Ухвала
від 23.05.2017 по справі 802/650/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

м. Вінниця

23 травня 2017 р. Справа № 802/650/17

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Дончика Віталія Володимировича,

за участю:

секретаря судового засідання: Медвідь І.О.,

представника позивача: ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Державного реєстратора Реєстраційної служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції Вінницької області Скрупської Олени Василівни, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 про визнання дій протиправними та скасування рішення

в с т а н о в и в :

26.04.2017 року ОСОБА_2 звернувся до суду з адміністративним позовом до Державного реєстратора Реєстраційної служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції Вінницької області Скрупської Олени Василівни, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 про визнання дій протиправними та скасування рішення.

Предметом оскарження в даній справі є скасування державної реєстрації права власності за ОСОБА_4 на земельну ділянку площею 2,00 га, кадастровий номер НОМЕР_1, що розташована на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області.

У судовому засіданні представник позивача заявив клопотання про заміну неналежного відповідача на належного, а саме просив замінити Державного реєстратора Реєстраційної служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції Вінницької області Скрупську Олену Василівну на Жмеринську районну державну адміністрацію в особі сектору з питань державної реєстрації, а також просив витребувати у Жмеринської районної державної адміністрації в особі сектору з питань державної реєстрації реєстраційну справу щодо державної реєстрації права власності за ОСОБА_4 на земельну ділянку площею 2,00 га, кадастровий номер НОМЕР_1, що розташована на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Третя особа у судове засідання також не з'явився, хоча про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Згідно з ч.2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Визначаючись щодо підстав заміни неналежного відповідача, суд виходив з наступного.

26.11.2015 року прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 834-VIII).

Так, Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" № 1952-IV, в редакції Закону № 834-VIII змінено систему органів, що здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

На виконання положень Закону № 1952-IV, в редакції Закону № 834-VIII, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 25.12.2015 року № 1127, якою затверджено новий Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - Порядок № 1127).

Крім того, пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону від 26.11.2015 № 834-VIII встановлено, що органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30.04.2016 року.

Отже, зазначеними нормативно - правовими актами внесено зміни до системи органів здійснення державної реєстрації та передбачено існування перехідного періоду до 30.04.2016 року.

Пунктом 3 Наказу Міністерства юстиції України від 29.12.2015 року № 2791/5 "Про затвердження Змін до положень про територіальні органи Міністерства юстиції України в частині реалізації повноважень у сферах державної реєстрації" (далі - Наказ № 2791/5 ) установлено, що до набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про припинення надання послуг органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції України, у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (не пізніше 30.04.2016 року) такі органи здійснюють повноваження суб'єктів державної реєстрації відповідно до законодавства.

В силу пункту 1 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого Наказом Міністерства юстиції від 23.06.2011 року № 1707/5 (далі - Положення №1707/5) районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції є територіальними органами Міністерства юстиції України (далі - Положення).

Отже, уповноваженими органами у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у перехідний період до 30.04.2016 року, в контексті Наказу № 2791/5 та в силу пункту 1 Положення №1707/5 були районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2016 р. № 261-р Київ "Про припинення надання адміністративних послуг з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців деякими органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції" Жмеринське міськрайонне управління юстиції припинило надання адміністративних послуг з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 6 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" організаційну систему державної реєстрації прав становлять суб'єкти державної реєстрації прав, зокрема виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації.

Судом встановлено, що в структурі Жмеринської РДА створено сектор з питань державної реєстрації.

Відповідно до ч. 1 ст. 52 КАС України суд першої інстанції, встановивши, що з адміністративним позовом звернулася не та особа, якій належить право вимоги, або не до тієї особи, яка повинна відповідати за адміністративним позовом, може за згодою позивача допустити заміну первинного позивача або відповідача належним позивачем або відповідачем, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи.

Пунктом 9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008 № 2 "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" встановлено, що при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.

Враховуючи те, що сектор з питань державної реєстрації Жмеринської РДА, який здійснює повноваження у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у встановленому порядку, суд вважає за необхідне замінити неналежного відповідача у справі Державного реєстратора Реєстраційної служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції Вінницької області Скрупську Олену Василівну на належного Жмеринську районну державну адміністрацію в особі сектору з питань державної реєстрації.

Крім того, для правильного вирішення даного адміністративного спору, необхідним є витребувати у Жмеринської районної державної адміністрації в особі сектору з питань державної реєстрації оригінал, для огляду в судовому засіданні, та копію, для долучення до матеріалів справи, реєстраційної справи щодо державної реєстрації права власності за ОСОБА_4 на земельну ділянку площею 2,00 га, кадастровий номер НОМЕР_1, що розташована на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області.

Відповідно до положень статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Враховуючи підстави заявленого позову та предмет з'ясування, суд доходить висновку про необхідність витребування в Жмеринської районної державної адміністрації в особі сектору з питань державної реєстрації вищевказаної реєстраційної справи.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 52, 69, 71, 165, 254 КАС України, -

у х в а л и в :

Клопотання представника позивача задовольнити.

Замінити неналежного відповідача - Державного реєстратора Реєстраційної служби Жмеринського міськрайонного управління юстиції Вінницької області Скрупську Олену Василівну на належного Жмеринську районну державну адміністрацію в особі сектору з питань державної реєстрації.

Витребувати у Жмеринської районної державної адміністрації в особі сектору з питань державної реєстрації оригінал, для огляду в судовому засіданні, та копію, для долучення до матеріалів справи, реєстраційної справи щодо державної реєстрації права власності за ОСОБА_4 на земельну ділянку площею 2,00 га, кадастровий номер НОМЕР_1, що розташована на території Людавської сільської ради Жмеринського району Вінницької області.

Викликати в судове засідання осіб, що беруть участь у справі.

У разі представництва сторін довіреними особами надати в судовому засіданні оригінали або належним чином засвідчені копії довіреностей представників, оформлені відповідно до вимог КАС України.

Роз'яснити відповідачу, що він має право подати письмові заперечення проти позову та докази, якими вони обґрунтовуються, також роз'яснити, що відповідно до статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачу надіслати копію позовної заяви з додатками.

Ухвала оскарженню не підлягає. Відповідно до ч. 6 ст. 254 КАС України ухвали суду , які не можуть бути оскаржені, набирають законної сили з дня її постановлення.

Суддя Дончик Віталій Володимирович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2017
Оприлюднено29.05.2017
Номер документу66703949
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/650/17-а

Постанова від 16.08.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 20.06.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 23.05.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 28.04.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні