Постанова
від 09.06.2017 по справі 824/1051/16-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2017 р. м. Чернівці Справа № 824/1051/16-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дембіцького П.Д., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Форестсервіс" до Вижницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернівецькій області про визнання протиправними та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Форестсервіс" (далі - ТОВ "Форестсервіс", позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Вижницької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Чернівецькій області (далі - відповідач) в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.09.2016 р. за № 0000461400.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі акту перевірки за №000031/24-01-14/39408046 від 12.08.2016 року Про результати документальної позапланової виїзної перевірки дотримання вимог податкового законодавства з питання неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік ТОВ Форестсервіс , оскільки ревізори фіскальної служби дійшли висновку, що в порушення п.п.39.4.2. п.39.4. ст.39 Податкового кодексу України TOB Форестсервіс не подано звіт про контрольовані операції з нерезидентом ООО Джорджиан Манганези за 2015 рік.

Позивач також зазначив, що Вижницька ОДПІ ГУ ДФС в Чернівецькій області при прийнятті оспорюваного податкового повідомлення-рішення, діяла без врахування усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення.

У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, просив суд адміністративний позов задовольнити повністю, надав суду заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Відповідач позов не визнав, надав заперечення на адміністративний позов, у якому зазначив, що Вижницькою ОДПІ проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ Форестсервіс дотримання вимог податкового законодавства з питання неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік, тобто за період з 01.01.2015 по 05.08.2016 року. При цьому відповідач зазначив, у ході перевірки встановлено, що TOB Форестсервіс укладено з ООО "Джорджиан Манганези" (зареєстровано у державі Грузія) експортний контракт від 24.10.2014 року №09/14 на поставку лісоматеріалу круглих та хвойних порід. Згідно даних бухгалтерського обліку позивача, позивачем на виконання умов вказаного контракту TOB Форестсервіс в 2015 році відвантажено нерезиденту ООО "Джорджиан Манганези" (Грузія) лісоматеріали хвойних порід на загальну суму 42990090,98 грн. або 1907456,75 дол. США.

Оскільки нерезидент ООО "Джорджиан Манганези" зареєстровано у державі Грузія, яка була включена до переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим пп. 39.2.1.2, пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України, а саме: до Переліку держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 № 1042-р (діяв до 14.05.2015) та Переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим пп. 39.2.1.2 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.05.2015 N 449-р (термін дії з 14.05.2015 до 16.09.2015р.).

Також перевіркою встановлено, що TOB Форестсервіс за період з 01.01.2015 року по 15.09.2015 року експортовано нерезиденту ООО "Джорджиан Манганези" (Грузія) лісоматеріали хвойних порід на загальну суму 16 641 841,16 грн.

Згідно поданої TOB Форестсервіс Податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2015 рік (реєстраційний №9276283304 від 28.02.2016 року), дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку складає 78935807 грн.

З урахуванням вимог статті 39 Податкового кодексу України перевіркою зроблено висновок, що господарські операції здійснені TOB Форестсервіс з нерезидентом ООО "Джорджиан Манганези" (Грузія) за період з 01.01.2015 р. по 15.09.2015 р. на загальну суму 16641841,16 грн. є контрольованими, що є порушенням вимог підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України, зокрема : не подання звіту про контрольовані операції за 2015 рік.

Тобто, позивач - TOB Форестсервіс станом на 05.08.2016 року не подано звіт про - контрольовані операції, чим допустив порушенням пп.39.4.2, п.39.4, ст.39 Податкового кодексу України (із змінами та доповненням) в редакції, яка діяла на момент виникнення правовідносин.

З урахуванням виявленого порушення, посадовими особами за наслідками перевірки складено Акт від 12.08.2016 року № 000031/24-01-14/39408046, відповідно до висновків якого встановлено порушення ТОВ Форестсервіс , зокрема, п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПК України у зв'язку з чим ТОВ Форестсервіс не подано звіт про контрольовані операції за 2015 рік.

Пунктом 39.4 статті 39 Податкового кодексу України регламентовано складення та подання звіту про контрольовані операції та документації з трансфертного ціноутворення для податкового контролю. Відповідно до підпункту 39.4.1 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням звітним періодом є календарний рік.

Для визначення обсягу господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, передбаченого підпунктом 39.2.1.7 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України (більше 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік), враховуються тільки обсяг господарських операцій з таким контрагентом, здійснених під час, коли відповідна країна була включена до вищезазначених переліків держав (територій).

При цьому обсяг річного доходу платника податків відповідно до підпунктом 39.2.1.7 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України розраховується за весь податковий (звітний) рік. Таким чином, для платника податків, річний дохід якого від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, в цілому за 2015 рік перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків), контрольованими операціями згідно з підпункту 39.2.1.2 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України будуть визнаватись виключно господарські операції, здійснені з нерезидентом в період, коли відповідна держава (територія) була включена до вищезазначених переліків, за умови, що вбсяг таких операцій перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків). Інформація про ці контрольовані операції має бути відображена у звіті про контрольовані операції.

Отже, граничним терміном подання звіту про контрольовані операції за 2015 рік є 30 квітня 2016 року. Враховуючи, що дана дата припадала на вихідний день, у відповідності до п.49.20 ст.49 ПК України, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний, або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем, тобто 04.05.2016 року.

Водночас у ході перевірки встановлено, що TOB Форестсервіс станом на 05.08.2016 року не подав звіт про контрольовані операції, що є порушенням пп.39.4.2, п.39.4, ст.39 Податкового кодексу України, в редакції, яка діяла на момент виникнення правовідносин.

Оскільки господарські операції здійснені TOB Форестсервіс з нерезидентом ООО "Джорджиан Манганези" (Грузія) за період з 01.01.2015 по 15.09.2015 на загальну суму 16641841,16 грн. є контрольованими, відповідно TOB Форестсервіс повинно було подати Звіт про контрольовані операції за 2015 рік.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти адміністративного позову, просив відмовити у задоволенні позовних вимог та надав суду заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Згідно частини 1 статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Судом, з метою з'ясування обставин справи, було зобов'язано сторони надати письмові докази на підтвердження, або спростування позовних вимог. З урахуванням матеріалів справи, розгляд справи відкладався, а також у справі оголошувалася перерва у зв'язку з необхідністю витребування письмових доказів щодо підтвердження обставин правомірності прийняття спірного рішення.

Оскільки позивачем на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги не було надано належні письмові докази, що вказувало на їх недостатність для встановлення обставин справи, суд відповідно до вимог ч. ч. 4,5 ст. 11 КАС України зобов'язував позивача, відповідача надати суду письмові докази, які б вказували на підстави прийняття спірного рішення та інші документи, які мали значення для розгляду справи.

Частиною 1 статті 69 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь які фактичні дані на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують позовні вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Водночас, судом у порядку п. 4-5 ст. 11, ст. ст. 69, 71 КАС України витребувано у відповідача матеріали, які стали підставою прийняття оскаржуваного рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, встановивши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Форестсервіс згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстроване 24 вересня 2014 року, ідентифікаційний номер № 39408046, за адресою: 59222, Чернівецька обл., Вижницький район, с. Іспас, вул. Головна, 10 (а.с. 69).

Наказом начальника Вижницької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Чернівецькій області № 184 від 27.07.2016 року доручено провести документальну виїзну позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Форестсервіс з питань неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік. (а.с.45).

На підставі направлень, виданих Вижницькою ОДПІ ГУ ДФС в Чернівецькій області від 28.07.2016 року № 214, 215 головним державним ревізор - інспектором з питань аудиту Моржуком А.Г., начальником відділу податків і зборів з юридичних осіб Семегеном І.М. відповідно до наказу Вижницької ОДПІ від 27.07.2016 року № 184 проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ Форестсервіс , з питань дотримання вимог податкового законодавства з питання неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік за період з 01.01.2015 по 05.08.2016 року. Перевірка проводилась з 01.08.2016 з 05.08.2016 року.

За результатами вказаної перевірки складений Акт від 12.08.2016 року № 000031/24-01-14/39408046, відповідно до висновків якого встановлено порушення ТОВ Форестсервіс , зокрема, п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПК України у зв'язку з чим ТОВ Форестсервіс не подано звіт про контрольовані операції за 2015 рік. (а.с.14-18).

26 серпня 2016 року Вижницькою ОДШ ГУ ДФС у Чернівецькій області було прийняте Податкове повідомлення-рішення Форми Р № 0000331400, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними фінансовими санкціями в сумі 365400 грн. (а.с. 9).

Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням, позивач 02.09.2016 року звернувся до ГУ ДФС у Чернівецькій області зі скаргою на вказане повідомлення-рішення.

За результатами розгляду скарги позивача Головне управління ДФС у Чернівецькій області винесло рішення про результати розгляду скарги за № 1684/10/24-13-10-01-08 від 22.09.2016 року не задовольнив скаргу позивача в частині застосування 365400 грн. штрафних фінансових санкцій. (а.с.19-23).

Не погоджуючись з винесеним рішенням про результати розгляду скарги позивачем 05.10.2016 р. подано скаргу № 66 на вказане податкове повідомлення-рішення до Державної Фіскальної Служби України.

Рішенням Державної Фіскальної Служби України від 01.12.2016 за № 25928/6/99-99-11-03-01-25 залишено без змін податкове повідомлення-рішення Вижницької ОДШ ГУ ДФС у Чернівецькій області від 26.08.2016 року за № 0000331400, а скаргу без задоволення. (а.с.26).

Не погодившись з вказаними рішеннями позивач звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом.

Оцінюючи правомірність прийнятого рішення відповідача, суд керується критеріями, закріпленими частиною 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури та яких повинні дотримуватися суб'єкти владних повноважень при реалізації своїх дискреційних владних функцій.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підставою прийняття оскаржуваного податкового повідомлення - рішення суб'єкта владних повноважень стали висновки, зафіксовані в Акті перевірки про те, що встановлено факти недекларування господарських операцій, які підпадають під критерії контрольованих, здійснених позивачем з контрагентом-нерезидентом "Джорджиан Манганези" (Грузія) за період з 01.01.2015 по 15.09.2015 на загальну суму 16641841,16 грн.

Дослідженням письмових доказів судом встановлено, що між TOB Форестсервіс та ООО "Джорджиан Манганези" (Грузія) укладено контракт від 24.10.2014 року №09/14.

Із змісту вказаного контракту видно, що пунктом 3.3 вказаного контракту передбачено, що загальна сума становить 600731,55 (шістсот тисяч сімсот тридцять один і п'ятдесят п'ять сотих) долара США. (а.с.40-44).

Дослідженням Акту від 12.08.2016 року № 000031/24-01-14/39408046 Про результати документальної позапланової перевірки дотримання вимог податкового законодавства з питань неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік встановлено, що відповідно до наказу та направлень проведено вказану перевірку.

Із змісту вказаного Акту перевірки видно, що згідно даних бухгалтерського обліку позивача, позивачем на виконання умов вищевказаного контракту TOB Форестсервіс з нерезидентом ООО "Джорджиан Манганези" (Грузія) встановлено проведення господарських операцій на загальну фактурну вартість суму 42990090,98 грн. (1907456,75 дол. США). Також перевіркою встановлено, що TOB Форестсервіс за період з 01.01.2015 року по 15.09.2015 року експортовано нерезиденту ООО "Джорджиан Манганези" (Грузія) лісоматеріали хвойних порід на загальну суму 16 641 841,16 грн. Відповідно до поданої TOB Форестсервіс Податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2015 рік (реєстраційний №9276283304 від 28.02.2016 року), дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку складає 78 935 807,00 грн. Враховуючи вищевикладені обставини, відповідно вимог статті 39 Податкового кодексу України перевіркою зроблено висновок, що господарські операції здійснені TOB Форестсервіс з нерезидентом ООО "Джорджиан Манганези" (Грузія) за період з 01.01.2015 по 15.09.2015 на загальну суму 16641841,16 грн. є контрольованими, що є порушенням підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України, зокрема : не подання звіту про контрольовані операції за 2015 рік. Перевіркою встановлено, що обсяг контрольованих операцій платника податків перевищує 50 млн. гривень (без урахування податку на додану вартість) визначеного на підставі бухгалтерських документів, а тому позивач згідно вимог ст. 39.4.2 Податкового кодексу України зобов'язаний подавати звіт про контрольовані операції, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Оскільки граничний термін подання декларації припадав на 30 квітня 2016 року - вихідний день, тому позивач зобов'язаний був подати такий звіт 04.05.2016 року.

Однак, позивач - TOB Форестсервіс станом на 05.08.2016 року не подано звіт про - контрольовані операції, чим допустив порушенням пп.39.4.2, п.39.4, ст.39 Податкового кодексу України (із змінами та доповненням) в редакції, яка діяла на момент виникнення правовідносин.

З цього приводу суд зазначає, що вказаний акт підписано директором ТОВ Форестсервіс , якого ознайомлено з обов'язками та правами щодо надання заперечень на вказаний акт та відповідних пояснень. Однак, позивач на вказаний акт перевірки заперечень не надав та не спростував визначені обсяги господарських операцій здійснені TOB Форестсервіс з нерезидентом ООО "Джорджиан Манганези" (Грузія) за період з 01.01.2015 року по 15.09.2015 року щодо поставки продукції.

Проаналізувавши вимоги чинного законодавства, нормативно правових актів, що регулюють спірні правовідносини, заслухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази які мають юридичне значення для розгляду справи, встановивши фактичні обставини у справі, суд приходить до висновку що вимога позивача є необґрунтованою та безпідставною, а адміністративний позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та чинного законодавства України.

Частиною 1 ст. 216 Господарського кодексу України (далі - ГК України) передбачено, що учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Статтею 218 ГК України передбачено, що підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755 - VI регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно положень ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд зобов'язаний перевірити дотримання вказаних критеріїв суб'єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення, вчиненні дій чи допущенні бездіяльності.

Відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПК України для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими є господарські операції, що впливають на об'єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Операції з контрагентом, зареєстрованим у державі (на території), включеній до зазначеного переліку, визнаються контрольованими тоді, коли відповідна країна була включена до такого переліку держави (території).

На підставі п.п. 39.2.1.4 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПК України господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, але не виключно - операції з товарами, такими як сировина, готова продукція, тощо.

Відповідно до п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПК України господарські операції визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

Обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Згідно з поданою ТОВ Форестсервіс до Вижницької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2015 рік від 28.02.2016 р. дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку задекларований у сумі - 78935807,00 грн., тобто річний дохід платника податків перевищує 50 млн. грн.

Підпунктом 39.2.1.2 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України визначено, що для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими є господарські операції, що впливають на об'єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Операції з контрагентом, зареєстрованим у державі (на території), включеній до зазначеного переліку, визнаються контрольованими з дати включення держави (території) до такого переліку.

Під час визначення переліку держав (територій) Кабінет Міністрів України враховує такі критерії:

держави (території), у яких загальна ставка податку на прибуток підприємств (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні;

держави, з якими Україною не укладені міжнародні договори з положеннями про обмін інформацією.

Затверджений Кабінетом Міністрів України перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, оприлюднює щороку в офіційних друкованих виданнях та на своєму офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток підприємств (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок оприлюднюється протягом трьох місяців з дати їх зміни.

Протягом 2015 року діяло декілька затверджених розпорядженнями Кабінету Міністрів України відповідних переліків, а саме:

перелік держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 року № 1042 (діяв до 14.05.2015):

перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим пп. 39.2.1.2 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.05.2015 poку № 449-р (термін дії з 14.05.2015 до 16.09.2015);

перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим пп. 39.2.1.2 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 року № 977-р (діє з 16.09.2015).

Пунктом 39.4 статті 39 Податкового кодексу України регламентовано складення та подання звіту про контрольовані операції та документації з трансфертного ціноутворення для податкового контролю.

Відповідно до підпункту 39.4.1 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням звітним періодом є календарний рік.

Згідно підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України платники податків (крім Національного банку України), які протягом звітного періоду здійснювали контрольовані операції, зобов'язані подавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, інформацію про здійснені контрольовані операції одночасно з поданням декларації з податку на прибуток підприємств (додаток до декларації).

Платники податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн. гривень (без урахування податку на додану вартість), зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

При цьому, п.120.3 ст.120 ПК України встановлена відповідальність платника податків за неподання звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог п.39.4 ст.39 цього Кодексу у вигляді накладення штрафу у розмірі: 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, - у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції; 1 відсоток суми контрольованих операцій, незадекларованих у поданому звіті про контрольовані операції, але не більше 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, за всі незадекларовані контрольовані операції; 3 відсотки суми контрольованих операцій, щодо яких не була подана документація, визначена пп.39.4.6 п.39.4 ст.39 цього Кодексу, але не більше 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, за всі контрольовані операції, здійснені у відповідному звітному році.

Сплата таких фінансових санкцій (штрафів) не звільняє платника податку від обов'язку подання звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення.

Форма та порядок складання Звіту про контрольовані операції затверджена Наказом Міністерства Фінансів України від 18.01.2016 № 8 Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 04.02.2016 за № 187/28317 (далі - Порядок).

Згідно з пунктами 1-5 Розділу 1 цього Порядку звіт про контрольовані операції (далі - Звіт) складається платниками податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн. гривень (без урахування податку на додану вартість).

Звіт подається до 01 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З огляду на викладене суд погоджується з висновками контролюючого органу про порушення позивачем вимог п.п.39.4.2 п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України. Враховуючи, що господарські операції здійснені TOB Форестсервіс з контрагентом ООО "Джорджиан Манганези" (Грузія) за період з 01.01.2015 року по 15.09.2015 року на суму, яка перевищує 5 млн. гривень (без урахування податку на додану вартість), на загальну суму 16641841,16 грн., відповідно TOB Форестсервіс зобов'язано було подати Звіт про контрольовані операції за 2015 рік, а тому оскаржуване рішення є правомірним та скасуванню не підлягає.

Доказами в адміністративному судочинстві, за визначенням частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України, є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

У відповідності до частини першої статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно частини першої та другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи наведені норми матеріального і процесуального права, взаємний та достатній зв'язок зібраних по справі доказів у їх сукупності та зважаючи на те, що позивачем не було надано належних та допустимих доказів в обґрунтування позовних вимог та не спростовано визначені перевіркою обсяги поставок продукції, а відповідачем, у свою чергу, доведено обґрунтованість та правомірність прийняття оскаржуваного рішення, а тому суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення заявленого позову.

На підставі викладеного, керуючись статтями 11, 70, 86, 94, 122, 128, 158, 159, 161- 163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

У відповідності до ст.ст. 185-186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, проголошення вступної та резолютивної частини рішення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дні отримання копії постанови.

Згідно статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2017
Оприлюднено13.06.2017
Номер документу67032918
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1051/16-а

Ухвала від 18.10.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 18.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 04.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 04.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 28.07.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 06.07.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Постанова від 09.06.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 14.03.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні