ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" травня 2017 р. Справа № 809/418/17
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Кафарського В.В.,
суддів: Матуляка Я.П., Лучко О.О,
за участю секретаря Єлізарової У.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Аронія" до Міністерства аграрної політики та продовольства України, Державної казначейської служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Управління агропромислового розвитку Снятинської районної державної адміністрації, про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій, -
В С Т А Н О В И В :
14.03.2017 Приватне підприємство "Аронія" (далі - позивач, ПП "Аронія") звернулось в суд з позовом до Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі - відповідач 1, Мінагрополітики), Державної казначейської служби України (далі - відповідач 2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Управління агропромислового розвитку Снятинської районної державної адміністрації, про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач є суб'єктом господарювання, основним видом діяльності якого є вирощування зерняткових і кісточкових фруктів, у зв'язку із чим, останній має право на компенсацію витрат відповідно до Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.2005 № 587, понесених ним у зв'язку із придбанням обладнання, техніки та механізмів, витрати на комплектацію, будівництво водо накопичувального басейну для забезпечення безперебійного живлення систем крапельного зрошування, витрати з проведення робіт із закладення насаджень та догляду за ними.
Позивач вказує, що станом на момент звернення до суду в Міністерства аграрної політики та продовольства України існує кредиторська заборгованість перед ПП "Аронія" за кодом програмної класифікації видатків 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними у розмірі 2 016 800 грн., що підтверджується довідкою Коломийської об'єднаної державної фінансової інспекції від 27.02.2015 за № 840-22/15 зустрічної перевірки документального та фактичного підтвердження в ПП "Аронія" обсягу і якості операцій і розрахунків для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку Міністрерства аграрної політики та продовольства України, а також довідкою від 02.03.2017, виданою Управлінням агропромислового розвитку Снятинської Районної державної адміністрації.
Позивач зазначив, що головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем програми згідно Бюджетного кодексу України та Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 № 500/2011, є Міністерство аграрної політики та продовольства України. Наведене, на думку позивача, свідчить про неправомірну бездіяльність Міністерства, яка полягала у відсутності належного контролю за виконанням вимог чинного законодавства України.
З наведених вище підстав, позивач вважає, що відповідачами допущено неправомірну бездіяльність щодо компенсації йому фактичних витрат по садівництву у розмірі 2 016 800 грн. та просить суд зобов'язати Мінагрополітики, Державне казначейство України вчинити дії по виплаті грошових коштів на погашення дебіторської заборгованості державного бюджету за бюджетною програмою 2801350 перед ПП "Аронія" в розмірі 2 016 800 грн.
10.04.2017 на адресу суду надійшла заява позивача про уточнення позовних вимог. Згідно цієї заяви, позивач, просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Міністерства аграрної політики та продовольства України, Державної казначейської служби України, що виразилась у непогашенні заборгованості перед приватним підприємством "Аронія" (код ЄДРПОУ 30545846) у сумі 2 016 800,00 грн. за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними для компенсації витрат у виноградарстві та садівництві.
- Стягнути з державного бюджету України на користь приватного підприємства "Аронія" (код ЄДРПОУ 30545846) заборгованість у сумі 2 016 800,00 грн. за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними , шляхом списання з наявних бюджетних програм Міністерства аграрної політики та продовольства України.
- Стягнути з Міністерства аграрної політики та продовольства України (код ЄДРПОУ 37471967) судовий збір.
24.04.2017 Ухвалою суду до участі у даній адміністративній справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено Управління агропромислового розвитку Снятинської районної державної адміністрації.
В судове засідання представник позивача не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання. На адресу суду 10.05.2017 надіслав заяву про розгляд справи за відсутності позивача у порядку письмового провадження. Також представник позивача 10.05.2017 надіслав на адресу суду додаткові пояснення, з урахуванням яких просив задовольнити позовні вимоги ПП "Аронія" у повному обсязі.
Представник Міністерства аграрної політики та продовольства України у судове засідання не прибув, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання. На адресу суду 10.05.2017 надійшло заперечення від 04.05.2017 за № 31-4/556, зі змісту якого слідує, що Мінагропілітики позовні вимоги ПП "Аронія" про визнання бездіяльності протиправною та стягнення коштів, повністю не визнає. У вказаному письмовому запереченні відповідач 1 вказав на те, що наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.12.2013 № 772 Про розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними , здійснено розподіл коштів для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01.01.2013 у виноградарстві та садівництві, на загальну суму по Івано-Франківській області - 2 895 000 грн., зокрема на позивача - 1 374 000 грн.
Крім того, п. 1.4. вищезазначеного Наказу, компенсовано витрати у виноградарстві та садівництві на загальну суму по Івано-Франківській області - 1 631 200 грн., зокрема приватному підприємству "Аронія" - 1 189 900 грн.
Зазначені кошти розподілами відкритих асигнувань № 1415 та № 1416 від 27.12.2013 з рахунку Мінагрополітики № 90721280000001 в повному обсязі були спрямовані до Департаменту агропромислового розвитку Івано-Франківської обласної державної адміністрації.
Крім того, наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.07.2014 № 227 Про розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними , затверджено розподіл коштів за зазначеною бюджетною програмою для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01.01.2014 у виноградарстві, садівництві, хмелярстві, на загальну суму по Івано-Франківській області - 1 109 700 грн., зокрема на позивача - 547 100 грн.
Зазначені кошти розподілом відкритих асигнувань № 534 від 01.08.2014 з рахунку Мінагрополітики № 90721280000001 в повному обсязі були спрямовані до Департаменту агропромислового розвитку Івано-Франківської обласної державної адміністрації.
Таким чином, відповідач №1 наполягав, що Міністерство аграрної політики та продовольства України є лише розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем відповідної бюджетної програми, а компенсація суб'єктам господарювання здійснених ними витрат, не входить до компетенції Міністерства.
Представник Державної казначейської служби України у судове засідання не з'явився з невідомих суду причин, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 136). Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не подав.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Управління агропромислового розвитку Снятинської районної державної адміністрації, в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового засідання був належним чином повідомлений (а.с. 138). На адресу суду 19.05.2017 надіслав клопотання від 17.05.2017 за № 60/01-33/05 про долучення до матеріалів справи додаткових письмових доказів. Також представник Управління агропромислового розвитку Снятинської районної державної адміністрації 22.05.2017 надіслав заяву від 2205.2017 за № 62/01-33/05 про розгляд справи без його участі.
Дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
Приватне підприємство "Аронія" є юридичною особою, ідентифікаційний код якої 30545846, місце знаходження: вул. Гоголя, 44, м. Снятин, Снятинський район, Івано-Франківська область, 78300. Основним видом діяльності позивача є вирощування зерняткових і кісточкових фруктів.
Згідно Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.2005 № 587 позивач має право на отримання бюджетних коштів для здійснених витрат у садівництві.
Згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.12.2013 № 772 Про розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними , здійснено розподіл коштів для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01.01.2013 у виноградарстві та садівництві, на загальну суму по Івано-Франківській області - 2 895 000 грн., зокрема, на позивача - 1 374 000 грн. Крім того, п. 1.4. вищезазначеного Наказу, компенсовано витрати у виноградарстві та садівництві на загальну суму по Івано-Франківській області - 1 631 200 грн., зокрема приватному підприємству "Аронія" - 1 189 900 грн.
Відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.07.2014 № 227 Про розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними , затверджено розподіл коштів за зазначеною бюджетною програмою для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01.01.2014 у виноградарстві, садівництві, хмелярстві, на загальну суму по Івано-Франківській області - 1 109 700 грн., зокрема, на позивача - 547 100 грн.
Зазначені кошти розподілами відкритих асигнувань № 1415 та № 1416 від 27.12.2013 та № 534 від 01.08.2014 з рахунку Мінагрополітики № 90721280000001 в повному обсязі були спрямовані до Департаменту агропромислового розвитку Івано-Франківської обласної державної адміністрації.
Згідно з довідкою від 02.03.2017 за № 29/03-17/10, виданою Управлінням агропромислового розвитку Снятинської Районної державної адміністрації, станом на 01.01.2017 підтверджується наявність кредиторської заборгованості державного бюджету перед ПП перед "Аронія".
Порядок та механізм справляння збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства та використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.2005 р. № 587 «Про затвердження Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства» (далі - Порядок № 587).
Відповідно до пункту 3 Порядку № 587 головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики.
За змістом пункту 5 Порядку № 587 передбачено, що бюджетні кошти надаються суб'єктам господарювання, які займаються виноградарством, садівництвом і хмелярством (далі - суб'єкти господарювання), незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності для компенсації здійснених у поточному бюджетному році витрат (без урахування сум податку на додану вартість) за такими напрямами: придбання механізмів та техніки (в тому числі імпортного виробництва, яка не виробляється в Україні) для проведення технологічних операцій у виноградарстві, садівництві та хмелярстві; проведення робіт із закладення насаджень, догляду за ними до вступу у плодоношення (проектні роботи, підготовка ґрунту та посадка, догляд за насадженнями, спорудження шпалери, встановлення систем краплинного зрошення) та придбання матеріалів, необхідних для проведення таких робіт; будівництво водонакопичувальних басейнів для забезпечення безперебійного водопостачання мереж краплинного зрошення з метою своєчасного поливу виноградників та плодових насаджень - у межах установлених Мінагрополітики нормативів.
Пунктом 14 Порядку № 587 визначено, що на підставі затверджених остаточних обсягів компенсації, розподілу бюджетних коштів між суб'єктами господарювання для компенсації витрат, пов'язаних з будівництвом холодильників (лабораторних комплексів, камер швидкого заморожування плодів та ягід), та розподілу коштів для компенсації витрат з придбання обладнання, техніки та механізмів Мінагрополітики спрямовує бюджетні кошти Міністерству аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, головним управлінням агропромислового розвитку обласних держадміністрацій.
Міністерство аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим та головні управління агропромислового розвитку обласних держадміністрацій спрямовують бюджетні кошти управлінням агропромислового розвитку районних держадміністрацій.
Управління агропромислового розвитку районних держадміністрацій на підставі відповідних наказів Мінагрополітики подають управлінням Казначейства реєстр підприємств і платіжні доручення на виплату компенсацій шляхом перерахування бюджетних коштів із власного реєстраційного рахунка на поточні рахунки суб'єктів господарювання, відкриті в банках.
Отже, Мінагрополітики не уповноважене контролювати Департамент агропромислового розвитку Івано-Франківської обласної державної адміністрації стосовно подачі до Головного управління казначейства реєстру підприємств і платіжних доручень на виплату компенсацій шляхом перерахування бюджетних коштів із власного реєстраційного рахунка на поточні рахунки суб'єктів господарювання, відкриті в банках.
Положеннями ч. 1 ст. 22 Бюджетного кодексу України передбачено, що для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 5 Бюджетного кодексу України, головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України, - установи, уповноважені забезпечувати діяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України в особі їх керівників; міністерства, Національне антикорупційне бюро України, Конституційний Суд України, Верховний Суд, Вища рада правосуддя та інші органи, безпосередньо визначені Конституцією України, в особі їх керівників, а також Державна судова адміністрація України, Національна академія наук України, Національна академія аграрних наук України, Національна академія медичних наук України, Національна академія педагогічних наук України, Національна академія правових наук України, Національна академія мистецтв України, інші установи, уповноважені законом або Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у відповідній сфері, в особі їх керівників.
Положеннями ч. 5 ст. 22 Бюджетного кодексу України визначено, зокрема, що головний розпорядник бюджетних коштів: отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет); приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань; затверджує кошториси розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів), якщо інше не передбачено законодавством; розробляє проекти порядків використання коштів державного бюджету за бюджетними програмами, передбаченими частиною сьомою статті 20 цього Кодексу; розробляє та затверджує паспорти бюджетних програм і складає звіти про їх виконання, здійснює аналіз показників виконання бюджетних програм (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі.
Частиною шостою ст. 22 Бюджетного кодексу України передбачено, що розпорядник бюджетних коштів може уповноважити одержувача бюджетних коштів на виконання заходів, передбачених бюджетною програмою, та надати йому кошти бюджету (на безповоротній чи поворотній основі) в межах відповідних бюджетних асигнувань. Одержувач бюджетних коштів використовує такі кошти на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі цього розпорядника бюджетних коштів.
Критерії визначення одержувача бюджетних коштів встановлюються Кабінетом Міністрів України з урахуванням напрямів, досвіду і результатів діяльності, фінансово-економічного обґрунтування виконання заходів бюджетної програми та застосування договірних умов.
Відповідно до ч.1-2 ст. 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.
З Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 №500, вбачається, що Міністерство аграрної політики та продовольства України є головним розпорядником бюджетних коштів за бюджетними призначеннями.
Зі змісту наведених норм слідує, зокрема, що Мінагрополітики України не є органом, який здійснює дії щодо нарахування та виплати часткового відшкодування, а лише проводить розподіл коштів між регіонами в межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України.
Як вбачається із матеріалів справи, розпорядником бюджетних коштів у регіоні за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними є Департамент агропромислового розвитку Івано-Франківської обласної державної адміністрації.
Положеннями ст. 7 Бюджетного кодексу України визначено, що одним з головних принципів бюджетної системи України є принцип цільового використання бюджетних коштів - бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.
Відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, довгострокових зобов'язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України; щодо завдань (проектів) Національної програми інформатизації - після їх погодження з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації.
Згідно з абзацом 2 частини другої статті 57 Бюджетного кодексу України бюджетні зобов'язання за бюджетними програмами спеціального фонду державного бюджету, не передбаченими проектом закону про Державний бюджет України на наступний бюджетний період, поданим на розгляд до Верховної Ради України, головні розпорядники бюджетних коштів зобов'язані виконати до кінця поточного бюджетного періоду в межах і за рахунок відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету, не допускаючи наявності за такими зобов'язаннями кредиторської заборгованості на початок наступного бюджетного періоду.
Судом встановлено, що відповідно до наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.12.2013 № 772 та від 29.07.2014 № 227 Про розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників та нагляд за ними суб'єктам господарювання агропромислового комплексу Івано-Франківської області передбачено кошти, зокрема, Приватному підприємству "Аронія" в загальній сумі 2 016 800 грн.
Зазначені кошти розподілами відкритих асигнувань № 1415 та № 1416 від 27.12.2013 та № 534 від 01.08.2014 з рахунку Мінагрополітики № 90721280000001 в повному обсязі були спрямовані до Департаменту агропромислового розвитку Івано-Франківської обласної державної адміністрації.
Судом встановлено, що Міністерством аграрної політики та продовольства України, як головним розпорядником бюджетних коштів, вичинялися дії, спрямовані на погашення позивачу існуючої заборгованості.
Зокрема, Мінагрополітики як головний розпорядник бюджетних коштів неодноразово зверталось з листами до Міністерства фінансів України із зазначенням необхідності виділити додатковий обсяг коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників та нагляд за ними для забезпечення погашення кредиторської заборгованості на 2013-2016 роки (листи від 23.01.2015 за № 37-21-2-10/780, від 18.07.2013 за №37-21-2-10/14062, від 13.01.2016 за №37-21-2-10/365, від 11.02.2016 за №37-21-2-10/1742, від 31.08.2015 за № 37-21-2-10/14536, від 18.05.2015 за №37-21-2-10/7584) (а.с. 112-123).
Суд також зазначає, що бездіяльність відповідачів спростовується фактом сплати коштів ПП "Аронія" в період їх наявності в Державному бюджеті, що підтверджується платіжними дорученнями, наявними у матеріалах справи за №1 від 11.06.2012, №3 від 28.09.2012, №8,9 від 01.11.2012, №10 від 05.11.2012, №11 від 22.11.2012, №12 від 23.11.2012, №13 від 26.11.2012, №14 від 27.11.2012, №№ 1,2,3 від 29.04.2013, №№1,3,4,5 від 13.08.2014.
Окрім того, як вбачається з обставин справи, позивач не звертався безпосередньо до Мінагрополітики України із заявами про стягнення на свою користь компенсації в сумі 2 016 800 грн.
У відповідності до вимог пункту 2.1 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.03.2012 за № 419/20732, розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів), враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік органами Казначейства; щодо завдань (проектів) Національної програми інформатизації - після їх погодження з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації - центральним органом виконавчої влади, визначеним Кабінетом Міністрів України.
За спеціальним фондом бюджету розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні фінансові зобов'язання виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету (відкритих асигнувань (виділених коштів), залишків коштів на спеціальних реєстраційних рахунках розпорядників бюджетних коштів (в частині власних надходжень) та бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів).
Згідно пункту 2.14 названого Порядку, у міру прийняття рішень розпорядником бюджетних коштів про оплату бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань, які були зареєстровані в органах Казначейства та залишились не оплаченими на кінець минулого бюджетного періоду, органами Казначейства такі зобов'язання відображаються в обліку у поточному бюджетному періоді на підставі поданого розпорядником бюджетних коштів Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань і відповідних підтвердних документів.
Оскільки кошти за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників та нагляд за ними у Державному бюджеті України на 2015, 2016 роки не передбачені, органи державної казначейської служби України у Івано-Франківській області взяли на облік кредиторську заборгованість відносно ПП "Аронія" у розмірі 2 016 800,00 грн.
Враховуючи наведені вище норми та зважаючи на те, що Мінагрополітики України не є органом, який здійснює дії щодо нарахування та виплати часткового відшкодування, а лише проводить розподіл коштів та спрямовує їх у регіони в межах виділених асигнувань, в свою чергу Головним управлінням державної казначейської служби України взято на облік кредиторську заборгованість відносно позивача, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної казначейської служби України щодо не компенсації для ПП "Аронія" витрат по садівництву в розмірі 2 016 800,00 грн.
Відтак, безпідставною є вимога позивача про стягнення з Державного бюджету України на його користь фінансової компенсації витрат по садівництву в розмірі 2 016 800,00 грн. Міністерством аграрної політики та продовольства України зобов'язання, передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 15.07. 2005 р. №587.
Зважаючи на положення Бюджетного кодексу України, суд зазначає, що стягнення з Державного бюджету України на користь позивача суми кредиторської заборгованості шляхом списання з інших наявних бюджетних програм Мінагрополітики є порушення бюджетного законодавства та призведе до не виконання Міністреством своїх обов'язків як головного розпорядника бюджетних коштів у відповідному році, оскільки із затверджених програм будуть списані кошти у зв'язку із виконанням судового рішення. Тому позовні вимоги щодо стягнення коштів з Державного бюджету України, а саме з наявних бюджетних програм Мінагрополітики задоволенню не підлягають.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що в задоволенні позову слід відмовити.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя: Кафарський В.В.
Судді: Матуляк Я.П.
ОСОБА_1
Постанова складена в повному обсязі 29.05.2017.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2017 |
Оприлюднено | 31.05.2017 |
Номер документу | 66762206 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні