Головуючий у 1 інстанції - Чиркін С.М
Суддя-доповідач - Чебанов О.О.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2017 року справа № 812/1619/16
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ, вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі: головуючого судді: Чебанова О.О., суддів: Сіваченка І.В., Шишова О.О., при секретарі судового засідання - Куленко О.Д., за участю представників позивача - Бендика Є.М., Джурмій І.Я., представника відповідача - Адоніної І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 30 січня 2017 року у справі № 812/1619/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Тана до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 12.12.2016 № 0007111202,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Торговий дім Тана (далі - позивач) звернулося до Луганського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області (далі - відповідач), в якому просило визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення від 12.12.2016 № 0007111202 (а.с. 3-10).
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 30 січня 2017 року у справі № 812/1619/16 позов було задоволено повністю, внаслідок чого скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області від 12.12.2016 № 0007111202, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 1834904,00 грн. та нараховані штрафні санкції у розмірі 917452,00 грн. (а.с. 133-136).
Не погодившись з таким рішенням, Державна податкова інспекція у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області подала апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить постанову місцевого суду скасувати та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позову (а.с. 178-181).
Представники позивача у судовому засіданні заперечували проти доводів апеляційної скарги, просили залишити її без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
Представник відповідача у судовому засіданні підтримала доводи апеляційної скарги та просила її задовольнити, скасувати постанову суду апеляційної інстанції та відмовити у задоволенні позову.
Відповідно до вимог частини 1 статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши доводи апеляційної скарги, а також документи, які містяться в матеріалах адміністративної справи, встановила наступне.
ТОВ "ТД "ТАНА" є платником податку на додану вартість, що підтверджується витягом з Реєстру платників податку на додану вартість від 05.12.2015 № 1512144500256 (а.с. 45).
18.11.2016 позивач подав до контролюючого органу звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2016 року, де в рядку 16 "Від'ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду" зазначив 3467525 грн., у рядку 19 "Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду" зазначив 3411716 грн., у рядку 19.1 "Сума перевищення від'ємного значення над сумою, обчисленою відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації" 911716 грн., "Сума, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації" 2500000 грн., у рядку 20.2.1 "Сума від'ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку" 2500000 грн. (а.с. 16-17). Згідно з додатком 3 Розрахунок суми бюджетного відшкодування до податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2016 року заявлено бюджетне відшкодування в сумі 2500000 грн. (а.с. 21).
При цьому в додатку 4 Заява про повернення суми бюджетного відшкодування в таблиці 3 "Відповідно до пункту 200.7 статті 200 Кодексу зазначаю про: відповідність критеріям, визначеним пунктом 200.19 статті 200 Кодексу" позначено "+" (а.с. 22).
Зазначена податкова декларація була прийнята контролюючим органом, і на момент прийняття цієї декларації Sнакл складала 3021344,27 грн., що підтверджується квитанцією № 2 від 18.11.2016 та витягом із системи електронного адміністрування ПДВ від 18.11.2016 станом на 10:54:42, сума 3021423,44 грн. (а.с. 28).
21.11.2016 (в межах строків, передбачених Податковим кодексом України для подання декларації з ПДВ) позивач подав нову звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2016 року (а.с. 29-30).
Звітною новою податковою декларацією з ПДВ за жовтень 2016 року від 21.11.2016 № 9223474326 виправлено помилку та змінено позначку в таблиці 3 Додатку 4 до податкової декларації з ПДВ за жовтень 2016 року з "відповідність критеріям, визначеним пунктом 200.19 ст. 200 ПК України" на "невідповідність критеріям, визначеним пунктом 200.19 ст.200 ПК України" (а.с. 35). Інших змін податкова декларація від 21.11.2016 № 9223474326 не містила.
Звітна нова податкова декларація з податку на додану вартість від 21.11.2016 №9223474326 ТОВ "ТД "ТАНА" за жовтень 2016 року була отримана контролюючим органом 21.11.2016 о 14:53, про що свідчить квитанція № 2 з інформаційних баз даних ДФС України (а.с. 41).
Згідно з цією декларацією сума, обчислена платником відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 ПК України, на момент отримання податкової декларації, зазначена у відповідному службовому полі в рядку 19.1, дорівнювала 2500000,00 грн.
Згідно з додатком 3 Розрахунок суми бюджетного відшкодування заявлене бюджетне відшкодування в сумі 2500000 грн.
Зазначена податкова декларація була прийнята контролюючим органом, і на момент прийняття цієї декларації Sнакл складала 3165095,96 грн, що підтверджується квитанцією №2 від 21.11.2016 о 14:49 (а.с. 41).
За результатами камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ "ТД "ТАНА" за жовтень 2016 року ДПІ у м. Сєвєродонецьку склала акт від 01.12.2016 № 1875/12-14-12-01/25-24195267 (а.с. 13-15). Перевіркою встановлено порушення п. 200.4 ст. 200 ПК України: завищення суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку, заявленої в податковій декларації з ПДВ за жовтень 2016 року, на 1834904 грн., та, як наслідок, заниження суми від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 1834904 грн.
Таких висновків контролюючий орган дійшов у зв'язку з тим, що відповідно до п.п. 4 п. 5 розділу V Порядку заповнення та надання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 21 від 28.01.2016 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 (далі - Порядок) сума від'ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Податкового кодексу на момент подання податкової декларації по рядку 20 (рядок 19 - рядок 19.1) дорівнює 2500000 грн., а повинна не перевищувати суми 665095,95 грн. (сума обчислена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу станом на 21.11.2016); сума, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку (р. 20.2.1) на момент надання податкової декларації, дорівнює 2500000 грн., проте згідно з п.п. 4 п. 5 розділу V Порядку повинна не перевищувати суми 665095,95 грн. (сума обчислена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу станом на 21.11.2016).
На підставі вказаного акта перевірки відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 12.12.2016 № 0007111202, яким ТОВ "ТД "ТАНА" зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на 1834904 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції (штраф) у сумі 917452 грн. (а.с. 11).
Відповідно до п. 200.1. статті 200 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно з п. 200.2. статті 200 ПК України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
За п. 200.4. цієї статті при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п. 200.7. статті 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. У такій заяві платник податку зазначає про його відповідність або невідповідність критеріям, визначеним пунктом 200.19 цієї статті. Згідно з 200-1.3. статті 200-1 ПК України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку
(?накл), обчислену за такою формулою: ?Накл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ.
Відповідно до п.п. 4 п. 5 розділу V Порядку заповнення та надання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 21 від 28.01.2016 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289, платники податку, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та додають до декларації 0110 (Д3) (додаток 3) та (Д4) (додаток 4). Розрахунок суми бюджетного відшкодування здійснюється в межах суми, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, за вирахуванням від'ємного значення поточного звітного (податкового) періоду, зарахованого у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість.
Колегією суддів було встановлено, що на момент подачі податкової декларації з ПДВ за жовтень 2016 року 21.11.2016 о 14:49:19 і заяви про повернення суми бюджетного відшкодування в розмірі 2500000 грн., сума реєстраційного ліміту, обчисленого за правилами п. 200-1.3 ПК України, складала 3165095,96 грн., що підтверджується квитанцією № 2 від 21.11.2016 (а.с. 41).
Отже, позивач правомірно прийняв рішення і заявив бюджетне відшкодування у сумі 2500000 грн., яка не перевищувала реєстраційний ліміт.
Також, колегія суддів вертає увагу, що сума 665095,96 грн. відображалась у системі електронного адміністрування ПДВ станом на 21.11.2016 о 15:03:03, тобто, після прийняття податкової декларації з ПДВ 21.11.2016 о 14:49:19.
Зважаючи, що на час подання податкової декларації сума реєстраційного ліміту складала 3165095,96 грн., позивачем заявлено суму бюджетного відшкодування 2500000 грн., колегія суддів вважає логічними доводи позивача про те, що вказана сума, на яку посилається відповідач, 665095,96 грн. виникла після подання податкової декларації внаслідок віднімання суми бюджетного відшкодування (2500000 грн.) від суми наявного реєстраційного ліміту (3165095,96 грн.).
Таким чином, відповідач у порушення вимог чинного законодавства при проведенні перевірки взяв за основу реєстраційний ліміт не на час подання звітності, а суму, яка виникла за вирахуванням суми заявленого бюджетного відшкодування.
Враховуючи викладене, а також ту обставину, що податкова декларація з ПДВ за жовтень 2016 року прийнята 21.11.2016, колегія суддів дійшла висновку, що відповідач безпідставно не зарахував 1834904,00 грн. до від'ємного значення, і, відповідно, протиправно зменшив позивачу розмір бюджетного відшкодування на зазначену суму та нарахував штрафні (фінансові) санкції.
За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі, а оскаржене податкове повідомлення-рішення належить скасувати як протиправне.
Доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими судом обставинами, наявними в матеріалах справи доказами та нормами права, зазначеними в мотивувальній частині оскаржуваного рішення суду.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, з повним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, у зв'язку з чим підстави для скасування або зміни постанови суду першої інстанції відсутні.
Повний текст ухвали виготовлений 31 травня 2017 року.
Керуючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 30 січня 2017 року у справі № 812/1619/16 - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 30 січня 2017 року у справі № 812/1619/16 - залишити без змін.
Рішення набирає законної сили з моменту проголошення.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України складення рішення у повному обсязі відкласти на строк - до 5 днів.
Рішення може бути оскаржено безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня його складання в повному обсязі.
Головуючий суддя О.О. Чебанов
Судді І.В. Сіваченко
О.О. Шишов
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2017 |
Оприлюднено | 06.06.2017 |
Номер документу | 66827996 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Чебанов Олександр Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні