ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРИВОГО РОГУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
іменем України
Справа № 210/2057/17
Провадження № 1-кс/210/913/17
"19" травня 2017 р.
Слідчий суддя Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 , розглянувши винесене в рамках кримінального провадження №42017040000000399 від 11 квітня 2017 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст.375 ч.2, 382 ч.2 КК України, клопотання слідчого в особливо важливих справах другого слідчого відділу слідчого управління Прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_2 , погоджене прокурором відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про призначення документальної виїзної позапланової перевірки дотримання законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки об`єктів підвищеної небезпеки, -
В С Т А Н О В И В:
18 травня 2017 року до Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області із вищевказаним клопотанням про призначення документальної виїзної позапланової перевірки дотримання законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки об`єктів підвищеної небезпеки, звернувся слідчий в особливо важливих справах другого слідчого відділу слідчого управління Прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_2 .
В обґрунтування клопотання слідчий вказував на ті обставини, що у провадженні слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017040000000399 від 11 квітня 2017 року, за попередньою кваліфікацією за ст.ст.375 ч.2, 382 ч.2 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що суддею ОСОБА_4 по справі №202/1561/16-ц винесено рішення щодо визнання права власності на об`єкти нерухомості, що розташовані за адресою: м. Дніпро, вул. Лоцманський узвіз, 6, за ОСОБА_5 за угодою між останньою та ТОВ «Бонкор ЛТД» в особі ОСОБА_6 від 15 лютого 2013 року. Цим рішенням ОСОБА_4 , з корисливих мотивів надав можливість зняти всі обтяження з метою перереєстрації права власності на інших підставних осіб. З квітня 2016 року право власності на будівлі на підставі рішення Індустріального райсуду м. Дніпропетровська зареєстровано 1/2 частки за ОСОБА_7 та 1/2 частки за ОСОБА_8 .
Додатково встановлено, що за вказаною адресою підприємницьку і виробничу діяльність, як єдиний майновий комплекс здійснюють юридичні особи засновником і власником яких є громадянин ОСОБА_9 або члени його родини: ТОВ фірма «Мушкетер» (20211130); Приватне підприємство «Торговий дім «Мушкетер» (39350913); Приватне підприємство «Торговий будинок «Мушкетер» (39992713) юридична адреса: 49005, м. Дніпропетровськ, Лоцманський узвіз, буд.№1А, кв.№1, ТОВ «Бонкор, ЛТД» (20266912); ФОП ОСОБА_9 (ІПН НОМЕР_1 ).
Так підприємство є кондитерською фабрикою і цілодобово виготовляє морозиво та інші харчові продукти. В своїй діяльності використовує аміак, - понад 30 тон, тому є потенційним хімічно-небезпечним об`єктом. Фактична відстань від холодильно-компресорного цеху до житлового будинку ОСОБА_10 43 метри, а відстань від аміакопроводу до її житлового будинку 5 метрів, що є грубим порушенням Правил експлуатації аміачних установок.
Встановлено, що 21 липня 2014 року Дніпропетровський окружний адміністративний суд ухвалив Постанову по адміністративній справі №804/7899/14 за позовом Територіального управління Держгірпомнагляду у Дніпропетровський області до ТОВ фірма «Мушкетер» про застосування заходів у сфері державного нагляду (контролю), якою позов задоволено. Застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ фірма «Мушкетер», а саме: заборонено експлуатацію трубопроводів аміачно-холодильної установки призначених для транспортування аміаку (реєстраційні №№31, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48) у наслідок не проведення періодичних ревізій та технічних оглядів. Заборонено експлуатацію посудин, що працюють під тиском аміачно-холодильної установки (реєстраційні №№6, 23, 39), які відпрацювали граничний строк експлуатації. Постанова прийнята в порядку скороченого провадження і тому підлягає негайному виконанню відповідно до вимог КАС України.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 березня 2015 року апеляційну скаргу ТОВ фірма «Мушкетер», - залишено без задоволення, а постанову, - без змін.
До теперішнього часу, Постанова суду не виконується, підприємство продовжує працювати на повну потужність і використовує аміачну компресорну установку та систему внутрішнього газопроводу.
Таким чином службові особи Головного управління держпраці у Дніпропетровській області позбавлені можливості проведення перевірки об`єктів підвищеної небезпеки, які розташовані за адресою: м. Дніпро, вул. Лоцманський узвіз, буд.№№1, 1-а, 2, 3, 4, 4-б, 5.
Беручи до уваги вищевикладене, слідчий просив клопотання задовольнити.
Вивчивши матеріали клопотання, суд приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню виходячи із наступного.
Так, відповідно до положень ст.84 КПК України, доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами доказів є документи.
Згідно ст.85 КПК України, належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.
Відповідно до ст.99 ч.2 п.4 КПК України, до документів як доказів у кримінальному провадженні, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.
Статтею 93 частиною 2 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Питання призначення позапланових заходів державного нагляду (контролю) самим Кримінальним процесуальним кодексом України не врегульовано, а врегульовано іншими нормативно-правовими актами, які складають кримінальне процесуальне законодавство, відповідно до ст.1 ч.2 КПК України.
Так, ст.1 ч.2 КПК України передбачено, що кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.
Разом з цим, відповідно до ст.9 ч.6 КПК України у випадках коли положення КПК України не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження.
Відповідно до ст.259 Кодексу законів про працю України, державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до постанови КМУ від 10 вересня 2014 року №442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» утворено Державну службу України з питань праці шляхом злиття Державної інспекції з питань праці Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки.
Кабінет Міністрів України 11 лютого 2015 року постановою
№ 96 затвердив Положення про Державну службу України з питань праці, яким визначив основні завдання, повноваження та права нового центрального органу виконавчої влади, що контролюватиме дотримання законодавства про працю.
Також постановою КМУ від 11 лютого 2015 року №100 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці шляхом реорганізації (злиття) територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці. Установлено, що територіальні органи, які утворюються згідно з пунктом 1 цієї постанови, є правонаступниками територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці, що реорганізуються.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року
№96 затверджено Положення Про Державну службу України з питань праці, згідно якої Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Пунктом 7 Положення передбачено, що Управління Держпраці, здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Наказом Міністерства соціальної політики України №340 від 27 березня 2015 року затверджено Положення про Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області п.3, відповідно до якого зазначено, що, основними завданнями Управління Держпраці, серед іншого, є реалізація державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до а.5 п.4 Положення про Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області Управління Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Згідно Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до вищенаведеного таким територіальним органом, що здійснює нагляд (контроль) додержання вимог трудового законодавства, у нашому випадку є Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області.
Згідно положень чинного законодавства України слідчий або прокурор у кримінальному провадженні, не можуть самостійно ініціювати питання про призначення відповідної перевірки.
Так, відповідно до п.п.«б» п.12 Прикінцевих положень Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року за №1697-VII у Кримінально процесуальному кодексі України, виключено положення п.6 ч.2 ст. 36 КПК України, відповідно до якого прокурор був уповноваженим призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.
Відповідно до пп.«в» п.12 Прикінцевих положень Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року №1697-VII у Кримінальному процесуальному кодексі України, виключено пункт 4 частини другої статті 40, відповідно до якого слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.
Крім того, Кабінетом Міністрів України затверджено Постанову «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13 серпня 2014 року №408, відповідно до п.2 якої надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до додатку до Постанови «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13 серпня 2014 року №408, однієї із держаних інспекцій, якій надається дозвіл Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб підприємців є Головне управління Держпраці в Дніпропетровській області.
Судом встановлено, що матеріали перевірки Головного управління Держпраці в Дніпропетровській області, у сукупності з іншими матеріалами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а саме: за допомогою цих матеріалів можливо встановити факт допущених порушень трудового законодавства, особою, яка зобов`язана їх дотримувати та вони обов`язково будуть використані у даному кримінальному провадженні для проведення повного, об`єктивного та всебічного розслідування всіх обставин.
Враховуючи викладене, судом встановлено, що зазначені матеріали перевірки, неможливо отримати іншим способом, як отримання дозволу слідчого судді Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області про проведення перевірки дотримання вимог трудового законодавства, особою, яка зобов`язана їх дотримувати Головним управління Держпраці в Дніпропетровській області.
Отже, для кримінального провадження першочергове значення має встановлення обставин додержання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки об`єктів підвищеної небезпеки, які розташовані за адресою: м. Дніпро, вул. Лоцманський узвіз, буд.№№1, 1-а, 2, 3, 4, 4-б, 5, що є важливим доказом доведення чи спростування відомостей про порушення посадовими особами ТОВ фірма «Мушкетер» ЄДРПОУ 20211130; ПП «ТД «Мушкетер» ЄДРПОУ 39350913; ПП «ТД «Мушкетер» ЄДРПОУ 39992713; ТОВ «Бонкор, ЛТД» ЄЛРПОУ 20266912; ФОП « ОСОБА_9 » ІПН НОМЕР_1 , вимог законодавства з питань праці та промислової безпеки об`єктів підвищеної небезпеки. Вказані докази є можливим отримати та долучити до матеріалів кримінального провадження лише отримавши дозвіл на проведення перевірки відповідного суб`єкта господарювання.
Отже, в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні перевірки додержання вимог законодавства в частині дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки об`єктів підвищеної небезпеки, які розташовані за адресою: м. Дніпро, вул. Лоцманський узвіз, буд. № №1, 1-а, 2, 3, 4, 4-б, 5.
На підставі викладеного, та керуючись ст.ст.40, 71, 93, 132 КПК України, ч.3 Прикінцевих положень Закону України №71-VІІІ від 28 грудня 2014 року, п.2 Постанови Кабінету Міністрів України «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13 серпня 2014 року № 408, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Винесене в рамках кримінального провадження №42017040000000399 від 11 квітня 2017 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст.375 ч.2, 382 ч.2 КК України, клопотання слідчого в особливо важливих справах другого слідчого відділу слідчого управління Прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_2 , погоджене прокурором відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про призначення документальної виїзної позапланової перевірки дотримання законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки об`єктів підвищеної небезпеки, - задовольнити.
Призначити проведення документальної виїзної позапланової перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки об`єктів підвищеної небезпеки, які розташовані за адресою: м. Дніпро, вул. Лоцманський узвіз, буд.№№1, 1-а, 2, 3, 4, 4-б, 5.
Доручити Головному управлінню Держпраці у Дніпропетровській області провести документальну виїзну позапланову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки об`єктів підвищеної небезпеки, які розташовані за адресою: м. Дніпро, вул. Лоцманський узвіз, буд.№№1, 1-а, 2, 3, 4, 4-б, 5, у строк, встановлений Законом України «Про охорону праці».
Зобов`язати Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області:
- повідомити перший слідчий відділ слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області про початок проведення перевірки негайно;
- матеріали проведення перевірки (в оригіналах) направити до першого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Дніпропетровської області для долучення до матеріалів кримінального провадження № 42017040000000399.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 66659700 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Вікторович Н. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні