У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без розгляду
м. Вінниця
07 червня 2017 р. Справа № 802/906/17-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Дмитришеної Руслани Миколаївни,
за участю:
секретаря судового засідання: Могиль Тетяни Олександрівни
відповідача: Бабійця Ю.В.
представника відповідача: Шевчук О.І.
за відсутності представника позивача
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за поданням: Головного управління ДФС у Вінницькій області
до: товариства з обмеженою відповідальністю "Вінниця м'ясо"
про: стягнення коштів за податковим боргом
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшло подання Головного управління ДФС у Вінницькій області про стягнення коштів за податковим боргом з товариства з обмеженою відповідальністю "Вінниця м'ясо".
Позивач в судове засідання уповноваженого представника не направив, про час та місце розгляду подання був завчасно та належним чином повідомлений, про що свідчить розписка про отримання ухвали суду. Причини неявки представника в судове засідання суду невідомі.
Представник відповідача в судовому засіданні заявила клопотання про залишення податкового подання без розгляду згідно положень ст. 155 КАС України.
Заявлене клопотання мотивовано тим, що наказом №129-в від 26.05.2017 року ГУ ДФС у Вінницькій області, начальнику ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_3 надано відпустку у період з 27 травня по 02 червня 2017 року та на період відпустки останнього виконання обов'язків начальника покладено на ОСОБА_4 Однак, податкове подання підписано 06.06.2017 року В.о. начальника ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_4 , а відтак податкове подання подано особою, яка не має повноважень на ведення справи.
Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку про залишення податкового подання без розгляду з огляду на наступне.
Суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України (ч. 3 ст. 6 КАС України).
Відповідно до п. 8 ст. 3 КАС України позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень, якого подана позовна заява до адміністративного суду.
В розумінні КАС України (п. 7 ст. 3) суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
При цьому згідно з ч. 1 ст. 48 КАС України здатність мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Як передбачено частиною другою статті 58 КАС України повноваження законних представників підтверджуються документами, які стверджують займану ними посаду чи факт родинних, опікунських тощо відносин з особою, інтереси якої вони представляють.
Пунктом 6 частини 3 ст. 183-3 КАС передбачено, що подання подається до суду першої інстанції протягом двадцяти чотирьох годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом, у письмовій формі та повинно містити, зокрема, підпис уповноваженої особи суб'єкта владних повноважень, що скріплюється печаткою.
Звертаючись до суду з поданням про стягнення податкового боргу, яке підписано саме 06.06.2017року В.о. начальника ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_4, до подання надано докази на підтвердження повноважень підписанта, зокрема наказ №129-в від 26.05.2017.
Однак, згідно поданого наказу №129-в від 26.05.2017 року ГУ ДФС у Вінницькій області у період з 27 травня по 02 червня 2017 року виконання обов'язків начальника ГУ ДФС у Вінницькій області покладено на ОСОБА_4, в зв'язку із відпусткою начальника - ОСОБА_3
Враховуючи викладене, суд приходить до переконання, що податковим органом подано подання, за підписом особи, яка не має на це повноважень.
Особливості провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень на підставі подання таких органів регулюються статтею 183-3 КАС України, аналіз якої вказує на те, що провадження у справах цієї категорії є окремим видом судового провадження, відмінним від загального (позовного).
Так, Кодексом адміністративного судочинства України не врегульовані правові наслідки звернення з поданням органів доходів і зборів у разі не дотримання установлених положень щодо форми самого подання.
Згідно ч. 7 ст. 9 КАС України, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
Таким чином суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування аналогії закону при вирішенні питання щодо правових наслідків звернення з поданням органів доходів і зборів особою, яка не має повноважень на ведення справи та залишення його без розгляду із урахуванням норм ст. 155 КАС України.
Так, в силу п. 2 ч. 1 ст. 155 Кодексу адміністративного судочинства України, суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позовну заяву від імені позивача подано особою, яка не має повноважень на ведення справи.
Крім того, слід роз'яснити податковому органу, що залишення подання без розгляду не позбавляє права звернутись до суду з вимогами про стягнення податкового боргу за загальними правилами КАС України.
Керуючись п. 2 ч. 1 ст. 155, ст. ст. 165, 186, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Клопотання представника відповідача задовольнити.
Подання Головного управління ДФС у Вінницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю "Вінниця м'ясо" про стягнення коштів за податковим боргом - залишити без розгляду.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України. Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя./підпис/. Дмитришена Руслана Миколаївна
Копія вірна.
Суддя:
Секретар:
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2017 |
Оприлюднено | 13.06.2017 |
Номер документу | 67031678 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні