Головуючий у 1 інстанції - Чиркін С.М
Суддя-доповідач - Ханова Раїса Федорівна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2017 року справа №812/74/17
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі:
головуючого судді: Ханової Р.Ф.
судді: Василенко Л.А.
Гайдара А.В.
розглянувши в порядку
письмового провадження
апеляційну скаргу Дочірнього підприємства Луганський облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України
на постанову Луганського окружного адміністративного суду
від 06 квітня 2017 року
по адміністративній справі № 812/74/17
за позовом Дочірнього підприємства Луганський облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України в інтересах філії Кремінський райавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України
до Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області
про скасування рішення від 31.10.2016р. № 287, зобов'язати вчинити певні дії , -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2017 року, з урахуванням ухвали про виправлення описки від 13 квітня 2017 року, повністю відмовлено у задоволенні позовних вимог дочірнього підприємства дочірнього підприємства Луганський облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України (далі Філія, позивач у справі) до Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області (податковий орган, відповідач у справі) про скасування рішення від 31.10.2016 № 287, яким до позивача застосований штраф та нарахована пеня за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та зобов'язання вчинити певні дії, з мотивів безпідставності заявлених вимог (том 2 а. с. 8-11, 15).
Позивач, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просив постанову суду першої інстанції скасувати та постановити нову постанову якою задовольнити позовні вимоги.
Заявник апеляційної скарги посилається на положення Закону України № 911-VIII від 24.12.2015 року, яким та положення пункту 9-4 розділу VIII Закону України № 2464 від 08.07.2010 року, як норми прямої дії які звільняють позивача від застосування фінансових санкцій.
Сторони у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином відповідно до вимог статей 33-38 КАС України.
Від податкової інспекції надійшли заперечення на апеляційну скаргу, які досліджені судом апеляційної інстанції та долучені до матеріалів справи. Відповідач просив розглянути справу у письмовому провадженні, зазначене клопотання задоволено судом.
За приписами пункту 1 та пункту 2 частини 1 статті 197 КАС України розгляд справи колегією суддів здійснюється в письмовому провадженні.
За правилами частини першої статті 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
Філія Кремінський райавтодор ДП Луганський облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України є відособленим структурним підрозділом дочірнього підприємства дочірнього підприємства Луганський облавтодор ВАТ Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України , не є юридичної особою, місцезнаходження: 92950, Луганська область, м. Кремінна, вул. Інтернаціональна, буд. 156 (а. с. 16-21).
Філія знаходиться на обліку у відповідача (податкового органу) як платник єдиного внеску підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків (том 1 а. с. 84).
Відповідачем 31 жовтня 2016 року прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені № 287, яким, на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , до позивача застосовані фінансові санкції у загальній сумі 336861 грн. 38 коп., у тому числі штраф у розмірі 67582 грн. 01 коп. (10% до 01.01.2015р. за період з 23.09.2013 року до 29.12.2014 року), штраф у розмірі 196808 грн. 09 коп.(20% з 01.01.2015р. за період з 21.01.2015 року до 06.10.2016 року та нарахована пеня у розмірі 72471,28 грн. (т. 1 а. с. 22).
З розрахунку штрафних (фінансових) санкції до вказаного спірного рішення та витягу з картки особового рахунку з єдиного внеску платника позивача випливає, що фінансові санкції застосовані у зв'язку з несвоєчасною сплатою єдиного внеску за звітні періоди починаючи за звітні податкові періоди з вересня 2013 року по грудень 2014 р. та з січня 2015 року по звітний період вересень 2016 р.
Спірним питанням у даній справі є правомірність прийняття відповідачем рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Спірні правовідносини регулюються нормами Податкового кодексу України (далі - ПК), Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 2464-VІ від 08.07.2010 року (далі Закон №2464), Законом України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції № 1669-VII від 02.09.2014 року (далі Закон №1669) та іншими нормативно-правовими актами стосовно спірних правовідносин.
Порядок обчислення та строки сплати єдиного внеску передбачені статтею 9 Закону № 2464-VІ, зокрема частиною восьмою зазначеної статті передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Абзацем першим частини 2 статті 25 Закону № 2464-VІ визначено, що її положення поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до частини десятої та пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464-VІ, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум (в редакціях Закону до 28.12.2014 року - у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум).
Закон № 1669-VII, який набрав чинності з 15 жовтня 2014 року, визначає серед іншого тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.
Підпунктом 8 пункту 4 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1669-VII внесено зміни до Закону №2464-VІ, а саме підпункт б) розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" було доповнено пунктом 9-3 (пункт 9-4 в редакції Закону з 13.03.2015 року) такого змісту:
"9-4. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.
З огляду на дію зазначеної норми позивач звільняється від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом № 2464-VІ за невиконання обов'язків платника єдиного внеску.
Колегія суддів звертає увагу відповідача на той факт, що саме перебування платників єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, є підставою для зупинення застосування до таких платників заходів впливу та стягнення і відповідальності за порушення Закону.
Розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014р. №1053-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція (втратив чинність), від 02 грудня 2015р. № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м. Кремінна Луганської області.
Отже, позивач є платником єдиного внеску, визначений статтею 4 Закону №2464-VІ, та який перебуває на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону № 1669-VII, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції зазначає, що до позивача не застосовуються відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом №2464-VІ за невиконання обов'язків платника єдиного внеску у спірний період в силу Закону.
Колегія суддів вважає, що пункт 9-4 розділу VIII Закону №2464-VІ є діючим на теперішній час, зміни безпосередньо до Закону №2464-VІ щодо виключення (або викладення в новій редакції тощо) п.9-4 розділу VIII цього Закону внесено не було, чим спростовує доводи управління щодо втрати чинності цього пункту.
З огляду на неправомірність застосування фінансових санкцій станом на 31 жовтня 2016 року спірне рішення є протиправним та таким що підлягає скасуванню.
Стосовно вимоги про зобов'язання відповідача вчинити дії щодо зупинення стягнення по рішенню від 31.10.2016 року № 287, позовні вимоги є неприйнятними з огляду на те, що сам факт скасування рішення унеможливлює його виконання, це питання не потребує додаткового застосування способу судового захисту.
Суд першої інстанції ухвалив судове рішення з порушенням норм матеріального права, внаслідок чого, наявні підстави для часткового задоволення апеляційної скарги.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до частини 3 статті 94 КАС України.
Керуючись статтями 11, 24, 94, 184, 195, 197, 198, п.4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Дочірнього підприємства Луганський облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України в інтересах філії Кремінський райавтодор ВАТ Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2017 року у справі № 812/74/17 задовольнити частково.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 06 квітня 2017 року у справі № 812/74/17 скасувати.
Прийняти нову постанову.
Позовні вимоги Дочірнього підприємства Луганський облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України в інтересах філії Кремінський райавтодор ВАТ Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України до Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області про скасування рішення від 31.10.2016 № 287 та зобов'язання вчинити дії щодо зупинення стягнення по ньому задовольнити частково.
Скасувати рішення Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області від 31.10.2016 № 287 Про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску .
В іншій частині позову відмовити.
Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області (ЄДРПОУ 39890562) на користь Філії Кремінський райавтодор Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України (ЄДРПОУ 26229852) витрати, пов'язані зі сплатою судового збору в сумі 5052 грн. (п'ять тисяч п'ятдесят дві гривні) грн. 93 коп.
Постанова складена та підписана 30 травня 2017 року.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя : Р.Ф. Ханова
Судді: Л.А. Василенко
А.В. Гайдар
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2017 |
Оприлюднено | 01.06.2017 |
Номер документу | 66788659 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні