Постанова
від 23.05.2017 по справі 915/1377/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" травня 2017 р.Справа № 915/1377/16 Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Будішевської Л.О.,

Суддів : Мишкіної М.А., Таран С.В.,

при секретарі судового засідання Бєлянкіній Г.Є.

за участю представників:

від позивача -ОСОБА_1, за довіреністю,

від відповідача - не з'явився,

від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ПАТ "Миколаївська теплоелектроцентраль"

на рішення господарського суду Миколаївської області від 16 лютого 2017 року

у справі №915/1377/16

за позовом: Приватного акціонерного товариства «Миколаївська теплоелектроцентраль»

до відповідача: Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Південь -2» ,

про: визнання недійсним та скасування рішення

Встановив:

16 грудня 2016 року Публічне акціонерне товариство Миколаївська теплоелектроцентраль (далі - ПАТ Миколаївська ТЕЦ) звернулося до господарського суду Миколаївської області із позовом до Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про визнання недійсним та скасування рішення адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 03.10.2016 у справі № 1-26.213/28-2016.

Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 30 січня 2017 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Південь - 2 (далі - ОСББ Південь -2 ).

Рішенням господарського суду Миколаївської області від 16 лютого 2017 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Зазначене судове рішення обґрунтовано тим, що відповідачем при розгляді справи № 1-26.213/28-2016 не було допущено порушення процедурних правил та рішення прийняте у відповідності до законодавства.

Не погодившись із рішенням господарського суду Миколаївської області від 16 лютого 2017 року, ПАТ Миколаївська ТЕЦ звернулося до суду із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване судове рішення та прийняти нове, яким позов задовольнити.

Апеляційна скарга мотивована наступним.

При розірванні з ОСББ договору про постачання теплової енергії в гарячій воді та переході на прямі договірні відносини зі споживачами - фізичними особами (власниками квартир в багатоквартирному будинку) ПАТ Миколаївська ТЕЦ набуває статусу виконавця послуг, а тому, на думку скаржника, укладення індивідуальних договорів про надання послуг з централізованого опалення та послуг з централізованого постачання гарячої води здійснюється між власником квартири та виконавцем послуг (ПАТ Миколаївська ТЕЦ ), що жодним чином не є додатковими умовами ( на думку Відповідача), а випливає чітко з норм чинного законодавства України.

Судом проведено аналіз дій Апелянта лише в розрізі звернення ОСББ Південь-2 . але жодним чином не дослідженно наявність порушення прав самих споживачів - мешканців багатоквартирних будинків, що перебувають на балансі ОСББ Південь-2 .

На думку скаржника, виходячи з положень ЗУ Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , керуючись рішенням загальних зборів, ОСББ має право на забезпечення укладення кожним власником приміщення індивідуальних договорів про надання послуг з централізованого опалення з Теплопостачальником, але вказане положення не надає права ОСББ на укладання таких договорів від імені співвласників.

Відділенням не надано жодного документа, який би свідчив про наявність звернення щодо укладання договору про надання послуг з централізованого опалення хоча б одного зі споживачів-мешканців багатоквартирного будинку, що перебуває на балансі ОСББ Південь-2 та наявність відмови з боку скаржника в укладанні такого договору.

10 квітня 2017 року від Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України до суду надійшов відзив на апеляційну скаргу в якому відповідач просить залишити оскаржуване судове рішення без змін.

На думку відповідача, господарський суд Миколаївської області надав належну юридичну оцінку встановленим у справі обставинам, нормам матеріального права, що регулюють правовідносини сторін у сфері надання житлово - комунальних послуг, зокрема, послуг з централізованого опалення, а також нормам конкуренційного законодавства, які, враховуючи становище Позивача на ринку, поширюються й на нього - Законам України "Про Антимонопольний комітет України" та "Про захист економічної конкуренті вірно застосував їх у даній судовій справі та дійшов обґрунтованого висновку п відсутність підстав для визнання недійсним та скасування рішення адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 03.10.2016 № 32-ріш.

10 квітня 2017 року від ОСББ Південь -2 до суду надійшли пояснення по справі.

ОСББ Південь-2 вважає, що Господарський суд Миколаївської області надав належну юридичну оцінку встановленим у справі обставинам, нормам матеріального права, що регулюють правовідносини сторін у сфері надання житлово-комунальних послуг, зокрема, послуг з централізованого опалення, вірно застосував їх у даній судовій справі та дійшов обґрунтованого висновку про відсутність підстав для визнання недійсним та скасування рішення адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 03.10.2016 р. № 32-ріш.

18 квітня 2017 року та 18 травня 2017 року від Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України до суду надійшли клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача.

Зазначені клопотання обґрунтовані відсутністю бюджетних коштів на фінансування службових відряджень.

У судовому засіданні 23.05.2017 представником ПАТ "Миколаївська теплоелектроцентраль" заявлено клопотання про заміну ПАТ "Миколаївська теплоелектроцентраль" її правонаступником - ПрАТ "Миколаївська теплоелектроцентраль".

Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 23 травня 2017 року здійснено процесуальне правонаступництво Публічного акціонерного товариства "Миколаївська теплоелектроцентраль" та замінено його правонаступником Приватне акціонерне товариство "Миколаївська теплоелектроцентраль" (54020, м. Миколаїв, Каботажний спуск, 18).

У судовому засіданні 23.05.2017 представник позивача наполягав на задоволенні апеляційної скарги, з підстав, викладених в останній.

Представники відповідача та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача у судове засідання не з'явилися.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги, заслухавши представника позивача, перевіривши застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Статтею 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" встановлено, що Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель.

Згідно ст. 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" встановлено, що зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку є дії чи бездіяльність суб'єкта господарювання, що займає монопольне (домінуюче) становище на ринку, що призвели або можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, або ущемлення прав інших суб'єктів господарювання чи споживачів.

Як вбачається із матеріалів справи, адміністративна колегія Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за результатами розгляду справи № 1-26.213/28-2016 прийняла рішення від 03.10.2016 № 32-ріш «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» , згідно з яким вирішено:

1. Визнати Публічне акціонерне товариство «Миколаївська теплоелектроцентраль» таким, що протягом 2014-2015 років та поточного періоду 2016 року у територіальних межах міста Миколаєва Миколаївської області, де розташовані мережі, що належать або використовуються (експлуатуються) товариством для надання послуг з централізованого опалення своїм абонентам (споживачам), займає монопольне (домінуюче) становище на ринку надання послуг з централізованого опалення населенню, як таке, що не має на цьому ринку жодного конкурента.

2. Визнати дії ПАТ «Миколаївська теплоелектроцентраль» , які полягають в обумовлені укладення прямих індивідуальних договорів про надання послуг з централізованого опалення зі споживачами - мешканцями багатоквартирних будинків, що перебувають на балансі об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, зокрема ОСББ «Південь-2» , виконанням вимог, які не передбачені положеннями чинного законодавства, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, передбаченим пунктом 2 ст. 50, ч. 1 ст. 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» , а саме: дії, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.

3. За вчинення порушення, визначеного у п. 2 рішення, накласти на ПАТ «Миколаївська теплоелектроцентраль» штраф відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» , у розмірі 68 000,00 грн.

4. Зобов'язати ПАТ «Миколаївська теплоелектроцентраль» припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, викладене в пункті 2 цього рішення зокрема:

4.1 Проінформувати у 10-ти денний термін з дня одержання цього рішення об'єднання співвласників багатоквартирних будинків міста Миколаєва ,яким протягом 2014-2015 та поточного періоду 2016 року товариством висувались не передбачені положеннями чинного законодавства вимоги, виконанням яких обумовлено укладення прямих індивідуальних договорів про надання послуг з централізованого опалення із споживачами - мешканцями багатоквартирних будинків, про можливість укладення таких договорів у порядку, передбаченому чинним законодавством.

Про виконання цього зобов'язання повідомити територіальне відділення протягом 5-ти днів з дня вжиття зазначених заходів та надати копії відповідних підтверджуючих документів.

4.2 Укладення індивідуальних прямих договорів про надання послуг з споживачами - мешканцями багатоквартирних будинків, які перебувають на балансі об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, здійснювати в порядку та на умовах, визначених чинним законодавством, про що повідомити територіальне відділення у місячний строк з дня одержання цього рішення з наданням підтверджуючих документів.

Приймаючи рішення, Миколаївське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України визначило монопольне становище ПАТ «Миколаївська теплоелектроцентраль» на ринку виходячи з таких фактичних даних:

- ПАТ «Миколаївська теплоелектроцентраль» є суб'єктом природної монополії на досліджуваному ринку надання послуг з централізованого опалення;

- товарними межами ринку є комунальні послуги з централізованого опалення;

- територіальними межами ринку послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води є територія в межах міста Миколаєва Миколаївської області, де розташовані мережі, що належать або використовуються (експлуатуються) ПАТ «Миколаївська теплоелектроцентраль» для надання послуг з централізованого опалення абонентам (споживачам) товариства.

- споживачами послуг ПАТ «Миколаївська теплоелектроцентраль» є зокрема фізичні особи (населення), які отримують або мають намір отримувати послуги з централізованого опалення від ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» ;

- часовими межами ринку є період 2014, 2015 роки та поточний період 2016 року.

Рішення Адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 03.10.2016р. №32-ріш у справі №1-26.213/28-2016 мотивоване наступним.

Пунктом 1 частини третьої статті 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначений обов'язок споживача укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.

Статтею 21 Закону України «Про житлово - комунальні послуги» передбачено, що до обов'язків виконавця віднесено підготовку та укладання із споживачем договору на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.

Відповідно до частини третьої статті 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» , договір на надання послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та виконавцями цих послуг.

Статтею 184 Господарського кодексу України встановлено, що укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.

Статтею 179 Господарського кодексу України унормовано, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Так, споживач, що виявив намір отримувати житлово-комунальну послугу з централізованого опалення від ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» , зобов'язаний укласти з Товариством договір на основі типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Багатоквартирний будинок за адресою: м. Миколаїв, вул. Погранична (Чигрина), 43А, перебуває на балансі ОСББ «Південь-2» , тому взаємовідносини, які виникають між теплопостачальною організацією та ОСББ, як юридичною особою та мешканцями вказаного будинку мають здійснюватися з урахуванням вимог Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» .

ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» надавало ОСББ «Південь-2» послуги з постачання теплової енергії відповідно до Договору про постачання теплової енергії в гарячій воді № 2056 від 01.10.2004 (далі - Договір).

Предметом договору є зобов'язання Товариства постачати ОСББ «Південь-2» теплову енергію в гарячій воді в потрібних йому обсягах, а також відповідний обов'язок ОСББ «Південь-2» оплачувати одержану теплову енергію.

Отже, Заявником, з метою належного забезпечення мешканців багатоквартирного будинку тепловою енергією, укладено зазначений Договір з ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» , в якості споживача послуг з постачання теплової енергії. При цьому, наявність існуючих договірних відносин, не позбавляє права ОСББ «Південь-2» та мешканців зазначеного багатоквартирного будинку обрати інший вид цивільно-правових відносин для належного забезпечення своїх прав на надання житлово-комунальних послуг, зокрема шляхом укладення окремим власником приміщення (членом ОСББ) прямих договорів з теплопостачальним підприємством, як з виконавцем відповідних комунальних послуг.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» , об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна; співвласники багатоквартирного будинку (надалі - співвласники) - власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.

Статтею 16 Закону передбачено, що об'єднання, зокрема має право відповідно до законодавства та статуту об'єднання: захищати права, представляти інтереси співвласників у судах, органах державної влади і органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності.

Відповідно до статті 18 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» об'єднання відповідно до цього Закону та статуту зобов'язане, у тому числі: у випадках, передбачених законодавством, статутом

об'єднання, представляти інтереси співвласників відповідно до наданих повноважень у відносинах з третіми особами.

Виконання зобов'язань об'єднанням належить до повноважень його правління відповідно до статуту об'єднання.

ОСББ «Південь-2» діє на підставі Статуту, затвердженого рішенням загальних зборів від 04.07.1998 та зареєстрованого рішенням Миколаївського міськвиконкому від 27.11.1988 №684.

Відповідно до пункту 2.1. Статуту ОСББ «Південь-2» створюється з метою забезпечення ефективного управління багатоквартирним будинком, утримання і використання майна, що знаходиться в спільному користуванні, благоустрою прибудинкової території, а також для захисту прав й інтересів членів об'єднання.

Пунктом 2.3.6. Статуту визначено, що предметом діяльності об'єднання, зокрема є: представлення інтересів об'єднання і його членів, за їх дорученням, у взаємовідносинах з державними, громадськими, комерційними чи іншими організаціями, а також громадянами, які не є членами об'єднання.

Як вбачається із спірного рішення, ОСББ «Південь-2» звернулось з листом від 12.04.2016 № 96 до ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» . Вказаним листом Заявник повідомив Товариство про намір розірвати Договір № 2056 , у зв'язку з прийняттям такого рішення на загальних зборах ОСББ «Південь-2» від 10 квітня 2014 року.

Цим же листом ОСББ «Південь-2» було запропоновано Товариству укласти договори про постачання теплової енергії в гарячій воді з кожною фізичною особою - співвласником ОСББ «Південь-2» по вул. Погранична (Чигрина), 43А та видати їм абонентські книжки для розрахунків.

Листом від 06.07.2016 №107 ОСББ «Південь-2» надало на адресу територіального відділення Витяг з протоколу звітно-перевиборних зборів ОСББ «Південь-2» від 10.04.2014 , додатком до якого є список співвласників, присутніх на зборах.

Відповідно до витягу з протоколу звітно-перевиборних зборів ОСББ «Південь-2» від 10.04.2014, на зборах співвласників розглядалось питання щодо

укладення індивідуальних договорів, зокрема з ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» , для чого доручено правлінню ОСББ вести переписку з виконавцем послуг ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» .

За результатами розгляду цього питання, було прийнято рішення підтримати пропозицію одного із співвласників щодо укладення індивідуальних договорів на поставку теплової енергії з ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» та отриманням абонентських книжок кожним власником квартири.

Отже, ОСББ «Південь - 2» діяло як представник інтересів членів ОСББ, виходячи із повноважень, визначених у Законі України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» та керуючись Статутом об'єднання.

Листом від 19.04.2016 №365-10 ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» надало відповідь ОСББ «Південь-2» , зазначивши наступне:

ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» повідомляє, що розгляне питання укладання «Договорів про надання послуг з централізованого опалення та послуг з централізованого постачання гарячої води» між ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» та мешканцями будинку 43-А по вул. Чигрина за умови:

- повного погашення заборгованості за надану теплову енергію ОСББ «Південь-2» у сумі 84 001,44 грн., яка утворилась станом на 01.04.2016р.;

- відновлення роботи будинкового приладу обліку теплової енергії, згідно з

«Правилами користування тепловою енергією» , затвердженими постановою КМУ за №1198 від 03.10.2007р. та «Державною цільовою економічною програмою

енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії а альтернативних видів палива на 2010-2016 роки» , затвердженою постановою КМУ від 01.03.2010р. №243.

Щодо розірвання з ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» «Договору про постачання теплової енергії в гарячій воді» повідомляємо, що Договір буде вважатися розірваним тільки після повної оплати заборгованості» .

ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» не було наведено жодного нормативно-правового обґрунтування висування до ОСББ «Південь-2» вищенаведених умов, як обов'язкових, для укладення прямих договорів з мешканцями багатоквартирного будинку.

Наявна заборгованість ОСББ «Південь-2» перед ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» за спожиту мешканцями багатоквартирного будинку, який перебуває на його балансі, теплову енергію, не може бути підставою для відмови в укладанні ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» з ОСББ «Південь-2» прямих Договорів про надання послуг з централізованого опалення.

Укладення прямих договорів на надання ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» послуг з централізованого опалення з мешканцями ОСББ «Південь-2» , які, відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Правил №630, виступають самостійною стороною такого договору, не залежить від стану виконання ОСББ «Південь-2» договірних зобов'язань перед ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» .

Також, причиною відмови в укладенні прямих договорів з мешканцями багатоквартирних будинків-членами ОСББ, не може бути наявність або ж відновлення роботи загальнобудинкового приладу обліку теплової енергії у багатоквартирному будинку, оскільки така умова не передбачена законодавством.

ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» ставить укладення прямих індивідуальних договорів про надання послуг з централізованого опалення з кожним окремим мешканцем у пряму залежність від виконання ОСББ «Південь - 2» висунутих тепло постачальником умов.

Відповідно до існуючих договірних відносин між ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» та ОСББ «Південь-2» мешканці будинку за адресою: м. Миколаїв, вул. Погранична (Чигрина), 43А розраховуються за отриману теплову енергію для опалення власних помешкань (квартир) з ОСББ «Південь-2» , який у свою чергу перераховує отримані кошти на рахунок ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» .

При цьому пунктом 4.1.4. Договору № 2056, визначено, що ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» має право обмежувати або повністю припиняти постачання теплової енергії у випадках та порядку, визначених Правилами користування тепловою енергією, іншими нормативними актами України, а також додатком 3 до договору.

Згідно пункту 1.3. додатку 3 Договору № 2056 Теплопостачальник має право припинити постачання теплової енергії ОСББ «Південь-2» за відсутності протягом 10 днів оплати теплової енергії, у встановлені договором терміни.

ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» має право обмежувати або повністю припинити постачання теплової енергії до багатоквартирного будинку, у разі наявності заборгованості ОСББ «Південь-2» .

Згідно пункту 31 Правил №1198, забороняється діяльність або бездіяльність теплопостачальної організації, що призводить до часткового або повного припинення постачання теплової енергії мешканцям багатоквартирних будинків, які не мають заборгованості за спожиту теплову енергію.

При цьому, Товариство, керуючись положеннями Договору № 2056 та Правилами №1198, має право обмежити або припинити постачання теплової енергії тим споживачам, які мають спірну заборгованість за спожиту теплову енергію.

Натомість, згідно положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» , а саме частини третьої статті 16 комунальні послуги, до яких належить централізоване опалення, надаються споживачам безперебійно, виключно за винятком часу перерв на: проведення ремонтних та профілактичних робіт, міжопалювальний період та ліквідацію наслідків аварій.

Отже, положеннями чинного законодавства у сфері житлово-комунальних послуг взагалі не передбачено норм щодо обмежень споживачів у наданні комунальних послуг.

Крім того, наявні договірні відносини між ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» та ОСББ «Південь-2» не забезпечують у повній мірі права мешканців багатоквартирного будинку, які надаються споживачам саме житлово-комунальних послуг, зокрема на:

- зменшення розміру плати у разі надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання;

- перевірку кількісних і якісних показників надання послуг (якість і тиск води, температура гарячої води, температура повітря у приміщеннях тощо) у порядку, встановленому цими Правилами;

- установлення квартирних засобів обліку та взяття їх на абонентський облік;

- періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж,

транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку;

- звільнення від плати за послуги у разі їх ненадання та отримання компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

- відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди,

заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання

послуг.

Також, у ході розгляду справи Відділенням було встановлено, що наявні договірні відносини між Теплопостачальником та Об'єднанням мають своїм наслідком оплату мешканцями багатоквартирного будинку за адресою: м. Миколаїв, вул. Погранична (Чигрина), 43А, сум за спожиту теплову енергію, які відрізняються від сум, які б вони сплачували набувши правового статусу споживачів послуг з централізованого опалення.

Так, за інформацією, яка була надана Об'єднанням листом від 01.03.2016 №92 у січні 2016 року середня вартість оплати за теплову енергію по багатоквартирному будинку (вул. Погранична, 43А) складала 22,276 грн.м 2 , натомість споживачі, які проживають у сусідньому багатоквартирному будинку (вул. Погранична, 43) сплачують за тепловий носій за тарифом 16,6388 грн. за 1 кв. м.

Цим же листом ОСББ «Південь-2» повідомляє, що відсутність прямих договорів з централізованого опалення із Товариством, позбавляє мешканців будинку права на здійснення нарахувань за надані послуги залежно від температури зовнішнього повітря, що у свою чергу впливає на кінцеву вартість послуг.

Виходячи з аналізу повідомленої інформації, Відділення прийшло до висновку, що це стало можливим у зв'язку з тим, що мешканці сусіднього багатоквартирного будинку є споживачами саме послуг з централізованого опалення та на відміну від співвласників ОСББ «Південь-2» уклали прямі договори із ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» .

Таким чином, ПАТ «Миколаївська ТЕЦ» , за умов неправомірної відмови в укладенні прямих договорів з мешканцями багатоквартирного будинку за адресою: м. Миколаїв, вул. Погранична (Чигрина), 43А, значно обмежує права таких споживачів на отримання житлово-комунальних послуг, що у свою чергу може призвести до ущемлення їх інтересів.

Також в ході розгляду справи Відділенням було набуто доказів, які засвідчують вчинення ПАТ Миколаївська ТЕЦ аналогічних дій, які полягають у неправомірній відмові від укладення прямих (індивідуальних) договорів з надання послуг з централізованого опалення по відношенню і до інших об'єднань співвласників багатоквартирних будинків міста Миколаєва.

Відповідно до частини першої статті 59 Закону України "Про захист економічної конкуренції" підставами для зміни, скасування чи визнання недійсними рішень органів Антимонопольного комітету України є:

- неповне з'ясування обставин, які мають значення для справи;

-недоведення обставин, які мають значення для справи і які визнано встановленими;

- невідповідність висновків, викладених у рішенні, обставинам справи;

-порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права (за умови, якщо це порушення призвело до прийняття неправильного рішення)

Підставами для зміни, скасування чи визнання недійсними рішень органів Антимонопольного комітету України є порушення органом АМК України процедурних правил у розгляді справи про порушення конкурентного законодавства або при проведенні ним перевірки додержання суб'єктом господарювання конкурентного законодавства лише у випадках, коли відповідне порушення унеможливило або істотно ускладнило з'ясування фактичних обставин, що мають значення для прийняття правильного рішення у справі.

Суд першої інстанції, дослідивши матеріали справи, погодився з висновком відповідача, що дії ПАТ Миколаївська ТЕЦ є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, за вчинення яких органи Антимонопольного комітету України накладають штрафи на суб'єктів господарювання.

Перевіривши розмір штрафу, суд першої інстанції встановив, що він відповідає чинному законодавству.

Також суд прийшов до висновку, що при розгляді справи Адміністративною колегією Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України не було допущено порушення процедурних правил.

Судова колегія апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції та додатково зазначає наступне.

Господарським судом Миколаївської області під час розгляду даної справи в повній мірі досліджені обставини та матеріали справи, доводи сторін, надана їм належна правова оцінка.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та не можуть бути підставою для його скасування.

Та обставина, що відсутні докази про звернення самих споживачів - мешканців багатоквартирних будинків , що перебувають на балансі ОСББ Південь-2 до ПАТ Миколаївська ТЕЦ про укладення прямих договорів про надання послуг з централізованого опалення не впливає на правову кваліфікацію правопорушення, оскільки до позивача звернулось ОСББ Південь-2 , як представник усіх мешканців на підставі рішення ОСББ.

Виходячи з викладеного, судова колегія апеляційної інстанції вважає, що рішення господарського суду Миколаївської області прийняте з дотриманням норм матеріального та процесуального права, що дає підстави для залишення його без змін.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.99, 101-103, 105

Господарського процесуального кодексу України,

апеляційний господарський суд

постановив:

Рішення господарського суду Миколаївської області від 16 лютого 2017 року у справі №915/1377/16 залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку.

Повний текст постанови складено та підписано 29.05.2017р.

Головуючий суддя: Будішевська Л.О.

Судді: Мишкіна М.А.

ОСОБА_2

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення23.05.2017
Оприлюднено02.06.2017
Номер документу66801161
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/1377/16

Постанова від 27.02.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Булгакова І.В.

Ухвала від 29.01.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Булгакова І.В.

Ухвала від 29.11.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Палій B.B.

Ухвала від 15.09.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Студенець B.I.

Постанова від 23.05.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Ухвала від 23.05.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Ухвала від 18.04.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Ухвала від 20.03.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Будішевська Л.О.

Рішення від 16.02.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н.О.

Ухвала від 30.01.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні