалах справи копіями витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (т. 1 а.с. 118-119), а також відповідно до наявного в матеріалах справи свідоцтва №100299618 про реєстрацію платника податку на додану вартість з 31.08.2010 року є платником ПДВ (т.1 а.с. 122).
Суд зазначає, що матеріали справи містять копію спеціального дозволу на користування надрами реєстраційний номер №5930 виданий 31.03.2014 року ТОВ "ТД Фаворит груп" строком дії вісім років (т.1 а.с. 123).
Відповідно до умов договору поставки №10/215 від 10.02.2015 року постачальник (ТОВ "ТД Фаворит груп") зобов'язується передати (поставити) покупцю (ТОВ "Краматорськтеплоенерго") вугілля марки АШ (о-6 мм) збагачене, а покупець зобов'язується приймати зазначене вугілля та оплачувати його вартість, на умовах передбачених в договорі. Пунктом 1.3. договору поставки передбачено, що постачальник гарантує, що вугілля належить йому на праві власності, не перебуває під заставою, арештом, не є предметом позову третіх осіб та не обтяжене іншими зобов'язаннями. Ціна вугілля та його якісні показники визначені сторонами у розділі 2 договору поставки №10/215 від 10.02.2015 року. Порядок розрахунків передбачений сторонами у розділі 3 договору. Згідно з п. 4.1. договору, поставка вугілля здійснюється постачальником автомобільним або залізничним транспортом на умовах DDP (склад покупця або станція Краматорськ , Донецької залізниці).
На виконання умов договору поставки №10/215 від 03.08.2015 року сторонами підписані додаткова угода №1 від 03.08.2015 року щодо внесення змін до договору поставки (т.2 а.с. 176).
З наданих представником позивача пояснень встановлено, що у грудні 2015 року та січні, квітні 2016 року позивачем отримано від ТОВ ТОРГОВИЙ ДОМ ФАВОРИТ ГРУП на підставі договору поставки №10/215 вугілля марки АШ (0-6 мм) збаг. у кількості 8049,б тн. на суму 12084114 грн. в т.ч. ПДВ на суму 2014019 грн.
Постачання вугілля підприємству позивача у грудні 2015 року, січні, квітні 2016 року від ТОВ ТОРГОВИЙ ДОМ ФАВОРИТ ГРУП здійснювалось залізничним транспортом, що підтверджується залізничними накладними.
Судом встановлено, що постачання товару - вугілля за договором поставки №10/215 від 03.08.2015 здійснювалось партіями, на підтвердження чого до суду надано первинні документи, а саме: акт №51 приймання-передачі від 19.01.2016р. на суму 511 178,26 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 19.01.2016р. до акту №51 від 19.01.2016р.; посвідчення № 489 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 30.12.2015р; залізничні накладні №50997675 від 30.12.2015р.; №51096279 від 06.01.2016р.; здавальні акти №249 від 16.01.2016р., №253 від 17.01.2016р.; №254 від 18.01.2016p.; №261 від 19.01.2016р.; рахунок-фактура №51 від 19.01.2016р. (т.2 а.с. 177-184); акт №53 приймання-передачі від 20.01.2016р. на суму 502 048,63 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 20.01.2016р. до акту №53 від 20.01.2016р.; посвідчення № 490 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 30.12.2015р.; залізничні накладні №50992262 від 30.12.2015p.; №50992288 від 06.01.2016р; здавальні акти №262 від 20.01.2016р.; рахунок-фактура №53 від 20.01.2016р. (т.2 а.с. 185-192); акт №54 приймання-передачі від 28.01.2016р. на суму 541 009,58 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 28.01.2016р. до акту №54 від 28.01.2016р.; посвідчення № 487 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 26.12.2015р.; залізничні накладні №50909647 від 26.12.2015р.; N°51096287 від 06.01.2016р.; акт від 28.01.2016р.; здавальні акти №276 від 28.01.2016р.; № 249 від 16.01.2016р.; № 253 від 17.01.2016р.; рахунок-фактура №54 від 28.01.2016р. (т.2 а.с. 193-202); акт №52 приймання-передачі від 19.01.2016р. на суму 438 580,84 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 19.01.2016р. до акту №52 від 19.01.2016р.; посвідчення № 486 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 25.12.2015р.; залізничні накладні №50888031 від 25.12.2015р.; №51086510 від 05.01.2016р.; акт від 19.01.2016 р.; здавальні акти № 247 від 15.01.2016р.; № 258 від 19.01.2016p.; рахунок-фактура №52 від 19.01.2016р. (т.2 а.с.203-211); акт №45/1 приймання-передачі від 04.01.2016р. на суму 1265292,52 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 04.01.2016р. до акту №45/1 від 04.01.2016р.; посвідчення № 486 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 25.12.2015р.; залізнична накладна №50879584 від 25.12.2015р.; акт від 04.01.2016р.; здавальні акти № 222 від 31.12.2015р.; № 223 від 31.12.2015р.; №228 від 04.01.2016р.; рахунок-фактура №46 від 04.01.2016р. (т.2 а.с.212-220); акт №49 приймання-передачі від 18.01.2016р. на суму 508 414,86 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 18.01.2016р. до акту №49 від 18.01.2016р.; посвідчення № 485 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 24.12.2015р.; залізнична накладна №50870997 від 24.12.2015р.; здавальні акти №257 від 18.01.2016р.; №247 від 15.01.2016р.; №248 від 15.01.2016p.; рахунок-фактура №49 від 18.01.2016р. (т.2 а.с. 221-227); акт №45 приймання-передачі від 04.01.2016р. на суму 1 190 863,79 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 04.01.2016р. до акту №45 від 04.01.2016р.; посвідчення № 482 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 24.12.2015p.; залізнична накладна №50865955 від 24.12.2015р.; акт від 04.01.2016p.; здавальні акти № 228 від 04.01.2016р.; № 220/1 від 30.12.2015р.; № 220 від 30.12.2015р.; рахунок-фактура №45 від 04.01.2016р. (т.2 а.с. 228-236); акт №44 приймання-передачі від 31.12.2015р. на суму 410 526,36 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 31.12.2015р. до акту №44 від 31.12.2015р., посвідчення № 484 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 24.12.2015р.; залізнична накладна №50868017 від 24.12.2015р.; здавальний акт №222 від 31.12.2015р.; рахунок-фактура №44 від 31.12.2015р. (т.2 а.с. 237-242); акт №47 приймання-передачі від 17.01.2016р. на суму 517 317,44 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 17.01.2016р. до акту №47 від 17.01.2016р.; посвідчення № 483 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 24.12.2015р.; залізнична накладна №50863646 від 24.12.2015 р. ; здавальні акти №251 від 17.01.2016 р.; №252 від 17.01.2016 р.; рахунок-фактура №47 від 17.01.2016р. (т.2 а.с. 243-248); акт №50 приймання-передачі від 18.01.2016р. на суму 504 220,86 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 18.01.2016р. до акту №50 від 18.01.2016р.; посвідчення № 485 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 24.12.2015р.; залізнична накладна №50870971 від 24.12.2015 р.; здавальні акти № 257 від 18.01.2016 р.; №247 від 15.01.2016 р.; №256 від 18.01.2016р.; рахунок-фактура №50 від 18.01.2016 р. (т.2 а.с. 249-250; т.3 а.с. 1-5); акт №48 приймання-передачі від 18.01.2016р. на суму 703811,30 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 18.01.2016р. до акту №48 від 18.01.2016р.; посвідчення № 481 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 23.12.2015р.; залізнична накладна №508415473 від 23.12.2015 р.; №51074540 від 04.01.2016р.; здавальні акти № 245 від 14.01.2016 р.; №246 від 15.01.2016 р.; №257 від 18.01.2016р.; рахунок-фактура №48 від 18.01.2016 р. (т.3 а.с. 6-13); акт №43 приймання-передачі від 31.12.2015р. на суму 749 538,82 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 31.12.2015р. до акту №43 від 31.12.2015р.; посвідчення № 480 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 21.12.2015р.; залізнична накладна №50797612 від 21.12.2015 р.; акт від 31.12.2015 р.; здавальні акти № 221 від 31.12.2015р.; № 222 від 31.12.2015р.; рахунок-фактура №43 від 31.12.2015р. (т.3 а.с. 14-21); акт №42 приймання-передачі від 31.12.2015р. на суму 606 053,88 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 31.12.2015р. до акту №42 від 31.12.2015р.; посвідчення № 478 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 18.12.2015р.; залізничні накладні №50740026 від 18.12.2015р.; №50964113 від 31.12.2015р.; №50739929 від 18.12.2015р.;здавальні акти №223 від 31.12.2015p.; №222 від 31.12.2015р.; рахунок-фактура №42 від 31.12.2015р. (т.3 а.с. 22-29); акт №41 приймання-передачі від 31.12.2015р. на суму 100 170,18 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 31.12.2015р. до акту №41 від 31.12.2015р.; посвідчення № 478 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 18.12.2015p.; залізнична накладна №50740018 від 18.12.2015р.; рахунок-фактура №41 від 31.12.2015р. (т.3 а.с. 30-35); акт №40 приймання-передачі від 29.12.2015р. на суму 653 716,23 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 29.12.2015р. до акту №40 від 29.12.2015р.; посвідчення № 477 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 17.12.2015р.; залізничні накладні №50719855 від 17.12.2015р.; №50719814 від 17.12.2015р.; акт від 29.12.2015 р.; здавальний акт № 220 від 29.12.2015р.; рахунок-фактура №40 від 29.12.2015р. (т.3 а.с. 36-43); акт №38 приймання-передачі від 25.12.2015р. на суму 1 075 834,14 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 25.12.2015р. до акту №38 від 25.12.2015р.; посвідчення № 476 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 16.12.2015р.; залізнична накладна №50691286 від 16.12.2015р.; акт від 25.12.2015р.; здавальний акт № 207/1 від 25.12.2015р.; рахунок-фактура №38 від 25.12.2015р. (т.3 а.с. 44-50); акт №37 приймання-передачі від 25.12.2015р. на суму 851 952,71 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 25.12.2015р. до акту №37 від 25.12.2015р. ; посвідчення № 475 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 15.12.2015р.; залізнична накладна N950670777 від 15.12.2015р.; акт від 25.12.2015р.; здавальний акт № 207 від 25.12.2015р.; рахунок-фактура №37 від 25.12.2015р. (т.3 а.с. 51-57); акт №35 приймання-передачі від 23.12.2015р. на суму 855 092,44 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 23.12.2015р. до акту №35 від 23.12.2015р.; посвідчення № 474 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 14.12.2015р.; залізнична накладна №50644384 від 14.12.2015р.; акт від 23.12.2015р.; здавальні акти № 202 від 23.12.2015р.; № 204 від 23.12.2015р.; рахунок-фактура №35 від 23.12.2015р. (т.3 а.с. 58-65); акт №76 приймання-передачі від 23.04.2016р. на суму 98 492,73 грн.; розрахунок вартості знижок та приплат від 23.04.2016р. до акту №76 від 23.04.2016р.; посвідчення № 480 про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) від 21.12.2015р.; залізнична накладна №52610581 від 10.03.2016р.; здавальний акт № 401 від 23.04.2016р.; рахунок-фактура №76 від 23.04.2016р. (т.3 а.с. 66-71).
Позивачем сплачено на користь постачальника ТОВ "Торговий Дом Фаворит Груп" вартість поставленого вугілля, на підтвердження чого до суду надано банківські виписки від 10.12.2015 р.; від 15.12.2015р.; від 17.12.2015р.; від 22.12.2015р.; від 29.12.2015р.; від 12.01.2016р.; від 21.01.2016р.; від 29.01.2016p.; платіжні доручення № 7123 від 09.12.2015р. на суму 1 166 981.74 грн.; № 7201 від 14.12.2015р. на суму 763063.25 грн. ; № 7273 від 16.12.2015р. на суму 2 009 075.06 грн.; №7345 від 21.12.2015р. на суму 964 352,06 грн.; № 7467 від 28.12.2015р. на суму 2 838 435.73 грн.; № 79 від 10.01.2016р. на суму 3144031.40 грн.; №304 від 20.01.2016р. на суму 2 456 156.31грн.; №433 від 27.01.2016р. на суму 3183523.56 грн. (т.3 а.с. 76-91).
На виконання умов договору поставки №10/215 від 10.02.2015 року ТОВ "Торговий Дом Фаворит Груп" виписано на адресу позивача податкові накладні № 29 від 30.12.2015р. на суму 511178,26 грн.; № ЗО від 30.12.2015р. на суму 502048,63 грн.; № 22 від 26.12.2015р. на суму 520 197,95 грн.; № 21 від 25.12.2015р. на суму 399 599,95 грн.; № 20 від 25.12.2015р. на суму 1 195 985,35 грн.; № 15 від 24.12.2015р. на суму 508 414,86 грн.; № 19 від 24.12.2015р. на суму 1 098 899,87 грн.; № 17 від 24.12.2015р. на суму 410 526,36 грн.; № 18 від 24.12.2015р. на суму 517 317,44 грн.; № 16 від 24.12.2015р. на суму 504 220,86 грн.; № 14 від 23.12.2015р. на суму 703 811,30 грн.; № 13 від 21.12.2015р. на суму 796 385,40 грн.; № 8 від 18.12.2015р. на суму 606 053,88 грн.; № 9 від 18.12.2015р. на суму 100 170,18 грн.; № 7 від 17.12.2015р. на суму 598 689,50 грн.; № 6 від 16.12.2015р. на суму 996 267,48 грн.; № 5 від 15.12.2015р. на суму 788 482,96 грн.; № 3 від 14.12.2015р. на суму 855092,44 грн.; розрахунки коригування кількісних і вартісних показників № 10 від 28.01.2016р. до податкової накладної від 26.12.2015р. № 22 на суму 20 811,63 грн.; № 5 від 19.01.2016р. до податкової накладної від 25.12.2015р. № 21 на суму 38 980,88 грн.; № 7 від 19.01.2016р. до податкової накладної від 25.12.2015р. № 21 на суму 0,01 грн.; № 4 від 04.01.2016р. до податкової накладної від 25.12.2015р. № 20 на суму 69 307,16 грн.; № б від 04.01.2016р. до податкової накладної від 25.12.2015р. № 20 на суму 0,01 грн.; № 3 від 04.01.2016р. до податкової накладної від 24.12.2015р. № 19 на суму 91 963,92 грн.; № 35 від 31.12.2015р. до податкової накладної від 21.12.2015р. № 13 на суму 51 927,60 грн.; № 28 від 29.12.2015р. до податкової накладної від 17.12.2015р. № 7 на суму 55 026,73 грн.; № 27 від 25.12.2015р. до податкової накладної від 16.12.2015р. № 6 на суму 79 566,66 грн.; № 26 від 25.12.2015р. до податкової накладноі від 15.12.2015р. № 5 на суму 63 469,75 грн. (т.3 а.с. 92-120).
Суд зазначає, що вказані податкові накладні та розрахунки коригувань зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджено наявними в матеріалах справи відповідними витягами.
Також судом встановлено, що між позивачем та ТОВ Краматорський ферросплавний завод був укладений договір від 5 жовтня 2011 року № 284/04-11 на виділення у платне користування залізничних під'їзних шляхів для приймально-здавальних операцій з вагонами.
Як повідомлено позивачем поставлений за договорами поставки товар був розвантажений і зберігався для подальшого використання у виробництві на території ТОВ Краматорськтеплоенерго у відкритому складі вугілля, загальною площею 35000 кв.м та в подальшому був використаний позивачем в своїй господарській діяльності.
На підтвердження наявності відкритого складу до суду надано копію інвентарної картки обліку основних засобів №74 (відкритий склад палива) (т.1 а.с. 100-101).
На підтвердження використання придбаного товару - вугілля до суду надано картки складського обліку матеріалів №95002534 за лютий 2016 р., № 95002534 за грудень 2015р.; № 95002534 за січень 2016р.; довідки про витрати твердого палива ТОВ Краматорськтеплоенерго з 01.12.2015 по 31.12.2015 року; з 01.01.2016 по 31.01.2016 року; з 01.02.2016 по 29.02.2016 року; з 01.02.2016 по 29.02.2016 року; з 01.02.2016 по 29.02.2016 року; з 01.03.2016 по 31.03.2016 року; з 01.03.2016 по 31.03.2016 року; з 01.04.2016 по 30.04.2016 року; акти про списання палива від 31.12.2015 року; від 29.02.2016 року; від 31.03.2016 року; від 30.04.2016 року; акти про списання та залишки палива за період з 01 по 18.12.2015 року; за період з 19 по 31.12.2015 року; від 31.01.2016 року; від 31.01.2016 року; від 29.02.2016 року; від 31.03.2016 poку; від 30.04.2016 року (т.2 а.с. 121-122; т.3 а.с. 72-75; т.1 а.с. 159-174).
Щодо посилання відповідача на неправомірне включення ТОВ Краматорськтеплоенерго до складу податкового кредиту грудня 2015 року та лютого 2016, травня 2016 податкових накладних виписаних ТОВ "Торговий Дом Фаворит Груп" не по першій події як передбачено діючим законодавством, суд встановлено наступне.
Листом від 18.06.2013 р. №07/1241 ТОВ Краматорськтеплоенерго звернулось до Державної податкової інспекції у м. Краматорську із проханням надати індивідуальну податкову консультацію з питань практичного застосування норм чинного законодавства, а саме роз'яснення: як правильно визначити дату виникнення податкових зобов'язань при поставці товару залізничним транспортом та, відповідно, якою датою повинна бути оформлена податкова накладна (т.1 а.с. 132-133).
Листом від 04.07.2013 р. №16608/10/06-013-3 Щодо застосування положень Податкового кодексу України контролюючим органом було надано ТОВ Краматорськтеплоенерго податкову консультацію та вказано, що у разі, якщо першою подією при формуванні податкових зобов'язань з ПДВ є відвантаження товару, то датою складання податкової накладної повинна бути дата відвантаження такого товару. Також зазначено, що датою виникнення права покупця на податковий кредит з ПДВ є дата складання податкової накладної, яка оформляється продавцем на дату, що визначається відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.п. 14.1.172 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкова консультація - допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акту з питань адміністрування податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган.
Статтями 52 та 53 Податкового кодексу України передбачені порядок надання та наслідки застосування податкових консультацій.
Суд зазначає, що наслідком застосування податкової консультації згідно п.53.1 ст.53 Податкового кодексу України є те, що платника податку не може бути притягнуто до відповідальності, якщо він діяв відповідно до податкової консультації, наданої йому у письмовій або електронній формі, зокрема, на підставі того, що у майбутньому така податкова консультація була змінена або скасована.
З врахуванням встановлених під час судового розгляду справи обставин, суд приходить до висновку, що господарські операції ТОВ Краматорськтеплоенерго з контрагентами у перевіряємому періоді мали реальний характер, призвели до зміни майнового стану учасників господарських відносин, що підтверджується наявними в матеріалах справи документами.
Суд зазначає, що відповідно до ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Для підтвердження даних податкового обліку можуть братись до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Тобто, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків. При цьому, оцінюватись при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
За приписами п.п. 2.4 п. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704, первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Надані суду первинні документи за своєю формою та змістом відповідають вимогам чинного законодавства, наявності недоліків (дефектів форми, змісту або походження), які б згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку спричиняли втрату означеними накладними юридичного статусу первинних документів судом не виявлено.
Згідно п. 22.1. ст. 22 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об'єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов'язує виникнення у платника податкового обов'язку.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно з приписами п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до ст. 198.3. Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до ст.198.6. Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Однак, в даному випадку виконання договорів між позивачем та ТОВ "Снабтранс", ТОВ "ТД Фаворит груп" підтверджується первинними документами, наявними в матеріалах справи.
Відповідно до ст. 198.2 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Як підтверджено матеріалами справи, правочини укладені між позивачем та його контрагентом виконано кожною стороною цього договору, що підтверджується первинними документами, а саме податковими накладними. Сторони претензій одна до одної не мали.
Стосовно посилання відповідача на наявність у контролюючого органу податкової інформації отриманої листом від 27.10.2016 №42232/05-19-14-04 від Маріупольської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області №28256/05-19-14-04/37233357 по ТОВ "Снабтранс", код ЄДРПОУ - 37233357, за березень 2016 року, суд зазначає наступне.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Законодавством України не передбачена відповідальність юридичної особи за можливими допущеними порушеннями законодавства інших юридичних осіб, на господарюючих суб'єктів не покладається обов'язок та не надається право контролювати дотримання законодавства платником податків, який виступає контрагентом у господарській операції. Ведення податкового обліку покладено на кожного окремого платника податку. Такий платник несе самостійну відповідальність за порушення правил ведення податкового обліку. Зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може автоматично поширюватися на третіх осіб, у тому числі на його контрагентів. Чинне законодавство не містить норм щодо солідарної відповідальності платників податків. Виходячи з наведеного, порушення, допущені одним платником податків у відображенні в податковому обліку певної господарської операції, за загальним правилом, не впливають на права та обов'язки іншого платника податків. Крім того, чинне законодавство не покладає на підприємство обов'язок збирання інформації про стан господарської діяльності та порушення підприємств-контрагентів. Навіть якщо контрагент не виконав свого зобов'язання по сплаті податку, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи.
Юридична відповідальність кожного платника податків, відповідно до ст. 61 Конституції України, має індивідуальний характер, поширюються на діяння, що визнаються законом протиправними та були вчинені саме цим платником. Притягнення суб'єкта права до юридичної відповідальності за діяння, що було вчинено іншою особою, є неможливим.
Така ж позиція узгоджується із позицією Верховного суду України викладену в постановах №10/21 від 02.03.2010 року, №09/05 від 13.01.2009 року, №08/28 від 12.02.2008 року.
З врахуванням вищевикладеного суд приходить до висновку, що порушення, які слугували підставою для винесення оскаржуваних повідомлень-рішень, не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду справи, а отже податкові повідомлення-рішення податкові повідомлення-рішення від 26.01.2017 № 0000035008 та № 0000045008 Харківського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби підлягають скасуванню.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції України та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позов товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорськтеплоенерго" є таким, що підлягає задоволенню.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до положень ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 159-163, 167, 186, 254 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорськтеплоенерго" до Харківського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.
Скасувати податкові повідомлення-рішення від 26.01.2017 № 0000035008 та № 0000045008 Харківського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Краматорськтеплоенерго" (84320, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, 8-Д, код ЄДРПОУ - 34657789) сплачену суму судового збору в розмірі 112575 (сто дванадцять тисяч п'ятсот сімдесят п'ять) грн 38 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Харківського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (61052, м. Харків, вул. Благовіщенська, 30, код ЄДРПОУ 39440996).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 16 травня 2017 року.
Суддя Мельников Р.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2017 |
Оприлюднено | 25.05.2017 |
Номер документу | 66646039 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні