Ухвала
від 06.06.2017 по справі 376/769/17-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 376/769/17-а Головуючий у 1-й інстанції: Віговський С.І. Суддя-доповідач: Файдюк В.В.

У Х В А Л А

Іменем України

06 червня 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Файдюка В.В.

суддів: Літвіної Н.М.

Чаку Є.В.

При секретарі: Марчук О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Сквирського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області на постанову Сквирського районного суду Київської області від 20 квітня 2017 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Сквирського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_3 звернувся до Сквирського районного суду Київської області з позовом до Сквирського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області про визнання дій суб'єкта владних повноважень неправомірними та зобов'язання вчинити дії по перерахунку призначеної пільгової пенсії працівників, зайнятих повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, відповідно до п. а) ч. 1 статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Постановою Сквирського районного суду Київської області від 20 квітня 2017 року даний адміністративний позов - задоволено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою відмовити в задоволенні позову повністю.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачу з 01 січня 2017 року призначено пенсію на пільгових умовах за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць, яка обчислена із заробітної плати за період роботи після 01 липня 2000 року по 28 лютого 2014 року, з врахуванням страхового стажу 32 роки 1 місяць 5 днів, у томі числі 10 років 7 місяців 18 днів за Списком № 1 - шахтарі, що підтверджується повідомленням Управління Пенсійного фонду України у Сквирському районі Київської області на заяву позивача від 11 січня 2017 року.

Листом за № 13/П-01 від 20 лютого 2017 року відповідачем позивачу відмовлено у перерахунку пенсії на пільгових умовах у зв'язку з тим, що державна реєстрація ВАТ шахта "Комісарівська", на якій працював позивач, в стані припинення за рішенням засновників, що не пов'язано з ліквідацією. Довідки про пільговий характер роботи, накази про атестацію робочих місць та інші документи були видані ВВП "Шахта"Ніканор-Нова", яка являється зберігачем архіву шахти "Комісарівська", і не є правонаступником останньої. У трудовій книжці ОСОБА_3 наявні записи, що визначають право на пенсію на пільгових умовах на шахті ВВП "Шахта"Ніканор-Нова" за період роботи з 01 грудня 2003 року по 15 червня 2015 року (10 років 7 місяців 18 днів); уточнюючої довідки ВАТ шахта "Комісарівська" або її правонаступника щодо підтвердження пільгового стажу ОСОБА_3 на роботі на даному підприємстві за період з 14 вересня 1992 року по 09 червня 2003 року, останній до Управління Пенсійного фонду України у Сквирському районі Київської області не надав, тому, період роботи позивача з 14 вересня 1992 року по 09 червня 2003 року на шахті "Комісарівська" зарахований відповідачем до загального стажу. Враховуючи зазначене, Управління Пенсійного фонду України у Сквирському районі Київської області вважає, що підстав для перерахунку ОСОБА_3 пенсії за віком на пільгових умовах немає.

Не погоджуючись з такими діями відповідача та вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Задовольняючи даний позов суд першої інстанції виходив з того, що вимоги позивача є правомірними та обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції та вважає його обґрунтованим з огляду на наступне.

Відповідно до п. а ч.1, ч.2 статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах.

Відповідно до статті 62 Закону України Про пенсійне забезпечення та Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 637 від 12 серпня 1993 року - основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними документами. У разі коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється органами Пенсійного фонду на підставі показань свідків. У тих випадках коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств або організацій.

Судом першої інстанції було встановлено, що згідно трудової книжки позивача він працював на шахті "Комісарівська" виробничого об'єднання "Ворошиловградвугілля" (ДВАТ "Шахта "Комісарівська" ДП ДХК "Луганськвугілля") з повним робочим днем на роботах із шкідливими і важкими умовами праці в спірний період з 14 вересня 1992 року по 09 червня 2003 року, а саме: з 14 вересня 1992 року по 04 листопада 1992 року на посаді учня гірника підземного з повним робочим днем під землею (запис у трудовій книжці по наказу за № 577к від 15 вересня 1992 року; довідка ДП "Шахта"Ніканор-Нова" від 29 липня 2014 року за № 916), з 04 листопада 1992 року по 06 жовтня 1993 року переведений на посаду гірником підземним третього розряду з повним робочим днем під землею (запис у трудовій книжці по наказу за № 701п від 03 листопада 1992 року; довідка ДП "Шахта"Ніканор-Нова" від 29 липня 2014 року за № 916), з 06 жовтня 1993 року по 09 червня 2003 року переведений гірником з ремонту гірничих виробок (запис у трудовій книжці по наказу № 579п від 06 жовтня 1993 року, довідка ДП "Шахта"Ніканор-Нова" від 29 липня 2014 року за № 916, довідка ДП "Шахта"Ніканор-Нова" від 29 липня 2014 року за № 918); 09 червня 2003 року звільнений за ч. 1 статті 40 КЗпП України у зв'язку з ліквідацією підприємства (запис у трудовій книжці по наказу № 263п від 03 червня 2003 року).

Між тим, для перерахунку позивачу пенсії на пільгових умовах за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України відповідно до п. "а" ч. 1 статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", станом на час призначення пенсії позивачу 01 січня 2017 року не враховано 10 років 8 місяців 25 днів пільгового страхового стажу за період роботи на шахті "Комісарівська" виробничого об'єднання "Ворошиловградвугілля" (ДВАТ "Шахта "Комісарівська" ДП ДХК "Луганськвугілля") з 14 вересня 1992 року по 09 червня 2003 року.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 162 від 11 березня 1994 року Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах затверджено Список № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах.

Порядком застосування Списків № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 листопада 2005 року № 383 встановлено, що при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах застосовуються Списки, які були чинні на період роботи особи. При цьому до пільгового стажу зараховується весь період роботи на відповідних посадах або за професіями незалежно від дати внесення цієї посади чи професії до Списків.

Станом на час роботи позивача в шахті "Комісарівська" виробничого об'єднання "Ворошиловградвугілля" (ДВАТ "Шахта "Комісарівська" ДП ДХК "Луганськвугілля"), при визначенні спірного пільгового стажу з 14 вересня 1992 року по 09 червня 2003 рік, роботи "гірник підземний" та "гірник з ремонту гірничих виробок" були передбачені трьома списками: 1) Списком № 1, який був затверджений постановою Кабінету Міністрів СРСР від 26 січня 1991 року № 10 "Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення"; 2) Списком № 1, який був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 1994 року № 162 "Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах"; 3) Списком № 1, який був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 року № 36 "Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах".

Згідно абз. 1, 2, 7, 8 п. 20 Порядку № 637, у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (додаток № 5). У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, до якого включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка. У разі коли підприємства, установи, організації або їх правонаступники розміщуються на тимчасово окупованій території України або в районах проведення антитерористичної операції, спеціальний трудовий стаж може підтверджуватися за даними, наявними в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі відсутності правонаступника підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установленої для окремих категорій працівників, здійснюється у порядку, визначеному Пенсійним фондом України за погодженням з Мінсоцполітики та Мінфіном.

За п. 11 Порядку підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 10 листопада 2006 року № 18-1 для підтвердження стажу роботи заявник подає до управління Пенсійного фонду України у районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах, за місцем проживання (реєстрації) такі документи: 1) заяву про підтвердження стажу роботи; 2) витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; 3) трудову книжку; 4) документи, видані архівними установами, зокрема, довідку про заробітну плату. У разі необхідності заявник може подавати інші документи, які можуть підтверджувати виконання робіт, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років.

Як вірно встановлено судом, відповідно до п. 11 Порядку № 18-1 позивач надав відповідачу всі необхідні документи для підтвердження відповідного пільгового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах.

Так, в матеріалах справи наявний наказ Міністерства палива та енергетики України за №169 від 02 квітня 2003 року "Про ліквідацію ДВАТ "Шахта"Комісарівська"", але згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 30 березня 2017 року ДВАТ "Шахта"Комісарівська" ДП ДХК "Луганськвугілля" як юридична особа станом на 30 березня 2017 року перебуває в стані припинення з 25 березня 2008 року за рішенням засновників.

Як вбачається із наказу ДХК "Луганськвугілля" від 23 травня 2003 року за № 58 "Про передачу архіва ДВАТ "Шахта"Комісарівська"" вирішено голові ліквідаційної комісії ДВАТ "Шахта"Комісарівська" передати, а директору ДП "Ніканор-Нова" прийняти архівні документи у встановленому порядку. Наказом ДП "Шахта"Ніканор-Нова" від 29 березня 2004 року за № 140 та довідкою ДП "Шахта"Ніканор-Нова" від 26 листопада 2014 року за № 1348, що посилається на акт прийому передачі від 20 квітня 2004 року, оформлено прийом-передачу архівних документів від ДВАТ "Шахта"Комісарівська" до ДП "Шахта"Ніканор-Нова".

Відповідно, судом першої інстанції вірно зазначено, що доводи, на які посилається відповідач щодо неправомірної видачі отриманих документів про пільговий характер роботи позивача, у тому числі наказів про атестацію робочих місць та інші документів від ВВП "Шахта"Ніканор-Нова", яка являється зберігачем архіву шахти "Комісарівська", а не від уповноваженої особи ДВАТ "Шахта"Комісарівська" (голови комісії з припинення або ліквідатора); припинення ДВАТ "Шахта"Комісарівська" за рішенням засновників, що не пов'язано з ліквідацією, що не є підставою для перерахунку пенсії призначеної на пільгових умовах - не засновані на нормах чинного законодавства та не відповідають йому.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці від 01 серпня 1992 року № 442 встановлено, що відповідно до статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення пенсії за віком на пільгових умовах за Списками № 1 і 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення, затверджуваними Кабінетом Міністрів України, а також пенсії, що можуть встановлюватися підприємствами й організаціями за рахунок власних коштів працівникам інших виробництв, професій та посад залежно від умов праці, призначаються за результатами атестації робочих місць.

Відповідно до положень пункту 3 зазначеної Постанови проведення атестації робочих місць доручено керівникам підприємств та організацій незалежно від форм власності й господарювання. Абзацом 2 пункту 4 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці відповідальність за своєчасне та якісне проведення атестації покладається на керівника підприємства, організації. При цьому, основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між власником або уповноваженим ним органом і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.

Так, в матеріалах справи містяться копії наказів про атестацію робочих місць. Отже, в період роботи позивача атестацією робочих місць було підтверджено шкідливі умови праці.

При цьому, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що не проведення підприємством, на якому працювала особа, атестації робочих місць не може позбавляти особу її конституційного права на соціальний захист щодо вирішення питань про право на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення .

Судом першої інстанції було встановлено, що на момент звернення до відповідача позивач мав необхідний пільговий стаж на роботі з шкідливими умовами праці та досяг відповідного віку, що свідчить про набуття ним права на призначення пенсії на пільгових умовах.

Отже, враховуючи, що позивач має повний стаж на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, ї трудова книжка містить всі необхідні відомості для призначення пільгової пенсії за Списком № 1, посада на якій працював позивач включена до переліку професій з шкідливими умовами праці, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції про те, що відповідач у спірних правовідносинах діяв неправомірно.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Отже, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позов є таким, що підлягає задоволенню.

Доводи апеляційної скарги спростовуються вищевикладеним, а тому вона задоволенню не підлягає.

Відповідно до статті 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Бориспільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області - залишити без задоволення.

Постанову Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 20 квітня 2017 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтею 212 КАС України.

Головуючий суддя: Файдюк В.В.

Судді: Літвіна Н.М.

Чаку Є.В.Головуючий суддя Файдюк В.В.

Судді: Літвіна Н. М.

Чаку Є.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2017
Оприлюднено12.06.2017
Номер документу66952716
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —376/769/17-а

Постанова від 30.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 04.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 17.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 17.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мойсюк М.І.

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 18.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 18.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні