Рішення
від 23.05.2017 по справі 902/817/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

23 травня 2017 р. Справа № 902/817/16

Господарський суд Вінницької області у складі: головуючого судді - Матвійчука Василя Васильовича, суддів: Білоуса Володимира Володимировича, Колбасова Федора Федоровича розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Приватного підприємства "ЛАНГ" (вул. Горького, 95, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, 24000)

до Могилів-Подільської міської ради (пл. Шевченка, 6/16, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, 24000)

про визнання права на земельну ділянку, визнання протиправним та скасування рішення,-

за участю секретаря судового засідання Жиляк С.І.

за участю представників сторін:

позивача ОСОБА_1 за довіреністю №б/н від 02.10.2015р.,

ОСОБА_2 за договором про надання правової допомоги №807 від 04.02.2013р.;

відповідача ОСОБА_3 за довіреністю № 32 від 10.11.2015р.;

ОСОБА_4 за довіреністю № 10 від 15.003.2016р.;

СУТЬ СПОРУ:

Приватне підприємство "ЛАНГ" звернулось до Господарського суду Вінницької області з позовом до Могилів-Подільської міської ради про визнання права на земельну ділянку для обслуговування будівлі та визнання протиправним та скасування рішення від 19.07.2016 р. № 228 9 сесії 7 скликання Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою на поділ земельної ділянки.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги позивач зазначає, що Приватне підприємство "ЛАНГ" прийняло участь в аукціоні і придбало будівлю по вул. Сагайдачного гетьмана, 7 (кінотеатр Україна), що перебувала у комунальній власності. Згідно з п. 1.2. Договору купівлі-продажу від 28.09.2015 року відчужувана будівля розташована на земельній ділянці площею 0,2436 га, кадастровий номер 0510400000:00:009-0563. ПП "ЛАНГ" направило звернення Могилів-Подільському міському голові з проханням надати дозвіл на придбання або передачу в оренду земельної ділянки площею 0,2436 га кадастровий номер 0510400000:00:009-0563. В порядок денний 8 сесії 7 скликання розгляд заяви ПП "ЛАНГ" не включено. Рішенням від 19.07.2016 р. № 228 9 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради на підставі клопотання директора МКП Могилів-Подільський парк культури і відпочинку ім. Л. Українки надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою на поділ земельної ділянки загальною площею 0,2436 га в м. Могилів-Подільському по вул. Сагайдачного гетьмана, 7, кадастровий номер 0510400000:00:009-0563.

На думку позивача дії відповідача щодо надання дозволу на виготовлення технічної документації на поділ спірної земельної ділянки направлені на подальше скасування кадастрового номеру земельної ділянки, який являється істотною умовою договору купівлі-продажу від 28.09.2015 року. Посадові особи відповідача, порушують законні права позивача і не діють в межах своїх повноважень та у спосіб визначений законом, тому позивач був змушений звернутись до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.

За вказаним позовом ухвалою від 23 вересня 2016 року порушено провадження у справі, з призначенням до розгляду в судовому засіданні та зобов'язано сторін надати необхідні для вирішення спору докази.

Розгляд справи неодноразово відкладався, з підстав викладених у відповідних процесуальних документах.

27.10.2016 року позивачем подано до суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій останній просив суд визнати право власності ПП "ЛАНГ" на земельну ділянку загальною площею 0,2436 га в м. Могилів-Подільському по вул. Сагайдачного гетьмана, 7, кадастровий номер 0510400000:00:009-0563 для обслуговування будівлі.

Дана заява прийнята судом до розгляду на підставі ст.. 22 ГПК України.

17.11.2016 року до суду від відповідача надійшли письмові пояснення, в яких останній проти задоволення позову заперечує, зокрема зазначивши, що предметом даного судового розгляду є вимоги власника нерухомого майна про визнання за ним права на земельну ділянку за рішенням суду на якій розміщено нерухоме майно. Позивач звернувся до суду з наміром набути вказане право за рішенням суду, що на думку відповідача не передбачено чинним законодавством, оскільки, вирішення питання про продаж земельної ділянки є виключним правом ради і це питання вирішується на пленарному засіданні відповідної ради.

Відповідно до протоколу керівника апарату господарського суду Вінницької області від 05.12.2016 року за заявою судді Матвійчука В.В. сформовано колегію для розгляду даної справи у складі головуючого судді Матвійчука В.В., суддів: Білоуса В.В., Банаська О.О.

Ухвалою від 06.12.2016 року прийнято справу до свого провадження колегією суддів та призначено судове засідання на 18.01.2017 року.

Розгляд справи неодноразово відкладався з підстав невиконання сторонами вимог суду щодо надання доказів та у зв'язку зі зміною складу суду в даній справі.

Ухвалою суду від 16.03.2017 року справу № 902/817/16 прийнято до провадження колегією суддів у складі: головуючий суддя Матвійчук В.В., судді: Білоус В.В., Колбасов Ф.Ф. та призначено до розгляду в засіданні на 12.03.2017р..

Ухвалою від 12.03.2017 року продовжено строк розгляду спору на 15 днів та відкладено розгляд справи на 23.05.2017 року.

На визначену судом дату зявились усі учасники процесу.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши наявні докази на засадах всебічного, повного і об'єктивного розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, судом встановлено наступне.

03.09.2015 року в газеті Краяни №36 (957) управлянням з питань економіки, інвестицій та євроінтеграції Могилів-Подільської міської ради було розміщено оголошення про продаж, шляхом аукціону за методом зниження ціни будівлі загальною площею 747,3м 2 , рік будови 1961, яка розташована в центральній частині міста по вул. Сагайдачного гетьмана, 7. Для обслуговування будівлі закріплені межі земельної ділянки орієнтовною площею 0,2435 га (Т. 1 а.с. 10-11).

28.09.2015 року між Приватним підприємством "ЛАНГ" (далі - позивач) та управлянням з питань економіки, інвестицій та євроінтеграції Могилів-Подільської міської ради за результатами аукціону був укладений договір купівлі-продажу нежитлової будівлі загальною площею 747,3 м 2 за адресою: Вінницька область, місто Могилів-Подільський, вул. Сагайдачного гетьмана, 7. Відчужувана будівля розташована на земельній ділянці площею 0,2436 га. кадастровий номер 0510400000:00:009-0563 для обслуговування будівлі.

Долговір зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень 13.10.2015 року. Реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна - 15852905104.

14.10.2015 року управляння з питань економіки, інвестицій та євроінтеграції Могилів-Подільської міської ради, за Актом передачі майна комунальної власності територіальної громади міста, передало позивачу будівлю загальною площею 747,3 м 2 за адресою: Вінницька область, місто Могилів-Подільський, вул. Сагайдачного гетьмана, 7.

29.01.2016 року позивач листом № 53 звернувся до Могилів-Подільского міского голови з пропозицією за власні кошти провести благоустрій земельної ділянки з влаштуванням зони відпочинку між вул. Гетьмана Сагайдачного та міським парком та побудовою детячого містечка, для цього, просить дозволити викуп або надання в оренду з послідуючим правом викупу земельну ділянку - кадастровий номер 0510400000:00:009-0563 площею 0,2436 га, що закріплена для обслуговування будівлі по вул. Сагайдачного гетьмана, 7.

26.02.2016 року позивач направив до відповідача лист № 121 з проханням відтермінувати розгляд земельного питання до подання відповідної заяви, оскільки не узгоджено питання додаткового проходу в міський парк через ділянку на якій розташовано придбану будівлю.

Листом № 175 від 31.03.2016 року позивач звернувся до відповідача з проханням дозволити викупити з одночасним оформленням технічної документації, або отримати в оренду на 49 років, з послідуючим правом викупу, земельну ділянку - кадастровий номер 0510400000:00:009-0563 площею 0,2436 га.

У відповідь на лист позивача № 175 від 31.03.2016 року виконавчий комітет Могилів-Подільскої міської ради листом від 29.04.2016 року № 02-22/1197 повідомив позивача , що питання надання земельноїх ділянки у властність, або оренду, для обслуговування будівлі по вул. Сагайдачного, 7 буде розглянуте на засіданні чергової сесії міської ради.

На 9 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради прийнято рішення № 228 від 19.07.2016 року Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою на поділ земельної ділянки , а саме вирішено:

1. Надати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою на поділ земельної ділянки комунальної власності територіальної громади м. Могилева-Подільського по вул.. Сагайдачного, 7, загальною площею 0,2436 га (кадастровий номер 0510400000:00:009-0563), для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови: - на земельну ділянку № 1, орієнтовною площею - 0,1743 га; - на земельну ділянку № 2, орієнтовною площею - 0,0693 га.

2. Відділу земельних ресурсів управління містобудування та архітектури міської ради замовити документацію із землеустрою та після погодження у встановленому законом порядку надати її на затвердження сесії міської ради.

3. контроль за цим рішенням покласти на секретаря сільської ради та на постійну комісію з питань законності.

25.07.2016 року адвокатом ОСОБА_2, на підставі ордеру на надання правової допомоги, подано запит Могилів-Подільському міському голові, в якому просив: повідомити про причини невключення на розгляд 8 та 9 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради питання про надання земельної ділянки кадастровий номер 0510400000:00:009-0563 площею 0,2436 га у власність чи оренду ПП Ланг ; повідомити про всі рішення, які приймались та готувались виконавчим комітетом або розглядались на сесії стосовно земельної ділянки кадастровий номер 0510400000:00:009-0563 площею 0,2436 га та надати завірені копії всіх цих документів.

На зареєстрований 25.07.2016 року адвокатський запит, виконавчий комітет Могилів-Подільської міської ради листом від 01.08.2016 року № 02-22/2072 повідомило адвоката ОСОБА_2, що відповідно до підпункту б) п. 5.1. договору купівлі продажу від 28.09.2015 року покупець зобовязаний вирішувати питання землевпорядкування самостійно в порядку, визначеному чинним законом. Крім того, питання земельної ділянки розглядалось на 9 сесії Могилів-Подільскої міської ради та прийнято рішення № 228 від 19.07.2016 року.

10.08.2016 року адвокатом ОСОБА_2 подано ще один запит Могилів-Подільському міському голові, з проханням надати інформацію про причини не включення на розгляд 8 та 9 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради питання про надання земельної ділянки кадастровий номер 0510400000:00:009-0563 площею 0,2436 га у власність чи оренду ПП Ланг та надати завірені копії документів які виносились на розгляд сесії, а саме підписаного проекту рішення сесії з доданими до нього документами.

У відповідь на адвокатський запит виконавчий комітет Могилів-Подільскої міської ради листом від 17.08.2016 року № 02-22/2191 повідомив адвоката що питання стосовно земельної ділянки під об'єктом нерухомого майна по вул. Сагайдачного гетьмана, 7, розглячдалось в лютому 2016 року на постійних комісіях міської ради, де в подальшому 29.02.2016 року на пленарному засіданні 7 сесії Могилів-Подільскої міської ради 7 скликання було внесено пропозицію та запропоновано п. 1.2 проекту рішення, що стосується цієї земельної ділянки виключити у звязку з вирішенням питання щодо розподілу даної земельної ділянки для забезпечення вільного проходу загального користування комунальної власності до міського парку культури та відпочинку. За дану пропозицію проголосовоно одноголосно. В період з 29.04.2016 року по 17.08.2016 року було проведено пленарне засідання 9 сесії 19.07.2016 року 7 скликання Могилів-Подільскої міської ради. Згідно порядку денного було винесено на розгляд міської ради проект рішення про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою на поділ земельної ділянки по вул. Сагайдачного гетьмана, 7 на піставі клопотання директора МКП Могилів-Подільський парк культури і відпочинку ім. Л. Українки , де на засіданні 9 сесії рішення прийнято.

Додатками до даного листа є: копія витягу з протоколу 7 сесії від 29.02.2016 року та копія проекту рішення 9 сесії 7 скликання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою на поділ земельної ділянки .

Позивач звернувся до ТОВ Дніпроцивільпромбуд листом № 342 від 10.08.2016 року в якому просив надати інформацію: чи здійснювалось інститутом проектування будівлі (кінотеатр України ) по вул. Сагайдачного гетьмана, 7, у минулому вул. Урицького, 5; яка земельна ділянка (її орієнтовна площа та розташування), відповідно до проектної документації повинна була виділятись для обслуговування будівлі та чи порушуються державно будіельні норми при поділі земельної ділянки для обслуговування будівлі загальною площею 0,2436 га в м. Могилів-Подільському по вул. Сагайдачного гетьмана, 7, кадастровий номер 0510400000:00:009-0563?

18.08.2016 року ТОВ Дніпроцивільпромбуд листом № 28 надало відповідь позивачу щодо запитуваної інформації, а саме зазначило, що кінотеатр Україна на 420 місць в місті Могилів-Подільський по вулиці Сагайдачного (у минулому вулиця Урицького) побудований у 1961 році по розробленій інститутом проектній документації. Проектом був розроблений генеральний план даної земельної ділянки з орієнтовною площею 0,25 га. На даний момент це земельна ділянка площею 0,2436 га кадастровий номер 0510400000:00:009-0563. Міська рада вирішила зменшити цю земельну ділянку, вилучивши з неї частину території площею 0,0693 га. При підготовці проекту рішення фахівцями міської ради не враховані вимоги Державних будівельних норм України. Для обовязкового забезпечення вимог норм при експлуатації будинку бувшого кінотеатру Україна необхідно зберегти неподільною земельну ділянку розміром 0,2436 га для обслуговування громадської будівлі, кадастровий номер 0510400000:00:009-0563, що забезпечить існуючу вільну полосу земельної ділянки шириною до 15 м., а як наслідок - дотримання норм протипожежної безпеки.

Беручи до уваги встановлені обставини суд зазначає наступне.

Статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

В силу ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Згідно зі ст. 16 Закону України "Про оренду землі" особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України . У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону .

Стаття 12 Земельного кодексу України визначає повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин, до яких, зокрема, належить розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу .

Відповідно до ст. 377 Цивільного кодексу України , ст. 120 Земельного кодексу України позивач набув право на користування земельною ділянкою під нерухомістю, яка йому належить на праві приватної власності відповідно до договору купівлі-продажу від 28.09.2015 року нежитлової будівлі загальною площею 747,3 м 2 за адресою: Вінницька область, місто Могилів-Подільський, вул. Сагайдачного гетьмана, 7 на земельній ділянці, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Могилів-Подільського.

Право приватної власності на вказану нерухомість зареєстровано за позивачем 13.10.2015 відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" об'єктом нерухомого майна (нерухоме майно, нерухомість) є земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці (будівля, споруда тощо), переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Таким чином, з моменту державної реєстрації прав на вказану нерухомість позивач є користувачем земельної ділянки, на якій розташована зазначена нерухомість та частиною земельної ділянки, яка необхідна для її обслуговування (загальна площа земельної ділянки 0,2436 га). Оскільки придбана позивачем нерухомість є невід'ємною від зазначеної земельної ділянки, то її використання позивачем є невід'ємним від одночасного використання земельної ділянки, на якій розташована ця нерухомість.

Обов'язок рад відвести земельну ділянку у власність або у користування необхідно відрізняти від їх обов'язку оформити право на земельну ділянку, якщо воно виникло у зв'язку з переходом права на будівлю чи споруду, приватизацією об'єктів незавершеного будівництва або внаслідок укладення передбачених законом цивільно-правових угод (міна, дарування, купівлі і под.). Разом з переходом права власності на будівлю чи споруду новий власник або землекористувач набуває прав і обов'язків, передбачених Земельним кодексом України .

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки (ст. 123 Земельного кодексу України).

Порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам визначений ст. 128 Земельного кодексу України, а саме: продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень. Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. До заяви (клопотання) додаються: а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд); б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу. Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови. Підставою для відмови в продажу земельної ділянки є: а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки; б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; в) якщо щодо суб'єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності; г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність; ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. Ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб'єктами господарювання, які є суб'єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування. Ціна земельної ділянки площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд визначається за нормативною грошовою оцінкою, вказаною в технічній документації. Фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки здійснюється за рахунок внесеного покупцем авансу, що не може бути більшим ніж 20 відсотків вартості земельної ділянки, визначеної за нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки. Сума авансового внеску зараховується до ціни продажу земельної ділянки. У разі відмови покупця від укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки сума авансового внеску не повертається.

Судом встановлено, що при зверненні позивача до відповідача з листом про викуп або надання в оренду земельної ділянки загальною площею 0,2436 га в м. Могилів-Подільському по вул. Сагайдачного гетьмана, 7, кадастровий номер 0510400000:00:009-0563, позивачем не дотримано вимог ст. 123 та 128 Земельного кодексу України. Тобто позивач не пройшов передбачену законом процедуру на оформлення права власності чи права оренди, а органом місцевого самоврядування не прийнято жодного рішення щодо даного права.

Право позивача на земельну ділянку не виникло, а відтак не може бути порушене.

З огляду на викладене в задоволені вимоги про визнання права власності на земельну ділянку загальною площею 0,2436 га в м. Могилів-Подільському по вул. Сагайдачного гетьмана, 7, кадастровий номер 0510400000:00:009-0563 для обслуговування будівлі відмовити.

Щодо вимоги про визнання протиправним та скасування рішення від 19.07.2016 р. № 228 9 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою на поділ земельної ділянки слід зазначити наступне.

Згідно з п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» до виключної компетенції міської ради належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, які розглядаються виключно на пленарному засіданні ради - сесії.

Статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування» передбачено, що Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Надаючи оцінку діям та рішенню відповідача, колегія суддів приходить до висновку, що вони були здійснені із грубими порушеннями приписів ст. 123 ЗК України і, очевидно, були спрямовані на унеможливлення захисту позивачем свого права на майно, оскільки внаслідок протиправного та безпідставного поділу та створення відповідачем нової земельної ділянки, з іншою площею і іншою адресою, був розірваний формально-правовий зв'язок між позивачем та об'єктом його права, а земельна ділянка загальною площею 0,2436 га в м. Могилів-Подільському по вул. Сагайдачного гетьмана, 7, кадастровий номер 0510400000:00:009-0563 втратила свої суттєві ознаки площу та межі земельної ділянки.

Внаслідок здійсненого відповідачем протиправного поділу земельної ділянки позивач втратив юридичну можливість встановленим законом способом наполягати на захисті свого права на мирне володіння майном, гарантованого Конституцією України.

Очевидність та значність допущених відповідачем порушень закону, що виражається в безпідставній та протиправній зміні меж земельної ділянки; спрямованість цих порушень на унеможливлення позивачем захисту свого права на мирне володіння майном.

Таким чином, враховуючи порушення відповідачем вищевказаних приписів законодавства під час прийняття спірного рішення, внаслідок відсутності згоди землекористувача на відчуження ділянки та/або його добровільної відмови від землекористування та вирішення питання щодо припинення права користування даною земельною ділянкою, суд дійшов висновку про незаконність рішення від 19.07.2016 р. № 228 9 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою на поділ земельної ділянки .

Відповідно до ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожна фізична та юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальним принципами міжнародного права.

Основною метою ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод є попередження свавільного захоплення власності, конфіскації, експропріації та інших порушень безперешкодного користування своїм майном. При цьому в своїх рішенням Європейський суд з прав людини постійно вказує на необхідність дотримання справедливої рівноваги між інтересами суспільства та необхідністю дотримання фундаментальних прав окремої людини (наприклад, рішення у справі Спорронг і Льоннрот проти Швеції від 23 вересня 1982 року, Новоселецький проти України від 11 березня 2003 року, Федоренко проти України від 1 червня 2006 року). Необхідність забезпечення такої рівноваги відображено в структурі статті 1. Зокрема, необхідно щоб була дотримана обґрунтована пропорційність між застосованими заходами та переслідуваною метою, якої намагаються досягти шляхом позбавлення особи її власності.

Таким чином, особу може бути позбавлено її власності лише в інтересах суспільства, на умовах, передбачених законом і загальним принципами міжнародного права, а при вирішенні питання про можливість позбавлення особи власності мусить бути дотримано справедливої рівноваги між інтересами суспільства та правами власника.

У справі Федоренко проти України , Європейський суд з прав людини дійшов висновку, що заявник мав щонайменше законні сподівання на дохід відповідно до пункту договору про доларовий еквівалент суми в гривні, і це сподівання може вважатися майном у розумінні ст. 1 Першого протоколу до Конвенції. Європейський суд з прав людини також констатував, що дії управління юстиції можна розцінити як такі, що звели нанівець законні сподівання заявника за договором і позбавили його, зокрема, умови, на яку він погодився під час укладання договору.

В даному випадку можливо застосувати аналогію, оскільки позивач мав щонайменше законні сподівання на використання всієї земельної ділянки, на якій розташовано майно яке він придбав, згідно договору купівлі-продажу, а тому дії відповідача можна розцінити як такі, що звели нанівець законні сподівання заявника за договором і позбавили його, зокрема, умови, на яку він погодився під час укладання договору.

Статтею 16 Цивільного кодексу України передбачено спосіб захисту цивільного права та інтересу зокрема визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

В позовній заяві позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення, дане поняття є тотожним з визнанням незаконним рішення, з огляду на викладене, вимога про визнання протиправним та скасування рішення відповідача підлягає задоволенню.

Статтею 15 Цивільного кодексу України встановлено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Частина 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно з ч. 2 ст. 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Враховуюче викладене, суд доходить до висновку про обґрунтованість частини заявлених Позивачем вимог та відповідність їх чинному законодавству, у зв'язку з чим, позов підлягає частковому задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу згідно ст. 49 ГПК України

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 33 , 34 , 44 , 49 , 82 - 84 ГПК України , суд

ВИРІШИВ :

1. Позов задовольнити частково.

2 . Визнати протиправним та скасувати рішення від 19.07.2016 р. № 228 9 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою на поділ земельної ділянки .

3. Відмовити в задоволені позову в частині визнання права власності на земельну ділянку загальною площею 0,2436 га в м. Могилеві-Подільському по вул. Сагайдачного гетьмана, 7 кадастровий номер 0510400000:00:009-0563 для обслуговування будівлі.

4. Стягнути з Могилів-Подільської міської ради (пл. Шевченка, 6/16, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, 24000, код ЄДРПОУ 39469470) на користь Приватного підприємства "ЛАНГ" (вул. Горького, 95, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, 24000, код ЄДРПОУ 30254698) 1600 (тисячу шістсот) грн. 00 коп. судового збору.

5. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повний текст рішення суду оформлено і підписано відповідно до вимог ст.84 ГПК України 29 травня 2017 р.

Головуючий суддя Матвійчук В.В.

Судді: Білоус В.В.

ОСОБА_5

віддрук. прим.:

1 - до справи

Дата ухвалення рішення23.05.2017
Оприлюднено01.06.2017
Номер документу66769910
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання права на земельну ділянку, визнання протиправним та скасування рішення,-

Судовий реєстр по справі —902/817/16

Постанова від 28.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 29.01.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 06.12.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

Ухвала від 08.11.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

Судовий наказ від 16.08.2017

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Постанова від 08.08.2017

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

Ухвала від 07.08.2017

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

Ухвала від 31.07.2017

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

Ухвала від 24.07.2017

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

Ухвала від 13.07.2017

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні