ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 квітня 2017 року о/об 12 год. 09 хв.Справа № 808/4124/16 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., за участю секретаря судового засідання Малої Т.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЮВАС ПВЛ до Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,
за участі представників:
від позивача - ОСОБА_1
(діє на підставі протоколу №1 від 13.08.2014 року);
від відповідача не прибув,
ВСТАНОВИВ:
29 грудня 2016 року до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) надійшов адміністративний позов від Товариства з обмеженою відповідальністю ЮВАС ПВЛ (далі - позивач, ТОВ ЮВАС ПВЛ ) до Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач, Запорізька ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд:
визнати протиправними дії Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області щодо неприйняття податкових накладних ТОВ «ЮВАС ПВЛ» , № 7 від 26 жовтня 2016 року, № 3 від 18 листопада 2016 року, №4 від 14 листопада 2016 року, №6 від 25 листопада 2016 року, №7 від 28 листопада 2016 року;
зобов'язати Запорізьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області визнати податкові накладні ТОВ «ЮВАС ПВЛ» , № 7 від 26 жовтня 2016 року, № 3 від 18 листопада 2016 року, №4 від 14 листопада 2016 року, №6 від 25 листопада 2016 року, №7 від 28 листопада 2016 року, такими що зареєстровані в день фактичного відправлення до органів державної податкової служби засобами електронного зв'язку шляхом реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Адміністративний позов обґрунтовано тим, що на виконання вимог податкового законодавства позивач при спробі подати електронні податкові накладні для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних отримано квитанції з грифом Документ не прийнято без відомостей про причини для відмови у їх прийнятті, при цьому у розділі Виявленні помилки: Документ не може бути прийнятий - продавцю необхідно звернутися до ДПІ . Позивач вважає незаконною таку причину для відмови.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов.
Представник відповідача проти позову заперечив з підстав, викладених у письмових запереченнях, у яких, посилається на відсутність доказів звернення позивача до ДПІ для з'ясування причин неприйняття податкових накладних. Також, зазначив, що коригування в системі Єдиний реєстр податкових накладних здійснити механічно технічно неможливо, оскільки відображення податкових накладних у єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) здійснюється автоматично. З огляду на викладене, не вважає дії Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області протиправними.
В судовому засіданні представник відповідача не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) 24 квітня 2017 року сторонам проголошено вступну та резолютивну частину постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи суд встановив наступні обставини.
Суд вивчивши матеріали справи встановив, що юридична особа Товариство з обмеженою відповідальністю ЮВАС ПВЛ (код ЄДРПОУ 39357149) перебуває на податковому обліку в Запорізькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області.
05 лютого 2016 року між ТОВ ЮВАС ПВЛ в особі директора ОСОБА_1 та Державною податковою інспекцією в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ДФС в особі ОСОБА_2 укладено договір про визнання електронних документів № 050220161.
Предметом в пункті 1 розділу 1 вищезазначеного договору, є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу.
Пунктом 3 розділу 6 Договору визначено, що договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник податків подає до органу ДФС нові посилені сертифікати ЕЦП, цей Договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів.
Товариством з обмеженою відповідальністю ЮВАС ПВЛ направлені засобами електронного документообігу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: №7 від 26 жовтня 2016 року, №3 від 18 листопада 2016 року, №4 від 14 листопада 2016 року, № 6 від 25 листопада 2016 року, № 7 від 28 листопада 2016 року.
Податкові накладні відповідачем не прийняті до реєстрації із зазначенням причин неприйняття як: Виявленні помилки: Документ не може бути прийнятий - продавцю необхідно звернутися до ДПІ , про що свідчать квитанції, які наявні в матеріалах справи та досліджені судом.
Не погоджуючись із вказаними діями, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.
Перевіряючи правомірність дій відповідача щодо відмови у прийнятті податкових накладних в електронному вигляді суд виходить з наступного.
Пунктом 201.10 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
На підставі Закону України від 28 грудня 2015 №71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" запроваджено систему електронного адміністрування ПДВ - з 1 січня до 1 липня 2015 року - у текстовому режимі; з 1 липня 2015 року - на постійній основі.
Відповідно до п. 200-1.1 Податкового кодексу України, система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку:
суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних;
суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України;
суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість;
суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Отже, всі суми податку на додану вартість та інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, автоматично обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. При цьому, ДФС обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.
Згідно із пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Відповідно до пункту 8 Порядку №1246, для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.
Пунктом 9 Порядку №1246 визначено причини відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації: наявність помилок під час заповнення податкової накладної; відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України .
Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису визначені Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 №233 (далі - Інструкція №233), дія якої поширюється на Державну податкову адміністрацію України та її територіальні органи, платників податків, які за власним бажанням подають податкові документи в електронному вигляді.
За визначенням пункту 1 Інструкції №233, податкова звітність - документи, які відповідно до законодавства подаються платниками податків до органів ДПС і на підставі яких здійснюються нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу); податковий документ в електронному вигляді - податкова звітність, реєстри отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інші звітні податкові документи, інформація в яких зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа.
За приписами пункту 5 розділу ІІІ Інструкції №233 платник податків: отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатку юридичної особи. Платник податків фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем ЕЦП. Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці; отримує в органі ДПС за місцем реєстрації або на WEB-сайті ДПА чи регіональної ДПА текст примірного договору про визнання електронних документів (додаток 1), безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді; ознайомившись з редакцією договору, заповнює необхідні реквізити, у тому числі вписує свою електронну адресу, підписує та скріплює печаткою два примірники договору (для фізичної особи суб'єкта підприємницької діяльності за наявності печатки); надає до органу ДПС за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії; після підписання договору в органі ДПС за місцем реєстрації отримує один примірник договору. При цьому ставить підпис у журналі обліку договорів про визнання електронних документів (додаток 2) для засвідчення того, що платнику податків було повернуто його примірник договору.
Як вбачається з матеріалів справи, підставою для відмови у реєстрації податкових накладних податковим органом визначено Документ не може бути прийнятий - продавцю необхідно звернутися до ДПІ .
Представником відповідача в запереченнях не зазначив, про те що укладений договір від 05 лютого 2016 року про визнання електронних документів з ТОВ ЮВАС ПВЛ є не дійсним, а також не додано до суду доказів про недійсність зазначеного договору.
В ході розгляду справи представником відповідача не доведено наявність помилок з боку ТОВ ЮВАС ПВЛ під час заповнення податкової накладної; відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.
Слід зазначити, що у відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Відповідно до пункту 10 Порядку №1246 датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.
Згідно пунктом 11 Порядку №1246, квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку.
Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.
Враховуючі, відсутність підстав для прийняття податкових накладних та беручи до уваги те, що: податкову накладну № 7 від 26 жовтня 2016 року згідно з квитанції №1 було отримано ДПС України 07 листопада 2016 року; податкову накладну № 3 від 18 листопада 2016 року згідно з квитанції №1 було отримано ДПС України 22 листопада 2016 року; податкову накладну №4 від 14 листопада 2016 року згідно з квитанції №1 було отримано ДПС України 23 листопада 2016 року; податкову накладну №6 від 25 листопада 2016 року згідно з квитанції №1 було отримано ДПС України 28 листопада 2016 року; податкову накладну №7 від 28 листопада 2016 року згідно з квитанції №1 було отримано ДПС України 01 грудня 2016 року, суд приходить до висновку, що слід вважати безпідставною та необґрунтованою відмову у прийнятті податкових накладних: № 7 від 26 жовтня 2016 року, покупець: 23650002 ТОВ ПРИДНІПРОВ`Я ; № 3 від 18 листопада 2016 року, покупець 35842473 ТОВ АСТРУМБУД ; № 4 від 14 листопада 2016 року, покупець 36452972 ТОВ ВОЛЕВ-ІНВЕСТ ; № 6 від 25 листопада 2016 року покупець 35842473 ТОВ АСТРУМБУД ; №7 від 28 листопада 2016 року покупець 35842473 ТОВ АСТРУМБУД , а тому позовні вимоги про визнання протиправними дій Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області щодо неприйняття податкових накладних та зобов'язання Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області визнати податкові накладні: № 7 від 26 жовтня 2016 року, № 3 від 18 листопада 2016 року, №4 від 14 листопада 2016 року, №6 від 25 листопада 2016 року, № 6 від 25 листопада 2016 року, №7 від 28 листопада 2016 року, щодо реєстрації податкових зобов'язань з ПДВ такими, що подані вчасно, тобто в день фактичного відправлення до органів державної податкової служби засобами електронного зв'язку шляхом реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з частиною 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5)добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1 статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 статті 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Частина 2 статті 71 КАС України встановлює, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідачем доведена правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, у зв'язку із чим позовні вимоги є недоведеними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 2, 4, 7-12, 14, 86, 158-163, 167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним дії Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області щодо неприйняття податкових накладних ТОВ ЮВАС ПВЛ , № 7 від 26 жовтня 2016 року, покупець: 23650002 ТОВ ПРИДНІПРОВ`Я ; № 3 від 18 листопада 2016 року, покупець 35842473 ТОВ АСТРУМБУД ; № 4 від 14 листопада 2016 року, покупець 36452972 ТОВ ВОЛЕВ-ІНВЕСТ ; № 6 від 25 листопада 2016 року покупець 35842473 ТОВ АСТРУМБУД ; №7 від 28 листопада 2016 року покупець 35842473 ТОВ АСТРУМБУД ;
Зобов'язати Запорізьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області визнати податкові накладні ТОВ ЮВАС ПВЛ , № 7 від 26 жовтня 2016 року, покупець: 23650002 ТОВ ПРИДНІПРОВ`Я ; № 3 від 18 листопада 2016 року, покупець 35842473 ТОВ АСТРУМБУД ; № 4 від 14 листопада 2016 року, покупець 36452972 ТОВ ВОЛЕВ-ІНВЕСТ ; № 6 від 25 листопада 2016 року покупець 35842473 ТОВ АСТРУМБУД ; №7 від 28 листопада 2016 року покупець 35842473 ТОВ АСТРУМБУД такими, що зареєстровані в день фактичного відправлення до органів державної податкової служби засобами електронного зв'язку шляхом реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЮВАС ПВЛ за рахунок бюджетних асигнувань Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) гривень 00 копійок.
Постанова набирає законної сили відповідно до частини 1 статті 254 КАС України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами встановленими статтями 185-186 КАС України.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2017 |
Оприлюднено | 31.05.2017 |
Номер документу | 66742966 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні