пр. № 1-кс/759/1660/17
ун. № 759/7380/17
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 травня 2017 року Слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 за участі секретаря ОСОБА_2 , розглянувши в м. Києві клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 8 м. Києва ОСОБА_3 , про проведення позапланової документальної перевірки у досудовому розслідуванні внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32017100080000022 від 13.04.2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 212 КК України,
В С Т А Н О В И В :
17.05.2017 року до Святошинського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 8 м. Києва ОСОБА_3 , про проведення позапланової документальної перевірки ТОВ «Софтлайн ІТ» (код за ЄДРПОУ 23721848) з питань дотримання вимог податкового законодавства при нарахуванні та сплаті орендної плати на землю з земельної ділянки за адресою: за адресо: м.Київ, вул. Василя Стуса, 35-37, кадастровий номер № 8000000000:75:155:0039, за період з 01.01.2014 по 15.05.2017.
Клопотання обґрунтоване наступним.
Досудовим розслідуванням встановлено, що Київською місцевою прокуратурою №8 здійснюється процесуальне керівництво за досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні №32017100080000022 від 13.04.2017 року відносно службових осіб ряду підприємств зокрема відносно службових осіб ТОВ «Софтлайн ІТ» (код за ЄДРПОУ 23721848), що є платниками орендної плати на землю та ухиляються від сплати орендної плати на землю.
Згідно службової записки№ 3232/26-57-12-03-40 від 07.12.2016 службовими особами ТОВ «Софтлайн ІТ» (код за ЄДРПОУ 23721848) в період 2016 років не подано звіт та не сплачено орендної плати за землю на суму 597011,75грн. Окрім, того підприємством безпідставно надало до ДПІ у Святошинському р-ні ГУ ДФС у м.Києві уточнюючі податкові декларації по орендній платі за землю до зменшення:за 2014 рік на 373904,30 грн.; за 2015 рік на 509461,64 грн.
Згідно із пп. 288.2 ст. 288 ПК України, ТОВ «Софтлайн ІТ» (код за ЄДРПОУ 23721848), є платником орендної плати.
Згідно пункту 265.1 статті 265 ПК України податок на майно складається з: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, плати за землю.
За змістом підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 ПК України податок на майно віднесено до місцевих податків і зборів, до складу якого в силу вимог підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього ПК України входить обов`язковий платіж - плата за землю, що справляється у формі земельного
податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Останні ж, як визначає зміст підпункту 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 ПКУкраїни, це особи, яким, зокрема, на умовах оренди надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності. Отже, ПК України визначено обов`язок орендаря сплачувати земельний податок у формі орендної плати.
Згідно п.п. 271.1.1. п. 271.1 ст. 271 ПК України базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого ПК України.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункт 14.1.136. пункту 14.1 статті 14 ПК України).
Справляння плати за землю, в тому числі й орендної плати, здійснюється відповідно до положень ст. 285-287 ПК України.
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (пункт 288.1 статті 288 ПК України).
Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК України встановлено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
В ході досудового розслідування встановлено, що Київська міська радапередала в оренду ТОВ «Софтлайн ІТ» (код за ЄДРПОУ 23721848) земельну ділянку загальною площею 3986кв. м. строком на 15 років за адресо: м.Київ, вул. Василя Стуса, 35-37, кадастровий номер № 8000000000:75:155:0039, про що складено договір який зареєстровано за №75-6-00224від 30.08.2005.
Враховуючи вищевикладене, ТОВ «Софтлайн ІТ» (код за ЄДРПОУ 23721848) безпідставно подало уточнюючі податкові декларації по орендній платі за землю до зменшення та не подало декларацію з орендної плати за землю за 2016.
У зв`язку з цим, для з`ясування всіх обставин у кримінальному провадженні, а також з метою встановленняпорушенняподаткового законодавства та сумизавданих Державі збитків службовими особами ТОВ «Софтлайн ІТ» (код за ЄДРПОУ 23721848), або відсутність порушень чинного законодавства та суми збитків, для встановлення (підтвердження) факту ухилення від сплати податків необхідно призначити документальну позапланову перевірку підприємства.
Відповідно до п.п. 78.1.11 п.78.1 ст. 78 ПКУ документальна позапланова перевірка здійснюється на підставі рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки.
У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання та просив його задовольнити.
Дослідивши надані матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання про призначення документальної позапланової виїзної перевірки підлягає задоволенню.
Згідно п.4 ч.2ст.40 КПК України, слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки у порядку визначеного законом.
Згідно ч.2ст.93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно ч. 7ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.
Згідно ч. 8 ст. 11 Закону, орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обгрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Статтею 75 Податкового кодексу України, разом з іншим встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Згідно з п.п.78.1.11п.78.1ст.78 Податкового кодексу Українидокументальна позапланова перевірка здійснюється на підставі отриманого судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.
Заслухавши пояснення прокурора, вивчивши зміст клопотання і надані суду письмові докази, оцінивши потреби досудового розслідування, виходячи з обставин справи, які встановлені на досудовому слідстві, необхідність в проведенні позапланової виїзної перевірки на думку слідчого судді, суд визнає обґрунтованим і таким, що підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись вимогами ст.ст.36,93,110,369-372 КПК України, ч. ч. 5, 6, 7, 8ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», слідчий суддя,
У Х В А Л И В:
Клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 8 ОСОБА_3 про призначення позапланової документальної перевірки задовольнити.
Призначити позапланову документальну перевірку представництва ТОВ «Софтлайн ІТ» (код за ЄДРПОУ 23721848) з питань дотримання вимог податкового законодавства при нарахуванні та сплаті орендної плати на землю з земельної ділянки за адресою: за адресо: м.Київ, вул. Василя Стуса, 35-37, кадастровий номер № 8000000000:75:155:0039, за період з 01.01.2014 по 15.05.2017.
Організацію проведення перевірки доручити співробітникам Офісу аудиту ДФС у м. Києві.
Ухвала оскарженню не підлягає, набирає законної сили з моменту її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 66731511 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Марчук Олександр Петрович
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Марчук Олександр Петрович
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Марчук Олександр Петрович
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Марчук Олександр Петрович
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
П`ятничук І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні