Головуючий у 1 інстанції - Біланова Н.В.
Суддя-доповідач - ОСОБА_1
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 червня 2017 року справа №236/325/17
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі:
головуючого судді: Ханової Р.Ф.
судді: Василенко Л.А.
ОСОБА_2
при секретарі
судового засідання ОСОБА_3
за участю представників:
від позивача: ОСОБА_4 за довіреністю від 19.01.17 р. № 1-17
від відповідача: ОСОБА_5 за довіреністю від 03.01.17 р. № 1
від третьої особи: не з'явився
розглянувши у відкритому
судовому засіданні
апеляційну скаргу Лиманської міської ради Донецької області
на постанову Краснолиманського міського суду Донецької області
від 19 квітня 2017 року
по адміністративній
справі № 236/325/17
за позовом Приватного підприємства Луч
до Лиманської міської ради Донецької області
третя особа, яка не
заявляє самостійних вимог
на предмет спору
на стороні відповідача ОСОБА_6 підприємство Лиманська служба єдиного
замовника
про скасування рішення суб'єкта владних повноважень, -
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство Луч (далі - позивач, підприємство), 10 лютого 2017 року звернулось до Краснолиманського міського суду Донецької області з позовом до Лиманської міської ради Донецької області (далі - відповідач) про скасування рішення Лиманської міської ради Донецької області від 06 грудня 2016 року Про доручення комунальному підприємству Лиманська служба єдиного замовника організації перевезень школярів та пільгових категорій громадян (а.с.3-5).
Постановою Краснолиманського міського суду Донецької області від 19 квітня 2017 року адміністративний позов задоволений повністю, рішення Лиманської міської ради Донецької області Про доручення комунальному підприємству Лиманська служба єдиного замовника організації перевезень школярів та пільгових категорій громадян № 7/20-930 від 06.12.2016 року - скасовано (а.с.85-91).
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведена правомірність своїх дій, які передбачені Законом України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) та Регламентом міської ради, яким встановлений певний порядок внесення і підготовки питань на розгляд ради, їх розгляд радою та прийняття рішень, та який передбачав наявність довідкового матеріалу з техніко економічним обґрунтуванням стосовно тих питань, що пов'язані з витратами із міського бюджету та відчуженням комунального майна, що дотримано не було.
Відповідач, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив постанову суду першої інстанції скасувати та постановити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити як неналежному позивачеві.
Заявник апеляційної скарги, посилаючись на положення частини 1 статті 2, статті 17, частини 1 статті 71, частини 2 статті 171 КАС України, зазначає, що визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень можливе лише за позовом особи, право або законний інтерес якої порушені цим рішенням, проте позивач не надав жодних доказів, які б підтверджували, що прийняте рішення Лиманської міської ради зачіпає його права та інтереси. Відповідач наголошує, що предмет позову на сам перед стосується порушення прав та інтересів приватного підприємства Луч , а не правомірності та законності проведення 20 позачергової сесії 7 скликання від 6 грудня 2016 року.
Крім того, апелянт вказує, що комунальному підприємству Лиманська служба єдиного замовника доручено організувати перевезення школярів та пільгових категорій громадян на умовах, передбачених чинним законодавством України, і не як інакше. В самому оскаржуваному рішенні не вказано з якого моменту комунальне підприємство Лиманська служба єдиного замовника починає здійснювати перевезення, так як для цього потрібно, згідно законодавства, прийняти участь у конкурсі по перевезенню пасажирів і в ньому перемогти (а.с.101-107).
Апеляційний розгляд справи здійснювався із застосуванням засобів технічної фіксації судового процесу відповідно до статті 41 КАС України.
Представник позивача проти доводів апеляційної скарги заперечував, просив залишити її без задоволення, а постанову суду без змін.
Представник відповідача доводи апеляційної скарги підтримав, просив її задовольнити, рішення суду скасувати та відмовити в задоволенні позову.
За правилами частини першої статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
Приватне підприємство Луч зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, код 20388213 (т.1, а.с.8-14) та має ліцензію на надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом серії АД № 065191 від 07.08.2012 року (т.1, а.с.156).
На виконання розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації від 10.10.2016 року № 895 Про розробку проекту Програми економічного і соціального розвитку Донецької області на 2017 рік було прийнято розпорядженням міського голови від 24.10.2016 року за № 330 Про розробку проекту Програми економічного і соціального розвитку м. Лиман на 2017 рік (т.1, а.с.61).
Згідно Програми економічного і соціального розвитку Лиманської об'єднаної територіальної громади на 2017 рік, одними з основних завдань Лиманської міської ради є: підвищення безпеки перевезень та рівня обслуговування усіма видами транспорту; підвищення якості ремонту та утримання автомобільних доріг до європейського рівня, будівництво та реконструкція об'єктів транспортної інфраструктури (т.1, а.с.64).
Фінансове забезпечення заходу Транспорт Програми економічного і соціального розвитку Лиманської об'єднаної територіальної громади на 2017 рік потребувало витрат в загальній сумі 14765,86 тис. грн., в тому числі за рахунок коштів місцевого бюджету передбачались витрати в сумі 5400 тис. грн. (т.1, а.с.65-66).
Лиманською міською радою Донецької області на ХХ позачерговій сесії VII скликання 6 грудня 2016 року прийнято рішення № 7/20-930 Про доручення комунальному підприємству Лиманська служба єдиного замовника організації перевезень школярів та пільгових категорій громадян . З метою організації перевезень школярів та пільгової категорії громадян, міська рада вирішила доручити комунальному підприємству Лиманська служба єдиного замовника : організувати перевезення школярів та пільгової категорії громадян на умовах передбачених чинним законодавством; розпочати процедуру отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів; забезпечити організаційні, кадрові та технологічні вимоги до матеріально технічної бази і засобів провадження діяльності, обов'язкові для виконання під час провадження пасажирських перевезень (т.1 а.с.59).
Вказане рішення узгоджено з юридичним відділом та постійною комісією з питань підприємницької діяльності та сфери послуг, управління промисловістю, транспортом (т.1, а.с.60).
Крім іншого, судами першої та апеляційної інстанції встановлено наступне.
Відповідно до договору № 2-17 від 26.01.2017 року укладеного між відділом освіти Лиманської міської ради (Замовником) та ПП Луч (Виконавцем), останній у 2017 році наділений правом надавати послуги з перевезення учнів (т.1, а.с.127-129).
Відповідно до договору № 284 від 27.11.2012 року, укладеного між виконавчим комітетом Краснолиманської міської ради (Замовником) та ПП Луч (Перевізником), останньому надано право на перевезення пасажирів до 27.11.2017 року (т.1, а.с.149-151).
Відповідно до договору № 1150 56/13 від 06.09.2013 року, укладеного за результатами конкурсу на перевезення пасажирів на приміських та міських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування між Департаментом розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної держадміністрації (Організатором) та ПП Луч (Перевізником) протягом п'яти років, починаючи з 06.09.2013 року, останньому надано право на перевезення пасажирів на приміських та міських внутрішньообласних автобусних маршрутах (т.1 а.с.152-155).
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 р. № 2344-III (далі - Закон № 2344-III).
Відповідно до частини 3 статті 14 Закону № 2344-III, сільські, селищні, міські ради розробляють і затверджують програми розвитку та вдосконалення автомобільного транспорту на відповідній території або надають пропозиції щодо визначення цих програм в інших регіональних програмах з питань розвитку автомобільного транспорту.
Статтею 7 Закону № 2344-III передбачено, що забезпечення організації пасажирських перевезень покладається, зокрема, на міських автобусних маршрутах загального користування - на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту.
Жодною нормою цього Закону не встановлено, що організація пасажирських перевезень може покладатись на комунальне підприємство, що має місце в межах спірних правовідносин та суперечить нормам діючого законодавства.
Доводами апеляційної скарги відповідач наголошує, що рішення міської ради, яке є предметом оскарження у суді, не порушує прав та інтересів позивача. З цього приводу колегія суддів зазначає, рішення ради від 06 грудня 2016 року № 7/20-930 є актом індивідуальної дії, та розповсюджує свою дію на комунальне підприємство Лиманська служба єдиного замовника , якому доручена організація перевезень школярів та пільгових категорій громадян. Проте, дане рішення носить публічний характер, оскільки наділяє комунальне підприємство повноваженнями щодо організації перевезень школярів та пільгових категорій громадян, які є членами територіальної громади, а також ставить у нерівне положення по відношенню до перевізників, які забажають прийняти участь у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування. З огляду на зазначене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що спірне рішення міської ради зачепа інтереси позивача, оскільки суб'єктом судового захисту є право позивача на справедливе прийняття рішення.
Закон № 2344-III, серед іншого, визначає умови перевезень та проведення конкурсу, організація яких також покладається на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Відповідно до частині 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Вищенаведені норми законодавства та аналіз матеріалів справи свідчить про незаконність рішення міської ради № 7/20-930 від 06.12.2016 року, яке підлягає скасуванню.
Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції ухвалив постанову із дотриманням норм матеріального та процесуального права, внаслідок чого відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги.
Керуючись ст. 11, ст. 24, ст. 184, ст. 195, ст. 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ст. 211, ст. 212, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ :
Апеляційну скаргу Лиманської міської ради Донецької області на постанову Краснолиманського міського суду Донецької області від 19 квітня 2017 року у справі № 236/325/17 залишити без задоволення.
Постанову Краснолиманського міського суду Донецької області від 19 квітня 2017 року у справі № 236/325/17 залишити без змін.
Вступна та резолютивна частини ухвали складені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 6 червня 2017 року. Повний текст ухвали складений та підписаний у нарадчій кімнаті 6 червня 2017 року.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя : Р.Ф. Ханова
Судді: Л.А. Василенко
ОСОБА_2
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2017 |
Оприлюднено | 12.06.2017 |
Номер документу | 66952611 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ханова Раїса Федорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні