Постанова
від 23.05.2017 по справі 922/1109/16
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" травня 2017 р. Справа № 922/1109/16

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Білоусова Я.О. , суддя Пуль О.А. , суддя Шевель О. В.

за участю секретаря судового засідання Марченко В.О.

за участю представників:

апелянта - Мєхтієва Д.Б. (довіреність №3363/8/20-30-10 від 23.05.2017), Гундар Г.М. (довіреність №909/8/20-30-10-04 від 30.01.2017),

арбітражного керуючого - Голубєвої О.О. (довіреність від 08.11.2016),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Центральної ОДПІ м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області (вх.№ 1144 Х/2) на ухвалу Господарського суду Харківської області від "15" вересня 2016 р. у справі № 922/1109/16

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Агротрейд Експорт ЛЛС", м.Харків,

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агротрейд Експорт ЛЛС", м.Харків,

про визнання банкрутом,

ВСТАНОВИЛА:

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 15.09.2016 (суддя Яризько В.О.) затверджено наданий суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс. Ліквідовано юридичну особу - ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС". Визнано вимоги кредиторів, що були не задоволені за недостатністю майна банкрута ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" погашеними. Провадження у справі припинено. Зобов'язано державного реєстратора внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та передати органам, які здійснювали облік, відповідне повідомлення про зняття юридичної особи з обліку.

Центральна ОДПІ м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області з ухвалою місцевого господарського суду не погодилась та звернулась до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить ухвалу суду першої інстанції скасувати, справу направити на розгляд до суду першої інстанції.

Звертаючись з апеляційною скаргою, Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області послалась на порушення своїх прав оскаржуваною ухвалою, які полягали у створенні ліквідатором банкрута перешкод для здійснення перевірки дотримання банкрутом податкового законодавства та встановлення наявності чи відсутності податкового боргу.

Заявником зазначено, що 21.07.2016 до Головного управління державної фіскальної служби у Харківській області надійшла постанова Господарського суду Харківської області від 23.06.2016 про визнання ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" банкрутом. Згідно даних ГУ ДФС у Харківській області підприємство має обсяг задекларованих доходів за 2015 рік 562660,4 тис.грн. ГУ ДФС у Харківській області видано наказ від 18.08.2016 №2208 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" у зв'язку з банкрутством. Представниками ГУ ДФС у Харківській області було здійснено виїзд за адресою ліквідатора ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" арбітражного керуючого Паркулаба В.Г для проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 18.08.2016, та вручено особисто зазначений вище наказ.

Ліквідатор ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" арбітражний керуючий Паркулаб В.Г. повідомив Головне управління ДФС у Харківській області, що в період з 15.08.2016 по 28.08.2016 знаходиться у щорічній відпустці, у зв'язку з чим просив перенести термін перевірки на дату повернення з відпустки (лист від 18.08.2016 №02-15/23, т.4 а.с. 136).

Наказом ГУ ДФС у Харківській області від 26.08.2016 №2360 термін початку проведення перевірки перенесено на 31.08.2016.(т. 4 а.с. 139).

Заявником апеляційної скарги зазначено, що представниками Головного управління ДФС у Харківській області було здійснено 31.08.2016 виїзд за адресою ліквідатора ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" арбітражного керуючого Паркулаба В.Г для проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 18.08.2016, та вручено особисто копію наказу від 26.08.2016.

Ліквідатор ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" арбітражний керуючий Паркулаб В.Г. листом від 02.09.2016 №02-15/32 повідомив Головне управління ДФС У Харківській області про відсутність у нього більшої частини бухгалтерських документів банкрута, у зв'язку з чим просив перенести термін перевірки на 90 календарних днів (т.4 а.с. 140), на підставі чого представниками ГУ ДФС у Харківській області складено відповідний акт про неможливість розпочати документальну позапланову перевірку банкрута від 31.08.2016 (т.4 а.с. 144) та направлено ліквідатору банкрута лист від 06.09.2016 №5164/10/20-40-14-02-16 щодо відновлення документів, який останній отримав 12.09.2016 (т.4 а.с.149-151).

Наказом Головного управління ДФС у Харківській області від 12.09.2016 №2470 термін початку проведення перевірки перенесено до термінів, визначених п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України.(т. 4 а.с. 147).

Але, як зазначає апелянт, незважаючи на лист податкового органу на адресу ліквідатора Паркулаба В.Г., Господарським судом Харківської області, за участю виключно ліквідатора, приймається ухвала про затвердження ліквідаційного балансу.

24.04.2017 до суду від арбітражного керуючого надійшли письмові пояснення (вх.№4445), в яких арбітражний керуючий проти апеляційної скарги заперечував. Просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а ухвалу місцевого господарського суду без змін.

23.05.2017 до суду від апелянта надійшли додаткові пояснення (вх.№5325), в яких Центральна ОДПІ м. Харкова звертає увагу на те, що згідно декларації ТОВ Агротрейд Експорт з податку на прибуток за 2015 рік - доходи підприємства відображені у розмірі 592 660 409 грн, а збитки задекларовані у розмірі 10 451 грн, що свідчить про існування ризиків ухилення від оподаткування за результатами діяльності у 2015 році.

Представники апелянта у судовому засіданні підтримали вимоги апеляційної скарги та просили суд її задовольнити.

Представник арбітражного керуючого у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечував. Просив ухвалу місцевого господарського суду залишити без змін.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників провадження у справі, дослідивши наявні докази по справі, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду встановила.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 15.04.2016 порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС", введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Проскуріна Д.О.

Постановою Господарського суду Харківської області від 23.06.2016 ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Паркулаба В.Г.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 15.09.2016 затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС"; ліквідовано ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС"; визнано вимоги кредиторів, які були незадоволені за недостатністю майна банкрута, погашеними; провадження у справі припинено.

Не погодившись з ухвалою Господарського суду Харківської області від 15.09.2016, Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області звернулась до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 24.11.2016 припинено апеляційне провадження за апеляційною скаргою Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області.

Ухвала суду апеляційної інстанції вмотивована відсутністю в матеріалах справи доказів звернення заявника апеляційної скарги до боржника з грошовими вимогами, не підтвердженням наявності у боржника будь-якої податкової заборгованості та відсутності в зв'язку з цим права на оскарження судових рішень у справі.

Постановою Вищого господарського суду України від 15.03.2017 ухвалу Харківського апеляційного господарського суду від 24.11.2016 у справі №922/1109/16 скасовано. Справу передано до Харківського апеляційного господарського суду для здійснення апеляційного провадження.

При цьому, постанова суду касаційної інстанції мотивована тим, що відповідно до ст.1 Положення про Державну фіскальну службу України, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 №236 Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Основними завданнями ДФС є, зокрема, контроль за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків і зборів.

Згідно зазначеного Положення на органи ДФС покладено наступні завдання: здійснення адміністрування податків і зборів, митних та інших платежів, єдиного внеску в порядку, встановленому законом, забезпечення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою їх нарахування та сплати до бюджету і відповідних позабюджетних фондів; контроль своєчасного подання платниками податків та єдиного внеску передбаченої законом звітності, своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків і зборів, єдиного внеску, митних та інших платежів; здійснення контролю за дотриманням податкового і митного законодавства, законодавства щодо трансфертного ціноутворення, законодавства щодо адміністрування єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого законом покладено на ДФС; здійснення обліку платників податків та єдиного внеску, осіб, які здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; забезпечення ведення обліку податків і зборів, платежів.

Покладені державою на органи ДФС зазначені завдання в даному випадку можуть бути реалізовані шляхом звернення до суду із заявою з кредиторськими вимогами до боржника, однак, таке звернення можливе за умови проведення перевірки банкрута і встановлення наявності податкового боргу.

В даному випадку вбачається, що ГУ ДФС у Харківській області намагалась реалізувати покладені на неї завдання шляхом проведення перевірки ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства. Однак, судом апеляційної інстанції в порушення ст.ст.1, 91 ГПК України не взято до уваги обставини порушення оскаржуваною ухвалою законних прав та інтересів заявника касаційної скарги, у зв'язку з чим неправомірно припинено апеляційне провадження за апеляційною скаргою ОДПІ.

Відповідно до ст.112 12 ГПК України вказівки, що містяться у постанові касаційної інстанції, є обов'язковими для суду першої інстанції під час нового розгляду справи.

Колегія суддів дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування місцевим господарським судом норм процесуального та матеріального права приходить до висновку про задоволення апеляційної скарги виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.101 ГПК України у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього.

Як свідчать матеріали справи, ухвалою Господарського суду Харківської області від 08.04.2016 прийнято заяву ТОВ Агротрейд Експорт ЛЛС про порушення провадження у справі до розгляду.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 15.04.2016 порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ Агротрейд Експорт ЛЛС . Визнано розмір безспірних вимог ТОВ "Вікторія Агро" в сумі 507500,00 грн. Введено процедуру розпорядження майном боржника. Призначено розпорядником майна ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" арбітражного керуючого Проскуріна Дмитра Олександровича.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 07.06.2016 затверджено реєстр вимог кредиторів ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" в наступному складі:

- ТОВ "Вікторія Агро" в розмірі 510 256,00 грн, з яких: 2756,00 грн - витрати зі сплати судового збору (1 черга задоволення вимог кредиторів), 507500,00 грн - основний борг (4 черга задоволення вимог кредиторів);

- ФОП ОСОБА_6 на загальну суму 2 002 756,00 грн, з яких: 2756,00 грн - витрати зі сплати судового збору (1 черга задоволення вимог кредиторів), 2 000 000,00 грн. - основний борг (4 черга задоволення вимог кредиторів).

Визнано, що особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.

Постановою Господарського суду Харківської області від 23.06.2016 ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Паркулаба Володимира Григоровича, якого зобов'язано в строк до 23 червня 2017 року виконати ліквідаційну процедуру.

З метою виявлення інших кредиторів, на офіційному веб - сайті ВГСУ 24.06.2015 року за № 32919 здійснено офіційне оприлюднення оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Впродовж встановленого законом двомісячного строку до суду та до ліквідатора не надходили заяви з кредиторськими вимогами до боржника.

Як свідчать матеріали справи та встановлено судом першої інстанції, з метою виявлення майна ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" ліквідатором протягом усієї процедури ліквідації було направлено запити до органів, що здійснюють його реєстрацію та облік, а також до Жовтневого ВДВС ХМУЮ, Дзержинського ВДВС Харківського МУЮ, Центральної ОДПІ м. Харкова.

Згідно отриманих відповідей за ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" не виявлено зареєстрованого права власності на майно та майнові права.

Ліквідатором було забезпечено пошук відомостей про нерухоме майно банкрута у базі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно через веб-сайт Міністерства юстиції України, за результатами пошуку, якого будь-які належні банкруту права на нерухоме майно не виявлені. Результати пошуку оформлені актом від 02.08.2016.

Ліквідатором були отримані від Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області відомості стосовно банківських рахунків банкрута, згідно яких банкрут мав банківські рахунки в Харківському ГРУ ПАТ КБ "Приватбанк" та ПАТ "Полтава-банк".

Рахунки в Харківському ГРУ ПАТ КБ "Приватбанк" закрито, що підтверджується довідками про закриття рахунку від 10.08.2016, від 11.08.2016. Відповідно до довідок ГРУ ПАТ КБ "Приватбанк" від 10.08.2016, від 11.08.2016 про обіги та сальдо, рух коштів за період з 15.04.2016 по 11.08.2016 був відсутній (а.с.52-59 т.4).

В якості ліквідаційного рахунку ліквідатором використовувався рахунок № 26005136614001 в ПАТ "Полтава-банк", який 30.08.2016 було закрито, що підтверджується довідкою від 30.08.2016 №173 (а.с.60 т.4).

Протягом ліквідаційної процедури на ліквідаційний рахунок надійшли 100 000,00 грн від дебітора банкрута на виконання обов'язків за укладеним до порушення провадження по справі договором.

Відповідно до положень ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором були розподілені кошти, що надійшли на рахунок банкрута, наступним чином:

- 5931,86 грн - на оплату основної грошової винагороди ліквідатора;

- 695,98 грн - на витрати у ліквідаційній процедурі, а саме на оплату послуг КП "Міський архів";

- 2756,00 грн - кредитору ФОП ОСОБА_6 на погашення вимог першої черги;

- 2756,00 грн - кредитору ТОВ "Вікторія Агро" на погашення вимог першої черги;

- 71709,66 грн. - кредитору ФОП ОСОБА_6 на погашення вимог четвертої черги;

- 18197,13 грн. - кредитору ТОВ "Вікторія Агро" на погашення вимог четвертої черги;

- 348,00 грн - сплачено ПАТ "Полтава-банк" за ведення рахунку, надання довідок, платіжних доручень та за закриття ліквідаційного рахунку.

Після розподілу коштів, залишок коштів на ліквідаційному рахунку становив 0,00 грн, ліквідаційний рахунок було закрито ліквідатором, про що надано довідку про рух коштів по ліквідаційному рахунку, а також довідку про його закриття.

23.08.2016 до архівних установ були передані документи банкрута за 2014-2016 роки згідно з актом приймання-передавання від 18.08.2016, які підлягають довгостроковому зберіганню, що підтверджується довідкою КП "Міський архів" №123 від 23.08.2016 (а.с.63 т.4).

Директор банкрута був звільнений у встановленому законом порядку; інших найманих працівників товариство не мало.

Відповідно до протоколу засідання комітету кредиторів боржника №2 від 29.08.2016 було вирішено звернутися до господарського суду з клопотанням про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. Вимоги кредиторів ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС", які не задоволені за недостатністю майна вважати погашеними, а саме : ТОВ "Вікторія Агро" на суму 489 302,87 грн, ФОП ОСОБА_6 на суму 1928290,34 грн.

Печатку підприємства було знищено ліквідатором, про що свідчить акт від 31.08.2016, доданий до матеріалів справи (а.с.86-87 т.4).

29.08.2016 органам Міндоходів України, органам Пенсійного фонду, Фондам соціального страхування та Харківському міському центру зайнятості ліквідатором направлено повідомлення про завершення ліквідаційної процедури (а.с.78-83 т.4).

Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону про банкрутство під ліквідацією розуміється припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Згiдно зі ст. 46 Закону про банкрутство господарський суд пiсля заслуховування звiту лiквiдатора або окремих кредиторiв виносить ухвалу про затвердження звiту лiквiдатора та лiквiдацiйного балансу.

Частина 2 ст. 46 Закону про банкрутство передбачає, якщо за результатами лiквiдацiйного балансу пiсля задоволення вимог кредиторiв не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про лiквiдацiю юридичної особи-банкрута.

Ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, встановленню правового статусу боржника, як юридичної особи, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів та необхідність його ліквідації), висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.

Проте, колегія суддів зазначає, що оскаржувана ухвала зазначеним вимогам закону не відповідає.

Так, зокрема, як свідчать матеріали справи, відповідно до фінансового звіту ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" за 2014 рік чистий дохід від реалізації продукції боржника складає 386,8 тис.грн (а.с.204 т.1); відповідно до звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) за 2015 рік чистий дохід від реалізації продукції складає 547 851 тис.грн, інші операційні доходи складають 44810 тис.грн, збиток 10 тис.грн (а.с.206 т.3); відповідно до податкової декларації боржника за 2015 рік дохід від будь-якої діяльності зазначено у розмірі 592 660 409,00 грн, збиток - 10451,00 грн (а.с.212-214 т.4); відповідно до звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) за 1 квартал 2016 року чистий дохід від реалізації продукції відсутній (а.с.208 т.1).

Відповідно до ч.2 ст.41 Закону про банкрутство ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч.6 ст.41 Закону про банкрутство протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов'язані передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до законів України.

Відповідно до акту приймання-передачі від 06.07.2016, складеному між ліквідатором Паркулабом В.Г. та в.о. директора ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" ОСОБА_7, ліквідатору, зокрема, було передано інвентаризаційний опис первинних бухгалтерських документів станом на 23.06.2016, до якого було включено 1395 документа (а.с.43 т.4, а.с.46-64 т.5).

Як зазначив ліквідатор, частина бухгалтерських документів була відсутня, тому він звернувся до ОСОБА_7 - керівника підприємства з проханням повідомити, чи залишилися у його розпорядженні інші документи, що стосуються діяльності банкрута, що підтверджується запитами ліквідатора, доданими до матеріалів справи (а.с.45, 65, 66 т.5). Проте, ОСОБА_7 повідомив, що відновити втрачені документи ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" неможливо (а.с.67 т.5). Місцезнаходження цих документів, обставини їх втрати або знищення не повідомив та належним чином не обґрунтував.

Відповідно до ч. 1, 2 п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Проте, в матеріалах справи відсутні докази здійснення ліквідатором Паркулабом В.Г. будь-яких дій щодо відновлення втрачених документів або його звернення до відповідних органів, у тому числі органу Державної реєстрації щодо документів передбачених п.41 ст.9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та звітності стосовно ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС", яка підлягала наданню їм у встановленому законом порядку за попередні періоди. Також матеріали справи не містять відповідних доказів щодо реагування ліквідатором Паркулабом В.Г. на дії керівника банкрута в порядку ч.6 ст.41 Закону про банкрутство.

Листом №02-15/32 від 02.09.2016 ліквідатор повідомив Головне управління ДФС У Харківській області про відсутність у нього більшої частини бухгалтерських документів банкрута, у зв'язку з чим просив перенести термін перевірки на 90 календарних днів, в той час як вже 23.08.2016 до архівних установ були передані документи банкрута за 2014-2016 роки, а 02.09.2016 ліквідатор звернувся до Господарського суду Харківської області зі звітом ліквідатора та клопотанням про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

За таких обставин при затвердженні звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу місцевим господарським судом не було надано оцінки, як фінансовим звітам ТОВ "Агротрейд Експорт ЛЛС" за 2014-2016 роки, які були наявні в матеріалах справи, так і наявністю переданого інвентарізаційного опису станом на 23.06.2016, який свідчить про наявність 1395 первинних бухгалтерських документів на підприємстві станом на цей період.

Колегія суддів зазначає, що вищенаведені обставини свідчать про необґрунтованість висновку суду першої інстанції, що ліквідатором проведені всі необхідні дії з ліквідації банкрута, в зв'язку з чим судом першої інстанції передчасно затверджено ліквідаційний баланс, звіт ліквідатора та припинено провадження у справі, тому ухвала Господарського суду Харківської області від 15.09.2016 підлягає скасуванню, а справа направленню на розгляд Господарського суду Харківської області.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Відповідно до статті 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до статті 43 Господарського процесуального кодексу України Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга є обґрунтованою, в зв'язку з чим ухвала Господарського суду Харківської області від "15" вересня 2016 року у справі № 922/1109/16 підлягає скасуванню, а справа направленню на розгляд Господарського суду Харківської області.

Керуючись статтями 91, 99, 101, 102, п.2 статті 103, п.4 ч.1 статті 104, статтями 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Центральної ОДПІ м.Харкова ГУ ДФС у Харківській області задовольнити.

Ухвалу Господарського суду Харківської області від "15" вересня 2016 року у справі № 922/1109/16 скасувати.

Справу №922/1109/16 направити на розгляд Господарського суду Харківської області.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Агротрейд Експорт ЛЛС" (61052, м.Харків, пров.Сімферопольській, буд.6, офіс 805, ЄДРПОУ 37659360) на користь Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова Головного управління ДФС у Харківській області (61166, м.Харків, пр.Науки, 9, ЄДРПОУ 39859805) 1378,00 грн судового збору за подання апеляційної скарги.

Доручити Господарському суду Харківської області видати відповідний наказ.

Повний текст постанови складено 29.05.2017

Головуючий суддя Білоусова Я.О.

Суддя Пуль О.А.

Суддя Шевель О. В.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення23.05.2017
Оприлюднено01.06.2017
Номер документу66771392
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1109/16

Постанова від 05.02.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Катеринчук Л.Й.

Ухвала від 28.12.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Катеринчук Л.Й.

Постанова від 21.11.2018

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Шутенко Інна Анатоліївна

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Шутенко Інна Анатоліївна

Ухвала від 27.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 21.09.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Бородіна Л.І.

Ухвала від 16.08.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 10.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 17.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 06.03.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні