Справа № 654/540/17-а
Провадження №2-а/654/19/2017
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 травня 2017 року м. Гола Пристань
Голопристанський районний суд Херсонської області
у складі: головуючої судді - Ширінської О.Х.,
за участю секретаря - Слюсар О.С.,
представників позивача - ОСОБА_1,
ОСОБА_2.,
представника відповідача - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Гола Пристань адміністративний позов Голопристанської міської ради Херсонської області до Голопристанської районної ради Херсонської області про визнання незаконною бездіяльність відповідача та зобов'язання вчинити певні дії, -
у с т а н о в и в:
Голопристанська міська рада Херсонської області звернулася із вище вказаним позовом до Голопристанської районної ради Херсонської області.
В обґрунтування заявлених позовних вимог представник позивача зазначив, що відповідно до рішення Голопристанської районної ради від 18.08.2016 № 139 Про безоплатну передачу майнових прав на юридичну особу КЗ Голопристанська районна дитяча школа мистецтв Голопристанської районної ради Херсонської області, виходу районної ради зі складу засновників юридичної особи та передачу в оренду будівлі та споруд дитячої школи мистецтв за адресою: м. Гола Пристань, вул. Горького, 18, основних засобів та цінних матеріалів та рішення Голопристанської міської ради від 22.08.2016 № 239 Про прийняття майнових прав на юридичну особу - комунальний заклад Голопристанська районна дитяча школа мистецтв Голопристанської районної ради Херсонської області Голопристанська міська рада Херсонської області:
1. Прийняла від Голопристанської районної ради Херсонської області майнові права на юридичну особу - комунальний заклад Голопристанська районна дитяча школа мистецтв Голопристанської районної ради Херсонської області, код в ЄДРПОУ 36400484.
2.Ввійшла до складу засновників юридичної особи комунального закладу Голопристанська районна дитяча школа мистецтв Голопристанської районної ради Херсонської області, код в ЄДРПОУ 36400484.
3.Змінила назву комунального закладу Голопристанська районна дитяча школа мистецтв Голопристанської районної ради Херсонської області на комунальний заклад Голопристанська дитяча школа мистецтв .
4.Затвердила Статут комунального закладу Голопристанська дитяча школа мистецтв Голопристанської міської ради Херсонської області в новій редакції.
Однак, при зазначеній передачі майнових прав у серпні 2016 року не були
передані до комунальної власності міста Голої Пристані об'єкт нерухомого
майна по вул. Горького, 18, де розміщується комунальний заклад Голопристанська дитяча школа мистецтв Голопристанської міської ради Херсонської області та інше індивідуально визначене майно, а саме: музичні інструменти, предмети довгострокового користування, матеріали, обладнання, інвентар, яке перебуває у користуванні комунального закладу Голопристанська дитяча школа мистецтв Голопристанської міської ради Херсонської області що унеможливило фінансування їх утримання за рахунок міського бюджету міста Голої Пристані, оскільки ст. 85 Бюджетного Кодексу України, прямо забороняє планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів цим Кодексом, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату або за рішенням Кабінету Міністрів України.
З метою забезпечення утримання об'єкта нерухомого майна по вул. Горького, 18 у м. Голій Пристані і матеріальних цінностей, які перебувають у користуванні комунального закладу Голопристанська дитяча школа мистецтв Голопристанської міської ради Херсонської області та на підставі статті 3 Закону України Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності Голопристанська міська рада Херсонської області звернулася з клопотанням до відповідача передати їх безоплатно із спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальної громади міста Голої Пристані, прийнявши рішення від 29.12.2016 № 379.
Крім цього, Голопристанська міська рада направила на адресу відповідача листа від 23.01.2017 № 02-17/52, в якому клопотала перед відповідачем щодо безоплатної передачі об'єкта нерухомого майна та матеріальних цінностей із спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальної громади міста Голої Пристані. ОСОБА_4 з листом від 23.01.2017 № 02-17/52 на адресу відповідача було направлено рішення Голопристанської міської ради від 29.12.2016 № 379.
Однак, в порушення вимог діючого законодавства України, відповідач вчинив незаконну бездіяльність, не виніс клопотання Голопристанської міської ради на розгляд пленарного засідання сесії Голопристанської районної ради, а лише направив на адресу Голопристанської міської ради листа від 20.02.2017 № 02-09/103 за підписом заступника голови районної ради ОСОБА_5 про те, що з даного питання уже прийняте рішення відповідачем від 11.11.2014 № 534.
Незаконна бездіяльність відповідача полягає у наступному:
1. Відповідно до пункту 32 статті 43 Закону України Про місцеве
самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях районної,
обласної ради вирішуються питання надання згоди на передачу об'єктів з
державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ,
міст та прийняття рішень про передачу об'єктів права спільної власності
територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні
районних, обласних рад, у державну власність, а також щодо придбання
об'єктів державної власності .
В порушення зазначеної статті Закону України Про місцеве самоврядування в Україні відповідач не виніс клопотання Голопристанської міської ради на розгляд пленарного засідання районної ради, обмежившись відпискою - листом від 20.02.2017 № 02-09/103.
Частинами першою та другою статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що:
ОСОБА_4 в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
2. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос .
2. У комунальному закладі Голопристанська дитяча школа мистецтв
Голопристанської міської ради Херсонської області постійно навчаються, в
основному, діти мешканців міста Голої Пристані, тобто зазначений
комунальний заклад задовольняє колективні потреби мешканців міста Голої
Пристані Херсонської області.
Частиною третьою пункту 10 розділу V Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що: За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад .
3. Рішення відповідача від 11 грудня 2014 року № 534 Про відмову у передачі до комунальної власності територіальної громади м. Гола Пристань об'єкта спільної власності територіальних громад району майнового комплексу дитячої школи мистецтв було прийняте відносно іншого клопотання позивача - рішення Голопристанської міської ради від 28.08.2014 № 1067 Про внесення пропозиції до Голопристанської районної ради щодо передачі до комунальної власності територіальної громади м. Голої Пристані об'єкту спільної власності територіальних громад - цілісного майнового комплексу Голопристанської районної дитячої школи мистецтв . Зазначене рішення відповідача вважається виконаним з моменту набрання ним чинності у грудні 2014 року та не може застосовуватися по відношенню до клопотання, яке направлене в 2017 році.
Просить визнати незаконною бездіяльність Голопристанської районної ради Херсонської області у відмові розгляду клопотання Голопристанської міської ради щодо безоплатної передачі об'єкта нерухомого майна по вул. Горького, 18 у м. Голій Пристані Херсонської області та матеріальних цінностей із спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальної громади міста Голої Пристані на пленарному засіданні Голопристанської районної ради. Зобов'язати Голопристанську районну раду розглянути на пленарному засіданні питання щодо безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальної громади міста Голої Пристані об'єкта нерухомого майна по вул. Горького, 18 у м. Голій Пристані Херсонської області та матеріальних цінностей, які перебувають у користуванні комунального закладу Голопристанська дитяча школа мистецтв Голопристанської районної ради Херсонської області. Стягнути з Голопристанської районної ради на користь Херсонської міської ради сплачений судовий збір.
В судовому засіданні представники позивача ОСОБА_1 та ОСОБА_2 підтримали позовні вимоги з підстав, зазначених у позові та просили їх задовольнити.
Представник Голопристанської районної ради ОСОБА_3 позовні вимоги не визнала, надала заперечення на позов, який підтримала та просила відмовити у задоволенні позовних вимог.
Зокрема у запереченні на позов представник відповідача зазначила, що перед тим як включити те чі інше питання в порядок денний пленарного засідання ради, необхідно провести відповідну перевірку, зібрати належну інформацію, зробити висновки, які донести депутатському корпусу. З цією метою були зроблені запити до відповідних установ.
Зважаючи на посилання міської ради на контингент учнів, листом від 09 лютого 2017 року районна рада звернулась до комунальної установи "Централізована бухгалтерія по обслуговуванню закладів та установ культури" Голопристанської районної ради Херсонської області за наданням інформації щодо контингенту учнівського складу музичної школи, адже бухгалтерське обслуговування комунального заклад "Голопристанська районна дитяча школа мистецтв" Голопристанської районної ради Херсонської області здійснювалось цією комунальною установою.
Листом від 21 лютого 2017 року комунальна установа повідомила районну раду, що станом на 31 серпня 2016 року у музичній школі навчалось (рахувалось) 328 учнів, з них: 284 учні - діти мешканців м.Гола Пристань та 44- діти з сільської місцевості.
Листом від 23 лютого 2017 року районна рада повторно звернулась до комунальної установи із запитом щодо учнівського складу музичної школи станом на поточну дату.
Листом від 24 березня 2017 року комунальна установа повідомила районну раду, що така інформація станом на поточну дату відсутня.
Згодом, листом від 4 квітня 2017 року, комунальна установа надала до районної ради склад дітей музичної школи - мешканців Голопристанського району.
Зважаючи, що попередній розгляд даного питання віднесений до компетенції постійної комісії районної ради з питань управління об'єктами комунальної власності та житлово-комунального господарства, у вивченні даного питання активно приймає участь голова вказаної комісії, депутат районної ради ОСОБА_6
Листом від 10 лютого 2017 року депутат районної ради ОСОБА_6 звернувся до комунальної установи за інформацією щодо стану будівлі дитячої школи мистецтв, оскільки міська рада стверджує про перебування будівлі у незадовільному стані.
Листом від 21 лютого 2017 року комунальна установа надала запитувану інформацію та повідомила, що будівля перебуває у задовільному стані та разом з майном музичної школи передані міській раді в оренду згідно рішення районної ради від 18 серпня 2016 року № 139.
16 березня 2017 року районною радою проводилась нарада з сільськими головами -"день голови", під час якої сільським головам надано перелік об'єктів спільної власності територіальних громад району та запропоновано визначитись із подальшою їх долею, зокрема, функціонуванням, утриманням тощо.
Станом на час подання заперечень жодної відповіді від сільських голів не отримано.
Згідно частини 15 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях , прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Рішенням десятої сесії районної ради VII скликання від 22 листопада 2016 року № 174 "Про затвердження Регламенту Голопристанської районної ради VII скликання в новій редакції" затверджено Регламент районної ради у новій редакції.
Згідно пункту 4.2.1 Регламенту, пропозиції з питань порядку денного можуть вноситись головою ради, депутатами, постійними комісіями, депутатськими групами та фракціями. З делегованих повноважень пропозиції вносяться районною державною адміністрацією.
Пропозиції щодо порядку денного сесії районної ради формуються в порядку, передбаченому Регламентом та планом роботи районної ради.
Відповідно пункту 4.2.5. Регламенту до порядку денного можуть бути включені тільки ті питання, проекти рішень щодо яких можуть бути оприлюднені у встановленому Законом України "Про доступ до публічної інформації" порядку не пізніше, як за 20 робочих днів до розгляду їх на пленарному засіданні сесії ради.
Проекти рішень сесії районної ради разом з пропозиціями щодо питань порядку денного та іншими матеріалами подаються не пізніше, ніж за 30 робочих днів до пленарного засідання чергової сесії.
Усі проекти рішень, що подаються суб'єктами їх подання розглядаються на засіданнях профільних постійних комісій ради.
Розпорядженням голови районної ради від 16 січня 2017 року № 1-р "Про скликання дванадцятої сесії районної ради" головою ради було скликано сесію ради з 17 січня 2017 року. Пленарне засідання призначене на 16 лютого 2017 року.
Проекти рішень ради, що планувались до розгляду на даному пленарному засіданні були оприлюднені 19 січня 2017 року. Клопотання міської ради надійшло 26.01.2017 р., тому проект рішення не міг бути вчасно оприлюднений, що суперечитить статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Втім, пропозицій від депутатів районної ради, у тому числі, голови постійної комісії з питань управління комунальною власністю та житлово-комунального господарства не надходило.
27 лютого 2017 року згідно розпорядження голови районної ради № 7-р "Про скликання тринадцятої сесії районної ради VII скликання" головою районної ради скликано тринадцяту сесію районної ради з 28 лютого 2017 року. Пленарне засідання призначено на 31 березня 2017 року.
Проекти рішень, що заплановані до розгляду на тринадцятій сесії районної ради оприлюднені 02 березня 2017 року.
На час оприлюднення проектів рішень відповідь щодо учнівського складу з комунальної установи не надійшла. Пропозицій від депутатів щодо включення даного питання до порядку денного не надходило, оскільки дане питання перебуває в стадії вивчення та розгляду.
Заслухавши думку представників сторін, дослідивши письмові матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Так, в ході розгляду справ судом було встановлено, що на адресу Голопристанської районної ради надійшов лист Голопристанської міської ради Херсонської області від 23 січня 2017 року № 02-17/52, що був зареєстрований в журналі обліку вхідної кореспонденції районної ради за № 103/02-09.
Листом від 20 лютого 2017 року за № 02-09/103 Голопристанська районна рада повідомила міську раду про те, що питання щодо передачі оспорюваного об'єкта вже приймалось районною радою. Зокрема, повідомлено про наявність рішення сорок четвертої сесії Голопристанської районної ради VI скликання від 11 грудня 2014 року № 534 "Про відмову у передачі до комунальної власності територіальної громади м. Гола Пристань об'єкта спільної власності територіальних громад району майнового комплексу дитячої школи мистецтв".
Рішенням восьмої сесії Голопристанської районної ради VII скликання від 18 серпня 2016 року № 139 "Про безоплатну передачу майнових прав на юридичну особу КЗ "Голопристанська районна дитяча школа мистецтв" Голопристанської районної ради Херсонської області, виходу районної ради зі складу засновників юридичної особи та передачу в оренду будівлі та споруд дитячої школи мистецтв за адресою: м. Гола Пристань, вул. Горького. 18, основних засобів та цінних матеріалів" юридичну особу -комунальний заклад "Голопристанська районна дитяча школа мистецтв" Голопристанської районної ради Херсонської області, код в ЄДРПОУ 36400484 було передано до власності територіальної громади міста Гола Пристань в особі Голопристанської міської ради.
Будівлю, споруди, основні засоби та цінні матеріали, а саме: музичні інструменти, предмети довгострокового користування, матеріали, обладнання та інвентар дитячої школи мистецтв вказаним рішенням передано в оренду міській раді з орендною платою на рівні 1 (однієї) грн. на рік з подальшим урахуванням щомісячних індексів інфляції відповідно до вимог чинного законодавства України.
Суд вважає, що відповідь Голопристанської районної ради у своєму листі від 20 лютого 2017 року за № 02-09/103, в якому повідомила міську раду про те, що питання щодо передачі оспорюваного об'єкта вже приймалось районною радою у 11.12.2014 р., рішення № 534 - є безпідставною та не відповідає вимогам діючого законодавства, оскільки вказане рішення районної ради вважається виконаним з моменту набрання ним чинності у грудні 2014 року та не може застосовуватися по відношенню до клопотання, яке направлене в 2017 році.
Відповідно до п. 32 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішується питання надання згоди на передачу об'єктів з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст та прийняття рішень про передачу об'єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних, обласних рад, у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності.
Згідно ч.1, ч.2 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Частиною 3 п.10 розділу У Прикінцевих та перехідних положень до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що за пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.
Завданням адміністративного судочинства, відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на вище наведене, фактична відмова відповідача у винесенні клопотання Голопристанської міської ради щодо безоплатної передачі майна та майнових прав на розгляд пленарного засідання районної ради - є безпідставною та необґрунтованою, яка не ґрунтуються на вимогах закону, а свідчить про бездіяльність та затягування вирішення даного питання найближчим часом, що не відповідає приписам ст. 2 КАС України. При цьому відповідач обґрунтовує свою позицію посиланням на приписи своїх внутрішніх організаційних документів, як-то: Регламент Голопристанської районної ради та Положення про постійні комісії Голопристанської районної ради, що є недоречним.
Крім того, на момент розгляду даного позову в суді, клопотання позивача так і не було включено до розгляду на пленарне засіданні районної ради.
За таких обставин, позовні вимоги Голопристанської міської ради підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст.2, 3, 6, 9, 10, 11, 70, 71, 86, 87, 94, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, ст.ст. 43, 46, 59, п.10 розділу У Прикінцевих та перехідних положень до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст. 85 Бюджетного Кодексу України, суд -
п о с т а н о в и в:
Позовні вимоги Голопристанської міської ради Херсонської області - задовольнити.
Визнати незаконною бездіяльність Голопристанської районної ради Херсонської області у відмові розгляду клопотання Голопристанської міської ради щодо безоплатної передачі об'єкта нерухомого майна по вул. Горького, 18 у м. Голій Пристані Херсонської області та матеріальних цінностей із спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальної громади міста Голої Пристані на пленарному засіданні Голопристанської районної ради.
Зобов'язати Голопристанську районну раду розглянути на пленарному засіданні питання щодо безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальної громади міста Голої Пристані об'єкта нерухомого майна по вул.. Горького, 18 у м. Голій Пристані Херсонської області та матеріальних цінностей, які перебувають у користуванні комунального закладу Голопристанська дитяча школа мистецтв Голопристанської районної ради Херсонської області.
Стягнути з Голопристанської районної ради на користь Херсонської міської ради судовий збір у розмірі 1600 ( одна тисяча шістсот грн.).
На постанову суду може бути подана апеляційна скарга протягом десяти днів з дня її проголошення до Одеського апеляційного адміністративного суду, через Голопристанський районний суд. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ч. 3 ст. 160 цього Кодексу - з дня складення постанови у повному обсязі.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання скарги про апеляційне оскарження, якщо скаргу не було подано.
Суддя: Ширінська О.Х.
Суд | Голопристанський районний суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2017 |
Оприлюднено | 01.06.2017 |
Номер документу | 66785532 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні