Ухвала
від 19.05.2017 по справі 210/2057/17
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРИВОГО РОГУ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

іменем України

Справа № 210/2057/17

Провадження № 1-кс/210/912/17

"19" травня 2017 р.

Слідчий суддя Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 , розглянувши винесене в рамках кримінального провадження №42017040000000399 від 11 квітня 2017 року, клопотання слідчого в особливо важливих справах другого слідчого відділу слідчого управління Прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_2 , погоджене прокурором відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про призначення виїзної позапланової перевірки з питань дотримання екологічного законодавства, -

В С Т А Н О В И В:

18 травня 2017 року до Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області із вищевказаним клопотанням про призначення виїзної позапланової перевірки з питань дотримання екологічного законодавства, звернувся слідчий в особливо важливих справах другого слідчого відділу слідчого управління Прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_2 .

В обґрунтування клопотання слідчий вказував на ті обставини, що у провадженні слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017040000000399 від 11 квітня 2017 року, за попередньою кваліфікацією за ст.ст.375 ч.2, 382 ч.2 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що суддею ОСОБА_4 по справі №202/1561/16-ц винесено рішення щодо визнання права власності на об`єкти нерухомості, що розташовані за адресою: м. Дніпро, вул. Лоцманський узвіз, 6, за ОСОБА_5 за угодою між останньою та ТОВ «Бонкор ЛТД» в особі ОСОБА_6 від 15 лютого 2013 року. Цим рішенням ОСОБА_4 , з корисливих мотивів надав можливість зняти всі обтяження з метою перереєстрації права власності на інших підставних осіб. З квітня 2016 року право власності на будівлі на підставі рішення Індустріального райсуду м. Дніпропетровська зареєстровано 1/2 частки за ОСОБА_7 та 1/2 частки за ОСОБА_8 .

Додатково встановлено, що за вказаною адресою підприємницьку і виробничу діяльність, як єдиний майновий комплекс здійснюють юридичні особи засновником і власником яких є громадянин ОСОБА_9 або члени його родини: ТОВ фірма «Мушкетер» (20211130); Приватне підприємство «Торговий дім «Мушкетер» (39350913); Приватне підприємство «Торговий будинок «Мушкетер» (39992713) юридична адреса: 49005, м. Дніпропетровськ, Лоцманський узвіз, буд.№1А, кв.№1, ТОВ «Бонкор, ЛТД» (20266912); ФОП ОСОБА_9 (ІПН НОМЕР_1 ).

Так, підприємство є кондитерською фабрикою і цілодобово виготовляє морозиво та інші харчові продукти. В своїй діяльності використовує аміак, - понад 30 тон, тому є потенційним хімічно-небезпечним об`єктом. Фактична відстань від холодильно-компресорного цеху до житлового будинку ОСОБА_10 43 метри, а відстань від аміакопроводу до її житлового будинку 5 метрів, що є грубим порушенням Правил експлуатації аміачних установок.

Встановлено, що 21 липня 2014 року Дніпропетровський окружний адміністративний суд ухвалив Постанову по адміністративній справі №804/7899/14 за позовом Територіального управління Держгірпомнагляду у Дніпропетровський області до ТОВ фірма «Мушкетер» про застосування заходів у сфері державного нагляду (контролю), якою позов задоволено. Застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ фірма «Мушкетер», а саме: заборонено експлуатацію трубопроводів аміачно-холодильної установки призначених для транспортування аміаку (реєстраційні №№31, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48) у наслідок не проведення періодичних ревізій та технічних оглядів. Заборонено експлуатацію посудин, що працюють під тиском аміачно-холодильної установки (реєстраційні №№6, 23, 39), які відпрацювали граничний строк експлуатації. Постанова прийнята в порядку скороченого провадження і тому підлягає негайному виконанню відповідно до вимог КАС України.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 березня 2015 року апеляційну скаргу ТОВ фірма «Мушкетер», залишено без задоволення, а постанову, без змін.

До теперішнього часу, Постанова суду не виконується, підприємство продовжує працювати на повну потужність і використовує аміачну компресорну установку та систему внутрішнього газопроводу.

Таким чином службові особи Головного управління держпраці у Дніпропетровській області позбавлені можливості проведення перевірки об`єктів підвищеної небезпеки, які розташовані за адресою: м. Дніпро, вул. Лоцманський узвіз, буд.№№1, 1-а, 2, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , 4-б, 5, 6.

Беручи до уваги вищевикладене, слідчий просив клопотання задовольнити.

Вивчивши матеріали клопотання, суд приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню виходячи із наступного.

Так, відповідно до положень ст.84 КПК України, доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами доказів є документи.

Згідно ст.85 КПК України, належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Діючим кримінально-процесуальним законодавством України прямо не передбачено повноважень слідчого щодо призначення ревізій і перевірок, оскільки п.4 ч.2 ст.40 КПК України, виключено на підставі ЗУ «Про прокуратуру» №1697-VII від 14 жовтня 2014 року.

Однак, у відповідності до ст.93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом отримання від органів державної влади висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів, з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Згідно ст.20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Компетенція центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища.

До компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить:

а) організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства: про екологічну та радіаційну безпеку; про використання та охорону земель; про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів; про охорону атмосферного повітря; про охорону, захист, використання та відтворення лісів; про охорону, утримання і використання зелених насаджень; про використання, охорону і відтворення рослинного світу; про охорону, раціональне використання та відтворення тваринного світу; щодо дотримання правил створення, поповнення, зберігання, використання та державного обліку зоологічних, ботанічних колекцій і торгівлі ними; під час ведення мисливського господарства та здійснення полювання; про збереження об`єктів рослинного та тваринного світу, занесених до Червоної та Зеленої книг України, формування, збереження і використання екологічної мережі; про природно-заповідний фонд; про охорону, використання і відтворення риби та інших водних живих ресурсів; у сфері хімічних джерел струму в частині забезпечення екологічної безпеки виробництва хімічних джерел струму та утилізації відпрацьованих хімічних джерел струму, ведення обліку обсягів накопичення відпрацьованих хімічних джерел струму та передачі їх на утилізацію; щодо дотримання вимог реєстрації в суднових документах операцій із шкідливими речовинами та сумішами; про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов; про біологічну та генетичну безпеку щодо біологічних об`єктів природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі;

б) здійснення екологічного та радіологічного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.

У пунктах пропуску через державний кордон України екологічний контроль окремих товарів, що ввозяться на митну територію України (у тому числі з метою транзиту), здійснюється митними органами у формі попереднього документального контролю. Перелік цих товарів та порядок здійснення попереднього документального контролю затверджуються Кабінетом Міністрів України;

в) обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин;

г) складання протоколів про адміністративні правопорушення та розгляд справ про адміністративні правопорушення, накладення адміністративних стягнень у випадках, передбачених законом;

ґ) пред`являти претензії про відшкодування збитків і втрат, заподіяних державі в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища;

д) одержання безоплатно в установленому порядку необхідних для виконання покладених на нього завдань інформації, документів і матеріалів від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, фізичних осіб;

е) надання обов`язкових до виконання приписів щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства з питань, що належать до його компетенції, та здійснення контролю за їх виконанням;

є) зупинка транспортних (у тому числі плавучих) засобів та проведення їх огляду, огляд знарядь добування об`єктів рослинного та тваринного світу (у тому числі водних живих ресурсів) у місцях їх добування, зберігання, переробки та реалізації;

ж) вилучення у встановленому порядку в осіб знарядь добування об`єктів тваринного світу (у тому числі водних живих ресурсів), транспортних (у тому числі плавучих) засобів, обладнання та предметів, що є знаряддям добування об`єктів тваринного світу (у тому числі водних живих ресурсів), незаконно добутих природних ресурсів і продукції, що з них вироблена, а також відповідних документів (ліцензій, дозволів тощо);

з) здійснення відповідно до закону фотографування, звукозапису, кіно- і відеозйомки, у тому числі з літальних апаратів та із застосуванням космічних технологій, як допоміжного засобу для запобігання та розкриття правопорушень;

и) виконання відбору проб та інструментально-лабораторні вимірювання показників складу та властивостей викидів стаціонарних джерел забруднення атмосферного повітря, вод лляльних, баластних, зворотних, поверхневих, морських, вимірювання показників складу та властивостей підземних вод у пробах із спостережувальних свердловин на об`єктах, що обстежуються; вимірювання показників складу та властивостей викидів пересувних джерел забруднення атмосферного повітря та екологічних показників нафтопродуктів (бензину автомобільного і дизельного палива), які реалізуються шляхом оптової та роздрібної торгівлі суб`єктами господарювання;

і) внесення в установленому порядку до органів державної влади та органів місцевого самоврядування вимог щодо приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень у сфері охорони навколишнього природного середовища, використання, відтворення та охорони природних ресурсів;

ї) надання центральним органам виконавчої влади, їх територіальним органам, місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування приписів щодо зупинення дії чи анулювання в установленому законодавством порядку дозволів, ліцензій, сертифікатів, висновків, рішень, лімітів, квот, погоджень, свідоцтв на спеціальне використання природних ресурсів, викиди і скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, поводження з небезпечними хімічними речовинами, транскордонне переміщення об`єктів рослинного і тваринного світу (у тому числі водних живих ресурсів), ліцензій на проведення землевпорядних та землеоціночних робіт, а також щодо встановлення нормативів допустимих рівнів шкідливого впливу на стан навколишнього природного середовища;

й) вживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступати позивачем та відповідачем у судах;

к) викликати громадян для одержання усних та письмових пояснень у зв`язку з порушенням ними вимог законодавства про охорону, використання та відтворення тваринного світу;

л) здійснення інших повноважень, визначених законами України та покладених на нього Президентом України.

Повноваження, визначені у пункті «в» частини першої цієї статті, не застосовуються до суб`єктів підприємницької діяльності (інвесторів), що здійснюють свою діяльність на умовах угод про розподіл продукції.

У структурі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, можуть створюватися спеціальні підрозділи, працівники яких мають право носити форму встановленого зразка і вогнепальну зброю.

Посадові особи спеціальних підрозділів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Шкода, заподіяна майну посадової особи спеціального підрозділу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, або членів її сім`ї у зв`язку з виконанням нею посадових обов`язків, відшкодовується в повному обсязі за рахунок коштів державного бюджету з наступним стягненням цієї суми з винних осіб.

Річна заробітна плата посадової особи спеціального підрозділу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, що береться для розрахунку розміру одноразової допомоги, включає всі види грошових виплат, які отримала посадова особа за час роботи у спеціальному підрозділі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, за рік, що передував року загибелі або ушкодження здоров`я.

Законодавством України передбачається охорона честі, гідності, здоров`я і життя працівників спеціальних підрозділів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно «Положення про Державну екологічну інспекцію України», затвердженим Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України №429 від 04 листопада 2011 року, Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Держекоінспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується.

Голови місцевих державних адміністрацій координують діяльність Держекоінспекцій і сприяють їм у виконанні покладених на них завдань.

Повноваження Держекоінспекції поширюються на територію Автономної Республіки Крим, відповідної області, міст Києва та Севастополя, за винятком території та об`єктів, віднесених до зони діяльності морських екологічних інспекцій (Державна екологічна інспекція Північно-Західного регіону Чорного моря, Державна Азово-Чорноморська екологічна інспекція та Державна Азовська морська екологічна інспекція).

Держекоінспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем`єр-міністра України, наказами Міністерства екології та природних ресурсів України, дорученнями Міністра екології та природних ресурсів, його першого заступника та заступника керівника апарату, наказами Держекоінспекції України, дорученнями Голови Держекоінспекції України, актами Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, іншими актами законодавства України, а також цим Положенням.

Основними завданнями Держекоінспекції є реалізація повноважень Держекоінспекції України у межах відповідної території.

Отже, для кримінального провадження першочергове значення має встановлення обставин додержання вимог законодавства в частині дотримання вимог нормативно-правових актів з питань екологічного законодавства ТОВ фірма «Мушкетер» ЄДРПОУ 20211130; ПП «ТД «Мушкетер» ЄДРПОУ 39350913; ПП «ТД «Мушкетер» ЄДРПОУ 39992713; ТОВ «Бонкор, ЛТД» ЄЛРПОУ 20266912; ФОП « ОСОБА_9 » ІПН НОМЕР_1 , які розташовані за адресою: АДРЕСА_3 , 1-а, 2, 3, 4, 4-б, 5, 6, що є важливим доказом доведення чи спростування відомостей про порушення ТОВ фірма «Мушкетер» ЄДРПОУ 20211130; ПП «ТД «Мушкетер» ЄДРПОУ 39350913; ПП «ТД «Мушкетер» ЄДРПОУ 39992713; ТОВ «Бонкор, ЛТД» ЄЛРПОУ 20266912; ФОП « ОСОБА_9 » ІПН НОМЕР_1 , вимог законодавства з питань екологічного законодавства. Вказані докази є можливим отримати та долучити до матеріалів кримінального провадження лише отримавши дозвіл на проведення перевірки відповідних суб`єктів господарювання.

Отже, в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні перевірки додержання вимог законодавства в частині дотримання вимог екологічного законодавства ТОВ фірма «Мушкетер» ЄДРПОУ 20211130; ПП «ТД «Мушкетер» ЄДРПОУ 39350913; ПП «ТД «Мушкетер» ЄДРПОУ 39992713; ТОВ «Бонкор, ЛТД» ЄЛРПОУ 20266912; ФОП « ОСОБА_9 » ІПН НОМЕР_1 , які розташовані за адресою: АДРЕСА_4 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , 4-б, АДРЕСА_5 .

На підставі викладеного, та керуючись ст.ст.40, 91 - 94 КПК України, ст.20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Положенням про Державну екологічну інспекцію України», затвердженим Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України №429 від 04 листопада 2011 року, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Винесене в рамках кримінального провадження №42017040000000399 від 11 квітня 2017 року, клопотання слідчого в особливо важливих справах другого слідчого відділу слідчого управління Прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_2 , погоджене прокурором відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про призначення виїзної позапланової перевірки з питань дотримання екологічного законодавства, - задовольнити.

Призначити виїзну позапланову перевірку з питань дотримання екологічного законодавства з боку:

- ТОВ фірма «Мушкетер» ЄДРПОУ 20211130;

- ПП «ТД «Мушкетер» ЄДРПОУ 39350913;

- ПП «ТД «Мушкетер» ЄДРПОУ 39992713;

- ТОВ «Бонкор, ЛТД» ЄЛРПОУ 20266912;

- ФОП « ОСОБА_9 » ІПН НОМЕР_1 , які розташовані за адресою: АДРЕСА_4 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_6 , 6.

Проведення перевірки доручити фахівцям Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

Зобов`язати Державну екологічну інспекцію у Дніпропетровській області повідомити другий слідчий відділ слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області про початок проведення перевірки негайно, та після завершення перевірки складені за її результатами матеріали направити до другого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудДзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення19.05.2017
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу66659504
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —210/2057/17

Ухвала від 19.05.2017

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

Ухвала від 19.05.2017

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

Ухвала від 19.05.2017

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні