Постанова
від 11.05.2017 по справі 804/2069/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2017 р. Справа № 804/2069/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіКононенко О. В. при секретаріТонояні А.К. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Дніпро Дніпропетровської області до Відділу освіти Центральної районної у місті Дніпрі ради в особі голови ліквідаційної комісії Карімової Світлани Гарріївни про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

27.03.2017 року Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою, в якій просить стягнути грошову суму по платежам, що підлягають капіталізації в розмірі 148820,93 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Відділ освіти Центральної у місті Дніпрі ради перебуває в стані припинення. На обслуговуванні у відділенні Фонду перебувають дві особи, яким призначено страхові виплати за рахунок коштів відділення Фонду, а саме ОСОБА_4 та ОСОБА_5 Відповідачу було направлено 01.02.2017 р. заяву про визнання кредиторських вимог щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян на загальну суму 148820,93 грн. Листом від 10.03.2017р. відповідач відмовив в задоволенні кредиторських вимог.

Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав.

Представник відповідача в судовому засіданні просив в задоволенні позову відмовити.

Суд заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, вважає за необхідне задовольнити позов з наступних підстав.

З 28.12.2016 року внесено запис про припинення Відділу освіти Центральної у місті Дніпрі ради .

На підставі Акту форми Н-1 №3 від 14.05.1984 року про нещасний випадок пов'язаний з виробництвом та довідки МСЕК серії № 1503005, ОСОБА_4 призначені страхові виплати за рахунок коштів відділення Фонду.

Відповідно до Акту форми Н-1 №1 від 09.10.2001 року про нещасний випадок пов'язаний з виробництвом, ОСОБА_5 призначені страхові виплати за рахунок коштів відділення Фонду.

Згідно з Розрахунком потреби в капіталізації коштів по Відділу освіти Центральної у місті Дніпрі ради для розрахунку з потерпілими на виробництві, потреба в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілими ОСОБА_4 та ОСОБА_5 становить 148820,93 гривень.

Частиною другою статті 1205 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві, визначено Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999р. № 1105-XIV (далі - Закон № 1105-XIV) .

Основними принципами страхування від нещасного випадку, зокрема, є: своєчасне та повне відшкодування шкоди страховиком; обов'язковість страхування від нещасного випадку осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством про працю, а також добровільність такого страхування для осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, та громадян-суб'єктів підприємницької діяльності.

Відповідно до статті 15 Закону № 1105-XIV, страхування від нещасного випадку здійснює Фонд соціального страхування від нещасних випадків - некомерційна самоврядна організація, що діє на підставі статуту, який затверджується її правлінням.

Згідно зі статтею 46 Закону № 1105-XIV фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок:

внесків роботодавців: для підприємств - з віднесенням на валові витрати виробництва, для бюджетних установ та організацій - з асигнувань, виділених на їх утримання та забезпечення;

капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

В даному випадку зазначеною нормою законодавець чітко визначає обов'язок страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації (не лише у випадку ліквідації підприємства-банкрута, але й за інших підстав, передбачених законодавством), із застосуванням порядку, який передбачений постановою Кабінету Міністрів України N 765 від 6 травня 2000 року "Про порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю" (далі - Порядок).

На час звернення до суду з позовом позивач знаходиться в процесі ліквідації та відповідно у нього відсутні правонаступники.

Підпорядкування закладів освіти, в яких сталися нещасні випадки не позбавляє відповідача обов'язку сплачувати капіталізовані платежі, оскільки законодавством чітко визначений обов'язок їх сплати у разі ліквідації юридичної особи.

Відповідно до абзацу 2 пункту 1 Порядку капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Пункт 2 Порядку визначає порядок розрахунку щодо кожного платежу, що підлягає капіталізації. За змістом пункту 3 Порядку капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1 - 5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Таким чином, капіталізація платежів для продовження страхових виплат особам, потерпілим на підприємстві, протягом їх життя повинна бути проведена. Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідною виплати майбутніх платежів, коли страхувальник припинить свою діяльність та не буде сплачувати страхи внески.

Оскільки капіталізовані платежі в розмірі 148820,93 грн. позивачем не були включені до кредиторських вимог, а також в добровільному порядку сплачені не були, то суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Дніпро Дніпропетровської області до Відділу освіти Центральної районної у місті Дніпрі ради в особі голови ліквідаційної комісії Карімової Світлани Гарріївни про стягнення заборгованості задовольнити.

Стягнути з Відділу освіти Центральної районної у місті Дніпрі ради ( (49038, м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 105, код ЄДРПОУ 02142158) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Дніпро Дніпропетровської області (р/р 37178699990147, код ЄДРПОУ 25840735, МФО 805012, банк УДКУ в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області) заборгованість по платежам, що підлягають капіталізації в сумі 148820 (сто сорок вісім тисяч вісімсот двадцять) грн. 93 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 16 травня 2017 року

Суддя О.В. Кононенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2017
Оприлюднено12.06.2017
Номер документу66950432
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2069/17

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 29.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 15.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стародуб О.П.

Постанова від 10.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 10.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 10.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 20.07.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 04.07.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні