ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
22 травня 2017 р. Справа № 802/564/17-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Альчука Максима Петровича,
за участю секретаря судового засідання: Шевченка Р.В.
позивача: ОСОБА_1
представника відповідача: ОСОБА_2
представників третіх осіб: ОСОБА_3, ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: ОСОБА_1
до: державного реєстратора Могилів-Подільської районної державної адміністрації ОСОБА_2, третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_5 адміністративних послуг Вінницької міської ради, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Вінниця. Короленко 33"
про: визнання дій протиправними та скасування реєстраційної дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до державного реєстратора Могилів-Подільської районної державної адміністрації ОСОБА_2, третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_5 адміністративних послуг Вінницької міської ради, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Вінниця. Короленко 33", про визнання дій протиправними та скасування реєстраційної дії.
Позовні вимоги мотивовані протиправністю дій відповідача щодо проведення реєстраційної дії внесення змін до відомостей про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Вінниця. Короленко 33", які не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме щодо зміни керівника, зміни складу підписантів, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Вказуючи на протиправність вказаної дії відповідача позивач зазначає про те, що реєстраційні дії проведені державним реєстратором на підставі протоколу загальних зборів, який містить недостовірні відомості, численні підчищення та виправлення, а також складений з порушенням вимог чинного законодавства України про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити, відтворюючи зміст позовної заяви.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила, просила відмовити в його задоволенні, посилаючись на обґрунтування письмових заперечень. Окремо зазначила, що реєстраційна дія щодо внесення змін до відомостей про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Вінниця. Короленко 33", які не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме щодо зміни керівника, зміни складу підписантів, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань здійснена у спосіб визначений чинним законодавством України на підставі протоколу Правління ОСББ від 13.11.2016 року та усіх необхідних документів. Крім того, додала, що позивач у разі незгоди з протоколом засідання Правління ОСББ, своїм правом на оскарження його в судовому порядку не скористався, а отже протокол є чинним та у державного реєстратора були відсутні підстави для відмови у вчиненні вказаної реєстраційної дії.
Представник ОСОБА_5 адміністративних послуг Вінницької міської ради в судовому засіданні проти позову також заперечив, просив відмовити в його задоволенні, посилаючись на доводи письмових заперечень. Також пояснив, що подані документи для проведення державної реєстрації відповідають вимогам чинного Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", а тому відсутні підстави для відмови у проведенні оскаржуваної реєстраційної дії. Крім того, додав, що позивач не позбавлений права на звернення до суду, з метою захисту свого права, що виникає внаслідок корпоративного права щодо оскарження протоколу Правління ОСББ.
Представник третьої особи об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Вінниця. Короленко 33" в судовому засіданні проти позову також заперечив, просив відмовити в його задоволенні, підтримуючи надані пояснення представника відповідача та ОСОБА_5 адміністративних послуг Вінницької міської ради.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову, з наступних підстав.
Судом встановлено, що згідно запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 10.08.2016 року ОСОБА_1 зареєстрований керівником об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Вінниця. Короленко 33".
Державним реєстратором Могилів-Подільської районної державної адміністрації ОСОБА_2 30.12.2016 року проведено реєстраційну дію № 11741070001014417 щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме: зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів. Згідно внесених змін керівником ОСББ "Вінниця.Короленко 33" зареєстровано ОСОБА_4.
Не погоджуючись з вчиненою реєстраційною дією, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходив з наступного.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV).
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону № 755-IV державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом;
Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону № 755-IV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: відповідних заяв про державну реєстрацію; документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству (ч. 1 ст. 15 Закону № 755-IV).
Пунктом 4 ч. 1 ст. 17 Закону № 755-IV визначено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону.
Як свідчать матеріали справи та встановлено в судовому засіданні, 30.12.2016 року ОСОБА_4 звернувся до відповідача для проведення реєстраційної дії "Внесення змін про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах", а саме: зміни керівника і підписанта ОСББ "Вінниця.Короленко 33".
Заявником були подані наступні документи: заява для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; протокол № 1 засідання правління співвласників багатоквартирного будинку "Вінниця.Короленко 33" від 13.11.2016 року та протокол № 1 Загальних зборів співвласників ОСББ "Вінниця.Короленко 33" від 12.11.2016 року; квитанція про сплату адміністративного збору від 30.11.2017 року.
Згідно статуту ОСББ "Вінниця.Короленко 33" уповноваженим органом управління, до повноважень якого входить обрання голови ОСББ, є правління. Рішення правління викладаються у протоколі засідання правління із зазначенням кожним із членів правління результату свого голосування ("за" або "проти"), засвідченого власноручним підписом.
Отже, для проведення державної реєстрації зміни керівника і підписанта даного ОСББ державному реєстратору достатньо надати протокол засідання правління, на якому було обрано голову ОСББ.
Відповідно до протоколу № 1 засідання правління ОСББ "Вінниця.Короленко 33" від 13.11.2016 року головою правління ОСББ "Вінниця.Короленко 33" обрано ОСОБА_4. Результати голосування засвідчені власноручними підписами кожним членом правління. Вказаний протокол посвідчений нотаріально. Саме цей протокол є рішенням уповноваженого органу управління юридичної особи ОСББ "Вінниця.Короленко 33", на підставі якого вносяться зміни про його керівника до ЄДР.
Таким чином, реєстраційна дія щодо внесення змін до відомостей про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Вінниця. Короленко 33", які не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме щодо зміни керівника, зміни складу підписантів, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проведена державним реєстратором на підставі усіх необхідних документів у відповідності до закону.
Крім того, обґрунтовуючи свої позовні вимоги, позивач посилається на невідповідність протоколу № 1 Загальних зборів співвласників ОСББ "Вінниця.Короленко 33" від 12.11.2016 року, вимогам закону.
Однак, вказані доводи суд до уваги не приймає, оскільки згідно до вимог Статуту ОСББ "Вінниця.Короленко 33" та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" протокол Загальних зборів співвласників ОСББ "Вінниця.Короленко 33" не є рішенням уповноваженого органу управління про зміни керівника юридичної особи.
Також, позивач зазначає про те, що фактичне вчинення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про ОСББ "Вінниця.Короленко 33", які не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме щодо зміни керівника ОСББ, зміни складу підписантів проводилось 30.12.2016 року, однак датою призначення нового керівника вказано 13.11.2016 року.
Проте, вказані доводи позивача суд до уваги також не приймає, оскільки у витязі з ЄДР від 16.01.2017 року чітко вказана графа "Прізвище, ім'я та по батькові, дата обрання (призначення) осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи" та вказано керівника ОСОБА_4, а датою призначення 13.11.2016 року (дата обрання), датою внесення змін вказано 30.12.2016 року - дата звернення ОСОБА_4 до державного реєстратора з відповідною заявою та документами та вчинення реєстраційної дії.
Згідно з ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст.ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що відповідач діяв на підставі та в межах визначених законом повноважень, а тому підстави для задоволення позову відсутні.
Згідно ст. 94 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Альчук Максим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2017 |
Оприлюднено | 31.05.2017 |
Номер документу | 66761623 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні